De komende ca. zes maanden rij ik toch niet met beide wagens en spaar me zo toch weer bijna een halve jaarkaart uit

Nog meer mensen hier die hun auto in de winter schorsen en om welke reden?
Femme schreef:
Als ze m'n rijbewijs afpakken wil ik wel overwegen de auto te schorsen als dit verzekeringstechnisch voordelig is. Verzekering voor vier maanden is al 1000 euro (ik zit nog steeds met negatieve schadevrije jaren).
Klopt, maar de wagen staat gestalt in een autobedrijf dus dezevalt onder de verzekering van de autogarage.Michel P schreef:Hoe zit het met niet verzekerd zijn voor 6 maanden en dan weer verzekeren? Gaat dat makelijk? En als ze de auto uit de garage jatten of je krijgt brand, toch zaken om rekening mee te houden.
Michel
Dit doe ik ook. Mijn m3 racer staat ook binnen en is geschrost, maar de verzekering laat ik ook doorlopen. Je weet het maar nooit.Richard R. schreef:De 327i zal (na reparatie) ook geschorst worden van november t/m maart volgend jaar. Verzekering laat ik wel gewoon doorlopen, dit ivm risico op diefstal/overige beschadigingen e.d..
Zo denk ik er dus ook over. Ook in de herfst/wintermaanden zitten er soms leuke ritjes tussen!allen schreef:Ik schors niet. Ik koop een auto om er zo veel en zo vaak mogelijk in te kunnen rijden en ervan te genieten. Niet om de waarde ervan te willen behouden.
Waarom een auto schorsen waar je toch al geen wegenbelasting hoeft te betalen? Heeft dat met de verzekering te maken?Alain schreef:Ik schors al 10 jaar (!!) lang mijn Ford Capri uit 1972, voorts schors ik (al 5 jaar) een 1966 type3 variant die nu hopelijk toch echt van de winter gespoten en opgebouwd kan gaan worden. Verder heb ik nog een 1977 T2b (staat al 3 jaar geschorst) en een 1975 Audi50 die ik in April 'kreeg' en geschorst heb.
De lijst was overigens langer (wist je dat je vanaf de zesde -geschorste- auto niet meer hoeft te betalen ??), maar ik heb een beetje opgeruimd
En APK ...Thom schreef:Waarom een auto schorsen waar je toch al geen wegenbelasting hoeft te betalen? Heeft dat met de verzekering te maken?
Gebruikers op dit forum: Fabian en 2 gasten