Buitenlandse auto's op het Nederlandse wegdek?
- tommel
Buitenlandse auto's op het Nederlandse wegdek?
Hoe worden de buitenlandse voertuigen in Nederland belast als ze hier rijden ten tijde van het rekeningrijden? Ik wil anders wel net over de grens gaan wonen 
-
Dennis Huijsman
Re: Buitenlandse auto's op het Nederlandse wegdek?
lijkt me ook intressant, woon nu ook maar een paar km van de belgische grens
mocht belgie het ook invoeren zal het alsnog goedkoper zijn dan hier, in belgie is autorijden nu toch ook al veel goedkoper
mocht belgie het ook invoeren zal het alsnog goedkoper zijn dan hier, in belgie is autorijden nu toch ook al veel goedkoper
- HansD
Als je veel in NL rijdt moet je ook een kastje hebben anders iets van een vignet.
-
Luco
Moeten we nu voor elke vraag een topic openen?
Wordt/is lekker overzichtelijk zo
Wordt/is lekker overzichtelijk zo
- tommel
eerlijk gezegd was er een lichte twijfel of ik het wel of niet moest openen. Ik geef je ergens gelijk, maar aangezien Eurlings het autoverkeer wil verminderen, zie ik het nu alleen maar op NL verkeer. Het is straks interessant voor buitenlandse vervoerders om hier te komen rijden als zij niet aan deze regeling mee doen. Evenals ander zakelijk verkeer. Treft dat niet onze economie?
Dit valt niet in het rijtje privacy, maar ik wilde het toch wel aankaarten.
Dit valt niet in het rijtje privacy, maar ik wilde het toch wel aankaarten.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hoe hoog zijn de boetes dan? Aangezien de BPM gaat verdwijnen kun je geen naheffing meer krijgen als op buitenlandse plaat gaat rijden 
- wjn
In principe mag je nu ook al niet ongestraft dagelijks met een buitenlandse auto rondrijden, dus dat verhaal wijzigt niet. Waarschijnlijk gaat er met een vignet gewerkt worden (zoals Oostenrijk bv.)

CO2 Taks naheffingArthur schreef:Hoe hoog zijn de boetes dan? Aangezien de BPM gaat verdwijnen kun je geen naheffing meer krijgen als op buitenlandse plaat gaat rijden
- peer
Die vraag heb ik ook al een tijdje. Hoe zit het met de grens arbeiders... Ik woon in belgie en werk in nederland. Je zal straks zien dat je net als met de zorgverzekering gewoon dubbel moet gaan betalen
Zowel de normale belastingen in belgie en de km heffing in nederland....
Zowel de normale belastingen in belgie en de km heffing in nederland....