Heimwee naar Politie Porsches

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Heimwee naar Politie Porsches

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2006, 13:59

Eric Crama omschrijft het heel mooi, waar wij het volgens mij allemaal wel mee eens zijn. Dát was nog eens een tijd.
Toen ik onlangs in Italië geconfronteerd werd met een polizia-Lamborghini bekroop me een heel apart gevoel. Iets van heimwee; het wilde me nog niet helemaal dagen. Pas toen deze week de eerste foto’s van de nieuwe 911 Targa verschenen wist ik wat het was: ik mis die politie-Porsches van vroeger zo ontzettend.

Dat komt door een paar persoonlijke ervaringen. De eerste dateert van een jaar of dertien geleden, toen ik bij een Mercedes-dealer nog verwoede pogingen deed autoverkoper te worden. Op een dag liep er zo’n gepothelmde agent van de AVD de showroom binnen. Hij kwam zich onder werktijd even op een nieuwe auto oriënteren, maar al na een minuut of tien bood hij me aan - waarschijnlijk om van mijn geschutter af te zijn – om een stukje mee te rijden in zijn Porsche. En weer tien minuten later vlogen we met 220+ km/h over de A17, met zwaailicht en al. Ook liet de man me op een klaverblad voor het eerst met serieus overstuur kennismaken; hij kon écht sturen. Een held was het, niets meer, niets minder.
Een jaartje later zat ik met mijn knie tegen het stuur, waarschijnlijk vervaarlijk slingerend, een uitgevouwen wegenkaart te bestuderen. Plotseling dook er zo’n rood-wit-blauwe 911 naast me op. De bijrijder keek me aan, wiegde even bestraffend zijn wijsvinger heen en weer, knikte vervolgens kort naar zijn collega, en weg spoten ze weer, met één lange boxerbrul richting horizon.

Zo waren ze, die Porsche-jongens. Niet dat gepeuter van ‘komt u maar even de videobeelden bekijken’, maar je gewoon effe goed laten schrikken en daarna meteen weer doorjagen. Autoriteit hadden ze, en die ontleenden ze aan hun geweldige baas en AVD-oprichter Kees Vogel (die anno 2006 trouwens ronduit zijn afkeuring voor het beleid van Spee uitspreekt), maar voor een belangrijk deel ook aan hun auto. Het ging mis toen de AVD de KLPD werd, en de Porsches Volvo’s. Nooit meer ben ik uitgenodigd om naast een stoere agent met dik 200 over de snelweg te scheuren. Nooit meer ben ik na een lichte overtreding zonder bekeuring maar oprecht berouwvol naar huis gereden. Omdat hun instelling 180 graden is omgedraaid, én omdat ze niet trots meer zijn op hun dienstwagen. Laat alsjeblieft die Porsches weer terugkomen, of geef die jongens iets moois van Nederlandse bodem. Donkervoorts. Spykers voor mijn part.
Dan zie je ze tenminste ook op tijd aankomen.

Eric Crama
[img:299:200]http://home.quicknet.nl/qn/prive/1m.jansen/911c.jpg[/img]

Hier begon het ooit mee:
[img:120:160]http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 499128.jpg[/img]

De beslissende reden dat ze dit ooit erdoor hebben gekregen kwam omdat in 1 van de argumenten om voor Porsche te kiezen was dat ze met dit soort auto's én hard vooruit konden rijden, maar ook heel lang achteruit over de vluchtstrook, langs files konden terugrijden. :lol:

Tom
Berichten: 21797
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 jul 2006, 14:36

Ze zullen het hele beleid moeten veranderen. Precies zoals in dat artikel beschreven staat. Ik denk eigenlijk niet dat je zoiets nog ooit kunt veranderen.. het is moeilijk uit te leggen aan 'het volk' als je 180 graden van standpunt draait mbt verkeershandhaving.

Ga je nu Porsches invoeren dan heb je de poppen helemaal aan het dansen... mensen voor 10 km/u op de bon gooien met een flitser en ondertussen rijden die rotwouten rond in een dikke Porsche... terwijl een simpele Volvo toch ook genoeg is. Nederlanders blijven een afgunstig volkje als het erop aankomt.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 23 jul 2006, 17:56

Ik vind dat de hedendaagse politie geen Porsche verdient.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 jul 2006, 18:19

Hans schreef:Ik vind dat de hedendaagse politie geen Porsche verdient.
LOL, maar je hebt wel gelijk!

Michel

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 23 jul 2006, 19:42

Geen gelijk

Merendeel van de KLPD-ers weet heel goed waar ze mee bezig zijn. Zijn kerels die echt wel weten hoe ze een auto snel over een mooi parcours moeten jagen en halen jou echt niet van de weg als jij bewust 140 op je teller hebt staan. Doen ze dat wel...dan klopt je rijstijl gewoon niet.

Ik werk regelmatig met ze samen, heb ook enkele rijopleidingen bij ze genoten en kan niet anders zeggen dat ze erg proffesioneel bezig zijn.
Daarbij...veel van hen gruwelen van de moderne aanpak mbt verkeershandhaving.

Moet wel toegeven dat de tijd van de Porsches heel anders was.
Zoals in dat column aangegeven....ze hadden ontzag met die wagens, maar ook hun dikke leren jassen en de norse gelaatsuitdrukkingen met flinke snor deden je doen beseffen...niet fucken met deze gasten.
:D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2006, 20:15

Voor sommigen mensen klinkt dat als: YMCA!

:lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jul 2006, 20:52

idd; "niet fucken met deze gasten" what`s in a name here :P :P

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 24 jul 2006, 00:19

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/14288.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/14286.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/14284.jpg[/img]
(mag je tegenwoordig opeens wel onnodig mistpitjes aan..? ;))

De Duitse tuning-industrie maakt zich zorgen om goedkope kopieën van hun producten die weleens zouden kunnen leiden tot verkeersonveilige situaties. Daarom heeft TechArt een getunede politie-Porsche gemaakt.

Op de Motorshow in Essen, waar autoverfraaiing een hoofdrol speelt, presenteert Porsche tuner TechArt een politieversie van de door hun aangepaste 997. De auto is de blikvanger van de campagne ´Tune It! Safe!´. De Duitse tuning-industrie, waar inmiddels 4,4 miljard euro per jaar omgaat, maakt zich zorgen om goedkope kopieën van hun producten. De nationale campagne in Duitsland moet de tuningklanten er bewust van maken dat die kopieën wellicht onbetrouwbaar, illegaal of gevaarlijk kunnen zijn. In Duitsland wordt de campagne gevoerd op beurzen, via advertenties, posters, internet en de geschreven pers.
De TechArt 911 is gebaseerd op de 997 Carrera S. De auto is voorzien van een spoilerpakket en een powerkit die bestaat uit een aangepast luchtfilter en tuning van de motorsoftware. Ook de wielen, het uitlaatsysteem remmen en het chassis zijn aangepast. Door de tuning krijgt de de 911 370 pk en een maximaal koppel van 406 Nm. De politie-Porsche kan 297 km/u en in 4,6 seconden van 0 naar 100.

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/14283.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 25 jul 2006, 01:06

ja het is wel mooi, ik heb altijd nog wel wat ontzag voor de heren met de dikke volvo's zeg maar de rijkspolitie. alleen hebben deze niets meer aan een porsche in mijn beleving, want een snelle sedan/station kan het op de autosnelweg de meeste auto's al moeilijk zat maken.

het probleem van de politie zit het nu gewoon in het flits beleid. als die taak nu werd overgenomen door een andere bedrijf van de overheid krijgt de politie weer meer aanzien...

ik heb veel verhalen aan gehoord van een oud agent die bij de porsche groep heeft gezeten,maar vroeger was het om veiligheid en helemaal geen targets.. beetje jammer dat dat nu anders gaat

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 13:29

Raar eigenlijk maar ik vind het maar een vreemde foto die Porsche in politie pak, vroeger ben ik er ook groot mee geworden, gaaf respect, politieman worden in een Porsche stond op je beroepen wensenlijst pal onder straaljager piloot en boven brandweer man.

hedendag is het inderdaad niet meer te verkopen dat ze in Porsche's gaan rijden, de lucht motor koeling was het beste excuus voor langdurig achteruit rijden.

Wat ik echt stoer vond was dat ze helemaal open zaten in die auto's, vandaag de dag zitten ze als landverraders in donkere familiesedans, ja echt om trots op te zijn zijn :twisted:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 25 jul 2006, 22:58

Dennis Cavallino schreef:Voor sommigen mensen klinkt dat als: YMCA!

:lol:
Hahaha 8)

Die gasten zou je toch ook geen geintje willen flikken?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 26 jul 2006, 02:32

Rico v Velzen schreef: .... vandaag de dag zitten ze als landverraders in donkere familiesedans, ja echt om trots op te zijn zijn :twisted:
Zelfs in Berlingo's/Partners(bermjapanner). Dat was op de weg van Gr naar Ten Boer, dus kijk uit....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart_k, Bing [Bot], KoenM, Mark 320iS, nickdoesburg en 13 gasten