130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 06 mar 2006, 12:25
- Locatie: Bussum
130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Stel,
Je hebt een 130i en je wordt een beetje moe van de 1wielaandrijving die je overhoudt in een bocht, dan wil je er dus graag een sper onder hebben. Nu kom ik links en rechts de namen Drexler en Quaife tegen, waarbij volgens mij de Drexler de duurdere is. Toch?
Wat zijn de redenen om voor de 1 danwel de andere te kiezen? En wie in NL levert dit?
Alvast bedankt!
Jesse
Je hebt een 130i en je wordt een beetje moe van de 1wielaandrijving die je overhoudt in een bocht, dan wil je er dus graag een sper onder hebben. Nu kom ik links en rechts de namen Drexler en Quaife tegen, waarbij volgens mij de Drexler de duurdere is. Toch?
Wat zijn de redenen om voor de 1 danwel de andere te kiezen? En wie in NL levert dit?
Alvast bedankt!
Jesse
-
- Berichten: 55121
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
AFAIK:
Andre heeft 'n Drexler onder z'n 130i, dat diff is imho meer Motorsport gericht, locked ook binnen notime(sneller dan m'n M diff) , daardoor een prima snel werkend LSD met her en der wat kraakjes bij normaal door haaksere bochten gaan('sperwerking')dus iets minder comfortabel en wat meer diehard (?) trackday ding.
De Quaife lijkt mij 'n milder meer comfortabel sperdiff die 'later' locked, maar voor alledag relaxeder is, net als bijv 't M diff die 'n nanoseconde warm moet worden om te locken, maar die je niet 'merkt' ofzo.
Als ik 't verkeerd heb, verkeerde info dan, sorry.
Andre heeft 'n Drexler onder z'n 130i, dat diff is imho meer Motorsport gericht, locked ook binnen notime(sneller dan m'n M diff) , daardoor een prima snel werkend LSD met her en der wat kraakjes bij normaal door haaksere bochten gaan('sperwerking')dus iets minder comfortabel en wat meer diehard (?) trackday ding.
De Quaife lijkt mij 'n milder meer comfortabel sperdiff die 'later' locked, maar voor alledag relaxeder is, net als bijv 't M diff die 'n nanoseconde warm moet worden om te locken, maar die je niet 'merkt' ofzo.
Als ik 't verkeerd heb, verkeerde info dan, sorry.

Laatst gewijzigd door Robin op 09 nov 2009, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55121
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Arthur
- Berichten: 43052
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Had Ruben niet een Quaife diff onder z'n ex130i?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Schnitzer diff. Kan zo maar zijn dat Schnizter een van jullie merken monteert, maar ze zeggen zelf: 'wir entwickelen alles selbst...'.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
René Rosé heeft een Quaife diff onder de 130i.
Deze is prima voor het driftwerk.
Deze is prima voor het driftwerk.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Volgens mij ook getuige dit filmpjeMathieu schreef:René Rosé heeft een Quaife diff onder de 130i.
Deze is prima voor het driftwerk.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Arthur schreef:Had Ruben niet een Quaife diff onder z'n ex130i?
Quaife en wanli op Zandvoort is 8)
- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Voor een 120D heb ik een offerte opgevraagd bij drexler 2619 euro inclusief btw en inbouwen
Een vrij dure grap.
Weet iemand wat een Quaife kost?
Een vrij dure grap.
Weet iemand wat een Quaife kost?
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Informatief draadje op het duitse einserforum omtrent dit onderwerp: http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
quaiffe diff kost geloof ik rond de 1100 eur ex inbouw (=350-400€). Inbouw is specialisten klusje (o.a. Bas Roos en Koopman doen het)
quaiffe diff kost geloof ik rond de 1100 eur ex inbouw (=350-400€). Inbouw is specialisten klusje (o.a. Bas Roos en Koopman doen het)
- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Dus 1500 euro voor Quaife
Of 2600 euro voor Drexler.
Vind ik nogal een verschil voor slechts die nano seconde verschil in sper werking
Of 2600 euro voor Drexler.
Vind ik nogal een verschil voor slechts die nano seconde verschil in sper werking
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Dat kan, maar in de wat meer profi motorsportwereld is die 1100 euro verschil gewoon sigarettengeld.
Voor de hobbygebruikers is een Quaife unit gewoon een prima oplossing, state of the art Drexler heb je niet nodig om wat lol te hebben met je 1 serie
Voor de hobbygebruikers is een Quaife unit gewoon een prima oplossing, state of the art Drexler heb je niet nodig om wat lol te hebben met je 1 serie

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Dat prijsverschil zal ook wel met kwaliteitsverschil / verschil in constructie te maken hebben.
Wat is er waar van die uitspraak op dat duitse forum, dat je met een vaste sper (zoals Drexler) je ESP uitgeschakeld moet houden. Lukt me wel een belangrijk punt?
Wat is er waar van die uitspraak op dat duitse forum, dat je met een vaste sper (zoals Drexler) je ESP uitgeschakeld moet houden. Lukt me wel een belangrijk punt?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Verschil word volgens mij al minder doordat die 1500 incl. inbouw voor een 1serie is en die heeft immers een los diff.oof schreef:Dus 1500 euro voor Quaife
Of 2600 euro voor Drexler.
Vind ik nogal een verschil voor slechts die nano seconde verschil in sper werking
Bij jou Volvo moet de vernellingsbak er achter weg en uitelkaar, dus ik denk dat je aardig in de buurt van die 2600 euro zit van Drexler.
-
- Berichten: 55121
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Volvo? Hij heeft toch 'n 120d gekocht?Jan Visser schreef:Verschil word volgens mij al minder doordat die 1500 incl. inbouw voor een 1serie is en die heeft immers een los diff.oof schreef:Dus 1500 euro voor Quaife
Of 2600 euro voor Drexler.
Vind ik nogal een verschil voor slechts die nano seconde verschil in sper werking
Bij jou Volvo moet de vernellingsbak er achter weg en uitelkaar, dus ik denk dat je aardig in de buurt van die 2600 euro zit van Drexler.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Zou kunnen............lees niet alles hier en zag een Volvo logo, dus ja 

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Als je een beetje zoekt kun je een quaiffe nog wel iets goedkoper krijgen dan 1500, althans voor de mij bekende modellen betaal je meestal rond de 1000-1100 euro.
Drexler is wel een mooi(er) stukje techniek, maar er is volgens mij niet zoiets als ' een drexler', je kunt ze (dacht ik) specificeren, maar dat is waarschijnlijk nogal specialistisch werk.
Ik heb zelf inmiddels een gebruikte quaiffe-klok op de plank liggen, ben erg benieuwd
.
Drexler is wel een mooi(er) stukje techniek, maar er is volgens mij niet zoiets als ' een drexler', je kunt ze (dacht ik) specificeren, maar dat is waarschijnlijk nogal specialistisch werk.
Ik heb zelf inmiddels een gebruikte quaiffe-klok op de plank liggen, ben erg benieuwd

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Het is quaife voor de duidelijkheid 

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Wat een laf driftje overigens: Audi S is veel leuker en spannender driftend over twee verschillende vlakken asfaltCasper schreef:Volgens mij ook getuige dit filmpjeMathieu schreef:René Rosé heeft een Quaife diff onder de 130i.
Deze is prima voor het driftwerk.


- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Ik hoor er eindelijk bijJan Visser schreef:Zou kunnen............lees niet alles hier en zag een Volvo logo, dus ja

Maak binnenkort nog even een apart topic erover.
De 1500 genoemd is inclusief inbouw.G Kolkman schreef:Als je een beetje zoekt kun je een quaiffe nog wel iets goedkoper krijgen dan 1500, althans voor de mij bekende modellen betaal je meestal rond de 1000-1100 euro.
Drexler is wel een mooi(er) stukje techniek, maar er is volgens mij niet zoiets als ' een drexler', je kunt ze (dacht ik) specificeren, maar dat is waarschijnlijk nogal specialistisch werk.
Ik heb zelf inmiddels een gebruikte quaiffe-klok op de plank liggen, ben erg benieuwd.
Als jij nu zegt dat je voor 1000 er een hebt inclusief dan ga ik er wel heel erg serieus over nadenken
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Klopt, maar bij genoemde prijzen is rekening gehoudden met inbouwen en afstellen.G Kolkman schreef:Als je een beetje zoekt kun je een quaiffe nog wel iets goedkoper krijgen dan 1500, althans voor de mij bekende modellen betaal je meestal rond de 1000-1100 euro.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... s=1&mid=38 de prijzen...
Zelf rijdt ik met een Quaife onder mij E34 en dat bevalt prima!
Bijkomend voordeel is dat je niet, zoals met een platensper, af en toe de plaatjes moet vervangen.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Geeft Drexler trouwens niet een soort levenslange garantie?
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Lijkt mij stug, op race onderdelen heb je meestal garantie tot aan de deur bij de meeste bedrijven.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Klopt inderdaad, bij Drexler heb je geen garantie.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: 130i sperdiff: Drexler, Quaife of iets anders?
Een Quaife heeft wel levenslange garantie dacht ik (niet nagekeken, doe het uit m'n hoofd nu).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 72 gasten