poolse automobilisten ontlopen bekeuringen !

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Douwe Faber

poolse automobilisten ontlopen bekeuringen !

Bericht door Douwe Faber » 28 okt 2009, 21:30

Poolse automobilisten ontlopen bekeuringen | Radio Netherlands ...
27 okt 2009 ... Poolse, Roemeense en Bulgaarse automobilisten die in Nederland worden geflitst, hoeven meestal geen bekeuring te betalen !.Het gaat om snelheidsovertredingen en door rood rijden. Gezien het grote aantal Polen dat z'n heil zoekt op de Nederlandse arbeidsmarkt loopt de Nederlandse staatskas hierdoor naar schatting op jaarbasis enkele tonnen mis. en de nederlanse automobilist moet wel duizenden euro.s aan bekeuringen betalen :!:

Normaal gesproken worden na het flitsen de kentekens van de daders automatisch uitgelezen, waarna ze worden opgespoord aan de hand van de RDW-bestanden. Bij de ons omringende landen levert dit geen probleem op, maar in Polen is eenvoudigweg geen centrale registratie van kentekens.
:shithappens:
Laatst gewijzigd door Douwe Faber op 29 okt 2009, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: poolse automobilisten ontlopen bekeuringen !

Bericht door Steven N. » 28 okt 2009, 21:35

Oh

Hoef ik ook niet als ik in Polen te hard rij.

DDX

Re: poolse automobilisten ontlopen bekeuringen !

Bericht door DDX » 28 okt 2009, 21:35

Tja weinig nieuws aan lijkt me, zijn maar paar landen waar (een zogenaamde?) regeling mee is.
Waarom denk je dat buitenlands contant mogen afrekenen als ze aangehouden worden ?

Plaats reactie