Mijn bestuurders raam gaat niet meer omhoog of omlaag, hij hangt schuin in de deur !.
Dat is heel leuk met al die regen , nu heb ik vandaag op de sloop een ruit mechanisme gekocht.
Nu kom ik er niet uit hoe ik dit moet monteren, het is een soort schaarsysteem?.
Kan iemand misschien een paar foto's uit een werkplaatshandboek scannen en online zetten .
Ik heb van alles geprobeert en kom er niet uit.
Het betreft een e36 sedan 4 deurs uit 1995 met handbediende ramen.
PS.
Ik heb gezocht naar de gegevens van een moderator zodat ik die mijn vraag voor kon leggen, omdat ik mijn eigen niet voorgesteld heb.
Ik ben een lezer en plaats nu na 2 jaar mijn eerste bericht.
Ik weet dat voorstellen gewenst is , maar ik hoop dat jullie me toch willen en kunnen helpen.
raammechanisme e36 316i
-
Re: raammechanisme e36 316i
Weet je zeker dat je mechanisme zelf kapot is?
Ik had dit ook met mijn E36 Sedan, maar toen was de kit in de klemmen losgelaten van de ruit en een van de klemmetjes van mechanisme naar die klem waar je raam in zit was kapot, en ook mijn raam donderde zo spontaan naar beneden.
Verder heb ik geen ervaring met het monteren van het complete raam mechanisme dus kan je daar niet mee helpen..
Ik had dit ook met mijn E36 Sedan, maar toen was de kit in de klemmen losgelaten van de ruit en een van de klemmetjes van mechanisme naar die klem waar je raam in zit was kapot, en ook mijn raam donderde zo spontaan naar beneden.
Verder heb ik geen ervaring met het monteren van het complete raam mechanisme dus kan je daar niet mee helpen..
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: raammechanisme e36 316i
Geef me ff een paar uurtjes de tijd, wellicht dat ik een montage handleiding boven water kan krijgen....
[EDIT]
Gevonden...
Ik heb hier een .pdf file met de montage handleiding van een raammechanisme voor een E36 3 serie sedan.
Weliswaar is dit voor een electrisch raammechanisme, maar ik kan me niet voorstellen dat dit hééél veel verschilt met een handmatig bedient raam.
PM me ff je e-mail adres, dan mail ik het naar je door.
[EDIT]
Gevonden...
Ik heb hier een .pdf file met de montage handleiding van een raammechanisme voor een E36 3 serie sedan.
Weliswaar is dit voor een electrisch raammechanisme, maar ik kan me niet voorstellen dat dit hééél veel verschilt met een handmatig bedient raam.
PM me ff je e-mail adres, dan mail ik het naar je door.