Wat is de beste auto voor de Dutch Supercar Challenge?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
busby

Wat is de beste auto voor de Dutch Supercar Challenge?

Bericht door busby » 12 nov 2009, 22:16

Even een open deur intrappen;
Wat is de beste (achterwielaangedreven) auto voor de DSC, uitgaande van de Supersport 1 klasse?

Luco

Re: Wat is de beste auto voor de Dutch Supercar Challenge?

Bericht door Luco » 12 nov 2009, 22:20

simpel, kijk naar de kampioenen de afgelopen jaren.
Porsche dus.

Stenley

Bericht door Stenley » 12 nov 2009, 23:52

Supersport 1: between 3.7 en 4.5 Kg/HP, minimum weight 1.080 Kg

Welke porsche is dat dan (officieel)?
2008 gt3 cup heeft 450 pk op 1200 kg als ik het goed opzoek, zeg 1300 incl coureur. Dat zou dan 2.9 kg/hp zijn.
Verder zie ik er een paar 996 gt3 RS'en tussen staan een de megane trophy die DSC rijdt zou ook 400 pk hebben.
Ik snap het niet meer :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 nov 2009, 00:16

Heren, Porsche is toch overal de beste oplossing?

8)

Andre

Bericht door Andre » 13 nov 2009, 01:02

Wat de beste auto is? das de auto met de beste kg per pk die wint. Binnen de DSC werkt het ongeveer zo. Als je schumacher bent mag je met een 400pk porsche meedoen. En als je minder ervaring hebt en/of je rondetijden zijn minder staat dick ook toe dat je dan in 500pk porsche meedoet.

Dus wat is de beste auto het hangt dus af van de combinatie auto vs rijder nivo. Dat is het moeilijke van de dsc om de gelijke sigaar te vinden die dick ook rookt. Zodat je lekker voorin mee kan roken.:)

Porsche wordt vaak gekozen voor de betrouwbaarheid.

Na dit weekend te hebben gereden bij bleekemolen snap ik van porsche ook wat meer. Je krijgt bij porsche een sheet waar alle draai uren opstaan van vele onderdelen. Als je je daar aan houdt zul je weinig uitval hebben. Toen ik wat revisie prijzen hoorde was ik blij dat ik op een stoel met leuningen zat.

Dus betrouwbaar mits je je aan het prijzige schema van porsche houdt.

Karakter van porsche bij ingaan bocht is erg onderstuurd op driekwart van de bocht kan je pas weer gas geven. Doe je het eerder krijg je ontzettend veel onderstuur in een porsche race auto. Tractie uitkomen bocht is wel extreme.

Een porsche is niet mooi op het gas te balanceren midbend. Als je dat wel doet eindigt dat heel snel in onderstuur.

MX5T

Bericht door MX5T » 13 nov 2009, 11:44

Andre schreef:Karakter van porsche bij ingaan bocht is erg onderstuurd op driekwart van de bocht kan je pas weer gas geven. Doe je het eerder krijg je ontzettend veel onderstuur in een porsche race auto. Tractie uitkomen bocht is wel extreme.
Een porsche is niet mooi op het gas te balanceren midbend. Als je dat wel doet eindigt dat heel snel in onderstuur.
Geen Driving-Fun-Auto dus....................afvoeren van wenslijst

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 nov 2009, 11:54

Dan moeten ze SK in dienst nemen bij Porsche...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 nov 2009, 12:01

Of Bruce Wan Lee

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2009, 12:10

Of Wan Lee Towers.

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 15:39

Andre schreef:Wat de beste auto is? das de auto met de beste kg per pk die wint. Binnen de DSC werkt het ongeveer zo. Als je schumacher bent mag je met een 400pk porsche meedoen. En als je minder ervaring hebt en/of je rondetijden zijn minder staat dick ook toe dat je dan in 500pk porsche meedoet.

Dus wat is de beste auto het hangt dus af van de combinatie auto vs rijder nivo. Dat is het moeilijke van de dsc om de gelijke sigaar te vinden die dick ook rookt. Zodat je lekker voorin mee kan roken.:)

Porsche wordt vaak gekozen voor de betrouwbaarheid.

Na dit weekend te hebben gereden bij bleekemolen snap ik van porsche ook wat meer. Je krijgt bij porsche een sheet waar alle draai uren opstaan van vele onderdelen. Als je je daar aan houdt zul je weinig uitval hebben. Toen ik wat revisie prijzen hoorde was ik blij dat ik op een stoel met leuningen zat.

Dus betrouwbaar mits je je aan het prijzige schema van porsche houdt.

Karakter van porsche bij ingaan bocht is erg onderstuurd op driekwart van de bocht kan je pas weer gas geven. Doe je het eerder krijg je ontzettend veel onderstuur in een porsche race auto. Tractie uitkomen bocht is wel extreme.

:clap: :clap: :clap:
Dan mag ik dus met 600 pk meedoen in de ss2 klasse :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

k33z

Bericht door k33z » 16 nov 2009, 15:46

Damn, dat wordt weer naar de supermarkt rennen. Luco gaat de DSC weer verdedigen :)

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 16:04

k33z schreef:Damn, dat wordt weer naar de supermarkt rennen. Luco gaat de DSC weer verdedigen :)
Nee hoor.
Maar ik ben een wannabee rijder en te slecht voor andere klasses en meer van dat soort geblaat, dus dan mag ik toch met 600pk meedoen om enigszins mee te kunnen doen :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2009, 16:50

luco hornsveld schreef:
k33z schreef:Damn, dat wordt weer naar de supermarkt rennen. Luco gaat de DSC weer verdedigen :)
Nee hoor.
Maar ik ben een wannabee rijder en te slecht voor andere klasses en meer van dat soort geblaat, dus dan mag ik toch met 600pk meedoen om enigszins mee te kunnen doen :mrgreen:
Dan wel met een voorwiel aangedreven auto, achterwiel aangedreven gaat dat niet goed komen met jou :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 17:07

Downforce Hans schreef:
luco hornsveld schreef:
Nee hoor.
Dan wel met een voorwiel aangedreven auto, achterwiel aangedreven gaat dat niet goed komen met jou :mrgreen:

Met 600pk kan je stapvoets door de bochten hoor, dat maak je op de rechte enden weer goed, doen sommige porscheridders nu ook :mrgreen: :whistle:

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2009, 23:01

Zolang jij niet onder 49ers komt luco kan je gewoon bij tunen. Dat maakt de klasse allen maar leuker volgens dick.

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 23:09

Andre schreef:Zolang jij niet onder 49ers komt luco kan je gewoon bij tunen. Dat maakt de klasse allen maar leuker volgens dick.
Wordt hard gewerkt aan verbeteringen :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2009, 08:02

luco hornsveld schreef:
Andre schreef:Zolang jij niet onder 49ers komt luco kan je gewoon bij tunen. Dat maakt de klasse allen maar leuker volgens dick.
Dat laat je toch wel door anderen doen hoop ik :?: :whistle:

Luco

Bericht door Luco » 17 nov 2009, 22:18

Downforce Hans schreef:
luco hornsveld schreef:
Dat laat je toch wel door anderen doen hoop ik :?: :whistle:
Ja natuurlijk Hans :angel:

Plaats reactie