Ik ben Geert Kistemaker uit Hengelo en vooral verslaafd aan klassieke auto's, wat zich enigzins uit in m'n werk; auto restauratie. Ik had me al even voorgesteld in 'Uit den oude doosch' met de BMW 2002 Tii maar aangezien dat niet het enige project is komt hier het vervolg.
Ik ben nog steeds in het bezit van mn eerste auto, een Rover 114 Gta. Tenminste zo kocht ik 'm

Daarnaast ben ik onlangs eigenaar geworden van nóg een Rover 114. Alleen geen straatwaardige. Het is een van de 4 nederlandse Gti Cupracers van begin jaren '90 uit de renstal van Cor Euser. Helaas weet ik nog erg weinig over de exacte historie dus als iemand me meer kan vertellen over deze auto's hoor ik het graag! En foto's zijn helemaal meer dan welkom!
De Gti ligt deels uit elkaar, motor heeft een koppakking probleem maar de auto is gelukkig wel compleet. 3 sets gloednieuwe banden, slicks, semi slicks en full wheathers. Of het rubber nog goed genoeg is om te gebruiken valt nog te zien maargoed, 't is wel allemaal erg mooi spul. En het is onvoorstelbaar dat werkelijk alles anders is dan bij de standaard 114's. Het Hydrolastic systeem is vervangen door instelbare schokbrekers met spiraalveren bijvoorbeeld. Helaas heb ik van deze auto nog geen foto's maar die komen snel!
Nogmaals de 2002:
En de Rover:
Groeten Geert