voorstel topic ga ik hier maar verder met de mods die er afgelopen 3 weken zijn uitgevoerd.
Zoals een aantal van jullie waarschijnlijk weten heb ik 3 weken geleden de E30 van Aston Martine overgekocht met de bedoeling deze om te bouwen tot circuitauto.
Na deze naar huis gereden te hebben is die gelijk de volgende dag aangepakt en heeft als 1e een afslankkuur gekregen.
De achterbank, vloerbedekking, dashboarddelen, hoedenplank, kofferbakbekleding, enz. zijn gedemonteerd en krijgen van de week een mooie plek op de plaatselijke afvalverzamelplaats.
De dag erna zijn we naar Huizen gereden om een nette set Mim (imitaties waarschijnlijk) velgen op te halen met goede Michelin Pilot Excalto's, hellaas bleek bij het monteren dat deze niet pasten aan de voorkant, terwijl ze van een E30 Cabrio af kwamen, maar goed met enige inspanning en aanpassing van een set spacers toch passend gekregen.
De week erna zijn we aan de slag gegaan om de E30 klaar te maken voor zijn 1e ronde op de Nurburgring, dus via Evert Jan van Leeuwen (van Nurburgring forum) zijn oude onderstel en remmerij overgenomen aangezien hij overging op E36 spul.
Na een week hard sleutelen en met veel hulp van vrienden is die afgelopen vrijdagavond op het laatste moment toch circuitklaar geworden.
Inmiddels Zaterdag en Zondag op de ring geweest en hij hield zich erg goed, viel me niks tegen.
Aankomende winter staan er nog meer aanpassingen op de planning maar daarover later meer.
De E30 is inmiddels voorzien van:
Onderstel
- Camberplates voorzijde, -2,2 camber
- Bilstein B8 Sprint rondom
- H&R veren voorzijde
- Merwede Racing achterzijde
- Nieuwe draagarmen voorzijde + Powerflex zwart excentrisch
- Nieuwe spoorstangen, binnen + buiten = uitlijnen met 2 vingers

- 10mm spacers voorzijde
Remmerij
- Remschijven afgedraaid (zat nog voldoende 'vlees' op maar trilden licht)
- Carbone Lorraine RC8 voorzijde
- Ferodo DS3000 achterzijde
- Goodridge remleidingen rondom
- Ate Racing Blue remvloeistof + koppeling
Onderhoud
- K&N filter gereinigd
- Motorflush Wynns
- Castrol Edge 10W60 + filter
- Uitgelijnd bij Reedijk (na sluitingstijd, thanks Ro)
Nog te doen
- Pakking oliefilterhuis
- Veerpootbrug voorzijde (Sandtler paste helaas niet)
- Veerpootbrug achterzijde
- Diff rubber Powerflex
- Rubbers, ringetjes, lagertjes schakelmechanisme
- Bakrubbers
- Tzt Diff olie
- Slechte plekken op de carrosserie bijwerken/vervangen
- linker Dakgoot verloren bij 200+ op de A1 Trier-Koln
De Impreza is mijn weekend/toerbak, rijdt ik weinig mee.
Deze was standaard toen ik em kocht, heb er wel een aantal dingen aan verandert, maar daar laat ik het nu (zo goed als) bij, wil me geld in de E30 en rijden op de ring steken.
Paar dingen ga ik nog wel veranderen, zoals de standaard winnie de pooh remmen, die vervangen gaan worden voor de wat betere 4-pots van een 99/00 model.
Ook komt er een EMS chip in die de turbodruk verhoogd, in combinatie met een AVC-R moet dit een 260/270 pk opleveren.
Dit alles heb ik al liggen, dus extra kosten zijn er niet aangezien ik het zelf installeer.
De Suzuki Tl1000s rijdt ik zo goed als helemaal niet mee, heb er geen tijd voor en dat is eigenlijk best zonde, zit er dan ook aan te denken om hem (weer) te koop te zetten.
Foto's: