De motor 'gewoon' voorin, gebaseerd op de Panamera en een 2+2 configuratie, dat zijn de vermoedelijke plannen van Porsche. Met de huidige Panamera, Cayenne, Boxster, 911 en Cayman heeft Porsche in principe een redelijk gedeelte van de automarkt ingevuld. Er ontbrak echter nog een Porsche, een soort van GT, met de motor voorin. Die kan nu gevonden worden met de nieuwe 928. De auto zal concurrentie moeten gaan vormen voor de Aston Martin DB9, Maserati GranTurismo en Ferrari 599 GTB Fiorano. Een coupé-variant van de Panamera en wederom een plaatje om naar te kijken.
De 928 onderscheidde zich in 1977 van de 911 vooral op technisch vlak. Een achtcilinder in plaats van een zescilinder, een grote en indrukwekkende koets en watergekoeld. Tot grote vreugde van een grote groep autojournalisten werd de auto in 1978 gekozen tot auto van het jaar. Ondanks alles was de auto te groot, te zwaar en te traag. Dat werd later opgelost door de invoering van de 928 S.
Als we kijken naar huidige tijden zien we dat de 911-rijder vooral bagageruimte mist. Honderd liter is niet veel. Door het verplaatsen van de motor naar voren zal de nieuwe 928 zo'n 320 liter hebben. Qua aandrijving kunnen we denken aan de dikke 4.8 liter V8 uit de Panamera die tussen de 400 en 500 pk zal leveren, al dan niet met een turbocharger. Een andere mogelijkheid bestaat dat er een hybride-variant zal komen. Nu volgend jaar de Cayenne Hybride op de markt komt is het voor Porsche makkelijk om de techniek te gebruiken voor de 928.
Bron: http://www.autogespot.com/nl/item/5470/ ... -aan!.html" onclick="window.open(this.href);return false;