M50 inlaat @ amerikaanse M3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
yorick

M50 inlaat @ amerikaanse M3

Bericht door yorick » 06 okt 2009, 21:17

Heb op m'n 328i een M50 brug geplaatst en ben nu bezig om er een op de amerikaanse M3 van een vriend te zetten. Mijn auto was lekker kaal met weinig optie's de M3 heeft echter bijna alle optie's dus zit bomvol allerlei kabels slangen en noem maar op. Zit zelfs een lucht pomp op die bij koude start lucht in de uitlaat blaasd, om in Amerika aan de milieu eisen te voldoen :shock:

Eerste keer gemonteerd, starten zeer slecht lopen. Vacuum lek, dus alles er weer af. Heb de complete brug afgeperst op 1,5 bar en 2 zeer kleine lekkage's verholpen. Nu het zaakje er weer op en weer slecht lopen onderin. In de hogere toeren loopt bij beter, maar wel plofjes uit de uitlaat. Tijdens het proefrijden merk je niks aan de motor zo lang je boven de 1500 rpm blijft, vermogen levert hij ook gewoon. Wel heel vreemd, na een sprintje tot in 3 uitlaten rollen en na 2 min. stationair draaien liep het blok nog maar op 5 cilinders. :?

Terug in de loods nog met remmenreiniger in de weer geweest om lekkage's op te sporen, spoot voor de grap ook een beetje bij de injectors liep de motor ineens wat hoger. Gaten voor de injectors in het spruitstuk zijn de zelfde diameter als origineel, de O-ringen zijn nieuw alles is hetzelfde alleen met M50 zuigt de motor de damp langs de ringen..

De wagen is (helaas) bij Braspenning geweest voor een chip. Sindsdien brand het check engine lampje ook.

Voordat ik de boel er WEER afsloop, wie heeft nog tips of suggestie's??

Knot

Re: M50 inlaat @ amerikaanse M3

Bericht door Knot » 06 okt 2009, 21:37

Had zo'n US M3 al niet een andere inlaatbrug omdat het een opgewaardeerde 2.8 is?

Fabian

Bericht door Fabian » 06 okt 2009, 21:44

Pfoe, das klote. Ik ben blij dat het bij mij in 1x goed ging met het 3.0 spruitstuk op mijn M52TUB28.....

al had hij bij de eerste keer starten even wat moeite met mooi lopen, ook even een cilindertje minder, maar dat was meteen daarna in orde. Geen problemen meer.

De mijne moet ook nog steeds even op de bank om te optimaliseren, kan me voorstellen dat als er al een andere chip inzit hij nu echt buiten het regelbereik van de systemen loopt. Afstelling op maat laten maken dus......?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 okt 2009, 22:32

Ik heb dat zelfde geintje gehad toen ik de M50 ging monteren, Eric H. waar ik die brug van had kon het ook niet werkend krijgen.

Probleem lag toen bij de gasklep. Zat ook een vacuümlek omdat zowel de gasklep als de M50 brug beide de sponning hebben waar die seal invalt.

yorick

Bericht door yorick » 07 okt 2009, 12:57

@ Knot, nee deze had duidelijk een zelfde als mijn originele M52 inlaat.

@ Fabian, idd zoiets leek mij ook logisch. Beginnen met uitlezen en dan besluiten of een echte chip op maat de problemen op lossen.

@ Frank, klopt idd. Spruitstuk heeft een O-ring en het gasklephuis ook. Die dichten zonder plaatje ertussen niet af, althans in theorie. De mijne zit gemonteerd met de ringen tegen elkaar en loopt al tijden prima :hosanna:

De brug was de eerste keer ook gemonteerd door Braspenning (als goedmakertje voor het willen ophalen van een auto die niet af was) Heb toen dus niet de demontage van het oude spruitstuk gedaan, dat had wel fijn geweest om ook zelf te zien/markeren waar alles gezeten heeft.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 okt 2009, 13:09

Kheb 1 sponning opgevuld met vulmetaal :P

Misschien 1 van de slangetjes lek???

Plaats reactie