Roadtrip USA, waarheen ?
- Louis
Roadtrip USA, waarheen ?
In December wil nog een roadtrip doen met mn pa in de USA, vorig jaar mooi stuk in California gehad, was super, zou zelfde rondje zo nog een keer doen.
Maar zat nu te denken aan een trip aan de oostzijde van de VS, Florida, New York ofzo. iemand nog leuke ideeen ?
We gaan niet echt plannen, gewoon landen, Corvette huren en rondkarren, maar wil geen betonnen steden zien, zo rap mogelijk weg uit de drukke steden, dat vind ik niks.
Hoeft ook niet echt een rondje te zijn, want landen in Florida en vertrekken in New York kan ook, maar dan wat minder ver uit elkaar.
Maar ben bang als ik niet een kleine planning maak dat ik dan bij terugkomst te horen krijg dat ik allerlei toffe dingen heb gemist.
Iemand ervaring, tips ideeen ?
Maar zat nu te denken aan een trip aan de oostzijde van de VS, Florida, New York ofzo. iemand nog leuke ideeen ?
We gaan niet echt plannen, gewoon landen, Corvette huren en rondkarren, maar wil geen betonnen steden zien, zo rap mogelijk weg uit de drukke steden, dat vind ik niks.
Hoeft ook niet echt een rondje te zijn, want landen in Florida en vertrekken in New York kan ook, maar dan wat minder ver uit elkaar.
Maar ben bang als ik niet een kleine planning maak dat ik dan bij terugkomst te horen krijg dat ik allerlei toffe dingen heb gemist.
Iemand ervaring, tips ideeen ?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Roadtrip USA, waarheen ?
Ik heb geen ervaring met de Oost kust maar gevoelsmatig in december een roadtrip rondom New York maken zou mij niet echt trekken. Florida zal nog wel aangenaam zijn maar het is maar net wat je wilt en hoe lang je blijft. Wil je natuurparken zien dan denk dat je verkeerd zit in die periode maar goed, ik heb alleen ervaring met de West kant
Hier nog een aantal verslaafden op DF:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=14979" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een erg goed forum is: http://www.allesamerika.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
New York info: http://www.iloveny.com/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog een aantal verslaafden op DF:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=14979" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een erg goed forum is: http://www.allesamerika.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
New York info: http://www.iloveny.com/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- stefan740
Hoeveel tijd heb je?
Mij lijkt een coast-to-coast vooral met een corvette erg gaaf. team polizei website doorspitten en vlammen
Mij lijkt een coast-to-coast vooral met een corvette erg gaaf. team polizei website doorspitten en vlammen
- Hans
NY -> LA is in een uurtje of 32 te doen.
- Peric
Zomaar quotes gevonden met mijn grote vriend Google.. 
Through Maryland and Virginia I think you definitely want Route 113 and Route 13 and then take the Chesapeake Bay Bridge and Tunnel to Virginia Beach and Norfolk, Virginia. The Virginia Beach locals like to say the Chesapeake Bay Bridge and Tunnel is the 9th Wonder of the World. Seriously, it is a fantastic drive and Virginia Beach is very scenic. If you like Victorian Homes, in Maryland stop at the town of Snow Hill on Route 113.
Also stop in the town of Havre de Grace in northern Maryland (it almost became the national capital instead of Washington, D.C.). It is very scenic.
Also check out the towns of Mystic and Easton in Connecticut. Easton is slightly inland, but was given a prize as "most American town in the East" by an historical group.
In the southeastern section of the country, be sure to go through Charleston, South Carolina. It is a larger town, but very scenic. Other towns of great interest: Princeton, New Jersey; Hunt Valley, Maryland; and Alexandria, Virginia.
Lastly, our nation's capital--Washington, D.C.--is definitely worth visiting. It has lots of great monuments, interesting buildings, good restaurants, and scenic areas (such as Georgetown).
Boston schijnt ook de moeite waard te zijn.Newport, Rhode Islands--beautiful harbor area and lots of fancy victorian mansions to visit
Harpers Ferry, West Virginia--very historic and right near a beautiful part of the Potomac River
Shenandoah National Park--just beauty all around
Williamsburg, VA--which is still kept exactly like it was in the 1600s--including having actors wandering around and playing the roles of historical figures
Jamestown, VA--first English settlement
Daytona Beach--fun capital of Florida along with Orlando and south beach
Cape Canaveral space center--where they launch the Space Shuttles and other rockets
Outer Banks--outer islands along North Carolina's coast
Charleston, South Carolina--full of character and a gorgeous city of old homes
Lancaster, Pennsylvania--to see the Amish who still go around in their old horse carts and refuse to use modern inventions
- MartijnGizmo
Florida vond ik persoonlijk niet zo heel boeiend om rond te toeren, plat en recht... 
-
EJGT3CS
Miami! 
- Robin Hartog
Miami en dan ook zeker de Keys bezoeken. Erg mooi en leuk. 
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar als het mogelijk is gewoon omhoog rijden richting NYC en misschien nog Philly en de Niagara falls mee pakken? Ik ben zelf in zowel de westkust (California, Nevada, etc.) als de oostkust (NYC en Miami) geweest. En ik kan nu niet zeggen waar ik liever zit. California vanwege het klimaat en de mensen en het landschap, oosten weer omdat ik NYC erg indrukwekkend vond.. Succes met het plannen. Spijt ga je er sowieso niet van krijgen IMO.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar als het mogelijk is gewoon omhoog rijden richting NYC en misschien nog Philly en de Niagara falls mee pakken? Ik ben zelf in zowel de westkust (California, Nevada, etc.) als de oostkust (NYC en Miami) geweest. En ik kan nu niet zeggen waar ik liever zit. California vanwege het klimaat en de mensen en het landschap, oosten weer omdat ik NYC erg indrukwekkend vond.. Succes met het plannen. Spijt ga je er sowieso niet van krijgen IMO.
- Louis
Thanks gasten,
8 dag wil ik gaan, en niet fulltime rijden, gewoon stukje rijden en wanneer het donker wordt een hotel/motel zoeken. dus 1500 km is genoeg in de 8 dagen.
Californie vond ik ook bijzonder gaaf, ik vond de mensen uiterst relax en vriendelijk, beetje hawaii stijl (was ook gaaf) Vandaar liever ook geen drukke steden, maar het liefst gewoon 8 dagen geen gsm bereik, in Californie had ik ook maar heel zelden bereik met de gsm en dat heeft eerlijk gezegd wel wat.
New york is erg koud in december las ik, dus dat moet ik ook niet hebben, Miami, Florida Keys is het vast wel een stukkie warmer, en anders maar weer de westkust pakken, en dan een ander rondje.
Moet wel deze boeken anders is het gelijk een keer zo duur.
8 dag wil ik gaan, en niet fulltime rijden, gewoon stukje rijden en wanneer het donker wordt een hotel/motel zoeken. dus 1500 km is genoeg in de 8 dagen.
Californie vond ik ook bijzonder gaaf, ik vond de mensen uiterst relax en vriendelijk, beetje hawaii stijl (was ook gaaf) Vandaar liever ook geen drukke steden, maar het liefst gewoon 8 dagen geen gsm bereik, in Californie had ik ook maar heel zelden bereik met de gsm en dat heeft eerlijk gezegd wel wat.
New york is erg koud in december las ik, dus dat moet ik ook niet hebben, Miami, Florida Keys is het vast wel een stukkie warmer, en anders maar weer de westkust pakken, en dan een ander rondje.
Moet wel deze boeken anders is het gelijk een keer zo duur.
-
EJGT3CS
http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/ ... mi/3908604" onclick="window.open(this.href);return false; 
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Gezien de tijd van het jaar zou ik persoonlijk voor een rondje utah gaan, vanuit las vegas. Heb je bij thuiskomst tenminste het idee écht op vakantie te zijn geweest. Voor geen GSM-bereik voldoet Wyoming ook best goed, maar ik denk dat het daar wat fris is. Of een rondje rednecks, weer-technisch gezien momenteel ook prettig.
- Niels
100% mee eens!
Ik zou op Las Vegas vliegen en dan een rondje Grand Canyon doen. Je kunt ook op Phoenix vliegen als je geen drukte wenst..
Ik zou op Las Vegas vliegen en dan een rondje Grand Canyon doen. Je kunt ook op Phoenix vliegen als je geen drukte wenst..
- Louis
Ja ik moet nu wel een keuze maken, volgens de buren was de Grand Canyon wel leuk maar niet echt bijzonder, die hebben een maand lang met hele gezin in een camper een megatrip gemaakt.
Vorige keer ben ik van LA naar San Francisco gereden via Highway 1 langs de kust, dat was super, als ik op google earth kijk loopt die route langs de kust nog verder omhoog na San Francisco, misschien is dat wat.
EDIT: Nee das te koud, rond de 10 graden brrr
http://www.zoover.nl/verenigde-staten-v ... oenix/weer" onclick="window.open(this.href);return false;
Phoenix is stukkie aangenamer inderdaad.
Vorige keer ben ik van LA naar San Francisco gereden via Highway 1 langs de kust, dat was super, als ik op google earth kijk loopt die route langs de kust nog verder omhoog na San Francisco, misschien is dat wat.
http://www.zoover.nl/verenigde-staten-v ... oenix/weer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Louis
[vimeo]http://www.vimeo.com/7309700[/vimeo]
De vorige trip op video
De vorige trip op video
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Gaaf, ik ga in 2011 maar weer denk ik
.
- Niels
Als je een maand gaat dan zie gewoon HEEL erg veel en dat je de Grand Canyon dan niet zo heel bijzonder vindt kan ik me iets in denken. De eerste reis die ik in het Westen maakte toen vond ik de GC wel een redelijk hoogtepunt. Afgelopen reis na Yellowstone, half Utah en Monument Valley vond ik een bewolkt GC wel aardig om te zienLouis schreef:Ja ik moet nu wel een keuze maken, volgens de buren was de Grand Canyon wel leuk maar niet echt bijzonder, die hebben een maand lang met hele gezin in een camper een megatrip gemaakt.
Dit is wel een leuk rondje om te rijden imho:
Las Vegas - Zion
Zion -Page
Page - GC (Tusayan)
GC - Las Vegas
Al naar gelang kun je een dag in Zion blijven, Bryce nog meepakken, dagje Page blijven (ook veel te zien) of een extra dagje LV natuurlijk. Keuze zat en mooie dingen om te zien
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 916382&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Louis
Zal me er nog even verder in verdiepen, dat ik 8 dagen ga komt omdat ik dat altijd meer als genoeg vind, voelt altijd als een dikke maand te zijn weg geweest.
Na 8 dagen ben ik er flauw van en wil ik naar huis.
Ik gooi wel een dartpijl ergens in de westkust en dan moet ik daar maar heen.
Florida is volgens mij geen uitgestrekt landschap, wel blauw water, warm en kitesurfen, maar als er veel beton is, dan laatmaar.
Na 8 dagen ben ik er flauw van en wil ik naar huis.
Ik gooi wel een dartpijl ergens in de westkust en dan moet ik daar maar heen.
Florida is volgens mij geen uitgestrekt landschap, wel blauw water, warm en kitesurfen, maar als er veel beton is, dan laatmaar.
- Louis
Niels, de locaties die je noemt ligt 's nachts allemaal rond vriespunt en overdag 14 gr. Beetje koud lijkt me.
Phoenix zal stukkie warmer zijn, hebben ze daar ook nog van die leuke ZION achtige dingen ?
Phoenix zal stukkie warmer zijn, hebben ze daar ook nog van die leuke ZION achtige dingen ?
- Dennis Cavallino
Naar San Diego en dan 't Baja schiereiland verkennen lijkt mij wel mooi en cool als je toch per sé naar de States wilt.
Ook zou ik ooit nog via SF naar Seattle willen rijden en daar door naar Vancouver (+Island) en als je langer dan 8 dagen de tijd zou hebben vanaf daar weer dwars door de Canadese Rockies zoals een paar jaar terug. Dat was prachtig. Wil ook nog weleens wat noordelijker. Tot die tijd staan er veel andere (road)trips elders op mijn To Do lijst.
Ook zou ik ooit nog via SF naar Seattle willen rijden en daar door naar Vancouver (+Island) en als je langer dan 8 dagen de tijd zou hebben vanaf daar weer dwars door de Canadese Rockies zoals een paar jaar terug. Dat was prachtig. Wil ook nog weleens wat noordelijker. Tot die tijd staan er veel andere (road)trips elders op mijn To Do lijst.
- Niels
Zuiderlijker dan Phoenix ben ik nooit geweest.... Je hebt Tuscon nog met een vliegtuigen kerkhof :banaan: Ik denk dat Google je beste vriend wordt de komende tijdLouis schreef:Niels, de locaties die je noemt ligt 's nachts allemaal rond vriespunt en overdag 14 gr. Beetje koud lijkt me.
- Louis
Orlando wordt het van 3 - 11 Dec in bovenstaande 436 PK Car. maar dan Convertible
Nu nog een leuke route uitstippelen.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Leuk. Ik ben ooit eens in Florida geweest in juni. Weet niet wat voor weer het is in december maar ik was blij geen cabrio te hebben. Heb wel een paar dagen in een cabriootje rond gereden en da's niet leuk 
Edit: lees net dat december t/m mei de beste tijd is
Edit: lees net dat december t/m mei de beste tijd is
- stefan740
Ik heb me steeds af lopen vragen of die corvette's die ik steeds zag een bepaald actiemodel waren ofzo, allemaal geel met zwarte streep. Tot ik de auto inleverde bij Hertz en er 20 zag staan
Willen jullie alle toeristische attracties gaan bekijken of valt dat onder de noemer drukke steden?
Wij zaten in het Omni resort in orlando, buiten de stad mooi hotel
Willen jullie alle toeristische attracties gaan bekijken of valt dat onder de noemer drukke steden?
Wij zaten in het Omni resort in orlando, buiten de stad mooi hotel
- Jinx
Hmm, lekker hoor met een Corvette door USA.
Ik wil er ook nog wel een keer graag heen, ik denk dat ik dan een chopper huur en de route66 afrijd. Lange weg door het niets, stoppen bij wegrestaurantjes enzo, heerlijk lijkt het me.
Ik wil er ook nog wel een keer graag heen, ik denk dat ik dan een chopper huur en de route66 afrijd. Lange weg door het niets, stoppen bij wegrestaurantjes enzo, heerlijk lijkt het me.
- duifjes.com
Louis.....wat een leuke film zeg!!!.....en dat nummer vanaf een minuut of 6 tot het einde....welk nummer is dat....kippenvel goed!!!