Maar... Tja dan ben je zo aan het rondsnuffelen en dan zie je toch eigenlijk wel wat leuks staan. Een MR2 dus. Bj 2000 en nog net geen ton op de teller (NAP) en een cabrio (

Wat zijn de zwakke punten? Waar moet ik ook nog aan denken?
Dus eigenlijk met een katvervanger rijden is het beste. Alleen stel iemand heeft een kapotte kat, motor is beetje beschadigd (olieverbruik, minder vermogen bv), en die koopt een nieuwe kat. Dan zie je dat dus niet bij de aankoop van zo een wagen. Beetje lastig checken dan. Is het bij het model na 2002 opgelost ?Michel Huisman schreef:In Duitsland zijn ze inderdaad heel betaalbaar.
Waar je wel op moet letten is eventueel olieverbruik. Dat komt door het zogenaamde 'precat-failure'.
"2000-2002 MR2 Spyders were prone to failure of the pre-catalytic converters, which can cause destruction of the engine. Fortunately these can be replaced. Pre-cats can fail a few thousand miles or a hundred thousand miles. Some can last hundreds of thousands of miles without problems. Pre-cats are a big issue but if you take the time to check prior to purchase and make a point of getting rid of them ASAP it's no reason at all to avoid any particular year.
To check to see if they are in good condition take off the two O2 sensors on the manifold. You can identify the O2 sensors by finding the two wires coming off the exhaust manifold -- the sensors are right there. After the sensors are removed (using a special socket) use a flashlight to see inside the hole. If you see a perfect honeycomb material you are good. If there is any deformation or bits missing that means you have a problem."
Het probleem is dus dat het materiaal in de katalysatoren weer terug de motor in gezogen worden, dit materiaal zorgt er dan voor dat je zuigerveren bijhoorlijk verslijten met alle gevolgen van dien (olieverbruik, minder compressie, minder vermogen etc.) wat weer hoge kosten als gevolg heeft.
Buiten dit probleem hoor ik nog wel eens iets over de koplampen en de standaard fabriekswielen. De koplampen kunnen snel dof worden en op de wielen treed snel corridatie op.. ziet niet mooi uit.
Yep, waren destijds aardig enthousiast, vonden het bijkans nog beter/leuker dan een mx-5duifjes.com schreef:
EVO schatte hem toch ook hoog in???
Thanks! Altijd leuk om first-hand ervaringen te horen! Ik begin er steeds positiever tegen over te staan. (al was ik al behoorlijk positief, maar gewoon nogal onzeker :$ )duifjes.com schreef:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hier de 'kenner' ik heb er een stuk of 3 gehad![]()
Het is een zwaar onderschatte auto in mijn ogen....een bijzonder straks sturende en laag in kosten auto.....wegenbelasting, brandstof etc het kost weinig en onderhoud is relateif goedkoop aangezien het 1.8 Vvti blok een standaard blok is wat ook in de Avensis lag...olieverbruik komt idd voor bij eerste type's!!! Wel weet ik dat Toyota bij de Avensis Vvti blokken een behoorlijk coulance kennen bij de MR2 geen idee.
Ik zeg DOEN!!!!!! in mijn ogen een auto die in het rijtje Elise thuis hoort! *(jaaaaaaaaa de Lotus mannen denken van niet natuurlijk....)
EVO schatte hem toch ook hoog in???
Kim, je kunt veel onderzoek doen via mail, en telefoon. Farzeugbrief laten faxen, mailen, idem info uit onderhoudsboekje, dealer contacten, eventueel op afstand een aankoopkeuring laten doen, bij dealer, DEKRA keuring. Als de verkoper meewerkt is dat vaak al een goed teken, zo heb ik dat ook met de Exige gedaan.Kim schreef:Al gekeken in dld, maar die zijn nagenoeg allemaal (die binnen budget blijven) zóó ver weg, daar kun je niet éven gaan kijken
meeste zijn buiten budget hoor, tis wat hoog gegrepen, dus de kans dat deze, binnen budget, tegen zou vallen was best aanzienlijk. En deze was al duits import
Ach we kijken gewoon rustig verder, ik bind me ook niet vast op deze specifieke auto, alhoewel ik hem érg leuk vind
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten