Huh wat is hier voorgevallen.
-
Huh wat is hier voorgevallen.
M torque was het bmw forum in de uk voor degene die het nog niet wisten.
M-Torque Announcement
We are sorry to announce that as of September 15th 2009 M-Torque has ceased operation.
I personally would like to thank all of our regular users and contributors to the site over the last 8 years for their support through both the good times and the bad. The decision has not been taken lightly and is based on feedback from various users of the site and also ultimately the decision by BMW AG to try and remove this site from the internet.
To everyone who works for BMW UK and BMW AG you can thank your management for their part in this decision. This site has never been a commercial venture despite their ridiculous claims, yet BMW pursued us for many months with the intention of having this site removed from the internet, which considering this site was created to support their brand is, in my view, very short sighted and one that saddened me greatly, since a lot of time and effort has been put into this site by so many. Thank you! Now you can sit back in your fat leather chairs satisfied that you have managed to alienate a large group of what are essential loyal supporters of your brand.
If BMW wish to review their decision and work with us to build a community that again can work with BMW and support them, I would happily change this decision.
If you have any comments, feedback or indeed if BMW wish to contact us, then please feel free to write to mtorque@mtorque.co.uk, we cannot promise to reply to all messages received and we may even publish some on here.
Best regards, Matt
http://www.mtorque.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-Torque Announcement
We are sorry to announce that as of September 15th 2009 M-Torque has ceased operation.
I personally would like to thank all of our regular users and contributors to the site over the last 8 years for their support through both the good times and the bad. The decision has not been taken lightly and is based on feedback from various users of the site and also ultimately the decision by BMW AG to try and remove this site from the internet.
To everyone who works for BMW UK and BMW AG you can thank your management for their part in this decision. This site has never been a commercial venture despite their ridiculous claims, yet BMW pursued us for many months with the intention of having this site removed from the internet, which considering this site was created to support their brand is, in my view, very short sighted and one that saddened me greatly, since a lot of time and effort has been put into this site by so many. Thank you! Now you can sit back in your fat leather chairs satisfied that you have managed to alienate a large group of what are essential loyal supporters of your brand.
If BMW wish to review their decision and work with us to build a community that again can work with BMW and support them, I would happily change this decision.
If you have any comments, feedback or indeed if BMW wish to contact us, then please feel free to write to mtorque@mtorque.co.uk, we cannot promise to reply to all messages received and we may even publish some on here.
Best regards, Matt
http://www.mtorque.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fernando
Re: Huh wat is hier voorgevallen.
DF mag wel uit gaan kijken met al die propellorfappers hier.... 

- Joy
Ik snap daar echt niets van. Wat voor schade loopt BMW op van een forum ? 

-
Jammer weer.
@ Joy- Het heeft te maken met 'risico's'. Een automerk, zoals BMW (veel van deze juridisch gevallen recentelijk), wil zijn communicatie volledig in eigen handen hebben.
Als zij bij wijze van spreken, morgen een heel ander consument wil gaan aantrekken willen ze niet dat de vele fansite's een bepaalde 'belemmering' vormen. Tegenwoordig zie je uiteraard mensen een nieuwe BMW aanschaffen die in 'de ergste gevallen' weinig tot niks hebben met het hele BMW heritage en kenmerkende rijeigenschappen dat de ouwe trouwe die-hards koesteren. Nee deze nieuwe consumenten willen maar met het BMW merk identificeren omdat het een premium brand is. BMW fora en info-sites fungeren zeker als communicatiemiddel om mensen aan te trekken (lees, mensen met het BMW virus te besmetten) maar het kan natuurlijk juist andersom. Petjes volk in de ouder betaalbaar modellen noem maar op.
Ik denk ook wél dat BMW trots is op hun die-hard fans en om de zoveel tijd fora in de gaten houden voor feedback maar ze laten hun imago absoluut niet in handen van onafhankelijk sites/fora, al hebben deze sites het niet als primaire doel de marketingcommincatie van BMW over te nemen.
Intellectual property rights is een heel ander verhaal tuurlijk........ Dat "This site is in no way affiliated with BMW AG" is vaak niet genoeg.
@ Joy- Het heeft te maken met 'risico's'. Een automerk, zoals BMW (veel van deze juridisch gevallen recentelijk), wil zijn communicatie volledig in eigen handen hebben.
Als zij bij wijze van spreken, morgen een heel ander consument wil gaan aantrekken willen ze niet dat de vele fansite's een bepaalde 'belemmering' vormen. Tegenwoordig zie je uiteraard mensen een nieuwe BMW aanschaffen die in 'de ergste gevallen' weinig tot niks hebben met het hele BMW heritage en kenmerkende rijeigenschappen dat de ouwe trouwe die-hards koesteren. Nee deze nieuwe consumenten willen maar met het BMW merk identificeren omdat het een premium brand is. BMW fora en info-sites fungeren zeker als communicatiemiddel om mensen aan te trekken (lees, mensen met het BMW virus te besmetten) maar het kan natuurlijk juist andersom. Petjes volk in de ouder betaalbaar modellen noem maar op.
Ik denk ook wél dat BMW trots is op hun die-hard fans en om de zoveel tijd fora in de gaten houden voor feedback maar ze laten hun imago absoluut niet in handen van onafhankelijk sites/fora, al hebben deze sites het niet als primaire doel de marketingcommincatie van BMW over te nemen.
Intellectual property rights is een heel ander verhaal tuurlijk........ Dat "This site is in no way affiliated with BMW AG" is vaak niet genoeg.
-
M5board heeft hetzelfde gezeik gehad toen het nog bmwm5.com was. Juridisch getouwtrek ohne ende. Maar met toen nog maar 25.000+ gebruikers vonden ze blijkbaar wel dat er bestaansrecht was. Zijn wel wat voorwaarden aan verbonden...
-
Ahh.steve smith schreef:M5board heeft hetzelfde gezeik gehad toen het nog bmwm5.com was. Juridisch getouwtrek ohne ende. Maar met toen nog maar 25.000+ gebruikers vonden ze blijkbaar wel dat er bestaansrecht was. Zijn wel wat voorwaarden aan verbonden...
Ja het agressieve manier waarom automerken reageren laat veel te wensen over.. M5board is een prachtige site/forum weet BMW ook wel!!
- Michel P
Moest Rico van BMW AG zijn BMW draadjes verwijderen

-
Hier in België loopt er momenteel een reclamefilmpje waarin BMW uitlegt wat voor passioneel merk het is en hoe het mensen inspireert om BMW meetings (niet in die woorden, maar je ziet wel een BMW meeting) en internetcommunities (en je ziet een soort van BMW forum voorbij flitsen!) op te richten
Ze zeggen zo'n gevallen als in de OT wel niet bij natuurlijk.
http://www.bimmerboard.be" onclick="window.open(this.href);return false; heeft daar in het begin ook last van gehad. Toen heette dat forum bmwboard.be (als ik me niet vergis). Mocht niet van BMW, maar een naamsverandering was toen blijkbaar genoeg om er vanaf te zijn.

http://www.bimmerboard.be" onclick="window.open(this.href);return false; heeft daar in het begin ook last van gehad. Toen heette dat forum bmwboard.be (als ik me niet vergis). Mocht niet van BMW, maar een naamsverandering was toen blijkbaar genoeg om er vanaf te zijn.
- Geelhoed
Ik ken een site die een tijd dicht was omdat er een relaas van een door de fabriek niet zo netjes afgehandelde garantieclaim op stond. Misschien was het zoiets?
-
Bekende van me heeft een boete gehad voor het gebruiken van een BMW logo op zijn site;
€1000,-
€1000,-

- GTRene
dan mag Andre wel oppassen met zijn BMW logo AvatarErik Stoffelsen schreef:Bekende van me heeft een boete gehad voor het gebruiken van een BMW logo op zijn site;
€1000,-

- Dennis Cavallino
Logo's vind ik logisch. Beeldmerken zijn geregisitreerd en hebben copyrights. Overigens krijg je eerst een waarschuwing, dus tegen de tijd dat je moet gaan betalen ben je knap stom. Meestal richten ze zich op commerciele sites. Als site eigenaar van een non commerciele site is het handig om een disclaimer op je website te plaatsen, dat je zonder tegenbericht materiaal met copyrights gebruiks, omdat je geen commerciele doelstellingen hebt met je website. Krijg je dan een waarschuwing om auteursrechtelijk materiaal te verwijderen (of om te betalen), dan voldoe je al snel aan je plichten om 't te verwijderen natuurlijk.
Hele forums verwijderen, wat direct wereldwijd nieuws kan worden, dat lijkt me een nog grotere anti-marketing voor een merk dan al die verhalen lekker hun beloop te laten (of ze op te lossen). In ieder geval duidt dit op doofpot strategien, dus BMW zal in mijn optiek veel te verbergen hebben.
Kortom, BMW sucks en dat doet niets af aan 't feit dat ze lekker rijdende/driftende auto's fabriceren.
Het toont tegelijk aan in hoeverre men bezig is met de bedrijfsvoering rond de kernactiviteiten. BMW's zou auto's moeten maken, maar ze hebben kennelijk genoeg geld in huis om juristen non-stop aan het werk te zetten.
Mijn oude baas heeft me ooit geleerd om je geen ene reet aan te trekken van wat er op internet over jezelf als kop-van-jut en je bedrijf wordt geschreven. In ieder geval moet je je er niet mee gaan bemoeien en filteren waar voor jezelf verbeterpunten zitten. Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Door kwaad met kwaad te bestrijden verlies je altijd, linksom of rechtsom. Juridisch kun je je gelijk halen, maar het effect van een sterk onderbuik gevoel bij een grote groep (potentiele) klanten, neem je daarmee niet weg, maar die bevorder je. Dat gebeurt dus kennelijk ook met het forum in de openingspost. Triest. Freude am Fahren? Dat plezier bederft als sneeuw voor de zon op deze manier.
Hele forums verwijderen, wat direct wereldwijd nieuws kan worden, dat lijkt me een nog grotere anti-marketing voor een merk dan al die verhalen lekker hun beloop te laten (of ze op te lossen). In ieder geval duidt dit op doofpot strategien, dus BMW zal in mijn optiek veel te verbergen hebben.
Kortom, BMW sucks en dat doet niets af aan 't feit dat ze lekker rijdende/driftende auto's fabriceren.
Het toont tegelijk aan in hoeverre men bezig is met de bedrijfsvoering rond de kernactiviteiten. BMW's zou auto's moeten maken, maar ze hebben kennelijk genoeg geld in huis om juristen non-stop aan het werk te zetten.
Mijn oude baas heeft me ooit geleerd om je geen ene reet aan te trekken van wat er op internet over jezelf als kop-van-jut en je bedrijf wordt geschreven. In ieder geval moet je je er niet mee gaan bemoeien en filteren waar voor jezelf verbeterpunten zitten. Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Door kwaad met kwaad te bestrijden verlies je altijd, linksom of rechtsom. Juridisch kun je je gelijk halen, maar het effect van een sterk onderbuik gevoel bij een grote groep (potentiele) klanten, neem je daarmee niet weg, maar die bevorder je. Dat gebeurt dus kennelijk ook met het forum in de openingspost. Triest. Freude am Fahren? Dat plezier bederft als sneeuw voor de zon op deze manier.
- Peric
Vind het niet slim van BMW, ze onderschatten een beetje de kracht van het internet.
Door dit soort boodschappen gaan er juist mensen zoeken wat er gebeurt is, want de mens is nieuwsgierig. Het komt echt wel boven water wat de reden is dat die site plat is gegaan.
Daarentegen zullen er natuurlijk ook voldoende speculaties zijn..
Door dit soort boodschappen gaan er juist mensen zoeken wat er gebeurt is, want de mens is nieuwsgierig. Het komt echt wel boven water wat de reden is dat die site plat is gegaan.
Daarentegen zullen er natuurlijk ook voldoende speculaties zijn..

- RVV
Mischien was men wel te soft met moderatie
Gelukkig kunnen wij van het Castro modteam af en toe ook ons hand over het hart strijken..
http://www.nu.nl/internet/2084546/cuba- ... lager.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:twisted:
(nu gaan de usual supsects vast heel serieus reageren)

Gelukkig kunnen wij van het Castro modteam af en toe ook ons hand over het hart strijken..
http://www.nu.nl/internet/2084546/cuba- ... lager.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:twisted:

-
BMW AG viel over de vorige domeinnaam van m5board.com, t.w bmwm5.com, een door BMW geregistreerde merknaam i.c.m commerciele activiteiten zoals de verkoop van DVD's en T'shirts e.d. NA enig tiktak van de advocaten met de juridische afdeling van BMW AG kwam er een compromis uit de bus, t.w m5board.com. Gustav kon de domeinnaam bmwm5.com houden, mits er geen commerciele activiteite op werden ontplooit. Het Duitse platform. 7er.de heeft een soortgelijk akkefietje gehad, maar ook daar is een compromis gesloten.steve smith schreef:M5board heeft hetzelfde gezeik gehad toen het nog bmwm5.com was. Juridisch getouwtrek ohne ende. Maar met toen nog maar 25.000+ gebruikers vonden ze blijkbaar wel dat er bestaansrecht was. Zijn wel wat voorwaarden aan verbonden...
M-torque kan een toekomstig merk-of produktnaam van BMW zijn. Wellicht dat BMW daarom dat domeinnaam wil hebben.
- RVV
http://www.mtorque.co.uk/ubbthreads/ubb ... e=7&type=t" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer online :banaan:
Weer online :banaan:
-
- RVV
Ja ook stomtoevallig, bijna een maand niet meer gekeken, goh, ik probeer eens, en zijn ze net weer een paar uur online.
- Fernando
Ja ik zag net het mailtje in m'n inbox.... 

-
wat een lelijk forum!
-
Gevalletje 'Good things come in ugly packages'?Metchu schreef:wat een lelijk forum!

-
Rico schreef:Mischien was men wel te soft met moderatie![]()
Neuh.... Dat is in het verleden al uitstekend gedaan!

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt:Fernando schreef:Ja ik zag net het mailtje in m'n inbox....
LOL@ Steve, welke hulpmod is Stauffenberg-achtig, vraag ik me dan af.Hi ,
Dear MTorque User,
This is a short note to let you know that BMW have recently been back in touch with us regarding the outstanding legal issues that have played part in the suspension of MTorque.
While we still have some things to iron out with them, we are happy that the main issues have now been addressed, and as a result the site has been reopened.
This outcome has been due mostly down to the feedback that has been passed directly to BMW from our members, so a huge thank you for your support.
Further information will be posted on the site in due course.
Thanks
Everyone at MTorque

-
Ha het is dus helemaal geen propellor. Gisteren in een boekje gelezen, dat is iets wat al eeuwen verteld wordFernando schreef:DF mag wel uit gaan kijken met al die propellorfappers hier....

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kleuren van 't wapen van Beieren, maar ook een draaiende propellor....Roy schreef:Ha het is dus helemaal geen propellor. Gisteren in een boekje gelezen, dat is iets wat al eeuwen verteld wordFernando schreef:DF mag wel uit gaan kijken met al die propellorfappers hier....