Opvallende auto of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Ik zou mij nog willen vertonen in een

A: Bestaand model met ingetogen sportieve aankleding
8
11%
B: Bestaand model in uitbundig sportieve aankleding
13
19%
C: Auto in sportief jasje
10
14%
D: Sportauto's
39
56%

Totaal aantal stemmen: 70

Tom

Opvallende auto of niet?

Bericht door Tom » 06 nov 2009, 19:21

Even naar aanleiding van discussie in M3 GTS topic.

A: Bestaand model met ingetogen sportieve aankleding
Standaard modellen maar met grotere velgen en wat ingetoken spoilerwerk. Slechts subtiele en beperkte hints naar sportiviteit.
Voorbeelden: VW GTI, Audi S4, BMW met M pakket, Volvo R modellen

B: Bestaand model in uitbundig sportieve aankleding
Standaard modellen maar wat meer uitbundig; breder, opvallende uitlaten, opvallend/dikker spoilerwerk. Opvallend voor de kenner.
Voorbeelden: BMW M3, Focus RS, Subaru Impreza STI, Fiat 500 Abarth

C: Auto in sportief jasje
Een leek ziet aan de vorm al dat het een (in zijn ogen) "sportieve" auto is.
Voorbeelden: Z3/Z4 coupe en roadster, 911 Carrera / Cayman / Boxster, 350Z

D: Sportauto's
Hetzelfde als hierboven, maar dan schreeuweriger met groter spoilerwerk, meer uitlaatgeluid.
Voorbeelden: TVR, 911 GT3, Ferrari, Exige, Corvette

--
Het is wat lastig om het in categorieën in te delen, maar denk dat deze vier het redelijk samenvatten. Er zou nog een categorie boven A kunnen zitten met burgertruttenwagens maar die laat ik even weg, die doelgroep zit niet op DF. Beperk het tot sportievere auto's. De voorbeelden e.d. staat los van de motoren, aandrijving of prijs. En over de voorbeelden kun je vast nog discussiëren waar ze thuishoren (een Focus ST in feloranje valt meer op dan een zwarte 350Z..), maar daar gaat het even niet om. Kleur even buiten beschouwing laten. Een Focus ST zou ik net als de Golf GTI in A indelen trouwens.

Waar ligt voor jou de grens in wat je aan zou schaffen?
Niet wat je nu hebt, maar voor jezelf waarin je je prettig voelt. Als je voor D kiest, dan vind je A, B of C natuurlijk ook niet erg. Gaat erom dat je ook zonder schaamte een auto uit de gekozen categorie op de oprit zou zetten of ermee naar je werk gaat. Wil je liever redelijk onopvallend mogelijk door het verkeer (A), ingetogen door het verkeer waarbij men wel ziet dat het een dikkere uitvoering is (B), geef je er weinig om en mag de buitenwereld/leek best zien dat je een sportieve kar hebt (C) of heb je er schijt aan en is een dikke GT3 of brullende TVR voor jou prima (D).

SteV6

Re: Opvallende auto of niet?

Bericht door SteV6 » 06 nov 2009, 19:31

Moest wel D invullen, want ik wil heel graag een Corvette hebben :mrgreen:

Stephan

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 06 nov 2009, 19:32

D. Boeit me niet zoveel wat iemand anders van mijn auto vind.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 nov 2009, 19:34

Als ik de knaken zou hebben zou ik echt schijt aan hebben dus een dikke GT3 / TVR of nog beter een lekkere nieuwe 458 Italia.......

Alleen helaas is dat niet zo......dus........

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2009, 19:39

duifjes.com schreef:Als ik de knaken zou hebben zou ik echt schijt aan hebben dus een dikke GT3 / TVR of nog beter een lekkere nieuwe 458 Italia.......

Alleen helaas is dat niet zo......dus........
Vanmiddag postte je nog dit:
duifjes.com schreef:
Grappig is dat ik 2 jaar geleden een maandje in een SC430 reed......mensen die ik nauwlijks ken wisten waneer, welk tijdstip waar ik gereden had.......toen dacht ik .....dat wil ik ook niet..
SC430 zou ik dan weer in die C categorie stoppen... (duidelijk een sportief model maar geen Corvette/TVR/GT3)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 nov 2009, 19:40

D

zit nu al in C, alleen zijn de running costs van een D-auto met 40k per jaar vaak nogal hoog, dat zou me er eerder van weerhouden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2009, 19:42

hm :hmmm:

Ik vind het onderscheid in categorie niet echt overduidelijk, een M3 kan net zo goed in categorie A vallen, uitbundig spoiler werk bij een M3? Nou aan de voorzijde een beetje en dat was het dan ook wel, je gaat toch niet serieus menen dat het gordijn railtje op het koffer deksel "uitbundig" genoemd kan worden :mrgreen: In in zwart valt die voorbumper en dito powerbulge al helemaal niet op............het is meer "ingetogen" dan "uitbundig".........

Bij deze zou ik willen pleiten voor een meer discriminerend vermogen tussen de 4 afzonderlijke categorieën.................

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2009, 19:50

romo schreef:hm :hmmm:

Ik vind het onderscheid in categorie niet echt overduidelijk, een M3 kan net zo goed in categorie A vallen, uitbundig spoiler werk bij een M3? Nou aan de voorzijde een beetje en dat was het dan ook wel, je gaat toch niet serieus menen dat het gordijn railtje op het koffer deksel "uitbundig" genoemd kan worden :mrgreen: In in zwart valt die voorbumper en dito powerbulge al helemaal niet op............het is meer "ingetogen" dan "uitbundig".........

Bij deze zou ik willen pleiten voor een meer discriminerend vermogen tussen de 4 afzonderlijke categorieën.................
romo als je nog meer categorieen bedenkt dan krijg je nog meer discussie.
Een 335i met M pakket vind ik nog in categorie A. Is een vrij normale BMW wat met sportieve details. Dat noem ik ingetogen.
Een M3 heeft toch een dikker voorkomen. Sedan iets minder dan coupe maar dan nog. Een bult op de motorkap, bredere wielkasten, agressiever bumperwerk, roostertje aan de zijkant, 4 uitlaten en carbon dak.

Afbeelding

Afbeelding

Anders kun je een Focus RS in zwart ook wel in categorie A gaan zetten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2009, 19:54

Ik pleit ook niet voor meer catgorieën, ik pleit voor een meer heldere definitie er van, misschien moet je wel naar 3 categorieën om het meer duidelijk te krijgen..........

Nu is er te veel overlap, minder dus ipv meer..............................

steve smith

Bericht door steve smith » 06 nov 2009, 19:55

Doe maar categorie Q: e36 M3 sedan, e28 M5, e34 M5 op turbines, XJR met Sovereign logo's en een normale grill, M5T zonder logo's en neppe zijgrilles, Passat 3.2 met fluit ipv R36, 1e type Audi S4 V8 zonder emblemen en gewoon 2 uitlaten ipv overbodige 4, E420CDi zonder typeaanduiding, 550i sedan op kleine wielen zonder typeaanduiding.

Me like inconspicuous!

M pakket en S-line en AMG tupperware op modellen die dat niet nodig hebben vind ik sowiezo verschrikkelijk proleterig, maar ieder z'n ding.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 nov 2009, 19:56

B, blijkbaar waarvan akte. :D

Maar als het kon een knalrode 458 Italia, maar dat kan dus niet. :mrgreen:

Edit: categorie Q inderdaad, en daar valt mijn auto in, vind ik.Ok beter op 18"dan.

romo

Bericht door romo » 06 nov 2009, 19:58

ok, dan maar zo;

Mijn M3 in A......................................................omdat ie toch niet opvalt en omdat ik dat zeer apprecieer..............

Luco

Bericht door Luco » 06 nov 2009, 20:01

Ik heb voor D gekozen, niet dat ik het kan betalen, maar ik bepaal zelf waar ik in rij :mrgreen:
Trouwens een Alpine valt denk ik wel in C of D :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 06 nov 2009, 20:03

I'm with Steve on this one. De mooiste auto voor mij is een auto die er normaal uit ziet, liefst als een burgerbak maar ondertussen een flinke motor herbergt met een puik stel remmen, goed onderstel etc.

Hunter

Bericht door Hunter » 06 nov 2009, 20:08

Tsja, mijn favo auto staat onder B, dus tsja... :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 nov 2009, 20:14

D: als ik het geld zou hebben voor een GT3, zou ik die erbij kopen en me zonder schaamte in voort durven te bewegen. Kleur is het enige waar ik op zou letten vanwege opvallen bij bepaalde groepen :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rupie op 06 nov 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 06 nov 2009, 20:15

Lang genoeg auto's gereden omdat het 'sociaal correct' zou moeten zijn. Volg momenteel liever m'n eigen gevoel. Geef me een M3, C63, weet ik het. Auto's die sportief zijn en waarbij je tussen haakjes niet meteen wordt afgeschoten. Leuk, maar het boeit me persoonlijk niet. Zit zelf meer in de richting van Noble, Caterham, TVR, Ariel Atom, of bijvoorbeeld een Esprit GT3. Stuk voor stuk vrij opvallende auto's. Maar ook allemaal wagens waarvoor ik warm loop. De aandacht komt er onlosmakelijk bij. Niet altijd even wenselijk (wanneer je autopech en/of haast hebt) maar om die reden dan maar een merk auto te gaan rijden omdat ik dan bij het 'sociaal correcte' volk hoor, daar bedank ik voor. Het leven is al zo kort. Laten we er zo goed mogelijk van proberen te genieten. 8)

Femme

Bericht door Femme » 06 nov 2009, 20:38

Ik kies D. Het boeit me niet wat andere mensen van mijn auto's denken, ik heb er ook totaal geen last van en in mijn omgeving merk ik nooit iets van afgunst. Een TVR Cerbera lijkt me wel gaaf om erbij te hebben vanwege het bizarre geluid. Ik denk overigens dat je met zo'n auto wel vijanden kunt maken.

Mensen die denken dat een M3 in categorie A vallen zijn naïef en houden zichzelf enorm voor de gek. Een M3 mag dan gebaseerd zijn op een 3-serie, mensen kunnen echt wel voorbij de badge kijken. Het is de uitstraling die bepaald of een auto een patserbak is en een BMW (sowieso al ervaren als een dure auto voor patsers) met een brede en lage stance, grote velgen, uitgeklopte wielkasten en agressief bumperwerk heeft een totaal andere uitstraling dan een kale timide 316i.

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2009, 20:48

Een E90 330d of E60 530d met M pakket en dikke wielen 18 of 19" heb ik zelfs nog vaak moeite mee om niet meteen te zien of 't een M3 of M5 is, zo even vluchtig. Noem het naief inderdaad. En tuurlijk is 'n 316i op 16"een ander verhaal. Daarom koos ik ook B.

Zie die 2 foto's van Tom hierboven, 335i M en M3. Nou 9 van de 10 zien zo 1 2 3 niet welke de échte M3 is. WIJ zitten hier op 'n AUTOFORUM, we zijn TOTAAL INTO AUTO's en alles wat daarbij hoort de rest van de wereld NIET.

BTW als ik zou kunnen vanwege mijn omgeving en werk etc dan ook graag een AM V12 Vantage, GT3 en 't liefst een 458....

Zelfde als C en E KLasses met sport/AMG paketten, ben er niet erg in thuis :bag: en soms zie ik 'n echte aan voor 'n CDI en een nepper voor 'n echte(even vluchtig he) en dat bij 'n autogek, kun je nagaan wat the rest of the world het boeit....

romo

Bericht door romo » 06 nov 2009, 20:53

Niks naïef, wel de realiteit van elke dag zoals ik hem ervaar...........................

Tja het is een BMW, ja die zal wel duur zijn, ja die zal wel snel zijn.............................ja ja ja......................maar daar wordt elke BMW op afgerekend, ook een 118d en 316i idd......................

Wat Robin zegt; het ,maakt voor de drommel wel uit of je met een 997 komt voor rijden of "maar" met een BMW........................daar is niets naïefs aan...................

Het is weer een klassieke fout van posters hier die denken dat elke Nederlander in auto`s is geïnteresseerd.............nou om de dooie dood dus niet.......................een merk dat zegt menigeen nog wel iets, maar laten we het niet meer over sub types hebben..............dan is men het spoor al lang bijster.....................

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 nov 2009, 20:57

D. Zolang de prestaties minstens evenredig zijn aan de "uitbundigheid"

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2009, 20:58

Hier waar ik woon stikt 't van de dikkere 3ers en 5ers, allemaal best stevig op de poten, vaak 'n pakketje en 325/330/335/530/535/540/550 etc. Het valt amper op, nette karren zegmaar. Daar zitten 2 of 3 M3's tussen(die van hier dus :mrgreen: ) en 1 of 2 M5's E60, maar ik weet soms niet of die 530d M nu een M5 is zo langsrijdend of andersom....

Andre reed laatst langs me, een nanoseconde dacht ik, wel 'n dikke BMW, 5 serie????? :bag: M3 LCI...

Laat maar.

Er rijden hier ook wel 'n paar Porkers rond, maar die vallen gewoon meer op. Voor MIJ althans.....

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2009, 21:02

Dit soort karren, maar dan in zwart en zilver veel.
Afbeelding
Afbeelding

:hmmm:

romo

Bericht door romo » 06 nov 2009, 21:05

Zeg nu zelf..................................een M5 kan toch makkelijk in A...........................

Ht is GVD gewoon een grijze muis.................................. :mrgreen: .....................

Nou ja, een Schwarzenegger muis dan............................ :roflol:
Laatst gewijzigd door romo op 06 nov 2009, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 nov 2009, 21:05

Antwoord C, terwijl ik zelf de auto meer in B thuis vond horen. Ik zou echt dolgraag voor D gaan, destijds ook wel voor een "D-overweging" gestaan, maar destijds ivm derden niet gedaan. Als ik een Porsche (maakt niet uit welke 911 of leeftijd) voor de deur heb staan, kost me dat gewoon klanten, zeker gezien mijn relatief jonge leeftijd.
Er zijn mensen die het je niet gunnen (geen prob mee, flikker maar op) en er zijn mensen die zijn bang teveel betaald te hebben :).
Wordt tijd dat ik een garage heb :P.

Plaats reactie