Aanschaf auto bij handelaar doen of niet?
- Sjoerd MP BMW
Aanschaf auto bij handelaar doen of niet?
Ben op zoek naar andere auto in Dld. Deze zal daar ook blijven omdat ik daar ga wonen.
Diesel, voorraad of max 1 jaar met max 20.000 op teller en daarbij courante uitrusting.
Geen tijd om te wachten op volledig nieuw en kan centen beter gebruiken voor de woning.
Normaal koop ik m'n auto nieuw of voorraad bij BMW dealer, echter heb ik een interessante auto zien staan bij handelaar in Dld die aan deze eisen voldoet. Daarnaast geeft dezelfde handelaar een mooie prijs voor mijn Bimmer.
Nog geen jaar (begin 2009), dus heeft nog fabrieksgarantie. Laat 'm bij mijn dealer nakijken op garantie dingetjes.
Er kan maar weinig verkeerds zijn aan een BMW, toch? Echter de verborgen gebreken zoals een schade aan de auto. Er wordt wel aangegeven dat 'ie Unfallfrei is maar ik ben van nature scepties.
De huidige BMW (eind 2007) ook in Dld gekocht, maar bij een dealer. Top auto!
Wat zouden jullie adviseren? Ik denk erover om 'm te laten keuren bij Dekra of BMW dealer in de buurt. Toen ik vandaag telefonisch aangaf de auto bij bezichting te willen laten keuren bij Dekra vond verkoper dat prima, reageerde iig positief. Trouwens de vraagprijs van de auto is vrij courant.
Waar op letten eventuele schade?
Diesel, voorraad of max 1 jaar met max 20.000 op teller en daarbij courante uitrusting.
Geen tijd om te wachten op volledig nieuw en kan centen beter gebruiken voor de woning.
Normaal koop ik m'n auto nieuw of voorraad bij BMW dealer, echter heb ik een interessante auto zien staan bij handelaar in Dld die aan deze eisen voldoet. Daarnaast geeft dezelfde handelaar een mooie prijs voor mijn Bimmer.
Nog geen jaar (begin 2009), dus heeft nog fabrieksgarantie. Laat 'm bij mijn dealer nakijken op garantie dingetjes.
Er kan maar weinig verkeerds zijn aan een BMW, toch? Echter de verborgen gebreken zoals een schade aan de auto. Er wordt wel aangegeven dat 'ie Unfallfrei is maar ik ben van nature scepties.
De huidige BMW (eind 2007) ook in Dld gekocht, maar bij een dealer. Top auto!
Wat zouden jullie adviseren? Ik denk erover om 'm te laten keuren bij Dekra of BMW dealer in de buurt. Toen ik vandaag telefonisch aangaf de auto bij bezichting te willen laten keuren bij Dekra vond verkoper dat prima, reageerde iig positief. Trouwens de vraagprijs van de auto is vrij courant.
Waar op letten eventuele schade?
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 07 dec 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
Re: Aanschaf auto bij handelaar doen of niet?
Schade's....gewoon auto controleren op oneffenheden en naden....een jonge auto met rare naden tussen deuren motorkap etc kan duiden op schade's
Voor zover ik weet zijn ze in D netter mbt het melden van eventuele schade's schijnt? dat consumentenbescherming daar beter geregeld is dan hier?
Auto netjes laten keuren door de Dekra.......is voor je gevoel....
En verder je gevoel volgend....
Voor zover ik weet zijn ze in D netter mbt het melden van eventuele schade's schijnt? dat consumentenbescherming daar beter geregeld is dan hier?
Auto netjes laten keuren door de Dekra.......is voor je gevoel....
En verder je gevoel volgend....
- Niels
- Auto: Prius+
Mits je wat kijk op de zaak hebt kun je gerust bij een handelaar kopen imho. Zeker als er nog garantie op zit.
Voor schade kijk ik altijd goed naar de naden tussen portieren en koets e.d. Verder lasnaden, balken en ff in de kofferbak. Bij BMW is het voordeel dat de auto onder de kap mat is afgewerkt. Is de boel dus gespoten in de glans kleur van de buitenkant v.d. auto dan zou ik me omdraaien en weglopen....
Voor schade kijk ik altijd goed naar de naden tussen portieren en koets e.d. Verder lasnaden, balken en ff in de kofferbak. Bij BMW is het voordeel dat de auto onder de kap mat is afgewerkt. Is de boel dus gespoten in de glans kleur van de buitenkant v.d. auto dan zou ik me omdraaien en weglopen....
- Joop
Belangrijkste is denk ik al gezegd. Als er op de auto nog fabrieksgarantie zit, kun je er bijna geen buil aan vallen.
Als laten nakijken bij de Dekra of lokale BMW dealer geen probleem is dan zou ik niet weten waarom je hem moet laten staan als prijs en uitvoering je past.
Als laten nakijken bij de Dekra of lokale BMW dealer geen probleem is dan zou ik niet weten waarom je hem moet laten staan als prijs en uitvoering je past.
- Sjoerd MP BMW
Dank jullie voor de reacties. Mijn dealer in NL gaf dit ook aan en weten dat zij de onderhoud mogen blijven doen.
Wat zou jullie voorkeur hebben om te checken; Dekra of BMW dealer?
Het gaat trouwens om een MINI Clubman. Heb eerste bericht is op m'n mobiel geschreven toen ik in bed lag... mijn vriendin wilde slapen.
Wat zou jullie voorkeur hebben om te checken; Dekra of BMW dealer?
Het gaat trouwens om een MINI Clubman. Heb eerste bericht is op m'n mobiel geschreven toen ik in bed lag... mijn vriendin wilde slapen.

- duifjes.com
Dekra heb ik geen goede ervaring mee in NL...althans ze zagen zeer essentiële zaken over het hoofd.....maar goed dat kan een dealer ook over het hoofd zien....
- Sjoerd MP BMW
-klik-duifjes.com schreef:Voor zover ik weet zijn ze in D netter mbt het melden van eventuele schade's schijnt? dat consumentenbescherming daar beter geregeld is dan hier?
- duifjes.com
T'is Duits....dat lees ik niet.....Sjoerd MP BMW schreef:-klik-duifjes.com schreef:Voor zover ik weet zijn ze in D netter mbt het melden van eventuele schade's schijnt? dat consumentenbescherming daar beter geregeld is dan hier?

- Sjoerd MP BMW
duifjes.com schreef:T'is Duits....dat lees ik niet.....

- Sjoerd MP BMW
Gisteren kreeg ik via een duits forum van iemand een pm dat hij was op eigen initiatief wezen kijken naar de auto.
Zonder dat ik daarom gevraagd had (had alleen gevraagd naar referenties over het bedrijf), geweldig dat er nog zulke mensen bestaan!
Morgen kijken en auto laten controleren bij een dealer.
Overigens de persoon die is wezen kijken werkt in de Werkstatt van de plaatselijke BMW/MINI dealer.
Zonder dat ik daarom gevraagd had (had alleen gevraagd naar referenties over het bedrijf), geweldig dat er nog zulke mensen bestaan!

Morgen kijken en auto laten controleren bij een dealer.
Overigens de persoon die is wezen kijken werkt in de Werkstatt van de plaatselijke BMW/MINI dealer.