Schade aan aanhanger

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Schade aan aanhanger

Bericht door Nutkees » 05 okt 2009, 20:53

Had afgelopen weekend een aanhanger geleend van onze aannemer om mijn hefbrug op te halen. Eenmaal daar wil de verkopende partij de brug met de heftruck op de aanhanger liggen, maar rolt 1 van de kolomen eraf en valt op de aanhanger. Pas bij het afladen thuis zagen we dat er een gat was ontstaan in de vloer van de aanhanger.

NU dacht ik dat het niet al te duur zou zijn om te laten maken, maar de offerte laat een bedrag zien van €450,-excl. btw. :wtf:

Dus ik kijk mijn verzekering na, maar wordt er niet wijzer van.

Kan iemand mij vertellen of een dergelijk voorval verzekerd is en hoe ik hier het beste mee kan omgaan??

Wil natuurlijk ook de verkopende partij wel bellen, maar goed die kan alles ontkennen en alsnog melden dat het gebeurd is bij het lossen en niet bij het laden......

Hulp is welkom anders wordt het een dure brug :goodnight:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Schade aan aanhanger

Bericht door Eric H » 05 okt 2009, 22:29

Wat ik me dan gelijk afvraag zijn de volgende zaken :

Valt de aanhanger onder de verzekering van de auto wanneer aangekoppeld ?
Is de aanhanger separaat verzekerd en hoe ?
Is het niet te verhalen op je WA verzekering ?
Wat zegt je tussenpersoon ?

Joy

Bericht door Joy » 05 okt 2009, 22:47

Eric H schreef:Wat ik me dan gelijk afvraag zijn de volgende zaken :

Valt de aanhanger onder de verzekering van de auto wanneer aangekoppeld ?
Is de aanhanger separaat verzekerd en hoe ?
Is het niet te verhalen op je WA verzekering ?
Wat zegt je tussenpersoon ?
Zolang de aanhanger aan de auto gekoppeld is maakt deze deel uit van de WA-verzekering van de auto.

Staat de aanhanger los, of schiet deze los dan is het een ander verhaal. De schade die dan veroorzaakt is aan derden, is voor eigen rekening danwel je persoonlijke WA verzekering.

Een aanhanger is wel apart te verzekeren tegen schade, denk aan een caravan die in de fik vliegt op de camping.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 okt 2009, 13:42

Interpolis gaf aan dat alles verzekerd was, maar net een telefoontje gehad, dat dit dus niet het geval blijkt te zijn en dat alles eigen kosten is!!!

Hufters.

Nu maar even bij de eigenaar van de aanhanger navragen of hij de aanhanger casco heeft verzekerd, dan hoef ik alleen de Eigen risico te betalen ipv de volledige schade.

Nog iemand tips hoe ik dit goedkoop kan oplossen? :beer:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 okt 2009, 15:18

Ik zou toch echt degene bellen die de schade heeft veroorzaakt, degene die het spul geladen heeft dus. Als dat bij een bedrijf is, dan zal dat onder bedrijfsrisico/verzekering vallen.

Jelte Jongsma

Bericht door Jelte Jongsma » 12 okt 2009, 15:46

Heb ooit ook eens iets dergelijks gehad in iets ergere mate maar toch..
De aanhanger valt onder de autoverzekering is mij toen verteld, maar wordt niet gedekt door elke verzekeraar. Wanneer de aanhanger beschadigd wordt zonder dat hij in gebruik is wordt het een ander verhaal.

In jouw geval zou ik inderdaad degene bellen die de boel beladen heeft. Hij/zij is er vast voor verzekerd.

steve smith

Bericht door steve smith » 12 okt 2009, 15:56

Als er AF als verzekeringscode op je groene kaart staat en je auto allrisk is moeten ze het dekken. Anders niet piepen en dokken, dan had je er gewoon een moeten huren voor 50 piek. Dit is dus waarom ik geen aanhangers meer uitleen. Ben er zelf erg zuinig op, en het komt altijd gesloopt terug met gezeik over reparatiekosten.

Plaats reactie