Ford Focus RS wint Autovisie Supertest
-
Ford Focus RS wint Autovisie Supertest
De jaarlijkse Autovisie Supertest is gewonnen door de Ford Focus RS. De Focus eindigde daarmee onder andere vóór de BMW M3 en Mercedes C63 AMG.
Autovisie: "Ford heeft een lange traditie als het om volkshelden gaat. Met de Focus RS als extreem hoogtepunt. Hij is de GTI's van deze wereld ver voorbij en is in de echte wereld op veelvoorkomende trajecten sneller dan de M3. We kunnen Ford niet genoeg danken voor het maken van een streetlegal rallyauto."
Op Zandvoort werd met de Focus een rondetijd neergezet van 2'07"2. Ter vergelijking: de M3 scoorde 2'01"7, een BMW 123d 2'13"3 en de Golf GTI 2'15"1.
Volledige uitslag Autovisie Supertest
1. Ford Focus RS
2. BMW M3
3. Mercedes C63 AMG
4. Renault Clio RS
5. Renault Twingo RS
6. BMW 123d Coupé
7. Abarth 500 Esseesse
8. Infiti G37S
9. Opel Insignia OPC
10 VW Golf GTI
Autovisie: "Ford heeft een lange traditie als het om volkshelden gaat. Met de Focus RS als extreem hoogtepunt. Hij is de GTI's van deze wereld ver voorbij en is in de echte wereld op veelvoorkomende trajecten sneller dan de M3. We kunnen Ford niet genoeg danken voor het maken van een streetlegal rallyauto."
Op Zandvoort werd met de Focus een rondetijd neergezet van 2'07"2. Ter vergelijking: de M3 scoorde 2'01"7, een BMW 123d 2'13"3 en de Golf GTI 2'15"1.
Volledige uitslag Autovisie Supertest
1. Ford Focus RS
2. BMW M3
3. Mercedes C63 AMG
4. Renault Clio RS
5. Renault Twingo RS
6. BMW 123d Coupé
7. Abarth 500 Esseesse
8. Infiti G37S
9. Opel Insignia OPC
10 VW Golf GTI
-
Re: Ford Focus RS wint Autovisie Supertest
Tja, tja ... Het is wel een heel erg leuke auto! Maar vóór zulk leuk speelgoed als een M3? Als je inderdaad de prijs meerekent misschien wel. (half zo veel)
- Jurriuit
F*ck, die wilde ik vanavond lezen....
-
Ik heb 'm nog niet binnen 

- RVV
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het terecht is. Daarvoor ken ik de andere auto's niet tot te weinig. Bekt wel lekker voor een Ford liefhebber.. die kan zeggen beter dan een M3..
(en de M3 rijder maakt een gaapbeweging)
- Mathieu
De test wordt elk jaar minder heftig 

- Snipe
Dat kan toch nog steeds?Jurriuit schreef:F*ck, die wilde ik vanavond lezen....
24 pagina's, dus je kunt even vooruit.
-
voor de mensen die het blad krijgen is het wel een spoiler... of niet?
-
Niet terecht gestemd overigens, Clio had moeten winnen 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Heb exact 'n jaar geleden m'n 15jaar of langere abonnement opgezegd, en het doet me deugd dit te lezen. AV wil publiciteit, prima marketing, maar 'n (leuke) turbo voorwielaangedreven(...) kar die 5 a 6 seconden trager is op 't circuit, laten winnen neh, gewoon AV propaganda dus:

Had de C63 gewonnen, prima, een realistische winnaar, strepentrekker, rambak eerste klas.
Had de C63 gewonnen, prima, een realistische winnaar, strepentrekker, rambak eerste klas.
Laatst gewijzigd door Robin op 03 dec 2009, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
Boeiender nieuws dan wat Autovisie ervan vindt: de apex snelheden van de Twingo zijn in drie bochten op Zandvoort gewoon de hoogste van alle geteste auto's.
Als je dan rekent dat er in totaal misschien acht bochten op Zandvoort zijn waar de pk's van een auto niet belangrijk zijn en in zeker vier van die acht bochten brede banden een groot verschil kunnen maken is dat wel erg opmerkelijk.
En erg droevig voor alle RS, GTI, AMG en ///M andere marketing logo's als een lullig Twingo'tje in bochten bij je weg rijdt......
Als je dan rekent dat er in totaal misschien acht bochten op Zandvoort zijn waar de pk's van een auto niet belangrijk zijn en in zeker vier van die acht bochten brede banden een groot verschil kunnen maken is dat wel erg opmerkelijk.
En erg droevig voor alle RS, GTI, AMG en ///M andere marketing logo's als een lullig Twingo'tje in bochten bij je weg rijdt......

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gelukkig zitten bochten aanelkaar met rechtere stukken, daar weten ze in de GT en F1 racerij ook alles van, die rijden ook niet met 110pk. LOL 

- Peter Tunissen
Tuurlijk en 2.01 voor een straatauto op straatbanden op Zandvoort is een supertijd, daar moet je echt aardig voor doorstampen, maar ik zou zo graag zien dat auto's als met name de RS en de M3 qua onderstel, balans en grip een dikke klasse hoger staan dan 'gewone' auto's.
Als een Twingo met 100km/u door de Hugenholz kan, moet dat met een M3 of een Focus RS met 110km/u kunnen. Is niet zo, maar dat vind ik wel jammer, wat dat betreft zijn de tijden bij alle grote merken wel veranderd.....
Als een Twingo met 100km/u door de Hugenholz kan, moet dat met een M3 of een Focus RS met 110km/u kunnen. Is niet zo, maar dat vind ik wel jammer, wat dat betreft zijn de tijden bij alle grote merken wel veranderd.....
-
idd.Rico schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het terecht is. Daarvoor ken ik de andere auto's niet tot te weinig. Bekt wel lekker voor een Ford liefhebber.. die kan zeggen beter dan een M3..
Ken de RS niet maar imho is het wat matig ontvangen in de media. Relatief (te) hoge prijs, gevallen van minder vermogen dan op papier, Megane (en zelfs 'n scirocco?) die sneller zijn.
- Jurriuit
Snipe schreef:
Dat kan toch nog steeds?
24 pagina's, dus je kunt even vooruit.
beetje wel ja.....Metchu schreef:voor de mensen die het blad krijgen is het wel een spoiler... of niet?
Laatst gewijzigd door Jurriuit op 03 dec 2009, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Dat hebben kennelijk meer mensen gedaan.Robin schreef:Heb exact 'n jaar geleden m'n 15jaar of langere abonnement opgezegd
Naar aanleiding van de vraag van Metchu of dit geen spoiler was voor mensen die 'm thuis krijgen, heb ik de oplage even opgezocht.
Titel Periode Uitgeverij 1 + 2 + 3 = TOTAAL VERSPREIDE OPLAGE Totaal
Arts & Auto 2009 Q2 Springer Uitgeverij BV 93179
Auto Motor Klassiek 2009 Q2 Wilbers Publishing 19069
Auto Review 2009 Q2 F&L Business Publications 34092
Autokampioen 2009 Q2 ANWB Media 43225
Autopress 2009 Q2 G.Tien Team Press b.v.WP 9274
Autovisie 2009 Q2 De Telegraaf Tijdschriften Groep B.V. 44887
Autoweek 2009 Q2 Sanoma Men's Magazines b.v. 104756
Carros 2009 Q2 Pelican Magazines Hearst BV 36264
Formule1.nl 2009 Q2 Sanoma Men's Magazines b.v. 25613
Mercedes magazine 2009 Q2 Hemels Publishers b.v. 111114
Top Gear Magazine Nederland 2009 Q2 VDS Magazines BV 46477
Overigens is de uitslag van de test een mix van weg, rally en circuit dus de rondetijden zeggen niet alles in dit verband. Ik zal je zeggen: ik vond de test beter dan hij in jaren is geweest.
- Jurriuit
Ik ben benieuwd, laatst de eCoty gelezen en dat is tch ff een slagje profssioneler dan alle voorgaande AV supertesten bij elkaar.....Snipe schreef: Overigens is de uitslag van de test een mix van weg, rally en circuit dus de rondetijden zeggen niet alles in dit verband. Ik zal je zeggen: ik vond de test beter dan hij in jaren is geweest.
- Peter Tunissen
Mooi info!
Maar wat zijn dat precies voor aantallen dan?
Alleen abonnementen of ook met de verkoop van losse nummers erbij geteld?
-
Waarom kan een Focus RS niet als winnaar uit de supertest komen?
Als we puur gaan kijken naar rondetijden, dan kan een supertest alleen bestaan uit vergelijkbare auto's uit een bepaalde klasse. Het leuke van een supertest vind ik altijd de diversiteit aan auto's. Natuurlijk zal er op deze manier nooit een objectieve winnaar komen, wat het is gebaseerd op prijs, emotie, fun, snelheid, etc. Grootste deel van de factoren die de winnaar bepalen zijn dus subjectief.
Maakt dit het dan een slechte test? Ik vind van niet. Iedereen weet dat deze auto's niet 1 op 1 te vergelijken zijn en daarom zal iedereen dit zien als een vermakelijk stuk waar er wordt geprobeerd zo objectief als mogelijk tot een conclusie te komen.
En ja, ik weet ook wel dat Autovisie gesponsord wordt door de autofabrikanten dus dat we nooit een goed beeld krijgen van hoe het 'echt' zit.
Mijn verhaal is inmiddels ook al aardig onsamenhangend geworden, maar heb geen zin om het weer te wijzigen
Als we puur gaan kijken naar rondetijden, dan kan een supertest alleen bestaan uit vergelijkbare auto's uit een bepaalde klasse. Het leuke van een supertest vind ik altijd de diversiteit aan auto's. Natuurlijk zal er op deze manier nooit een objectieve winnaar komen, wat het is gebaseerd op prijs, emotie, fun, snelheid, etc. Grootste deel van de factoren die de winnaar bepalen zijn dus subjectief.
Maakt dit het dan een slechte test? Ik vind van niet. Iedereen weet dat deze auto's niet 1 op 1 te vergelijken zijn en daarom zal iedereen dit zien als een vermakelijk stuk waar er wordt geprobeerd zo objectief als mogelijk tot een conclusie te komen.
En ja, ik weet ook wel dat Autovisie gesponsord wordt door de autofabrikanten dus dat we nooit een goed beeld krijgen van hoe het 'echt' zit.
Mijn verhaal is inmiddels ook al aardig onsamenhangend geworden, maar heb geen zin om het weer te wijzigen

- ///Martijn
lekker dan, 2 weken op verheugd om vanavond dat plastic van de AV te trekken, gulzig te bladeren naar de supertest, al lezend naar de ontknoping...

- Snipe
De cijfers komen van HOI (Oplage Instituut) en gaan over de totale oplage in het tweede kwartaal. Je kunt het opzoeken via https://www.hoi-online.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, ook als je bijvoorbeeld specifiek de abo's wilt weten.Peter Tunissen schreef:Mooi info!
-
De Twingo RS is overigens niet standaard.
En een belangrijke opmerking over de Focus RS: de auto rijdt meer met jou dan jij met de auto...
ps: Infinity met 2.09 op Zandvoort vind ik niet slecht.
En een belangrijke opmerking over de Focus RS: de auto rijdt meer met jou dan jij met de auto...
ps: Infinity met 2.09 op Zandvoort vind ik niet slecht.
-
De discussie was natuurlijk te verwachten. Natuurlijk was ook te verwachten dat het een onterechte winnaar is. Want is hij is gewoon te duur.
De helft van wat een M3 kost. Bied die dan 2x zoveel DF. Nee!!
Ik mis in deze test wel de R26.R. Als het dan toch over een supertest gaat met DF auto's dan hoort die er zeker bij. Zakt de gevestigde orde zelfs buiten het poduim.

wat ik wel teleurstellend vind is de GTI. Alhoewel, overal is het een heerlijke auto, en misschien wel op heel veel punten de beste auto. Maar emotieloos en geen gevoel?
De helft van wat een M3 kost. Bied die dan 2x zoveel DF. Nee!!
Ik mis in deze test wel de R26.R. Als het dan toch over een supertest gaat met DF auto's dan hoort die er zeker bij. Zakt de gevestigde orde zelfs buiten het poduim.

wat ik wel teleurstellend vind is de GTI. Alhoewel, overal is het een heerlijke auto, en misschien wel op heel veel punten de beste auto. Maar emotieloos en geen gevoel?
Laatst gewijzigd door Harrie op 03 dec 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Die Twingo gaat ook wel behoorlijk hard. Als je de snelheden vergelijkt, zie je dat de Twingo in vrijwel iedere bocht sneller is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Gerlach: 100,6 voor de Twingo en 90,6 voor de Golf.Peter Tunissen schreef:Tuurlijk en 2.01 voor een straatauto op straatbanden op Zandvoort is een supertijd, daar moet je echt aardig voor doorstampen, maar ik zou zo graag zien dat auto's als met name de RS en de M3 qua onderstel, balans en grip een dikke klasse hoger staan dan 'gewone' auto's.
- duifjes.com
Eigenlijk kan ik pas een eerlijk antwoord geven als ik ze allemaal heb gereden......anders kun je wel een idee hebben maar niet echt weten wat het is.......