Info mbt compressor + slagmoersleutel

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
RobS

Info mbt compressor + slagmoersleutel

Bericht door RobS » 10 okt 2009, 08:33

Is dit iets..? Ik ben geen die hard beunhaas maar vind het leuk om te sleutelen en heb tot nu toe goede ervaringen met gereeedschap van de Aldi en Lidl.
De specs zeggen me niet zoveel :bag:

Afbeelding

• 1100 Watt
• 1.5 Pk motor
• max. werkdruk tot 8 Bar
• 24 liter tank
• 2 snelkoppelingen voor DIN en ORION
• 2 manometers voor reservoirdruk en uitgangsdruk
• geschikt voor blazen, spuiten, opblazen van o.a. ballen, banden en luchtbedden
• inclusief 5-delige persluchtset: verfpistool, reinigingspistool, blaaspistool, bandenpomppistool met drukmeter en 5 meter slang

€89,99

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF08.SHTML" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

• voor het losdraaien en vastzetten van bouten en moeren
• met ORION en DIN insteeknippel
• max. aantrekkoppel 310 Nm
• in koffer
• inclusief olienevelaar en 10 zeskantdoppen

€29,99

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF11.SHTML" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Info mbt compressor + slagmoersleutel

Bericht door Jeroen van Emmerik » 10 okt 2009, 08:38

je kunt beter een luchtsleutel nemen, dit apparaat leegt je tank in 10 sec en dan mag je weer 2min wachten op een volle tank...

dat ding naast de doppen:
Afbeelding

Dennis Huijsman

Bericht door Dennis Huijsman » 10 okt 2009, 09:14

niks waard, kan je nog geen wielbout mee los krijgen

voor zoiets heb je toch een zwaardere compressor nodig, dit is leuk om je fietsband mee op te pompen

RobS

Bericht door RobS » 10 okt 2009, 10:09

Dennis Huijsman schreef:niks waard, kan je nog geen wielbout mee los krijgen

voor zoiets heb je toch een zwaardere compressor nodig, dit is leuk om je fietsband mee op te pompen
:lol:

Duidelijk, no-go dus :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 okt 2009, 10:16

Jeroen van Emmerik schreef:je kunt beter een luchtsleutel nemen, dit apparaat leegt je tank in 10 sec en dan mag je weer 2min wachten op een volle tank...

Afbeelding
Dat ding naast de doppen is niet bedoeld om moeren mee los te slaan maar om moeren die al los geslagen zijn verder mee los te draaien.
Dat ding gebruikt echter ook veel lucht dus de compressor zal constant staan te draaien.

Grtz,Hans

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 okt 2009, 11:24

Ligt aan de wat je er exact mee wil doen en hoeveel herrie je aan je eigen hoofd en dat van de buren wil hebben ...

Zo'n kleine 25Ltank compressor kan een weinig lucht verbruikende slagmoersleutel als van Hazet wel trekken, mits je er minimaal een 8mm binnendiameter slang tussen hangt. Wel staat de compressor dan continue te draaien. En deze kleine dingen zijn LUID.

Wil je er behoorlijk wat mee doen in de hobbygarage, dan zou ik op MP zoeken naar een compressor met minimaal 100Ltank. En een echt goede slagmoersleutel. Ga je echter niet meer luchtgereedschap (bv zaag, slijptol of schuurder) gebruiken, dan is aanschaf van een accu-slagmoersleutel te overwegen want qua kosten ontloopt dat elkaar dan niet veel meer.

Stephan

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2009, 11:34

Ik heb zon kleintje voor op het circuit, wielmoeren gaan er makkelijk mee los, staan maar vast met 110 nm.
Gaat dus prima, maar verwacht er geen wonderen van.
Als je 10x per uur wielen moet wisselen is het niks, maar anders best geschikt als je niet constant ermee bezig bent.

peer

Bericht door peer » 10 okt 2009, 12:03

Grappig ik heb precies hetzelfde setje hier staan dus als je wilt kan je het een keer proberen.

Zelf gebruik ik het al een jaartje en alles werkt nog steeds. (draai er toch zo'n 100 banden per jaar mee af.) Alleen het is inderdaad niet krachtig genoeg om alles goed en precies vast te zetten dus heb ik er ook een moment sleutel bij.

Meestal loop ik eerst een rondje met de sleutel om alle bouten een tikje los te krijgen. Dan krik ik de auto op en doe ik de rest met de luchtsleutel wat wel een hoop tijdwinst geeft. Alse de auto weer op de grond staat dan loop ik alles nog een keer na met de moment sleutel.

Het gaat allemaal wel met de luchtsleutel maar dan moet je bij elke bout wachten tot je compressor genoeg druk heeft. En dat doe je misschien voor het eerste wiel maar dan ben je het al snel beu.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 okt 2009, 12:14

Kijk hier ook eens Rob: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... oersleutel" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat voor een dergelijke combinatie belangrijk is; hoeveel lucht levert de compressor per minuut en hoeveel verbruikt de sleutel??

Na de tip van Stephan heb ik een Hazet gekocht en dat voldoet vooralsnog goed! Eerst had ik een Metabo van 60,- en dat werkt gewoon niet... De Hazet verbruikt slechts 113liter/min en zo'n compressor doet iets van 135l/min. Het houdt niet over maar eerst kreeg ik met de Metabo geen wielbout los en kan ik met de Hazet twee losdraaien voordat de compressor weer begint te loeien.

Een 100 liter compressor is natuurlijk mooier maar dit is te doen met een Hazet en een fatsoenlijke diameter slang :thumbup:

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 10 okt 2009, 14:27

Downforce Hans schreef:
Jeroen van Emmerik schreef:je kunt beter een luchtsleutel nemen, dit apparaat leegt je tank in 10 sec en dan mag je weer 2min wachten op een volle tank...

Afbeelding
Dat ding naast de doppen is niet bedoeld om moeren mee los te slaan maar om moeren die al los geslagen zijn verder mee los te draaien.
Dat ding gebruikt echter ook veel lucht dus de compressor zal constant staan te draaien.

Grtz,Hans
zelf zit ik wel aan dat ding te denken in combinatie met een kleine compressor die ik al heb. het los krijgen van moeren lukt me wel (ik maak het een persoonlijk ding tussen mij en dat wat los moet) maar daarna dat geratel.. even pfffzoef en je bent klaar..

Niels

Bericht door Niels » 10 okt 2009, 17:52

Hazet nemen Jeroen, kost iets meer maar je hebt er veel meer plezier van :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 okt 2009, 18:07

Ik heb die dingen vroeger verkocht en die haakse luchtsleutels verbruiken veel lucht dus die compressor zal vaak en lang aanstaan wanneer je de lucht sleutel gebruikt.
Ik zou geen Hazet nemen maar iets van ingersol rand of Snap on of zoiets.
Zijn wat duurder maar hebben vaak meer kracht wat handig is wanneer de bout of moer beschadigd draad heeft.
De meeste haakse luchtsleutels lopen dan vast en daar wordt je op den duur een beetje gek van.

Niels

Bericht door Niels » 10 okt 2009, 23:53

Waar zit een Snap-on dan qua prijs op Hans?

Ik heb deze: http://cgi.ebay.de/HAZET-Schlagschraube ... 286.c0.m14" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt op iets over de 100,- en dat vind ik niet zo gek. Ben d'r wel tevreden mee voor hobbybob gebruik. Meer geld zou ik eerder in een grotere compressor besteden denk ik :hmmm:

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 okt 2009, 11:09

Hé Niels, die heb ik ook :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 11 okt 2009, 11:12

Goede keus :mrgreen:

Jeroen van Emmerik

Bericht door Jeroen van Emmerik » 11 okt 2009, 12:58

Downforce Hans schreef:Ik heb die dingen vroeger verkocht en die haakse luchtsleutels verbruiken veel lucht dus die compressor zal vaak en lang aanstaan wanneer je de lucht sleutel gebruikt.
Ik zou geen Hazet nemen maar iets van ingersol rand of Snap on of zoiets.
Zijn wat duurder maar hebben vaak meer kracht wat handig is wanneer de bout of moer beschadigd draad heeft.
De meeste haakse luchtsleutels lopen dan vast en daar wordt je op den duur een beetje gek van.
bedankt voor de info! ik ga wel kijken of de automaterialenhandel waar ik kom ingersol heeft, hazet weet ik, anders toch maar eens Jeroen Eichhorn (snap-on) bellen

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 okt 2009, 14:00

Dit onderwerp is al vaker hier aangehaald.
Met zo'n klein kompressortje + luchtsleutel wordt het alleen maar modderen, gaat echt niets worden.
Ofwel je koopt een goede luchtsleutel met weinig luchtverbruik (100-150E moet lukken) en een behoorlijke hobbycompressor (minimaal 150-180L/min luchtlevering) let op: dit is dus niet het aanzuigvermogen dat altijd wordt opgegeven!! dat ligt dan op minimaal 300L/min!,praat je toch afhankelijk van merk gauw over 300-600E.

Ofwel je koopt een goede accu -of 240V slagsleutel.
Ik heb de afgelopen jaren diverse hobby compressoren met luchtsleutel geprobeerd en vond het altijd maar niks: eerst een tijd wachten totdat je met een boel herrie voldoende druk hebt en dan krijg je de boel die met meer dan 100-120Nm vastgezet is vaak toch niet goed los.
Ik ben volledig overgeschakeld op accuslagsleutels en vind die ideaal, super mobiel, gelijk inzetbaar en mits goede versie gekozen ook voldoende sterk.

@iko

Bericht door @iko » 11 okt 2009, 22:49

kijk hier ff
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=13972" onclick="window.open(this.href);return false;

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 sep 2010, 08:49

Afbeelding
Afbeelding

Ik wil op deze een bod uitbrengen. Met mijn GSM heb ik er wat foto's genomen. Wat is reëel?

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 21 sep 2010, 09:04

Tja. je ziet ze op marktplaats en ebay gebruikt voor rond de 400-500 euro staan. die er wel wat beter onderhouden uitzien (regelmatig schoongemaakt/gehouden zeg maar )

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 sep 2010, 10:09

Een nieuwe van hetzelfde merk, maar geen "blauwe" met 200L staat te koop voor 750.
Deze wordt me aangeboden, maar ik zal eerst kijken of het voldoende is voor mijn toepassingen.

HJ2

Bericht door HJ2 » 25 okt 2011, 13:23

Ik heb een goede 2e hands compressor, maar ook de Aldi sleutel aangeschaft.
Ik krijg er nog geen wielbout van de lotus mee los (vastgezet met 85 N/m)

Is dat exemplarisch? In de specs staat immers dat ze 310 N/m doen ???
Of zit er weer een verschil tussen losdraaien en vastdraaien?

Ik snap er geen bal van, weet (nog) niks van deze apparaten, maar voel aan mijn theewater aan dat de leercurve weer steil zal zijn!a

@iko

Bericht door @iko » 25 okt 2011, 14:03

HJ2 schreef:Ik heb een goede 2e hands compressor, maar ook de Aldi sleutel aangeschaft.
Ik krijg er nog geen wielbout van de lotus mee los (vastgezet met 85 N/m)

Is dat exemplarisch? In de specs staat immers dat ze 310 N/m doen ???
Of zit er weer een verschil tussen losdraaien en vastdraaien?

Ik snap er geen bal van, weet (nog) niks van deze apparaten, maar voel aan mijn theewater aan dat de leercurve weer steil zal zijn!a
Ik heb hem ook gekocht. Ik had ook verwacht dat hij sterker zou zijn.
Wielbouten die met 120 NM vastzitten, krijgt hij wel los, maar hij moet er wel zijn best voor doen.
Kun je je uitgaande druk van je compressor een beetje opdraaien?

Mijn accu sleutel van Groot is sterker en doet het al 3 jaar perfect
http://www.toolworld.nl/products/9900/A ... roupId=320

HJ2

Bericht door HJ2 » 25 okt 2011, 14:40

Hmzzz.. Ik zit nu op de voorgeschreven 8 bar, maar ik zal eerst eens de slanghaspel er tussenuit halen om te zien of dat wat brengt.

Ik hoorde dat je ook de luchtsleutel kunt flowen (net als een inlaatspruitstuk!) zodat je wat meer koppel kunt genereren met zelfde hoeveelheid lucht.

Stap 1: slanghaspel er tussenuit :-(

Niels

Bericht door Niels » 26 okt 2011, 00:16

Idd meer flow genereren met een dikkere slang kan zeker helpen maar een goedkope slagmoersleutel verbruikt te veel lucht voor de kracht die geleverd wordt. Daarom heb ik destijds een Hazet gekocht die qua lucht verbruik gunstig zat i.c.m. het koppel. Ging prima voor de klus die toen voorbij kwam :D

Plaats reactie