Iemand ervaring met een 335d ?
- Mat Firens
Iemand ervaring met een 335d ?
Hoi,
Zoals ik laatst poste ga ik mijn 335i coupe inruilen voor een 335 touring (ik heb meer ruimte nodig). Nu heb ik me gisterenavond laten vertellen dat de 335d minstens zo snel is als de I en heel lekker rijdt. Ik heb geen ervaring met een 335d, heb wat testverslagen gelezen en dat zag er allemaal prima uit. Nou ben ik opzoek naar meer info in het bijzonder over het rijgedrag acceleratie en verbruik. Iemand ervaring met deze motor ?
Thx!
Mat
Zoals ik laatst poste ga ik mijn 335i coupe inruilen voor een 335 touring (ik heb meer ruimte nodig). Nu heb ik me gisterenavond laten vertellen dat de 335d minstens zo snel is als de I en heel lekker rijdt. Ik heb geen ervaring met een 335d, heb wat testverslagen gelezen en dat zag er allemaal prima uit. Nou ben ik opzoek naar meer info in het bijzonder over het rijgedrag acceleratie en verbruik. Iemand ervaring met deze motor ?
Thx!
Mat
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Re: Iemand ervaring met een 335d ?
Mijn pa heeft sinds een week een 535d. Hiervoor reed ie een 330d. De 35d zuipt toch veel meer, vooral in de stad. Dan zit je zo op 1 op 11.
De motor lijkt wel een beetje op een benzinemotor, je trekt hem zo tot 5000 toeren en bij 3500 toeren begint ie echt als een gek te trekken. De 30d trekt vanaf onderin linear en houdt het wel op bij 4000-4500 toeren.
Kwa weggedrag zit er volgens mij niet veel verschil tussen een 335i of 335d.
De motor lijkt wel een beetje op een benzinemotor, je trekt hem zo tot 5000 toeren en bij 3500 toeren begint ie echt als een gek te trekken. De 30d trekt vanaf onderin linear en houdt het wel op bij 4000-4500 toeren.
Kwa weggedrag zit er volgens mij niet veel verschil tussen een 335i of 335d.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Through gears is een 335i sneller dan 'n 335d, maar in de praktijk zal het weinig schelen, het koppelgevoel van de 335d laat de eerste seconde denken dat je in 'n 997 turbo zit, maar door de 4500(?) redline is dat feest gauw voorbij. Ik heb uitgebreid proefgereden toen met de 335d en de 335i gekozen want:
-klinkt beter/is stiller in 't interieur
-handbak
-toerenbereik
-voordeliger in aanschaf toen
-'lichter'
-klinkt koud niet als 'n bak spijkers
-is dus net wat sneller
Hoeveel km rij je per jaar? Bij 20k km moet je niet aan 'n 335d, bij 40k km misschien wel....
-klinkt beter/is stiller in 't interieur
-handbak
-toerenbereik
-voordeliger in aanschaf toen
-'lichter'
-klinkt koud niet als 'n bak spijkers
-is dus net wat sneller
Hoeveel km rij je per jaar? Bij 20k km moet je niet aan 'n 335d, bij 40k km misschien wel....
- Erik K.
Stuur ErnstV maar even een PBtje, die rijdt al een tijd een supersnelle 335d touring 

- Joop
Ik zie dat Robin eigenlijk het grote verschil al wel aangeeft. Wat betreft koudloop: dan vind ik dat alle BMW blokken behoorlijk beroert lopen, maar dat is nou eenmaal een BMW eigenschap: hekel hebben aan koude starts...
In de dagelijkse praktijk zal de 335d sneller zijn èn sneller aanvoelen. Vind je het niet erg om te schakelen en vooral ook niet om af en toe één of twee tandjes terug te schakelen om vol in de toeren vooruit te gaan dan zal de 335i net een fractie sneller zijn.
De 335d is goed te chippen en wellicht nog beter dan de 335i; zoals Erik aangeeft heeft Ernst daar een goed voorbeeld van in de vorm van een 335d touring, die qua snelheid niet onderdoet voor een M3 (weliswaar niet qua thrills..., maar goed het is ook geen M).
Maar het belangrijkste is niet wat wij vinden, maar wat je zelf vind: proefrijden dus zou ik zeggen, dan zul je de verschillen en/of overeenkomsten er zo uithalen.

In de dagelijkse praktijk zal de 335d sneller zijn èn sneller aanvoelen. Vind je het niet erg om te schakelen en vooral ook niet om af en toe één of twee tandjes terug te schakelen om vol in de toeren vooruit te gaan dan zal de 335i net een fractie sneller zijn.
De 335d is goed te chippen en wellicht nog beter dan de 335i; zoals Erik aangeeft heeft Ernst daar een goed voorbeeld van in de vorm van een 335d touring, die qua snelheid niet onderdoet voor een M3 (weliswaar niet qua thrills..., maar goed het is ook geen M).
Maar het belangrijkste is niet wat wij vinden, maar wat je zelf vind: proefrijden dus zou ik zeggen, dan zul je de verschillen en/of overeenkomsten er zo uithalen.
-
@ Mat; PB me maar voor een proefritje! 1 waarschuwing.... je bent gelijk verkocht
Ik woon vlakbij je.

- Mat Firens
Thx voor alle reacties. Dit ziet er toch best veelbelovend uit, zeker gezien de meestal kritische en soms ongenuanceerde reacties hier op DF
(wat ik overigens erg op prijs stel)
Als ik voor de D ga dan neem ik een automaat incl flippers. Eigenlijk hetzelfde als de 335I Coupe die ik nu rij. Ik heb nog geen proefrit gehad dus ik ga je zeker even een PM sturen Ernst.
Maar alsof de duivel er mee speelt heb ik vanochtend vroeg op de A12 tussen Utrecht en Maarsbergen tegen een 335d sedan gereden. Het was het oude model. Ik moest er eigenlijk af bij Utrecht maar goed.... ik dacht... zo'n kans kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Ik reed vanaf woerden naar Utrecht, rustig 120 en ik word ingehaald door een 335d sedan met een gangetje van rond de 140. Na een kleine twijfel (fractie van een seconde) flipper ik terug en plak mijn neus twee meter achter zijn bumper (ik weet het, behoorlijk asociaal en normaal gesproken doe ik dit ook niet maar ik dacht toen nog dat ik er bij Utrecht af zou gaan). De reactie van de 335D was gas op de plank. En nu komt het, ik zat over de 6000 toeren in zijn drie en schakel door naar zijn vier (dat is dan echt een snelheidsexplosie in de vorm van een enorme duw in de rug die maar door blijft gaan) maar die 335D reed bij me weg. En niet zuinig. Ik heb alles uit de kast gehaald, het was extreem rustig (rond 7:30 uur) en het was fuck the flitsers en proberen bij te halen. Er was geen beginnen aan. Ik zat tegen de 2 x125 aan en telkens ruim boven de 6000 toeren maar die diesel bleef maar weglopen. Bij Maarsbergen ben ik maar op de rem gaan staan en de afslag genomen en gedesillusioneerd terug naar Utrecht gaan touren. Ik kan er nog steeds niet bij. Dit heb ik zelfs tegen een RS4 of een Carrera 4S niet meegemaakt.
Ik maak me sterk dat het ding niet origineel was maar mijn god zeg, wat ging die 335D hard en met name die tussen trek kracht. Af en toe liep ik wat in en dan trok die over de 200 gewoon gaten en het zag er uit met het gemak alsof de bestuurder ondertussen een potje aan patiencen was.
Kortom: ik ben onder de indruk!
Groet,
Mat

Als ik voor de D ga dan neem ik een automaat incl flippers. Eigenlijk hetzelfde als de 335I Coupe die ik nu rij. Ik heb nog geen proefrit gehad dus ik ga je zeker even een PM sturen Ernst.
Maar alsof de duivel er mee speelt heb ik vanochtend vroeg op de A12 tussen Utrecht en Maarsbergen tegen een 335d sedan gereden. Het was het oude model. Ik moest er eigenlijk af bij Utrecht maar goed.... ik dacht... zo'n kans kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Ik reed vanaf woerden naar Utrecht, rustig 120 en ik word ingehaald door een 335d sedan met een gangetje van rond de 140. Na een kleine twijfel (fractie van een seconde) flipper ik terug en plak mijn neus twee meter achter zijn bumper (ik weet het, behoorlijk asociaal en normaal gesproken doe ik dit ook niet maar ik dacht toen nog dat ik er bij Utrecht af zou gaan). De reactie van de 335D was gas op de plank. En nu komt het, ik zat over de 6000 toeren in zijn drie en schakel door naar zijn vier (dat is dan echt een snelheidsexplosie in de vorm van een enorme duw in de rug die maar door blijft gaan) maar die 335D reed bij me weg. En niet zuinig. Ik heb alles uit de kast gehaald, het was extreem rustig (rond 7:30 uur) en het was fuck the flitsers en proberen bij te halen. Er was geen beginnen aan. Ik zat tegen de 2 x125 aan en telkens ruim boven de 6000 toeren maar die diesel bleef maar weglopen. Bij Maarsbergen ben ik maar op de rem gaan staan en de afslag genomen en gedesillusioneerd terug naar Utrecht gaan touren. Ik kan er nog steeds niet bij. Dit heb ik zelfs tegen een RS4 of een Carrera 4S niet meegemaakt.
Ik maak me sterk dat het ding niet origineel was maar mijn god zeg, wat ging die 335D hard en met name die tussen trek kracht. Af en toe liep ik wat in en dan trok die over de 200 gewoon gaten en het zag er uit met het gemak alsof de bestuurder ondertussen een potje aan patiencen was.
Kortom: ik ben onder de indruk!

Groet,
Mat
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mooi verslag 

- Joy
Haha ik moest even grijnzen toen ik je verhaal las. Gevalletje dat verwacht je niet. Dus de keuze is nu iets gemakkelijker geworden ? 

- Joop
Leuk verhaal Mat...
...maar dat is toch echt de realiteit en verschil tussen een 335i en een 335d (al dan niet origineel)
Volgende keer beter je best doen...
...maar dat is toch echt de realiteit en verschil tussen een 335i en een 335d (al dan niet origineel)

Volgende keer beter je best doen...

- RVV
Die 335d met chip.. kan niet anders.. dn lopen die dingen op 340/350pk ofzo...
Kun je met de 335i ook doen, en dan is het weer beye beye zwaai zwaai 335d (chipped)...
Verder wel lullige situatie...
Gewoon een M5 kopen, ben je van al dat gezeik af.. kun je je concentreren op het serieuzere spul zoals Porsche turbo's en F430's :twisted:
Kun je met de 335i ook doen, en dan is het weer beye beye zwaai zwaai 335d (chipped)...
Verder wel lullige situatie...
Gewoon een M5 kopen, ben je van al dat gezeik af.. kun je je concentreren op het serieuzere spul zoals Porsche turbo's en F430's :twisted:
- Macboy
Leuk verslagje Mat 
De 335d is behoorlijk zuiniger te rijden als je wil. Het geluid van de 335i is natuurlijk iets gaver, maar de D is ook niet verkeerd. Hier 2 filmpje, kun je dan gelijk zelf uit kiezen !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U-QD-W8F ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HP_rISHN ... re=related[/youtube]

De 335d is behoorlijk zuiniger te rijden als je wil. Het geluid van de 335i is natuurlijk iets gaver, maar de D is ook niet verkeerd. Hier 2 filmpje, kun je dan gelijk zelf uit kiezen !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U-QD-W8F ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HP_rISHN ... re=related[/youtube]
-
ik haal net 1op10 met de 335d touring daar zitten veel stad km tussen en een schoemaat 45
het flipperen is een leuke gadget die ik maar weinig gebruik het is het gewoon net niet! de rft banden heb ik geruild voor ps2 banden dat is een hele verbetering 18inch+m onderstel stuurt geweldig alles bij elkaar opgeteld is dit mijn fijnste auto tot nu toe en van 100 tot 220 bijna niet te kloppen
ps neem de sportstoelen!

ps neem de sportstoelen!
-
ik gebruik de flippers ook niet.... staat leuk voor het oog... de 335d sedan zal vast een bezoekje bij de dokter hebben gebracht... begrenzer eraf.... ik heb misschien 2 of 3 keer op de snelweg zoiets meegemaakt zoals Mat beschrijft.... heb het idee dat anderen dat meer meemaken.... ik zal wel te defensief rijden 

-
Net 1 op 10 halen met een diesel? Dan liet ik die 335d mooi staan om de 335i te kiezen.
- Joop
...om vervolgens met 1:6 of max. 1:7 rond te kachelen???
- Tristan
Volgens mij is er gezegd dat in de stad een 335d 1 op 11 rijdt. Dus op snelweg al gauw 1 op 15. Dus best netjes voor een twin-turbo diesel. Ik rij in de stad op op 12 en op de snelweg 1 op 16 en gemiddeld 1 op 14,5.
-
Volgens spritmonitor.de (waar je je verbruik kan bijhouden en dus ook per type de praktijkwaardes kan zien) komt er dit uit:Joop schreef:...om vervolgens met 1:6 of max. 1:7 rond te kachelen???
335d 1 op 11,8
335i 1 op 9
Zo groot is dat verschil dus niet. Met de huidige brandstofprijzen al helemaal niet.
Niet dat de diesel een ramp is, maar ik zou als ik de keuze had zeker voor de 335i gaan. De diesel zal vast de betere keuze zijn volgens de excel-freaks maar ik ben allergisch voor het geluid

-
http://www.zeperfs.com/duel1488-1543.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mat Firens
@rico: ik heb over een m5 nagedacht maar ik vind ze niet zo mooi als de drie serie (coupe of de nieuwe touring). Daarnaast koop ik dan wel heel veel auto wat ik niet gebruik, in omvang dan
@ alle andere:
Wat betreft het verbruik, met de 335i coupe rij ik gemiddeld 1 op 7, soms zelfs minder zuinig, ok... ik blaas wel maar ook niet altijd.
Terugkomend op mijn ervaring van afgelopen zondag. Ik heb dat niet als vervelend ervaren, eerder als fascinerend. Die 335D zag er niet bruut uit en dat maakte het voor mij nog veel indrukwekkender. Ik ben alleen niet zo voor chippen, ik koop mijn auto nieuw en dan vind ik die garantie heel prettig. Zeker met mijn rijstijl. Ik rij meestal flink door, althans, zo lang het veilig is dus het verkeer het toe laat. En ik heb naast alle succes stories aangaande het chippen ook wat horror verhalen gehoord. En om nu na een paar maanden mijn nieuwe auto geupfucked met de auto ambulance bij mijn BMW dealer af te leveren... brrrrrrr.... Maar nogmaals, ik vond het niet erg om aan vlokken gereden te worden door familie auto van BMW
Ik zou wel gebaald hebben als het een Impreza was ofzo... daar heb ik nog wel eens een robbertje pret mee 
Nou, ik ga deze week bestellen dus ik laat het nog even weten wat het uiteindelijk geworden is.
Thx en laters weer.

@ alle andere:

Wat betreft het verbruik, met de 335i coupe rij ik gemiddeld 1 op 7, soms zelfs minder zuinig, ok... ik blaas wel maar ook niet altijd.
Terugkomend op mijn ervaring van afgelopen zondag. Ik heb dat niet als vervelend ervaren, eerder als fascinerend. Die 335D zag er niet bruut uit en dat maakte het voor mij nog veel indrukwekkender. Ik ben alleen niet zo voor chippen, ik koop mijn auto nieuw en dan vind ik die garantie heel prettig. Zeker met mijn rijstijl. Ik rij meestal flink door, althans, zo lang het veilig is dus het verkeer het toe laat. En ik heb naast alle succes stories aangaande het chippen ook wat horror verhalen gehoord. En om nu na een paar maanden mijn nieuwe auto geupfucked met de auto ambulance bij mijn BMW dealer af te leveren... brrrrrrr.... Maar nogmaals, ik vond het niet erg om aan vlokken gereden te worden door familie auto van BMW

Nou, ik ga deze week bestellen dus ik laat het nog even weten wat het uiteindelijk geworden is.
Thx en laters weer.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dus een 335i zuipt net zo veel als een M3?
Ik doe ook tegen de 1:7...........................
- Mat Firens
Mijn zakenpartner rijdt een M3 en die doet tegen 1 op 6 en soms nog minder zuinig. Hij zegt dat als hij een uurtje aan het blazen is hij eerder tegen de 1 op 5 zit. Dan is mijn 335i nog zuinig vergeleken bij de M3.... nou ja.. zuinig ..... Wij rijden wel door, bijna altijd........dat scheelt wel een beetje weet ik uit ervaring.romo schreef:Dus een 335i zuipt net zo veel als een M3?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik kan niet altijd doorrijden, omstandigheden laten het niet toe............................zoals al eerder opgemerkt is het verschil tussen "zuinig" rijden en een beetje blazen in het brandstof verbruik "relatief" gering...................ook het eerder opschakelen geeft niet veel minder brandstof verbruik.....................nou dan weet je het wel.....................
Ik vind het verschil in verbruik, mede gezien het PK verschil eigenlijk erg in het nadeel van de 335i..............................

Ik vind het verschil in verbruik, mede gezien het PK verschil eigenlijk erg in het nadeel van de 335i..............................
- RVV
M5 is natuurlijk en kwestie van smaak, maar ik kwam zelf uit een 330i touring, wel een stukje langzamer dan een 335i, maar de M5 is zo far beyond een standaard 3 serie, in alles, afwerking, uitrusting, luxe gevoel, ook de 335i dat je die in een split second bent vergeten.
Natuurlijk is de 5 serie groter, en qua formaat spreekt me de 3 serie ook iets meer aan, maar aan de andere kant de extra ruimte (interieurspace) is toch wel prettig. Een 3 serie voelt dan soms best krap aan. Qua gewicht boeit het niet zoveel een loaded 335i touring is 100 kilo lichter dan een M5 en een 335d touring slechts 50 kilo.
Ik wil je geen M5 aanpraten, maar ga voor de grap gewoon eens proefrijden in een 335d en vlak daarna in een M5. Oja in de dagelijkse praktijk doe ik met de M5 1 op 6. Niet veel slechter dan een 335i.
Natuurlijk is de 5 serie groter, en qua formaat spreekt me de 3 serie ook iets meer aan, maar aan de andere kant de extra ruimte (interieurspace) is toch wel prettig. Een 3 serie voelt dan soms best krap aan. Qua gewicht boeit het niet zoveel een loaded 335i touring is 100 kilo lichter dan een M5 en een 335d touring slechts 50 kilo.
Ik wil je geen M5 aanpraten, maar ga voor de grap gewoon eens proefrijden in een 335d en vlak daarna in een M5. Oja in de dagelijkse praktijk doe ik met de M5 1 op 6. Niet veel slechter dan een 335i.
- Mat Firens
Eens.romo schreef: Ik vind het verschil in verbruik, mede gezien het PK verschil eigenlijk erg in het nadeel van de 335i..............................