De overeenkomst tussen PVV, LPF en NSB

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Lettercombinatie PVV geweerd van kentekenplaat

Goede zaak
2
4%
Overdreven
39
85%
Ik zou nooit een auto met PVV-kenteken willen
5
11%

Totaal aantal stemmen: 46

DF@news

De overeenkomst tussen PVV, LPF en NSB

Bericht door DF@news » 13 nov 2009, 08:52

Lijkt de PVV nou wel of niet op de NSB? Een overeenkomst hebben ze vanaf nu in ieder geval: de lettercombinatie wordt niet gebruikt voor kentekenplaten.

Telegraaf.nl:
PVV mag niet op kentekenplaat
DEN HAAG - De lettercombinatie PVV mag niet meer voorkomen op kentekenplaten van auto's. De partij van Geert Wilders staat daarmee op dezelfde lijst als NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK.

Dat heeft de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) besloten, meldt het AD.

Op de nieuwe Nederlandse nummerborden worden twee cijfers gevolgd door drie letters en daarna weer één cijfer. Het RDW besloot lettercombinaties uit te sluiten, die bijvoorbeeld kwetsend kunnen zijn of geweld kunnen uitlokken.

De PVV heeft nog niet gereageerd op het besluit.
De PVV kennende zullen er binnenkort ongetwijfeld Kamervragen gesteld worden, hetgeen de partij overigens eind oktober al deed over een liedje van Kinderen voor Kinderen uit 1993.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De overeenkomst tussen PVV, LPF en NSB

Bericht door romo » 13 nov 2009, 09:03

Het is een gotspe om de PVV met de NSB te vergelijken.....................het mist elk historisch besef.

Even voor de goeie orde;

De NSB van Mussert was een partij die openlijk heulde met de vijand.................waar is dat met de PVV het geval?

Het argument dat de PVV niet democratisch genoeg is en een "totalitaire" leider heeft, en dit in andere partijen niet zo is mist ook elke grond.........................amehoela, daar wordt onder het mom van een democratisch dogma net zo goed aan achterkamertjes politiek gedaan en beslist wie de "füher" wordt............de pot verwijt de ketel................

Zo nu dit absurde argument uit de wereld is.

Die letter combinatie hoeft niet op een auto, net zo goed dat er geen CDA en CU en D`66 op hoeft.......................of elke andere combinatie die wat voor een asociatie dan ook geeft, dit moeten we gewoon los er van zien.................niet zo moeilijk over doen.........

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 nov 2009, 09:11

"Leuk" dit topic, het gaat over kentekens maar wordt natuurlijk een politieke discussie. :bag:

Onzinnig natuurlijk weer, om dit zo in het nieuws te brengen. Neem aan dat er ook geen kentekens met CDA zijn? Daar hoor je verder niets over. Maar het gaat om de afkorting PVV en we kunnen gelijk melden dat de eerstvolgende afkorting die ook niet mag NSB is. De vergelijking is weer gemaakt. De huidige politieke elite is "goed" bezig, PVV met de NSB vergelijken. :please: Wat een krankzinnige onzin, zoals romo al aangeeft. Maar goed, als je de discussie niet kunt winnen, dan haal je gewoon WO2 er weer bij. Doet het altijd goed, bij sommigen.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 nov 2009, 09:12

romo schreef:Het is een gotspe om de PVV met de NSB te vergelijken.....................het mist elk historisch besef.

Even voor de goeie orde;

De NSB van Mussert was een partij die openlijk heulde met de vijand...................
Dat lijkt me geen argument. Tijdens het grootste deel van het 14-jarig bestaan van de NSB was er helemaal geen vijand.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 nov 2009, 09:14

CDA kan sowieso niet, CD is (of was) toch altijd gereserveerd voor diplomaten? "Corps Diplomatique", zover ik weet.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 nov 2009, 09:18

DEN HAAG - De lettercombinatie PVV mag niet meer voorkomen op kentekenplaten van auto's. De partij van Geert Wilders staat daarmee op dezelfde lijst als NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK.

Het is dus NIET alleen NSB...maar ook alle andere........dat scheelt een hele discussie over de NSB...

Snipe

Bericht door Snipe » 13 nov 2009, 09:27

duifjes.com schreef:Het is dus NIET alleen NSB...maar ook alle andere........dat scheelt een hele discussie over de NSB...
RDW.nl: "De uitsluiting is daarom beperkt tot enkele lettercombinaties die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn: GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD."
Dus als je pech hebt, staat er wel gewoon SGP op je nummerbord. Of VVD.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2009, 09:41

Die moet er dus ook niet op, wel consequent blijven aub...............

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 13 nov 2009, 09:44

JPB mag er van mij ook niet op, wil niet met de initialen van een gristenhond rijden.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 nov 2009, 09:50

Wouter81 schreef:JPB mag er van mij ook niet op, wil niet met de initialen van een gristenhond rijden.
En wat als je 'm wel hebt? Auto opnieuw invoeren?

Als de PVV van de nummerplaat verbannen wordt moet dat ook gebeuren met de andere (mogelijke) partijen.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 nov 2009, 10:05

Wouter81 schreef:PVV met de NSB vergelijken. :please: Wat een krankzinnige onzin, zoals romo al aangeeft. Maar goed, als je de discussie niet kunt winnen, dan haal je gewoon WO2 er weer bij. Doet het altijd goed, bij sommigen.
Tijdens het bestaan van de NSB was het langer géén oorlog dan wél oorlog. Los van je politieke voorkeur kan het toch interessant zijn om te zien of er overeenkomsten bestaan tussen de snelle opkomst van de NSB en die van de PVV?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 nov 2009, 10:30

Mijn neef heeft een kenteken met VVD er in. Maar dat is een rood-wit kenteken ;) Hij krijgt er ook altijd opmerkingen over, zegt hij. Ik zou er niet graag mee rondrijden.

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2009, 10:36

Nederland weer o pzijn smalst. Doe mij maar een Porsche 911 GT3 RS met PVV op de kentekenplaat...boeie..

Peric

Bericht door Peric » 13 nov 2009, 10:37

Snap sowieso niet waarom dit met zoveel bombarie aangekondigt wordt.
Als je het gewoon stilhoudt en die combinatie overslaat is er niets aan de hand.
Nu wordt er weer een hele dicussie op gang gebracht die weer tot extremen gaat leiden.
Maar goed, de media gooit graag met knuppels.. :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 13 nov 2009, 10:38

Mijn vorige kenteken begon met 88. Ook een 'mooi' nummer voor bepaalde groeperingen. ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 13 nov 2009, 10:39

Mijn pa z'n AM heeft SP in het kenteken. :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 nov 2009, 10:41

Tristan schreef:Mijn pa z'n AM heeft SP in het kenteken. :mrgreen:
Héérlijk tegenstrijdig :clap:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 nov 2009, 10:46

Dit topic onderwerp is typerend voor het huidige Nederland.
Past in het zelfde rijtje als de nieuwe discussie rondom de km heffing :bag:
Wanneer gaat politiek Den Haag nu eens de echte problemen aanpakken???

romo

Bericht door romo » 13 nov 2009, 10:57

Snipe schreef:
Wouter81 schreef:PVV met de NSB vergelijken. :please: Wat een krankzinnige onzin, zoals romo al aangeeft. Maar goed, als je de discussie niet kunt winnen, dan haal je gewoon WO2 er weer bij. Doet het altijd goed, bij sommigen.
Tijdens het bestaan van de NSB was het langer géén oorlog dan wél oorlog. Los van je politieke voorkeur kan het toch interessant zijn om te zien of er overeenkomsten bestaan tussen de snelle opkomst van de NSB en die van de PVV?

De NSB is toch een beetje een outcast gebleven, de PVV, met in de peiling toch iets van 25 of meer zetels is van een andere orde

Het program van de NSB omvatte mn;

1 sterke regering;
2 afschaffing van het individualistische kiesrecht;
3 corporatieve sociaal-economische ordening;
4 economie ten dienste van de volksgemeenschap;
5 arbeidsplicht en sociale zekerheid;
6 beperking van de vrijheid van drukpers.

Dit zijn toch niet 100% overeenkomsten met de PVV lijkt mij...................

Het blijft IMHO goedkoop sentiment en inspelen op onderbuikgevoelens om deze vergelijking te maken.........................
De reguliere politiek laat eigenlijk hiermee haar ware gezicht zien en gebruikt methodes die de NSB waardig zijn..................
Het zagen aan de stoelpoten van de macht doet toch meer pijn blijkbaar dan men wil toegeven..................

Even voor de goede orde, ik stem al jaren niet meer, ik heb niets meer met de de politiek, dus ik kan het hier neutraal ventileren.........................

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 13 nov 2009, 11:17

duifjes.com schreef:DEN HAAG - De lettercombinatie PVV mag niet meer voorkomen op kentekenplaten van auto's. De partij van Geert Wilders staat daarmee op dezelfde lijst als NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK.

Het is dus NIET alleen NSB...maar ook alle andere........dat scheelt een hele discussie over de NSB...
Past goed in het rijtje. Allemaal extremisten.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 nov 2009, 11:21

romo schreef:Even voor de goede orde, ik stem al jaren niet meer, ik heb niets meer met de de politiek, dus ik kan het hier neutraal ventileren.........................
Same here.

Maar goed, jij zegt dat de NSB en de PVV heel verschillend zijn. Dan moet je toch ook eerst de vergelijking maken? Ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn.
Evengoed kun je natuurlijk ook overeenkomsten aanwijzen. Zo begon de NSB ook als een soort beweging die om één man draaide. Het is maar net wat je naar voren haalt. (Als je het punt naar voren haalt dat het om één man draait, kun je ook een vergelijking maken met de SP van Jan Marijnissen, om maar eens iets te noemen.)

romo

Bericht door romo » 13 nov 2009, 11:25

Ik ben het met je eens...........althans om een nuchtere vergelijking te maken.......

Tot opheden zie wel veel schrreeuwende politicie die dit dus niet doen en te pas en te onpas roepen dat het een "NSB Spin Off" is........................

Snipe

Bericht door Snipe » 13 nov 2009, 11:27

DF@news schreef:De PVV kennende zullen er binnenkort ongetwijfeld Kamervragen gesteld worden, hetgeen de partij overigens eind oktober al deed over een liedje van Kinderen voor Kinderen uit 1993.
Een vooruitziende blik van DF@news.
PVV: Kamervragen over verbod PVV in kentekens
vrijdag 13 november 2009
Vragen van de leden De Mos en Wilders (beiden PVV) aan de minister van V&W:

1.)
Bent u bekend met de berichten "PVV taboe op kentekenplaat" (*) en "PVV kenteken maatschappelijk ongewenst"? (**)
2.)
Is het waar dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) de lettercombinatie PVV in kentekens heeft verboden omdat die kwetsend zouden zijn of geweld zouden kunnen uitlokken?

3.)
Zo ja, is de RDW helemaal van de pot gerukt?

4.)
Zijn de lettercombinaties CDA of VVD wel toegestaan in nummerborden? Zo ja, waarom de combinatie PVV dan niet?

5.)
Bent u bereid dit besluit van de RDW onmiddellijk terug te draaien?

6.)
Wilt u deze vragen voor dinsdag 17 november 11.00 uur beantwoorden?

(*) Algemeen Dagblad d.d. 13 november 2009
(**) Elsevier.nl d.d. 13 november 2009
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 7&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 13 nov 2009, 11:28

Ar schreef:
duifjes.com schreef:DEN HAAG - De lettercombinatie PVV mag niet meer voorkomen op kentekenplaten van auto's. De partij van Geert Wilders staat daarmee op dezelfde lijst als NSB, GVD, PKK, TBS, LPF en KKK.

Past goed in het rijtje. Allemaal extremisten.
Hahahaha je vergeet in je belevingswereld GPV, SP, CU en er is nog geen landelijke moslimpartij maar die kan er dan toch ook wel gelijk bij........

Doe eens een omschrijving van wat volgens jou extremisten zijn.......

Ik persoonlijk vind alle partijen die geloof op welke wijze dan ook mixen met politiek extreem, geloof is een prive zaak. Zie embrio discusie en koopzondagen bullshit. Alsof embrio onderzoek moet bij elke zwangerschap en alsof je moet winkelen op zondag.

Dat er nieuwe politieke partijen komen wijten aan het feit dat de gevestigde orde het volk niet serieus wenst te nemen. Als de politiek voeling met de kiezer wil houden zou men een bindend referendum in moeten voeren en bij grote onderwerpen de kiezer moeten raadplegen. O.a. bij discussie verhogen pensioenleeftijd, uitzending militairen, enz. enz.

Michel

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 13 nov 2009, 11:30

Lol.

Plaats reactie