Ik zocht een autootje waarmee ik een jaar zou kunnen rijden, om daarna tot een wat duurdere aankoop over te gaan. Echter, na wat zoeken her en der viel het aanbod me vies tegen. Ik ben daarom toch maar weer op zoek gegaan naar een wat grotere auto. Ik ben daarbij gestuit op een mooie 5-er.
Het betreft hier een Oxford Metallic Green BMW 520i automaat ui 1993 in Executive uitvoering. De auto heeft de volgende eigenschappen:
Model: E34 sedan
Bouwjaar: November 1993
Kilometerstand: 114000
Motor: M50 6-cilinder met vanos
Motorinhoud: 1.991 cc
Brandstof: Benzine
Kleur: Oxford Metallic Green
Interieur: Beige Velours
Vermogen: 110 kW / 150 PK
Gewicht: 1470 kg
Omdat het een Executive uitvoering is, zitten er een aantal leuke opties op, namelijk:
- ABS
- Airbag bestuurder
- Centrale deurvergrendeling + AB
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Getint glas
- In alle richtingen verstelbare stoelen
- Armsteunen voor en achter
- Axiaal verstelbaar stuur
- Stuurbekrachtiging
- Bumpers en spiegels in carrosseriekleur
- Links en rechts apart instelbare kacheltemperatuur
Het is een heerlijke auto, die als een zonnetje rijdt. In 2002 is er een nieuwe motor ingekomen. Deze heeft inmiddels meer dan een ton gelopen. Het interieur is echt in een geweldig mooie staat. Er zitten wel een aantal krasjes in de lak en een klein deukje in de kofferklep, maar dat is in de loop van de tijd wel te verhelpen. De auto heeft een enorme kofferbak, wat voor mijn bedrijfje wel erg handig is. Als ik het goed gezien heb beschikt de auto over een 4-traps automaat met Economy, Sport en winterstand. Vergeleken met mijn vorige BMW (316i) is dit natuurlijk een geweldige auto, met een hoop meer power!
Een aantal foto's:
De auto:
Het interieur:
De motor:
Ik wil nog wel een aantal puntjes aanpakken aan de auto, namelijk:
- Het knopje mist waarmee de spiegels worden ingesteld, die ga ik zoeken.
- Ik ga op zoek naar een andere kofferklep, want ik betwijfel of het deukje er mooi uitgehaald kan worden.
- Als ik een mooie set lichtmetalen wielen vind, zal ik het zeker niet laten die te kopen. Er zitten nu stalen wielen op met BMW wieldoppen. De wielen die onder m'n 316 zaten heb ik ook nog, maar dat is onder deze auto geen gezicht.
- Er moet eigenlijk een andere radio in, die wat beter past bij de auto.
Op naar 2 ton op de teller