Andre, jij weet net zo goed als ik dat een setje van 300 euro minder is dan een goede set van welk merk dan ook, daar kan misschien wel 2 seconden in zitten.Andre schreef:Dat die auto van brax iets meer onderstuur heeft dat hoeft geen 8 of 9 k te kosten.
Balans in je auto kan je zelf voor zorgen dat heeft niks met prijzen van dempers te maken.
die extreme dure dempers haal je zoals bert zegt alleen de laatste tienden uit mits je ook fabrieks ondersteuning hebt. Op het moment dat je dat zelf moet gaan doen ga je eerder langzamer dan sneller en is het weggegooid geld.
Mijn 130i stuurt uitzonderlijk goed met Moton CS maar dat heeft wel veel testwerk gekost en de Know how van Peter Claassen erbij. Het tempo wat mijn 130i aan het einde van de race nog kan is gewoon brillant. Mijn banden zijn nog niet eens voor de helft versleten zo goed is ie voor de banden. Kom net pk of 50 te kort voor de SS2:).
Maar we gaan de E90 M3 met dezelfde basis opbouwen en hoop daar net zo n soort auto van te bouwen als mijn 130i.
Algemeen DSC gezeur topic
Algemeen DSC gezeur topic
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: PENNUCCIRACING
Moton setje is ook geen 300euro setje en dat wordt ook niet beweerd. Maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit dat echt de ubertopspitze klasse van tig k niet het beoogde resultaat gaan halen binnen deze omvang.luco hornsveld schreef:Andre, jij weet net zo goed als ik dat een setje van 300 euro minder is dan een goede set van welk merk dan ook, daar kan misschien wel 2 seconden in zitten.Andre schreef:Dat die auto van brax iets meer onderstuur heeft dat hoeft geen 8 of 9 k te kosten.
Balans in je auto kan je zelf voor zorgen dat heeft niks met prijzen van dempers te maken.
die extreme dure dempers haal je zoals bert zegt alleen de laatste tienden uit mits je ook fabrieks ondersteuning hebt. Op het moment dat je dat zelf moet gaan doen ga je eerder langzamer dan sneller en is het weggegooid geld.
Mijn 130i stuurt uitzonderlijk goed met Moton CS maar dat heeft wel veel testwerk gekost en de Know how van Peter Claassen erbij. Het tempo wat mijn 130i aan het einde van de race nog kan is gewoon brillant. Mijn banden zijn nog niet eens voor de helft versleten zo goed is ie voor de banden. Kom net pk of 50 te kort voor de SS2:).
Maar we gaan de E90 M3 met dezelfde basis opbouwen en hoop daar net zo n soort auto van te bouwen als mijn 130i.
Re: PENNUCCIRACING
Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: PENNUCCIRACING
Luco, nou zegt Andre hierboven dat dempers nauwelijks iets met de balans van een auto te maken hebben. Dat je andere wegen moet bewandelen om de balans (en dat is het verschil tussen die 2 Leons) te regelen. Andre heeft meer verstand van het afstellen van auto's in zijn linkerpink dan menig ander in z'n hele lijf. De kennis die hij hier met je heeft gedeeld is trouwens wijdverbreid onder mensen die er verstand van hebben.luco hornsveld schreef:Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.
Waarom negeer je dat advies?
Laatst gewijzigd door Hielke op 27 okt 2009, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PENNUCCIRACING
Als jij nou eens lekker oppleurt uit mijn topic.
Tuurlijk joh een onderstel van 300 euro is net zo goed als elk ander merk wat duurder is, daarom past iedereen het ook aan.
Auto van Brax ligt stukken beter dan de mijne, zo simpel is het
Tuurlijk joh een onderstel van 300 euro is net zo goed als elk ander merk wat duurder is, daarom past iedereen het ook aan.
Auto van Brax ligt stukken beter dan de mijne, zo simpel is het
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: PENNUCCIRACING
300 euro?
Een knap Moton onderstelletje neem je niet voor 300 euro mee hoor. 3000 eerder denk ik.
Een knap Moton onderstelletje neem je niet voor 300 euro mee hoor. 3000 eerder denk ik.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: PENNUCCIRACING
Je moet wel goeie basis dempers hebben als dat nou moton intrax ohlins sachs etc etc etc is dat is een persoonlijke keus elke demper heeft een unieke karakteristiek en slecht bestaat niet meer.
Maar belangrijk is dat je je auto zo neerzet dat jij er hard mee gaat balans is daarbij het allerbelangrijkste.
Maar belangrijk is dat je je auto zo neerzet dat jij er hard mee gaat balans is daarbij het allerbelangrijkste.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: PENNUCCIRACING
Luco, wat ik me af zit te vragen: ik meen ergens gelezen te hebben dat jij zelf zei dat de afstemming van het onderstel niet je sterkste kant is. Het is duidelijk dat Andre daar wel kaas van gegeten heeft.Hielke schreef:Luco, nou zegt Andre hierboven dat dempers nauwelijks iets met de balans van een auto te maken hebben. Dat je andere wegen moet bewandelen om de balans (en dat is het verschil tussen die 2 Leons) te regelen. Andre heeft meer verstand van het afstellen van auto's in zijn linkerpink dan menig ander in z'n hele lijf. De kennis die hij hier met je heeft gedeeld is trouwens wijdverbreid onder mensen die er verstand van hebben.luco hornsveld schreef:Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.
Waarom negeer je dat advies?
Nou begrijp ik door de manier waarop hij het zegt wel dat je Hielke niet zo goed trekt, maar er zit toch ergens wel iets in? Het is toch niet alleen maar onzin wat hij (en Andre) lopen te verkopen?
Of mis ik iets?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: PENNUCCIRACING
Luco,
Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.
In real life zijn jullie anders, dat weet ik.
Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.
Ik meen dit nu serieus. Dat is toch alleen maar een win-win situatie.
Ego's op zij en resultaten kom er maar in.
En dan laat je Hielke lekker thuis
Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.
In real life zijn jullie anders, dat weet ik.
Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.
Ik meen dit nu serieus. Dat is toch alleen maar een win-win situatie.
Ego's op zij en resultaten kom er maar in.
En dan laat je Hielke lekker thuis

Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 okt 2009, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PENNUCCIRACING
@Snipe, klopt helemaal, afstellen kan ik misschien niet goed, maar ik voel wel of een auto beter in balans is of niet.Snipe schreef:Luco, wat ik me af zit te vragen: ik meen ergens gelezen te hebben dat jij zelf zei dat de afstemming van het onderstel niet je sterkste kant is. Het is duidelijk dat Andre daar wel kaas van gegeten heeft.Hielke schreef:Luco, nou zegt Andre hierboven dat dempers nauwelijks iets met de balans van een auto te maken hebben. Dat je andere wegen moet bewandelen om de balans (en dat is het verschil tussen die 2 Leons) te regelen. Andre heeft meer verstand van het afstellen van auto's in zijn linkerpink dan menig ander in z'n hele lijf. De kennis die hij hier met je heeft gedeeld is trouwens wijdverbreid onder mensen die er verstand van hebben.luco hornsveld schreef:Ik heb nu met beide gereden en er zit een groot verschil in de twee sets.
Ik verwacht dus zeker 1,5 a 2 sec te kunnen winnen met de set van Intrax.
Waarom negeer je dat advies?
Nou begrijp ik door de manier waarop hij het zegt wel dat je Hielke niet zo goed trekt, maar er zit toch ergens wel iets in? Het is toch niet alleen maar onzin wat hij (en Andre) lopen te verkopen?
Of mis ik iets?
De auto van Brax ligt duidelijker stabieler op de weg dan de mijne, het zijn dezelfde auto's alleen met een ander onderstel.
De auto van Brax heeft alleen iets onderstuur en is veel vriendelijker voor de banden dan mijn onderstel.
Dus de conclusie is dat er aan mijn onderstel wat gedaan moet worden, met de afstelling komt het wel goed, er zijn namelijk ook nog mensen die daadwerkelijk helpen ipv alleen maar verkondigen dat ze het beter weten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: PENNUCCIRACING
Snipe, Is het niet zo dat Luco nu een leuke club mensen om zich heen heeft die het onderstel voor hem af kunnen stellen
:
Mag overigens nog wel gezegd worden dat het een knappe prestatie is om als een eigenwijze Calimero zo'n eindresultaat neer te zetten :!:
Beniewd wat volgend jaar gaat brengen.

Mag overigens nog wel gezegd worden dat het een knappe prestatie is om als een eigenwijze Calimero zo'n eindresultaat neer te zetten :!:
Beniewd wat volgend jaar gaat brengen.
Re: PENNUCCIRACING
Mathieu schreef:Luco,
Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.
In real life zijn jullie anders, dat weet ik.
Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.
Ik meen dit nu serieus. Dat is toch alleen maar een win-win situatie.
Ego's op zij en resultaten kom er maar in.
Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: PENNUCCIRACING
Ok, maar die kan wel analyseren als hij bij jou in de auto zit aan de hand van wat hij voelt en aan jou input waar wat af te stellen.luco hornsveld schreef:Mathieu schreef:Luco,
Ik weet dat jullie, Andre en jij, op dit forum elkaar weleens het leven zuur maken, zeg maar.
In real life zijn jullie anders, dat weet ik.
Maar als je nou eens, ik speel de advocaat van de duivel, André eens vraagt om samen met jou een basis setup te vinden.
Dit alles binnen het budget, want 10k is zo uitgegeven aan een onderstelletje naar ik lees.
Ik meen dit nu serieus. Dat is toch alleen maar een win-win situatie.
Ego's op zij en resultaten kom er maar in.
Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.
Ik zou zeggen, waarom niet proberen. Gewoon openminded zonder vooroordeel een dag boeken ergens en er samen voor gaan zitten.
Ik denk dat dat best vruchtbaar kan zijn.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: PENNUCCIRACING
Dat heeft hij inderdaad gezegd, maar dat was wél voordat hij al die ervaring met de Dacia had 8)
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: PENNUCCIRACING
Ik wil het ook wel doen hoor.luco hornsveld schreef:Denk dat ik daar weinig aan heb omdat Andre zelf heeft aangegeven niet uit de voeten te kunnen met een fwd, die vraagt namelijk een heel andere afstelling.
Re: PENNUCCIRACING
Andre heeft al een vooroordeel tegen het merk waar ik voor gekozen heb, dus hou het wel bij de mensen die daar ervaring mee hebben en ook fwd rijden.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: PENNUCCIRACING
Je zou hem eens om zijn mening kunnen vragen.luco hornsveld schreef:Andre heeft al een vooroordeel tegen het merk waar ik voor gekozen heb, dus hou het wel bij de mensen die daar ervaring mee hebben en ook fwd rijden.
Aan koppigheid ten onder is nog nooit iemand beter van geworden, toch?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: PENNUCCIRACING
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Plus het is jouw tijd en jouw centjes.
Het creeëren van een raceauto en de daarbij behorende afstelling is volgens mij wel aan André besteed, wat je ook persoonlijk of als forumpersoonlijk ook van hem denkt.
Maar, ja. Is racen en alles wat daarbij komt kijken niet vooral ego en testosteron.
Het creeëren van een raceauto en de daarbij behorende afstelling is volgens mij wel aan André besteed, wat je ook persoonlijk of als forumpersoonlijk ook van hem denkt.
Maar, ja. Is racen en alles wat daarbij komt kijken niet vooral ego en testosteron.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: PENNUCCIRACING
Ben inderdaad geen FWD rijder. Bij brax zitten inderdaad genoeg mensen die luco verder kunnen helpen. Hebben ze bij brax niet een gebruikt setje voor je luco. De auto waar je dit weekend in gereden heb beviel je heel goed. Dat scheelt een hoop testwerk als je zoiets 1 op 1 kan overnemen.
Re: PENNUCCIRACING
Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.
Dus 1 op 1 overnemen gaat hem niet worden.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.
Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, want we hebben het al eens over een race gehad, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Dus 1 op 1 overnemen gaat hem niet worden.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.
Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, want we hebben het al eens over een race gehad, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 okt 2009, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stenley
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 09:20
- Locatie: Eindhoven
Re: PENNUCCIRACING
Het schijnt dat Luco een engineer heeft die een andere mening deelt over vering en demping dan een aantal mensen in dit topic.
Het allerbelangrijkste aan een auto zijn de banden en de krachtopbouw zowel lateraal, longitudinaal als in verticale richting.
De enige manier om deze krachten op peil te houden is met het regelen van het onderstel.
Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb, ik heb hier geen mening welke letters er op de schokbreker staan en wat de prijzen zijn.
Ik ken alleen de eenheden N/mm, N s/mm, Nm...
Een goede coureur voor het afstelwerk is al geregeld, we zien wel wat Luco wil en wat volgend jaar brengt.
Het allerbelangrijkste aan een auto zijn de banden en de krachtopbouw zowel lateraal, longitudinaal als in verticale richting.
De enige manier om deze krachten op peil te houden is met het regelen van het onderstel.
Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb, ik heb hier geen mening welke letters er op de schokbreker staan en wat de prijzen zijn.
Ik ken alleen de eenheden N/mm, N s/mm, Nm...
Een goede coureur voor het afstelwerk is al geregeld, we zien wel wat Luco wil en wat volgend jaar brengt.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: PENNUCCIRACING
Ok, dan is het geregeld. Peter Claassen staat met Moton enorm hoog aangeschreven, dat moet helemaal goed komen in 2010.luco hornsveld schreef:Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.
Dus 1 op 1 overnemen gaat hem niet worden.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.
Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Scheelt mij ook weer een ADS dag op Assen waarbij ik een tiental anderen had willen uitnodigen om ook hun mening over die Leon te laten formuleren.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: PENNUCCIRACING
Zolang Luco nog niet weet wat hij volgend jaar doet is het eigenlijk een beetje een zinloze discussie natuurlijk. Dat dan weer wel.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Re: PENNUCCIRACING
Nogmaals ik ben klaar met jouw en heb liever dat je uit dit topic wegblijft, jouw posts hebben geen waarde behalve dat je de boel probeert te verstieren, verder kan jij vergeten dat je ook maar in de buurt van de Leon komt, hoogstens kom je klem onder de bodemplaat als ik de kans krijgHielke schreef:Ok, dan is het geregeld. Peter Claassen staat met Moton enorm hoog aangeschreven, dat moet helemaal goed komen in 2010.luco hornsveld schreef:Ik heb voor een ander merk gekozen als waar Brax nu mee rijdt.
Dus 1 op 1 overnemen gaat hem niet worden.
Maar ik heb alle vertrouwen in de ondersteuning die ik van de leverancier ga krijgen.
Snipe en Mathieu, zo koppig ben ik niet hoor, maar Andre heeft het destijds al aangegeven dat het met een fwd niks wordt, had ik een bmw gehad dan had de afspraak al gestaan vermoed ik.
Scheelt mij ook weer een ADS dag op Assen waarbij ik een tiental anderen had willen uitnodigen om ook hun mening over die Leon te laten formuleren.
Re: PENNUCCIRACING
Snipe schreef:Zolang Luco nog niet weet wat hij volgend jaar doet is het eigenlijk een beetje een zinloze discussie natuurlijk. Dat dan weer wel.
Ik ben benieuwd!
De bedoeling is DSC vermoed ik, omdat dat voor de nederlandse sponsoren gewoon het beste is, belgische serie is minder interessant voor sponsoren.
Dus als het financieel lukt dan wordt het 90% DSC.
Verder schijnt iedereen hier even te vergeten dat dit pas mijn 4e jaar is en ik dus alles zelf de eerste drie jaar heb moeten doen.
Ik heb dus veel minder ervaring dan een heleboel mensen die al jaren aan autosport doen.
Wat dat betreft vind ik dus dat ik in mijn eerste jaar in deze klasse uiterst goed en constant heb gepresteerd in een behoorlijk sterk veld qua deelnemers.
Maar blijkbaar vind 80% belangrijker dat je gelijk een groot team begint, want dan ben je fantastisch.
Ze willen zeker allemaal ook gratis rijden


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 31 gasten