einser met 400 pk.
-
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
einser met 400 pk.
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1105.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1120.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1121.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1123.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1120.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1121.JPG[/img]
[img:640:480]http://195.225.104.59/.soulfly/DSCN1123.JPG[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
LOL, uit de nieuwe prijslijst van BMW Nederland:
Ik snap wat je bedoelt, maar het staat er gewoon grappig.Achterlichtenpakket: de 1-serie wordt af fabriek geleverd zonder achterlichten. Deze zijn in Nederland echter wel wettelijk verplicht. Met dit achterlichtenpakket voldoet uw BMW aan alle wettelijke vereisten. De prijs van dit pakket is slechts €3995 ex. BTW.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Niet zo afgunstig Peter............ je loopt bijna groen aanPeter Tunissen schreef:LOL, uit de nieuwe prijslijst van BMW Nederland:Ik snap wat je bedoelt, maar het staat er gewoon grappig.Achterlichtenpakket: de 1-serie wordt af fabriek geleverd zonder achterlichten. Deze zijn in Nederland echter wel wettelijk verplicht. Met dit achterlichtenpakket voldoet uw BMW aan alle wettelijke vereisten. De prijs van dit pakket is slechts €3995 ex. BTW.
Michel
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
hahaha hier was ik al bang voorPeter Tunissen schreef:LOL, uit de nieuwe prijslijst van BMW Nederland:Ik snap wat je bedoelt, maar het staat er gewoon grappig.Achterlichtenpakket: de 1-serie wordt af fabriek geleverd zonder achterlichten. Deze zijn in Nederland echter wel wettelijk verplicht. Met dit achterlichtenpakket voldoet uw BMW aan alle wettelijke vereisten. De prijs van dit pakket is slechts €3995 ex. BTW.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Lijkt mij mooi.
Dan haal je die 400 pk ook. En hebben ze kunnen doen wat gisteren iemand (michel) tegen dréi: koop een 116i als basis en bouw van daaruit alles op.
Dan haal je die 400 pk ook. En hebben ze kunnen doen wat gisteren iemand (michel) tegen dréi: koop een 116i als basis en bouw van daaruit alles op.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 26 jul 2006, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Maar ff de 116i optie uitwerken:
BMW 116i € 25400
Xenon af fabriek ca. € 1100
Motor 3.0L + Bak € ?
Kompressor € ?
M sport spoilers € ?
2 recaro's € ?
Sper € ?
Onderstel € ?
Movit € ?
18" BBS € ?
Arbeidsloon € ?
RDW keuring € ?
Graag ff wat aanvulling van een ieder die prijzen kan invullen.
Zodat we een beeld krijgen van de Einser Uber dre Edition!!
Michel
BMW 116i € 25400
Xenon af fabriek ca. € 1100
Motor 3.0L + Bak € ?
Kompressor € ?
M sport spoilers € ?
2 recaro's € ?
Sper € ?
Onderstel € ?
Movit € ?
18" BBS € ?
Arbeidsloon € ?
RDW keuring € ?
Graag ff wat aanvulling van een ieder die prijzen kan invullen.
Zodat we een beeld krijgen van de Einser Uber dre Edition!!
Michel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
[quote]BMW 116i € 25400
Xenon af fabriek ca. € 1100
Motor 3.0L + Bak +/- € 3.500
Kompressor +/- € 5.000 incl. montagekit (kost het voor een E36 M3 tenminste)
M sport spoilers € ?
2 recaro's € 1200
Sper € 2000
Onderstel € 1500 - 6000 afhankelijk van wensen (instelbaar of niet)
Movit € 7000 (voor en achter)
18" BBS € 2000
Arbeidsloon € ?
RDW keuring € ?
Wie durft het op te gaan tellen?
Oh ja, ik zou er dan ook nog dingen als Powerflex bussen, rolkooi, vier- of zespuntsgordels, suède sportstuurtje met naafverlenger en liefst snap-off kit, directere stuurinrichting, luchtgeleiders naar de remmen en extra camber op de voorwielen op willen hebben.
Maar ja, ik spoor dan ook niet.
Xenon af fabriek ca. € 1100
Motor 3.0L + Bak +/- € 3.500
Kompressor +/- € 5.000 incl. montagekit (kost het voor een E36 M3 tenminste)
M sport spoilers € ?
2 recaro's € 1200
Sper € 2000
Onderstel € 1500 - 6000 afhankelijk van wensen (instelbaar of niet)
Movit € 7000 (voor en achter)
18" BBS € 2000
Arbeidsloon € ?
RDW keuring € ?
Wie durft het op te gaan tellen?
Oh ja, ik zou er dan ook nog dingen als Powerflex bussen, rolkooi, vier- of zespuntsgordels, suède sportstuurtje met naafverlenger en liefst snap-off kit, directere stuurinrichting, luchtgeleiders naar de remmen en extra camber op de voorwielen op willen hebben.
Maar ja, ik spoor dan ook niet.
- Hielke
- Berichten: 11457
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Hou er ook rekening mee dat een 130i tov een 116i waarschijnlijk van een dikkere cardanas, dikkere aandrijfassen en een verzwaarde versnellingsbak voorzien is.
Lijkt me sterk dat je bij BMW een 130i motor voor 3500 meeneemt. Inruilen van de 116i motor is er sowieso niet bij en voor de nieuwe moet je vol uit de beurs. Dan ben je voor minder dan 10.000 vast niet klaar (weet dat niet zeker).
Denk dat een standaard 130i voor een über DRE versie de beste auto is.
Sper: € 2000,-
Onderstel: € 2000,-
Remmen: € 2500,-
Compressorkit naar 350 pk: €4000,-
"19 Jetsers: 1000,-
Je bent in ieder geval voor onder de 55.000 klaar. Geen M3 (CSL incluis) kan dan nog (bocht of rechte stuk) weerwoord bieden. Of het bij inruil nog zo gunstig uitpakt is een ander verhaal. Op de motortuning na houden de andere lossen onderdelen in ieder geval ook los erg goed hun waarde.
Lijkt me sterk dat je bij BMW een 130i motor voor 3500 meeneemt. Inruilen van de 116i motor is er sowieso niet bij en voor de nieuwe moet je vol uit de beurs. Dan ben je voor minder dan 10.000 vast niet klaar (weet dat niet zeker).
Denk dat een standaard 130i voor een über DRE versie de beste auto is.
Sper: € 2000,-
Onderstel: € 2000,-
Remmen: € 2500,-
Compressorkit naar 350 pk: €4000,-
"19 Jetsers: 1000,-
Je bent in ieder geval voor onder de 55.000 klaar. Geen M3 (CSL incluis) kan dan nog (bocht of rechte stuk) weerwoord bieden. Of het bij inruil nog zo gunstig uitpakt is een ander verhaal. Op de motortuning na houden de andere lossen onderdelen in ieder geval ook los erg goed hun waarde.
Laatst gewijzigd door Hielke op 26 jul 2006, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
das de beste slag hielke alles weer standaard bij inruil. Rest verkopen of overbouwen volgende.
Een e46 m3 motor erin dat zou perfect zijn.
Maar dan begin je aansturen motorelectronica tussen as wat niet past uitlaten aanpassen. etc etc. Moet je gewoon niet aan beginnen. Koop dan maar een M3.
Wil je meer pk een compressor kitje op een 130i das het makkelijkste. De 335i motor is eigenlijk ook gewoon een 3.0 motor. Dus het blokje kan meer hebben dan 265pk.
Een e46 m3 motor erin dat zou perfect zijn.
Maar dan begin je aansturen motorelectronica tussen as wat niet past uitlaten aanpassen. etc etc. Moet je gewoon niet aan beginnen. Koop dan maar een M3.
Wil je meer pk een compressor kitje op een 130i das het makkelijkste. De 335i motor is eigenlijk ook gewoon een 3.0 motor. Dus het blokje kan meer hebben dan 265pk.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Voorbeeldje:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %3AIT&rd=1
Die €3500 voor een 3.0 motor zul je bij BMW wel het dubbele (of meer) voor mogen rekenen, maar via de handel kan wel, een vers gereviseerde E36 M3 motor is bijv. niet veel duurder.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %3AIT&rd=1
Die €3500 voor een 3.0 motor zul je bij BMW wel het dubbele (of meer) voor mogen rekenen, maar via de handel kan wel, een vers gereviseerde E36 M3 motor is bijv. niet veel duurder.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Daarmee zit je wel goed.
Ik zou ook meteen andere nokkenassen nemen, is er al iets als een Alpha N kit voor de 3.0i? Anders zou ik zoiets ook laten maken.
400 pk lijkt me meer dan zat. Ben inmiddels een redelijke compressor fan geworden, afgezien van het extra gewicht voorin (maar ik merk dat nooit zo).
Ik zou eerder op die 3 liter een compressor zetten dan op de 120i. Om de simpele reden dat de 120i in de basis al geen snel blok is en je er dus nooit écht een gave motor van kunt maken. Eens?
Ik zou ook meteen andere nokkenassen nemen, is er al iets als een Alpha N kit voor de 3.0i? Anders zou ik zoiets ook laten maken.
400 pk lijkt me meer dan zat. Ben inmiddels een redelijke compressor fan geworden, afgezien van het extra gewicht voorin (maar ik merk dat nooit zo).
Ik zou eerder op die 3 liter een compressor zetten dan op de 120i. Om de simpele reden dat de 120i in de basis al geen snel blok is en je er dus nooit écht een gave motor van kunt maken. Eens?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart