Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 19 sep 2009, 23:55

Ik ben opzoek naar onderdeelnummers en manieren om de (voor) klauwen van een 993TT te kunnen herkennen.
Dit ivm een eventuele remmenupgrade.

Of als iemand een setje weet :whistle:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Marc R » 20 sep 2009, 00:05

Heb ik liggen van Movit.....322x32 mm schijven met nieuwe blokken en RVS remleidingen...steek 5x100

Je kan me een PB sturen bij interesse

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 00:18

Marc je hebt PB

Voor de rest (en ook marc) blijft de vraag waaraan zijn de klauwen te herkennen en heeft iemand de onderdeelnummers?
Staan deze btw ook op de klauwen?
En zijn deze klauwen ook op andere Porsches geleverd. (meende ook op de Audi S2)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Marc R » 20 sep 2009, 00:25

PB replied,

Overigens kan je de harten eventueel opnieuw laten draaien in steek 108 hoor...ben je meteen klaar.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 00:42

Harten heb ik niet nodig, kan eenvoudiger complete V70R schijven kopen.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door steve smith » 20 sep 2009, 01:14

Tim N schreef:Harten heb ik niet nodig, kan eenvoudiger complete V70R schijven kopen.
Kwalitatief zit daar wel een wereldje tussen........

En 993 turbo schijven zaten NIET op een RS2, dat waren ienimini 968 klauwetjes. Op veel RS2's zijn achteraf wel de goede gezet.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 09:49

Je hebt toch RS2's gehad die af fabriek met de turbo remmen geleverd werden? (post was dus onvolledig)

En kwalitatief verschil zal idd best, maar de std schijven doen het ook super en ga er geen trackdays oid mee rijden.

Is gewoon voor straatgebruik, dus std V70R schijven zijn voor mij voldoende.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2009, 11:10

Als je geen gas geeft op straat, dan zijn ze wel voldoende..... :sealed:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Marc R » 20 sep 2009, 11:32

Steve heeft gelijk,de Porsche schijven zijn van veel betere kwaliteit.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 12:01

Downforce Hans schreef:Als je geen gas geeft op straat, dan zijn ze wel voldoende..... :sealed:
Ervaring met de OEM S60R schijven?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2009, 12:16

Een vriend van mij had een v70r en die remmen waren echt bagger, een beetje een schande dat ze onder zo`n snelle auto zaten.
We hebben er toen een AP set onder gemonteerd en dat was een verbetering van 500%
In onze zoektocht naar remmen op diverse volvo site`s kwamen we er wel achter dat iedereen die een beetje gas gaf behoorlijke rem problemen kende.

Grtz,Hans.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Bert ///M3 » 20 sep 2009, 17:38

Maar dat hoeft niet persee aan de schijf te liggen. Zal eerder aan de rest van de opbouw liggen (klauw, type blokken etc)

Een schijf is gewoon een stuk staal. Als ze te warm worden dan kan je ze groter maken. En dan heb je nog dat de betere minder slijten als de mindere.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 17:47

Hans welk BJ was dat? Dat kan een hoop verklaren nl.
Op mijn 850 zitten idd ook vlut remmen vandaar de drang op dat aan te pakken.
Zoals Bert ook aanhaald, het zit hem hoofdzakelijk in de klauwen dat zijn singel pots klauwen op 1500kg is niet overbemeten iig.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2009, 17:54

Ik heb geen idee meer over het bouwjaar.
Morgen zou ik die gene wel kunnen bellen om dat te weten te komen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2009, 17:56

Bert ///M3 schreef:Maar dat hoeft niet persee aan de schijf te liggen. Zal eerder aan de rest van de opbouw liggen (klauw, type blokken etc)

Een schijf is gewoon een stuk staal. Als ze te warm worden dan kan je ze groter maken. En dan heb je nog dat de betere minder slijten als de mindere.
Ik denk dat de verschillende remmen fabrikanten wel anders denken over jou opmerking dat schijven gewoon een stuk staal zijn :hmmm:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 18:06

Dit model? V70n
Afbeelding
Of type erna V70nn
Afbeelding

Maar niemand een typenummer of een idee of deze klauwen op meerdere Porkers geleverd zijn?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2009, 18:17

De v70 N, was trouwens ook zo`n goudkleurige........

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 18:30

Dan weet je waarom ik andere remmen nodig heb LOL
Dat is idd het type (net als mijn 855) dat niet met denderende remmerij de fabriek heeft verlaten.
De schijven waar ik het over heb zijn de 320mm's van de V70nn

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door steve smith » 20 sep 2009, 18:51

Bert ///M3 schreef:Maar dat hoeft niet persee aan de schijf te liggen. Zal eerder aan de rest van de opbouw liggen (klauw, type blokken etc)

Een schijf is gewoon een stuk staal. Als ze te warm worden dan kan je ze groter maken. En dan heb je nog dat de betere minder slijten als de mindere.
Ware het niet dat die "brembo" af fabriek kitjes zoals gemonteerd op o.a. V70, Subaru's, 350Z, 156/147 e.d. gebruik maken van goedkoop pisbakkenblik als materiaal voor de remschijven waardoor die schijven helemaal NIETS aan belasting kunnen hebben. De zwakste schakel is dus wel degelijk de schijf! Kun je wel een fatsoenlijke klauw en blok op zetten, dan is die schijf nog sneller aan bonken.

(de 156 gebruikt dus de standaard antiek gegoten prutklauwen en van Movit alleen 322 schijven en brackets. Levensduur met RC6 is ongeveer 25k, tegen nog geen 5k voor de Brembo 330mm met HP-Plus & DS2500 & 3000 & PagidRS42. Klauw is gelijk gebleven en inmiddels aan nwe seals toe....)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Bert ///M3 » 20 sep 2009, 19:51

Staat er een beetje oversimplyfied.

Dat schijven van AP en Mov'it etc van een veel hogere kwaliteit zijn is wel duidelijk natuurlijk.

Maar wat ik er mee bedoel dus is dat als die V70R waar Hanz het over heeft echt zo waardeloos remt dat niet persee in de schijf hoeft te zitten. Vervang je het spul voor AP dat is inderdaad veel beter, maar je vervangt dan je hele systeem voor een groter aftermarket systeem, met semi race blokken (DS2500 is standaard op AP kits voor straatgebruik) dus echt een oorzaak aanwijzen kan je niet.

Voor je remwerking maakt het op zich niet zo veel uit of je remblokken op een pisbakkenstaal schijf bijten of een Mov'it/AP schijf of whatever.

Natuurlijk zijn je schijven wel belangrijk in termen van slijtage en belasting, maar dat is op de lange duur, heeft niet zozeer te maken met max remvertraging als je op het middelste pedaal trapt. Maar ook, als je er gewoon mee over straat rijd, met straat remblokken en af en toe eens flink remt dan mag het echt niet zo zijn dat die schijf in 5K aan spaanders is.

Krijg je als stevige rijder op een gegeven moment last van blokken die op de schijf smeren, trillingen enz dan is er inderdaad wat loos, maar kan van alles zijn, remblokken van Volvo die gewoon kut zijn, zogenaamde vervangingsblokken van de automaterialenzaak die stiekem toch wat minder zijn etc.

Kijk ga je trackdays doen en op de ring rijden zoals met de 156 met RC6 blokken etc dan hoef je gewoon niet meer met een pisbakkenstalen sportschijfje aan te komen natuurlijk. Ander soort gebruik, ander soort materiaal nodig.

Jorisrs2
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:29

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Jorisrs2 » 20 sep 2009, 21:23

Op mijn rs2 zitten de Big red's, remt als een dolle, maar ze zijn wel erg ondnerhoudsgevoelig. Ik moet ze iedere 2-3K KM's goed servicen anders gaat het aanlopen, resoneren en trillen. Enige remedie is blokken er uit en de klauwen helemaal schoon maken. De rvs geleiders zitten recht op het aluminium van de klauwen geschroefd. Dat gaat natuurlijk corroderen, waardoor de geleiders een beetje naar binnen gedrukt worden. Dan gaan de blokken stroef lopen en gaat het aanlopen met de nodige herrie van dien. Zo'n beetje elk jaar kunnen de klauwen helemaal er af , uit elkaar en geserviced worden.
Een betere optie is wellicht de klauwen van de 996, de monoblocs. al hebben die weer hun eigen problemen.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 24 sep 2009, 12:56

Bedankt voor de tip joris. Mocht ik toch richting 993TT klauwen gaan houd ik dat iig in mijn achterhoofd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Marc R » 24 sep 2009, 18:29

pssssttt........MOVIT... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Herkenningspunten 993Turbo klauwen

Bericht door Tim N » 24 sep 2009, 22:43

Haha jaja, heb echter een te mooie prijs gekregen voor nieuwe! 993TT klauwen.
Daarmee kom jij eenvoudig niet mee in prijs.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten