Ben JIJ tegen kilometerheffing?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Ben JIJ tegen kilometerheffing??

Ja, ik ben tegen kilometerheffing!
32
52%
Nee, ik ben voor kilometerheffing zoals Eurlings dat voorstelt
0
Geen stemmen
Nee, ik ben voor kilometerheffing. De gebruiker mag betalen maar NIET zoals Eurlings dat voorsteld.
29
47%
Anders namelijk...
1
2%

Totaal aantal stemmen: 62

Niels
Auto: Prius+

Ben JIJ tegen kilometerheffing?

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 11:25

Nog ff een polletje :D

Nagenoeg is heel DF tegen kilometerheffing maar zijn "we" nu tegen de heffing of tegen het systeem zoals Eurlings dat voorsteld?
Laatst gewijzigd door Niels op 29 nov 2009, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick van Wijngen

Re: Ben JIJ tegen kilometerheffing?

Bericht door Patrick van Wijngen » 29 nov 2009, 11:30

Ik ben zowieso tegen het hele km-heffing gebeuren maar helemaal met zo'n kastje.

Fernando

Bericht door Fernando » 29 nov 2009, 11:49

In de basis vind ik de kilometerheffing een goed idee maar niet met dat verwerpelijke kastje. Dan liever brandstofaccijns als kilometerheffing.

wjn

Bericht door wjn » 29 nov 2009, 11:53

"Nee, ik ben voor kilometerheffing maar NIET zoals Eurlings dat voorsteld"

Dus met meer accijns op brandstof oid., iig geen complex technisch systeem gebaseerd op verouderde technologie.

JP

Bericht door JP » 29 nov 2009, 12:03

Meer accijns op brandstof gaat nooit gebeuren, aldus Eurlings vorige week bij Edwin Evers.

Ondanks dat hij zelf dan makkelijk vanuit zijn woonplaats Valkenburg de grens over kan met een paar jerrycans, zo gaf hij zelf eerlijk aan...

Trouwens ben ik gewoon TEGEN km-heffing in algemeen

Niels

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 12:08

Ik ben op zich niet tegen kilometerheffing als dat betekend dat de kosten van autogebruik anders komen te liggen. De gebruiker betaald is prima. Dan kan ik tenminste mijn verzameling auto´s uitbreiden zonder aan mega vaste lasten te zitten ondanks die paar kilometers per jaar :hosanna:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 29 nov 2009, 12:09

Het probleem is ook voornamelijk de km-heffing alleen voor de nederlandse burger... want als je geen nederlands kenteken hebt kun je hier dus vrolijk gratis rondrijden.
Erg leuk voor al het transport in nederland, nog meer buitenlandse transporteurs die hierdoor dus ook al 10-20ct per km goedkoper kunnen rijden.

Niels

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 12:13

Je kunt ook zonder NL kenteken wel iets bedenken in de vorm van tol of brandstof. Stel je verhoogt de brandstof prijs dan betalen die buitenlands transporteurs toch ook gewoon heffing? Ze zullen toch moeten tanken hier :wink:

Het gaat hier ff niet om het operationele systeem maar puur om het feit of je tegen een andere/nieuwe kosten verdeling bent binnen het autorijden.

Hans

Bericht door Hans » 29 nov 2009, 12:14

wjn schreef:"Nee, ik ben voor kilometerheffing maar NIET zoals Eurlings dat voorsteld"

Dus met meer accijns op brandstof oid., iig geen complex technisch systeem gebaseerd op verouderde technologie.
Waarom moet het autorijden nog duurder worden? Ik ben voor verlaging van de auto kosten. Ik ben voor een belastingvoordeel voor grote snelle en veilige auto's. Verder de max buiten de kom naar 100, op autowegen naar 120 en op snelwegen geen max snelheid. Dus niks meer betalen en beperken van de vrijheden, maar ze verruimen. Het is dus al zo ver gekomen in dit land dat er mensen zijn die blij zijn als ze meer mogen betalen als dat inhoud dat de overheid niet nog iets ergers gaat doen.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 29 nov 2009, 12:18

Shit Hans, met zo'n betoog moet ik er weer ff over nadenken :wink:

Niels

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 12:20

Als de wegenbelasting en BPM er af gaan weet ik niet of het autorijden per se duurder wordt Hans. Ik betaal maandelijks zo'n 230,- aan wegenbelasting voor mijn vloot en met twee auto's (samen goed voor 90,- /mnd) rij ik nauwelijks. Omdat ik die nauwelijks gebruik zou ik er ook graag nauwelijks voor betalen :wink:

Kijk, ik ben ook wantrouwig richting onze regering maar dat reken ik persoonlijk ff niet mee v.w.b. de stelling. Natuurlijk kunnen ze (en willen ze momenteel) er een systeem uit slepen om o.a. geld binnen te harken...

JP

Bericht door JP » 29 nov 2009, 12:21

Patrick van Wijngen schreef:Erg leuk voor al het transport in nederland, nog meer buitenlandse transporteurs die hierdoor dus ook al 10-20ct per km goedkoper kunnen rijden.
Dat hebben ze nu al. Veel buitenlandse vrachtwagens rijden speciaal via Limburg zo via NL naar het noorden en daar dan Duitsland in. Dat kost ze voor een hele dag Eurovignet in NL maar €8,-., terwijl je in Duitsland al minimaal 17cent per km snelweg kwijt bent aan de Maut. Oftewel 47km Duitse snelweg kost je net zoveel als wat je in Benelux aan Eurovignet per dag kwijt bent (igv Dagvignet)

Gijzer

Bericht door Gijzer » 29 nov 2009, 12:22

Niels schreef:Je kunt ook zonder NL kenteken wel iets bedenken in de vorm van tol of brandstof. Stel je verhoogt de brandstof prijs dan betalen die buitenlands transporteurs toch ook gewoon heffing? Ze zullen toch moeten tanken hier :wink:
Zo groot is Nederland niet dat ze hier moeten tanken hoor. :angel:

Niels

Bericht door Niels » 29 nov 2009, 12:25

D'r zullen wel wat liters in gaan maar daar valt ook wel weer wat op te verzinnen. Desnoods een kaartje kopen bij de grens ingang en betalen bij de grens uitgang waar ze NL weer verlaten. Wat dan ook, maakt niet uit. Valt ook wel wat op te bedenken.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 nov 2009, 12:27

Als ik die tabellen van de ANWB zo bekijk maakt het voor mij niet uit met de huidige auto's. Dus zo bezien mag er best km heffing komen maar dan zonder kastje. Weet niet hoe dat gaat veranderen als m'n "wagenpark" verandert.

Hans

Bericht door Hans » 29 nov 2009, 12:31

Arthur schreef:Als ik die tabellen van de ANWB zo bekijk maakt het voor mij niet uit met de huidige auto's. Dus zo bezien mag er best km heffing komen maar dan zonder kastje. Weet niet hoe dat gaat veranderen als m'n "wagenpark" verandert.
Die tarieven zullen niet zo laag blijven die gaan natuurlijk stijgen, ieder jaar een inflatiecorrectie, en mocht het ondenkbare( :bag: ) eens voorkomen dat de Staat een overheidstekort heeft zullen ze de prijs ook omhoog gooien.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 nov 2009, 12:33

Yep, dat zal zo zijn. Echter zonder de km heffing werd het autorijden ook steeds duurder. Misschien maakt het dan alsnog niet zoveel uit?

marz01

Bericht door marz01 » 29 nov 2009, 12:36

Uit onderzoek van stichting Bovag-RAI is gebleken uit dat van de 16,6 miljard euro aan verkeersbelasting vorig jaar slechts 1,9 miljard werd besteed aan het Nederlandse hoofdwegennet. Dit betekent dus dat slechts 11,4 procent van alle inkomsten uit belastingen die gerelateerd zijn aan autobezit en autogebruik, zoals bpm, wegenbelasting, btw en brandstofaccijns, daadwerkelijk wordt gebruikt voor verbetering van het autoverkeer.
Dit jaar stijgen belastingopbrengsten via de portemonnee van de automobilist naar 17,3 miljard euro en daarvan wordt ongeveer 2 miljard in het hoofdwegennet gestopt. Bovag-RAI meldt verder dat de kale prijs van een liter euro-95 op 11 juni van dit jaar 58 cent bedroeg, terwijl de automobilist dankzij alle belastingen 1,50 euro afrekent aan de pomp.

bericht van autoblog 2007

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 nov 2009, 12:38

Ik ben voor de stelling als je meer gaat rijden betaal je meer....ik bedoel hoe belachelijk is het dat als je bijv 125euro per kwartaal motorrijtuigenbelasting betaald en je rijdt dan 5000km of 50.000km dat het hetzelfde is etc etc

Hans

Bericht door Hans » 29 nov 2009, 12:41

marz01 schreef:Uit onderzoek van stichting Bovag-RAI is gebleken uit dat van de 16,6 miljard euro aan verkeersbelasting vorig jaar slechts 1,9 miljard werd besteed aan het Nederlandse hoofdwegennet. Dit betekent dus dat slechts 11,4 procent van alle inkomsten uit belastingen die gerelateerd zijn aan autobezit en autogebruik, zoals bpm, wegenbelasting, btw en brandstofaccijns, daadwerkelijk wordt gebruikt voor verbetering van het autoverkeer.
Dit jaar stijgen belastingopbrengsten via de portemonnee van de automobilist naar 17,3 miljard euro en daarvan wordt ongeveer 2 miljard in het hoofdwegennet gestopt. Bovag-RAI meldt verder dat de kale prijs van een liter euro-95 op 11 juni van dit jaar 58 cent bedroeg, terwijl de automobilist dankzij alle belastingen 1,50 euro afrekent aan de pomp.

bericht van autoblog 2007
Dus die autokosten kunnen met ruim 85% naar beneden en dan houden ze nog net zoveel geld over om wegen aan te leggen en te onderhouden.

Peric

Bericht door Peric » 29 nov 2009, 12:44

Dat is niet hetzelfde Jacco, er blijft 70 cent accijns zitten op benzine, dus wie nu meer rijdt betaald ook meer..

Ik heb anders gestemd, ze moeten het uitgavepatroon maar 's goed onder de loep nemen. Er verdwijnt veel te veel geld..
Ik ben van mening dat er niet meer geïnd moet worden maar minder uitgegeven.

Luco

Bericht door Luco » 29 nov 2009, 12:45

Nou ik stop met volgen en mensen overhalen, deze hele actie wordt zon beetje een farce, elke dag worden er dingen bijverzonnen en tig draadjes over geopend, lekker te volgen zo en je wordt dan ook vooral serieus genomen.

Beetje jammer :goodnight:

Arthur

Bericht door Arthur » 29 nov 2009, 12:47

Dat mag, Luco. Net zoals anderen die een draadje willen openen :wink:

Luco

Bericht door Luco » 29 nov 2009, 12:49

Kom op zeg 17 draadjes over de km heffing :bag: :bag:
In elk draadje komt hetzelfde terug en met de dag worden er argumenten en verhalen verzonnen die nergens op slaan.
Zo zal je niet snel meer serieus genomen worden.

Snipe

Bericht door Snipe » 29 nov 2009, 12:58

luco hornsveld schreef:Kom op zeg 17 draadjes over de km heffing :bag: :bag:
Inderdaad volstrekt belachelijk dat het Nieuwe Volledige Overheids BurgerVolgSysteem zich niet beperkt tot 1 topic. Laten we het in 183.000 topics over auto's en bier en vrouwen en nog veel meer hebben en dan Stasi 2.0 beperken tot 1 topic.

Beste voorstel. Ooit.

Plaats reactie