peugeot 307sw
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
peugeot 307sw
wij (mijn vader en ik) gingen samen op jacht naar een nieuwe (2e handse) auto nadat hij van baan zou wisselen en zijn geleaste renault mégane scénic 1.9 diesel weg moest doen. samen bezochten we vele dealers en maakten we vele testritten, tot de keuze nog tussen 2 auto's lag
-de peugeot 307sw 2.0HDI turbodiesel 110pk, een prachtige limegroene auto met panorama dak, ruimte voor wel 7 stoelen, getinte ruiten achter en een mooi uitnodigend interieur
-de volvo V70 2.4 (benzinemotor), hierover weet ik niet zoveel te vertellen, omdat ik naar school moest op de dag dat mijn vader een testrit maakte hierin, wel heb ik gezien dat het dashboard nogal kaal is.
en dan al zoveel mensen die auto hadden
uiteindelijk hebben we toch voor de peugeot gekozen,we hebben hem voor rond de €16.000 gekocht omdat; hij voordeliger is want het is een diesel,vanwege de leuke extra's zoals een panorama dak en een volledig variabel interieur.
De eerste testrit was prachtig, ik en mijn vader hebben er op de regionale snelweg zo'n 160 mee gereden en we waren zeer tevreden over de stilheid van de motor,
toen was het zover. ergens in de maand November dit jaar hebben we tegen de avond de auto opgehaald, mijn vader en ik hebben er in het weekend veel mee rond gereden, maar meteen vielen al een paar mankementjes op, de boxen achter waren niet aangesloten, en de CD-speler deed het niet, ook merkten we dat het linkerachterlicht het niet deed
Verder waren er een aantal onduidelijkheden over de afkomst van de auto waarin de verkoper,bewust of onbewust, tegen ons heeft gelogen
we hebben alles laten repareren en het viel netjes onder de garantie,
de achterlichten zijn meerdere keren uitgevallen en er is 2x een barst in de voorruit gekomen. Maar toch toen we laatst vol snelheid door de bochtige bergse duinpas reden besefte ik dat ik ook heel erg gehecht aan deze auto ben geraakt, en dat het niet alleen kommer en kwel is.
Vooral de krachtige dieselmotor heeft ons nog nooit in de steek gelaten en hij kon zelfs weer starten na een week koud staan bij -10 voor een tsjechiesch hotel op wintersport, hij heeft ons altijd veilig weten te transporteren naar plekken binnen en buiten nederland, en dan besef je.. dat een paar keer zo'n lampje of de radio niet erg is, aan deze auto zit namelijk echt een gevoel, een frans gevoel.
foto's volgen later (kan ik hier gewoon met photobucket aan de slag?)
-de peugeot 307sw 2.0HDI turbodiesel 110pk, een prachtige limegroene auto met panorama dak, ruimte voor wel 7 stoelen, getinte ruiten achter en een mooi uitnodigend interieur
-de volvo V70 2.4 (benzinemotor), hierover weet ik niet zoveel te vertellen, omdat ik naar school moest op de dag dat mijn vader een testrit maakte hierin, wel heb ik gezien dat het dashboard nogal kaal is.
en dan al zoveel mensen die auto hadden
uiteindelijk hebben we toch voor de peugeot gekozen,we hebben hem voor rond de €16.000 gekocht omdat; hij voordeliger is want het is een diesel,vanwege de leuke extra's zoals een panorama dak en een volledig variabel interieur.
De eerste testrit was prachtig, ik en mijn vader hebben er op de regionale snelweg zo'n 160 mee gereden en we waren zeer tevreden over de stilheid van de motor,
toen was het zover. ergens in de maand November dit jaar hebben we tegen de avond de auto opgehaald, mijn vader en ik hebben er in het weekend veel mee rond gereden, maar meteen vielen al een paar mankementjes op, de boxen achter waren niet aangesloten, en de CD-speler deed het niet, ook merkten we dat het linkerachterlicht het niet deed
Verder waren er een aantal onduidelijkheden over de afkomst van de auto waarin de verkoper,bewust of onbewust, tegen ons heeft gelogen
we hebben alles laten repareren en het viel netjes onder de garantie,
de achterlichten zijn meerdere keren uitgevallen en er is 2x een barst in de voorruit gekomen. Maar toch toen we laatst vol snelheid door de bochtige bergse duinpas reden besefte ik dat ik ook heel erg gehecht aan deze auto ben geraakt, en dat het niet alleen kommer en kwel is.
Vooral de krachtige dieselmotor heeft ons nog nooit in de steek gelaten en hij kon zelfs weer starten na een week koud staan bij -10 voor een tsjechiesch hotel op wintersport, hij heeft ons altijd veilig weten te transporteren naar plekken binnen en buiten nederland, en dan besef je.. dat een paar keer zo'n lampje of de radio niet erg is, aan deze auto zit namelijk echt een gevoel, een frans gevoel.
foto's volgen later (kan ik hier gewoon met photobucket aan de slag?)
Laatst gewijzigd door emiel307sw op 18 mei 2008, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maarten G
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 18:32
- Locatie: Amstelveen
Mooi stukje. Mijn vader rijdt al bijna 40 jaar Citroën en heeft nog nooit slechte ervaringen gehad, dus alle vooroordelen over Franse auto's zijn wat mij betreft nooit uitgekomen. Met de Citroën ZX hebben we in 10 jaar geloof ik 1 keer pech gehad, en onze C4 uit maart doet het ook naar behoren. Maar ik weet dat er mensen zijn die heel andere ervaringen hebben..
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Welkom hier.
Mijn ouders hebben ook een 307 hdi break. Erg fijne auto, al hing mijn 307 hdi leasehok net iets vlotter aan het gas. Beide 90 pk versie 2.0 liter. Zal wel in het electronisch gaspedaal zitten. In de loop der jaren hebben ze veel franse auto's gereden, vooral vanwege het comfort, behoorlijk volle uitrusting in standaard modellen en geen ellende met dure optie pakketten etc.
Goeie keuze dus.
Ervaring is wel dat je ze met 140 - 150.000 km eruit moet doen. Dan begint de ellende van de dure rekeningen. Tot die tijd allemaal prima, mits je geen miskleun hebt.
Mijn ouders hebben ook een 307 hdi break. Erg fijne auto, al hing mijn 307 hdi leasehok net iets vlotter aan het gas. Beide 90 pk versie 2.0 liter. Zal wel in het electronisch gaspedaal zitten. In de loop der jaren hebben ze veel franse auto's gereden, vooral vanwege het comfort, behoorlijk volle uitrusting in standaard modellen en geen ellende met dure optie pakketten etc.
Goeie keuze dus.
Ervaring is wel dat je ze met 140 - 150.000 km eruit moet doen. Dan begint de ellende van de dure rekeningen. Tot die tijd allemaal prima, mits je geen miskleun hebt.
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
het klopt wel dat je met die 2 liter HDItjes aardig kan gassen inderdaad, de break is geloof ik net een iets goedkopere versie dan de sw( geen glazen dak, zwarte achteruitkijkspiegels ) maar voor de rest precies hetzelfde geloof ikDennis Cavallino schreef:Welkom hier.
Mijn ouders hebben ook een 307 hdi break. Erg fijne auto, al hing mijn 307 hdi leasehok net iets vlotter aan het gas. Beide 90 pk versie 2.0 liter. Zal wel in het electronisch gaspedaal zitten. In de loop der jaren hebben ze veel franse auto's gereden, vooral vanwege het comfort, behoorlijk volle uitrusting in standaard modellen en geen ellende met dure optie pakketten etc.
Goeie keuze dus.
Ervaring is wel dat je ze met 140 - 150.000 km eruit moet doen. Dan begint de ellende van de dure rekeningen. Tot die tijd allemaal prima, mits je geen miskleun hebt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Klopt dat ze verder wel hetzelfde zijn, dat glazen dak en die zwarte ruitjes vonden ze dan ook niet boeiend. Ik vind een SW wel iets mooier, maar het blijft een 307, dus who cares!?
Ik blijf erbij dat het goeie stoelen zijn die erin zitten. Echt veel km's in korte tijd gemaakt en nooit last van mijn rug. Laatst een paar dagen weer in een Golf gezeten... drama. Focus idem dito. Standaard BMW stoelen, nog erger!

Ik blijf erbij dat het goeie stoelen zijn die erin zitten. Echt veel km's in korte tijd gemaakt en nooit last van mijn rug. Laatst een paar dagen weer in een Golf gezeten... drama. Focus idem dito. Standaard BMW stoelen, nog erger!

- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... G_0965.jpg[/img]
hier, dit is hem dan ( de voorste)
hier, dit is hem dan ( de voorste)

- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... IMG665.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/emiel13/664.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... /663-1.jpg[/img]
nieuwe foto's! deze zijn van de 2e keer dat we op wintersport naar tsjechïe zijn gegaan, het was een leuke vakantie, maar het was wat minder dat er nauwelijks sneeuw lag, verder geen problemen met de auto gehad (alhoewel we wel een keer bij het uitparkeren een andere auto hebben geraakt met de trekhaak
) dit keer was er geen skibus dus we zijn elke dag zelf naar de pistes toe gereden. De winterbanden hebben weer eens goed hun waarde bewezen, en we hebben de sneeuwkettingen niet nodig gehad
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/emiel13/664.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... /663-1.jpg[/img]
nieuwe foto's! deze zijn van de 2e keer dat we op wintersport naar tsjechïe zijn gegaan, het was een leuke vakantie, maar het was wat minder dat er nauwelijks sneeuw lag, verder geen problemen met de auto gehad (alhoewel we wel een keer bij het uitparkeren een andere auto hebben geraakt met de trekhaak

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Tja, die HDI motoren zijn goed.
Mijn pa heeft een 1.6 deze is nu 1 jaar oud en heeft hij nieuw gekocht.
Verder ben ik niet zo weg van de auto, altijd lampen stuk, valt me op de weg ook wel op, verhoudingsgewijs hebben de 307 veel vaker een lamp stuk dan overige wagens.
Echter trilt het stuur altijd bij het remmen, na 5000 km in de nieuwe wagen al!!, bij de vorige 307sw ook al de hele tijd.
Wat ik wel grappig vond is dat bij een noodrem de alarmlampen automatisch aan gaan
Mijn pa heeft een 1.6 deze is nu 1 jaar oud en heeft hij nieuw gekocht.
Verder ben ik niet zo weg van de auto, altijd lampen stuk, valt me op de weg ook wel op, verhoudingsgewijs hebben de 307 veel vaker een lamp stuk dan overige wagens.
Echter trilt het stuur altijd bij het remmen, na 5000 km in de nieuwe wagen al!!, bij de vorige 307sw ook al de hele tijd.
Wat ik wel grappig vond is dat bij een noodrem de alarmlampen automatisch aan gaan

- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
er is in de nacht van vrijdag op zaterdag een enorme deuk in het linker achterportier gereden, geen briefje achtergelaten
vermoedelijk was het een wit bestelbusje/mpv die wou keren in de straat en zo doende de auto geraakt heeft.... waarschijnlijk ook drank in het spel
gelukkig was het nog een 307sw en niet een hele bijzondere auto..
maar toch een schoftenactie
vermoedelijk was het een wit bestelbusje/mpv die wou keren in de straat en zo doende de auto geraakt heeft.... waarschijnlijk ook drank in het spel
gelukkig was het nog een 307sw en niet een hele bijzondere auto..

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Marcel van Meerbeek schreef:Ik heb altijd het idee dat in die Franse hokken de richtingaanwijzers niet werken..
Ik begrijp nu ook waarom?
M'n vriendin heeft sinds twee weken een 308 hdi 90pk als voorloopauto gekregen. Splinternieuw ding die best fijn rijdt

Zitpositie prima in te stellen, stuurt lekker en de prestatie's zijn prima in orde voor 'zo'n 90 pk diesel.
Eén ding krijg je alleen echt hoofdpijn van.....het piepgeluidje van de richting aanwijzer. Niet lekker ouderwets klik/klak/klik/klak....maar een vreselijk irritant piep-piep-piep-piepgeluid

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, jvb, PetervdH, vester86 en 10 gasten