Algemeen DSC gezeur topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gesloten
Luco

Algemeen DSC gezeur topic

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 20:53

Andre schreef:Dat die auto van brax iets meer onderstuur heeft dat hoeft geen 8 of 9 k te kosten.

Balans in je auto kan je zelf voor zorgen dat heeft niks met prijzen van dempers te maken.

die extreme dure dempers haal je zoals bert zegt alleen de laatste tienden uit mits je ook fabrieks ondersteuning hebt. Op het moment dat je dat zelf moet gaan doen ga je eerder langzamer dan sneller en is het weggegooid geld.

Mijn 130i stuurt uitzonderlijk goed met Moton CS maar dat heeft wel veel testwerk gekost en de Know how van Peter Claassen erbij. Het tempo wat mijn 130i aan het einde van de race nog kan is gewoon brillant. Mijn banden zijn nog niet eens voor de helft versleten zo goed is ie voor de banden. Kom net pk of 50 te kort voor de SS2:).

Maar we gaan de E90 M3 met dezelfde basis opbouwen en hoop daar net zo n soort auto van te bouwen als mijn 130i.
Andre, jij weet net zo goed als ik dat een setje van 300 euro minder is dan een goede set van welk merk dan ook, daar kan misschien wel 2 seconden in zitten.

Kasteel

Re: PENNUCCIRACING

Bericht door Kasteel » 26 okt 2009, 21:34

luco hornsveld schreef:
Andre schreef:Dat die auto van brax iets meer onderstuur heeft dat hoeft geen 8 of 9 k te kosten.

Balans in je auto kan je zelf voor zorgen dat heeft niks met prijzen van dempers te maken.

die extreme dure dempers haal je zoals bert zegt alleen de laatste tienden uit mits je ook fabrieks ondersteuning hebt. Op het moment dat je dat zelf moet gaan doen ga je eerder langzamer dan sneller en is het weggegooid geld.

Mijn 130i stuurt uitzonderlijk goed met Moton CS maar dat heeft wel veel testwerk gekost en de Know how van Peter Claassen erbij. Het tempo wat mijn 130i aan het einde van de race nog kan is gewoon brillant. Mijn banden zijn nog niet eens voor de helft versleten zo goed is ie voor de banden. Kom net pk of 50 te kort voor de SS2:).

Maar we gaan de E90 M3 met dezelfde basis opbouwen en hoop daar net zo n soort auto van te bouwen als mijn 130i.
Andre, jij weet net zo goed als ik dat een setje van 300 euro minder is dan een goede set van welk merk dan ook, daar kan misschien wel 2 seconden in zitten.
Moton setje is ook geen 300euro setje en dat wordt ook niet beweerd. Maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit dat echt de ubertopspitze klasse van tig k niet het beoogde resultaat gaan halen binnen deze omvang.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 21:43

Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 11:06

luco hornsveld schreef:Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Luco, nou zegt Andre hierboven dat dempers nauwelijks iets met de balans van een auto te maken hebben. Dat je andere wegen moet bewandelen om de balans (en dat is het verschil tussen die 2 Leons) te regelen. Andre heeft meer verstand van het afstellen van auto's in zijn linkerpink dan menig ander in z'n hele lijf. De kennis die hij hier met je heeft gedeeld is trouwens wijdverbreid onder mensen die er verstand van hebben.

Waarom negeer je dat advies?
Laatst gewijzigd door Hielke op 27 okt 2009, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:09

Als jij nou eens lekker oppleurt uit mijn topic.

Tuurlijk joh een onderstel van 300 euro is net zo goed als elk ander merk wat duurder is, daarom past iedereen het ook aan.
Auto van Brax ligt stukken beter dan de mijne, zo simpel is het

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 11:10

300 euro?

Een knap Moton onderstelletje neem je niet voor 300 euro mee hoor. 3000 eerder denk ik.

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 11:13

Je moet wel goeie basis dempers hebben als dat nou moton intrax ohlins sachs etc etc etc is dat is een persoonlijke keus elke demper heeft een unieke karakteristiek en slecht bestaat niet meer.

Maar belangrijk is dat je je auto zo neerzet dat jij er hard mee gaat balans is daarbij het allerbelangrijkste.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2009, 11:16

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Luco, nou zegt Andre hierboven dat dempers nauwelijks iets met de balans van een auto te maken hebben. Dat je andere wegen moet bewandelen om de balans (en dat is het verschil tussen die 2 Leons) te regelen. Andre heeft meer verstand van het afstellen van auto's in zijn linkerpink dan menig ander in z'n hele lijf. De kennis die hij hier met je heeft gedeeld is trouwens wijdverbreid onder mensen die er verstand van hebben.

Luco, wat ik me af zit te vragen: ik meen ergens gelezen te hebben dat jij zelf zei dat de afstemming van het onderstel niet je sterkste kant is. Het is duidelijk dat Andre daar wel kaas van gegeten heeft.

Nou begrijp ik door de manier waarop hij het zegt wel dat je Hielke niet zo goed trekt, maar er zit toch ergens wel iets in? Het is toch niet alleen maar onzin wat hij (en Andre) lopen te verkopen?

Of mis ik iets?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 okt 2009, 11:20

Luco,

Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.
In real life zijn jullie anders, dat weet ik.

Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.

Ik meen dit nu serieus. Dat is toch alleen maar een win-win situatie.
Ego's op zij en resultaten kom er maar in.

En dan laat je Hielke lekker thuis :sealed:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 okt 2009, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:21

Snipe schreef:
Hielke schreef:

Luco, wat ik me af zit te vragen: ik meen ergens gelezen te hebben dat jij zelf zei dat de afstemming van het onderstel niet je sterkste kant is. Het is duidelijk dat Andre daar wel kaas van gegeten heeft.

Nou begrijp ik door de manier waarop hij het zegt wel dat je Hielke niet zo goed trekt, maar er zit toch ergens wel iets in? Het is toch niet alleen maar onzin wat hij (en Andre) lopen te verkopen?

Of mis ik iets?
@Snipe, klopt helemaal, afstellen kan ik misschien niet goed, maar ik voel wel of een auto beter in balans is of niet.
De auto van Brax ligt duidelijker stabieler op de weg dan de mijne, het zijn dezelfde auto's alleen met een ander onderstel.
De auto van Brax heeft alleen iets onderstuur en is veel vriendelijker voor de banden dan mijn onderstel.
Dus de conclusie is dat er aan mijn onderstel wat gedaan moet worden, met de afstelling komt het wel goed, er zijn namelijk ook nog mensen die daadwerkelijk helpen ipv alleen maar verkondigen dat ze het beter weten.

allen

Bericht door allen » 27 okt 2009, 11:22

Snipe, Is het niet zo dat Luco nu een leuke club mensen om zich heen heeft die het onderstel voor hem af kunnen stellen :?:

Mag overigens nog wel gezegd worden dat het een knappe prestatie is om als een eigenwijze Calimero zo'n eindresultaat neer te zetten :!:
Beniewd wat volgend jaar gaat brengen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:23

Mathieu schreef:Luco,

Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.

Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.

Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 okt 2009, 11:25

luco hornsveld schreef:
Mathieu schreef:Luco,

Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.
Ok, maar die kan wel analyseren als hij bij jou in de auto zit aan de hand van wat hij voelt en aan jou input waar wat af te stellen.
Ik zou zeggen, waarom niet proberen. Gewoon openminded zonder vooroordeel een dag boeken ergens en er samen voor gaan zitten.
Ik denk dat dat best vruchtbaar kan zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2009, 11:26

Dat heeft hij inderdaad gezegd, maar dat was wél voordat hij al die ervaring met de Dacia had 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 11:27

luco hornsveld schreef:Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.
Ik wil het ook wel doen hoor.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:28

Andre heeft al een vooroordeel tegen het merk waar ik voor gekozen heb, dus hou het wel bij de mensen die daar ervaring mee hebben en ook fwd rijden.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2009, 11:31

luco hornsveld schreef:Andre heeft al een vooroordeel tegen het merk waar ik voor gekozen heb, dus hou het wel bij de mensen die daar ervaring mee hebben en ook fwd rijden.
Je zou hem eens om zijn mening kunnen vragen.
Aan koppigheid ten onder is nog nooit iemand beter van geworden, toch?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 okt 2009, 11:32

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Plus het is jouw tijd en jouw centjes.
Het creeëren van een raceauto en de daarbij behorende afstelling is volgens mij wel aan André besteed, wat je ook persoonlijk of als forumpersoonlijk ook van hem denkt.

Maar, ja. Is racen en alles wat daarbij komt kijken niet vooral ego en testosteron.

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 11:34

Ben inderdaad geen FWD rijder. Bij brax zitten inderdaad genoeg mensen die luco verder kunnen helpen. Hebben ze bij brax niet een gebruikt setje voor je luco. De auto waar je dit weekend in gereden heb beviel je heel goed. Dat scheelt een hoop testwerk als je zoiets 1 op 1 kan overnemen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:42

Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.
Dus 1 op 1 overnemen gaat hem niet worden.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.

Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, want we hebben het al eens over een race gehad, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 okt 2009, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Stenley

Bericht door Stenley » 27 okt 2009, 11:45

Het schijnt dat Luco een engineer heeft die een andere mening deelt over vering en demping dan een aantal mensen in dit topic.

Het allerbelangrijkste aan een auto zijn de banden en de krachtopbouw zowel lateraal, longitudinaal als in verticale richting.
De enige manier om deze krachten op peil te houden is met het regelen van het onderstel.

Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb, ik heb hier geen mening welke letters er op de schokbreker staan en wat de prijzen zijn.
Ik ken alleen de eenheden N/mm, N s/mm, Nm...

Een goede coureur voor het afstelwerk is al geregeld, we zien wel wat Luco wil en wat volgend jaar brengt.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 11:47

luco hornsveld schreef:Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.

Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Ok, dan is het geregeld. Peter Claassen staat met Moton enorm hoog aangeschreven, dat moet helemaal goed komen in 2010.

Scheelt mij ook weer een ADS dag op Assen waarbij ik een tiental anderen had willen uitnodigen om ook hun mening over die Leon te laten formuleren.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2009, 11:49

Zolang Luco nog niet weet wat hij volgend jaar doet is het eigenlijk een beetje een zinloze discussie natuurlijk. Dat dan weer wel.

Ik ben benieuwd!

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:50

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.

Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Ok, dan is het geregeld. Peter Claassen staat met Moton enorm hoog aangeschreven, dat moet helemaal goed komen in 2010.

Scheelt mij ook weer een ADS dag op Assen waarbij ik een tiental anderen had willen uitnodigen om ook hun mening over die Leon te laten formuleren.
Nogmaals ik ben klaar met jouw en heb liever dat je uit dit topic wegblijft, jouw posts hebben geen waarde behalve dat je de boel probeert te verstieren, verder kan jij vergeten dat je ook maar in de buurt van de Leon komt, hoogstens kom je klem onder de bodemplaat als ik de kans krijg

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 11:54

Snipe schreef:Zolang Luco nog niet weet wat hij volgend jaar doet is het eigenlijk een beetje een zinloze discussie natuurlijk. Dat dan weer wel.

Ik ben benieuwd!

De bedoeling is DSC vermoed ik, omdat dat voor de nederlandse sponsoren gewoon het beste is, belgische serie is minder interessant voor sponsoren.
Dus als het financieel lukt dan wordt het 90% DSC.

Verder schijnt iedereen hier even te vergeten dat dit pas mijn 4e jaar is en ik dus alles zelf de eerste drie jaar heb moeten doen.
Ik heb dus veel minder ervaring dan een heleboel mensen die al jaren aan autosport doen.
Wat dat betreft vind ik dus dat ik in mijn eerste jaar in deze klasse uiterst goed en constant heb gepresteerd in een behoorlijk sterk veld qua deelnemers.
Maar blijkbaar vind 80% belangrijker dat je gelijk een groot team begint, want dan ben je fantastisch.
Ze willen zeker allemaal ook gratis rijden :hammer: :bag:

Gesloten