welke Videocamera
- Downforce Hans
welke Videocamera
Ik wil een video camera om gewoon huis, tuin en keuken dingen te kunnen filmen.
Het karten van mijn zoon, de vakantie , you know..
Ik heb geen zin om allemaal moeilijke dingen aan te moeten horen bij een fotozaak of zo, dus wie heeft een goede camera waar hij erg tevreden over is.
Ding mag rond de 500 euro kosten....
Iemand enig idee wat nu de camera is die je moet hebben?
Thanks.......
Grtz,Hans
Het karten van mijn zoon, de vakantie , you know..
Ik heb geen zin om allemaal moeilijke dingen aan te moeten horen bij een fotozaak of zo, dus wie heeft een goede camera waar hij erg tevreden over is.
Ding mag rond de 500 euro kosten....
Iemand enig idee wat nu de camera is die je moet hebben?
Thanks.......
Grtz,Hans
-
Tom
Re: welke Videocamera
oh jee heb je luco weer met z'n apparatuur

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tijdje geleden had ik er ook een draadje over gestart, voor een digitale HD camera....................ik ben nog steeds tureluurs van alle typen, en mogelijkheden....................kortom; ik ben er (nog) niet uit..........
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik ben wel erg tevereden met mijn Panasonic, gaat alleen wel wat over je budget heen, belachelijke adviesprijs op de site volgens mij, ik heb er dacht ik iets van 750-800 voor betaald (MediaMarkt BTW actie),,,,
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Pana ... index.html
Ben
PS SD opname is erg prettig voor in de auto, HD's willen nog wel eens op tilt slaan door trillingen
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Pana ... index.html
Ben
PS SD opname is erg prettig voor in de auto, HD's willen nog wel eens op tilt slaan door trillingen
-
Metchu
ik gebruik ook panasonic... ding is aardig gebruikt, doet het nog erg goed! en anders zijn alle sony's wel aanraders 
- Downforce Hans
Dus een sd kaart is wel raadzaam........
Dan kijk ik dus niet meer naar andere camera`s.
Hij mag trouwens wel wat duurder zijn als die 500.
Het hoeft geen Camera te zijn met een hoop super specs, want ik ben toch geen Steven Speelberg.....
Dan kijk ik dus niet meer naar andere camera`s.
Hij mag trouwens wel wat duurder zijn als die 500.
Het hoeft geen Camera te zijn met een hoop super specs, want ik ben toch geen Steven Speelberg.....
- DenCha
Ik heb een Sony DCR-HC51

Prima voor huis tuin en keuken gebruik. Touch Panel LCD en 40x optische zoom.
Niet te veel bombarie erop, prima camera'tje.
Prima voor huis tuin en keuken gebruik. Touch Panel LCD en 40x optische zoom.
Niet te veel bombarie erop, prima camera'tje.
-
Luco
sd kaart of bandjes, harde schijf gaat kapot bij trillen in die tupperware bak, zeker als je alleen maar achterstevoren staat 
-
allen
Zelf een waterdichte Panasonic. Geen full hd ding, maar boeien. Voor die paar daagjes in het jaar ok en als de lens wat smerig is gewoon onder de kraan afspoelen. 
- Downforce Hans
Als ik jou wil filmen achter me dan moet hij wel een heel groot zoom bereik hebben.........luco hornsveld schreef:sd kaart of bandjes, harde schijf gaat kapot bij trillen in die tupperware bak, zeker als je alleen maar achterstevoren staat
Een sterrenkijker zou ik dan meer aan hebben, wat in jou geval wel op zijn plaats zou zijn.........(als vallende ster dan natuurlijk)
- Tom V
Heb zelf een Sanyo HD1010.

Leuke camera met mooi HD beeld en erg handzaam, wat mij betreft een aanrader. Inmiddels is er al wel een opvolger in de Sanyo HD2000.
Leuke camera met mooi HD beeld en erg handzaam, wat mij betreft een aanrader. Inmiddels is er al wel een opvolger in de Sanyo HD2000.
- Knot
Wil ook nog een camera kopen, gebruik nu een sony blabla 19 ofzo digitaal, maar met bandje.... en we leven in 2010.
Sony krijgt normaal mijn voorkeur alleen heb ik niks met memorysticks. Ook een harddisk erin lijkt me niet handig gezien bewegende delen, crashgevoelig etc.
Camera's met SD kaart voldoen volgens mij ook al, 16GB of 32GB prik je er zo in. En in geval van disk, waarom beginnen ze niet met 80 of 160GB SSD varianten daarin?
Sony krijgt normaal mijn voorkeur alleen heb ik niks met memorysticks. Ook een harddisk erin lijkt me niet handig gezien bewegende delen, crashgevoelig etc.
Camera's met SD kaart voldoen volgens mij ook al, 16GB of 32GB prik je er zo in. En in geval van disk, waarom beginnen ze niet met 80 of 160GB SSD varianten daarin?
- Knot
De Panasonic HDC_TM300 is de topper met intern 32GB + SD slot, maar de HDC-SD200 voldoet denkik ook al, denk dat ik daarvoor ga.
-
allen
Als je de camera de andere kant op wijst, kun je Luco misschien filmen als hij je net heeft ingehaald. Is wat makkelijker voor je.Downforce Hans schreef:Als ik jou wil filmen achter me dan moet hij wel een heel groot zoom bereik hebben.........luco hornsveld schreef:sd kaart of bandjes, harde schijf gaat kapot bij trillen in die tupperware bak, zeker als je alleen maar achterstevoren staat
Een sterrenkijker zou ik dan meer aan hebben, wat in jou geval wel op zijn plaats zou zijn.........(als vallende ster dan natuurlijk)
- cooldragon
+1, heb ervaring met Sony, Hitachi, JVC en Panasonic(mijn laatste 2, waarvan nu een Full HD met SD slot), ben verreweg het meest tevreden met de Pansonic, de SD200 lijkt me idd een goede keus voor je
- Knot
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Pana ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost 739 bij Foka... denk dat ik m binnenkort ff ga halen idd, model net onder de topper maar wel de juiste specs (3mos, 9.15mpix).
Kost 739 bij Foka... denk dat ik m binnenkort ff ga halen idd, model net onder de topper maar wel de juiste specs (3mos, 9.15mpix).
- VLA
Sony HDR-XR105E , 1080p Full HD , 490 euro :
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=12640" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=12640" onclick="window.open(this.href);return false;
-
steve smith
Sony HDR-TG3 (niet de TG3e). Klein, cheap, goed en geen harde schijf. Zoals Ludo al aangeeft heb je daar in de auto totaal niets aan...... En cheap is goed want er ketst er nog weleens een tegen de grond.

- cooldragon
Knot, ik geloof dat het model er bijna uit gaat, de nieuwe komen eraan, de SD-60 en de HS-60(weet overigens niet zeker of het de opvolgers zijn, ze staan iig bij de nog uit te komen modellen op de panasonic homepage)Knot schreef:http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Pana ... index.html
Laatst gewijzigd door cooldragon op 09 feb 2010, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Da's mooi, dan wordt deze wellicht nog wat goedkoper.... 
-
Luuk
Ik heb zelf, je kent 'm vast wel Hans, deze:
JVC Everio GZ-HD7
Alleen om nou te zeggen dat ik 100% tevreden ben, nee..
Verder heb ik niet echt een idee van wat wel en niet goed is, maar tegenwoordig zijn de 'standaard' modelletjes van de bekendere merken over het algemeen zeer prima.
JVC Everio GZ-HD7
Alleen om nou te zeggen dat ik 100% tevreden ben, nee..
Verder heb ik niet echt een idee van wat wel en niet goed is, maar tegenwoordig zijn de 'standaard' modelletjes van de bekendere merken over het algemeen zeer prima.
-
Emiel
Wat ik van een camera man heb begrepen, maar dan nu hoe ik het heb verstaan
- Het gaat om de lens. De lens bepaald grotendeels hoe goed de kwaliteit is. Sony, Panasonic, toch wel aanraders, afraders, JVC o.a.
- Full HD klinkt leuk maar het is nog niet goed genoeg om bijv. mooie kwaliteit onboard beelden te schieten van een auto rit. Komen toch nog wel wat kwaliteit issues bij kijken.
- iets met 3ccd is beter als 1 etc.. dat stuk is me ontschoten incl. de technische uitleg.
- geen hele kleine camera kopen, is mooi en klinkt leuk op verjaardag feesten, maar het is moeilijk om zoiets klein stabiel te houden. Zorgen dat je iets hebt wat je goed kan vast houden etc.
- Het gaat om de lens. De lens bepaald grotendeels hoe goed de kwaliteit is. Sony, Panasonic, toch wel aanraders, afraders, JVC o.a.
- Full HD klinkt leuk maar het is nog niet goed genoeg om bijv. mooie kwaliteit onboard beelden te schieten van een auto rit. Komen toch nog wel wat kwaliteit issues bij kijken.
- iets met 3ccd is beter als 1 etc.. dat stuk is me ontschoten incl. de technische uitleg.
- geen hele kleine camera kopen, is mooi en klinkt leuk op verjaardag feesten, maar het is moeilijk om zoiets klein stabiel te houden. Zorgen dat je iets hebt wat je goed kan vast houden etc.
- Tom van H.
Samsung heeft een camera met 64gb SSD schijf, de HMX-H106 (555 euro op kieskeurig). Geen idee of het wat is verder....Knot schreef:Wil ook nog een camera kopen, gebruik nu een sony blabla 19 ofzo digitaal, maar met bandje.... en we leven in 2010.
- Robin Hartog
Samsung heeft wel een redelijk goeie lens, alleen nooit echt fan van de kwaliteit van hun (foto/video)-camera's.Tom van H. schreef:Samsung heeft een camera met 64gb SSD schijf, de HMX-H106 (555 euro op kieskeurig). Geen idee of het wat is verder....Knot schreef:Wil ook nog een camera kopen, gebruik nu een sony blabla 19 ofzo digitaal, maar met bandje.... en we leven in 2010.
@TS: Ik zou kijken naar bijvoorbeeld een Sony HDR-CX106E, mooie HD camcorder, lekker compact, 8GB intern geheugen, werkt verder op geheugenkaartjes en kost gemiddeld 450 euro (Bij BCC zelfs 399 nu, al kan het ook zijn dat dat inclusief cashback van Sony is, want dit actie liep wel laatst; weet niet of het al afgelopen is..). Ook Bij Panasonic en Canon zijn goede modellen te krijgen.