Flitspaal race
- RVV
Flitspaal race
8 nov 2009 05:30
Flitspaalrace voor goede doel
Doetinchem beleeft maandag 16 november een opmerkelijke primeur. Op die dag wordt op de Fabriekstraat met medewerking van de politie een ’flitspaalrace’ gehouden. Het gaat erom om zo hard mogelijk langs de plaatselijke snelheidscamera te racen.
De ludieke race is een initiatief van de Bart Foundation, in 2002 na het overlijden van Bart de Graaff opgericht als blijvende herinnering aan de rebelse televisiemaker en oprichter van BNN. De Bart Foundation helpt Bikkels, mensen die een verandering teweeg brengen waar Bart zijn geld aan uit zou geven.
De opbrengst van de ’boetes’ gaat die dag voor één keertje niet naar de schatkist, maar naar het goede doel. De eerste auto die langs de mobiele flitspaal zal razen, is de Porsche van Bart de Graaff, die bestuurd wordt door zijn zus Mirjam. De andere snelheidsduivels zijn onder anderen Irene Moors, Gijs Jolink en Hendrik-Jan Lovink, de organisatoren van de Zwarte Cross, en Formule A1-coureur Jeroen Bleekemolen.
De Bart Foundation nodigt iedereen die het gaspedaal te hard wil intrappen voor het goede doel, van harte uit om aan de flitspaalrace deel te nemen.
Bron: Telegraaf
Flitspaalrace voor goede doel
Doetinchem beleeft maandag 16 november een opmerkelijke primeur. Op die dag wordt op de Fabriekstraat met medewerking van de politie een ’flitspaalrace’ gehouden. Het gaat erom om zo hard mogelijk langs de plaatselijke snelheidscamera te racen.
De ludieke race is een initiatief van de Bart Foundation, in 2002 na het overlijden van Bart de Graaff opgericht als blijvende herinnering aan de rebelse televisiemaker en oprichter van BNN. De Bart Foundation helpt Bikkels, mensen die een verandering teweeg brengen waar Bart zijn geld aan uit zou geven.
De opbrengst van de ’boetes’ gaat die dag voor één keertje niet naar de schatkist, maar naar het goede doel. De eerste auto die langs de mobiele flitspaal zal razen, is de Porsche van Bart de Graaff, die bestuurd wordt door zijn zus Mirjam. De andere snelheidsduivels zijn onder anderen Irene Moors, Gijs Jolink en Hendrik-Jan Lovink, de organisatoren van de Zwarte Cross, en Formule A1-coureur Jeroen Bleekemolen.
De Bart Foundation nodigt iedereen die het gaspedaal te hard wil intrappen voor het goede doel, van harte uit om aan de flitspaalrace deel te nemen.
Bron: Telegraaf
-
Re: Flitspaal race
Geld naar het goede doel en de personen in kwestie 5 jaar voorwaardelijk. Slimme zet.
-
leuk initatief... maar hoe veilig is zoiets?
-
Precies!!!!Metchu schreef:leuk initatief... maar hoe veilig is zoiets?

- Hans
Of staat die flitspaal daar eigenlijk niet voor de verkeersveiligheid maar voor het binnen harken van geld.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
BIj de titel dacht ik meer aan elke flitspaal zo snel mogelijk voorzien van een autoband met benzine en te kijken hoeveel er in een uur opgefikt kunnen worden. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
"Met medewerking van de politie..." en "...mobiele flitspaal" Niet gelijk lopen steigeren hier 

- Fietsbel
Vind het een leuk idee!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Welk goed doel?
Aha, het tuinhuisje in Mozambique, ja dan is 't goed.
Aha, het tuinhuisje in Mozambique, ja dan is 't goed.
- Knot
Voor mij heeft het geen zin, kom niet verder dan 242 gps..... al betwijfel ik of die zus in de porker wel over de 200 durft te rijden...
- Richard R.
Heb een uitnodiging om met de MK Indy mee te doen, bij droog weer ben ik van de partij.
- Gijzer
Waarom in godsnaam op maandag en in Doetinchem????
Verder vind ik het idee wel goed.
Verder vind ik het idee wel goed.
- JP
Volgens mijn TomTom is die straat ong. 500m lang. Is alleen niet echt recht te noemen 

- viper_maurice
de telegraaf heeft t alleen verkeerd overgenomen.
had ze even gemaild maar het is niet de bedoeling dat iedereen mee gaat rijden,
alleen wat genodigden kunnen meedoen (en laat ik daar nou net bijzitten :banaan: )
alleen wat genodigden kunnen meedoen (en laat ik daar nou net bijzitten :banaan: )
- KW
Hele idee vind ik bullshit. Geef dan gewoon normaal geld aan een doel. Veel makkelijker, en heeeeeel stuk VEILIGER en MILIEUVRIENDELIJKER (daar gaat het die dingen toch om?
)

Ik ookWouter81 schreef:BIj de titel dacht ik meer aan elke flitspaal zo snel mogelijk voorzien van een autoband met benzine en te kijken hoeveel er in een uur opgefikt kunnen worden.

- Tim N
Ik dacht allemaal kenteken afplakken en op een avond een paar flitskasten flink laten schieten op geductapetekentekenplaten 

-
Tja..
(Uit de tijd dat de Top Gear-studio nog vol stond.)
Op die manier krijgt het goede doel niet zo heel erg veel binnen.
(Uit de tijd dat de Top Gear-studio nog vol stond.)

Op die manier krijgt het goede doel niet zo heel erg veel binnen.

- Downforce Hans
Ja, rechtuit vlammen kan je waarschijnlijk beter dan over een weg met bochten rijdenviper_maurice schreef:de telegraaf heeft t alleen verkeerd overgenomen.

Grtz,Hanz06

- Richard R.
Vanavond met de MK meegedaan aan de flitspaalrace.
Nou nou ....... wat een snelheden
Je mocht niet harder dan 50km/h over een stukje van zo'n 100 meter en wanneer je harder dan 60km/h zou rijden, dan zou het "evenement" afgeblazen worden.
Nou nou ....... wat een snelheden

Je mocht niet harder dan 50km/h over een stukje van zo'n 100 meter en wanneer je harder dan 60km/h zou rijden, dan zou het "evenement" afgeblazen worden.
- duifjes.com
Welke idioot had het bedacht dan.....pffffff.60 nounounou....wat een snelheid!Richard R. schreef:Vanavond met de MK meegedaan aan de flitspaalrace.
Nou nou ....... wat een snelheden![]()
![]()
Nou dan zal je je broek wel volgeplast hebben met die snelheden
Flitste die wel

Flitste die wel

- Richard R.
Er werd wel geflitst ja, ze hadden de apparatuur gewoon op 20 of 30km/h ingesteld ofzo.
Waren inderdaad angstige minuten met die woeste snelheden, stationair in de 1.
Waren inderdaad angstige minuten met die woeste snelheden, stationair in de 1.

- Hans
Hahaha!! Ik zou niet eens mee hebben gedaan. Iedereen had moeten zeggen doei met je max. 50km/u.
Dat mensen zoals Bleekemolen en de organisatoren van de Zwarte cross zich daarvoor laten lenen.
Flitspaal race.
"Razen" en "snelheidsduivels", met 50km/u geen wonder dat dit land helemaal naar de klote gaat aan betutteling.De eerste auto die langs de mobiele flitspaal zal razen, is de Porsche van Bart de Graaff, die bestuurd wordt door zijn zus Mirjam. De andere snelheidsduivels zijn onder anderen Irene Moors, Gijs Jolink en Hendrik-Jan Lovink, de organisatoren van de Zwarte Cross, en Formule A1-coureur Jeroen Bleekemolen.

Flitspaal race.
-
Hahhahahahahaah!
Video hier -> http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... d-doel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Video hier -> http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... d-doel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;