E92 335i of E46 M3CSL ?
-
E92 335i of E46 M3CSL ?
Hallo Duitse auto liefhebbers,
Naar alle tevredenheid rij ik sinds een jaar in een E92 335.............. nu komt er wellicht een originele M3 CSL op mijn pad............ word ik toch een beetje zenuwachtig van..........
E46 is natuurlijk wel ouder en totaal geen luxe maar wel een super unieke auto die zijn waarde waarschijnlijk nog beter behoud dan een 335 die je wel een stuk vaker tegen komt.
Wat zouden jullie doen........ 335 inruilen voor de CSL of lekker blijven rijden in de 335 ???????????
Gr,
Mark
Naar alle tevredenheid rij ik sinds een jaar in een E92 335.............. nu komt er wellicht een originele M3 CSL op mijn pad............ word ik toch een beetje zenuwachtig van..........
E46 is natuurlijk wel ouder en totaal geen luxe maar wel een super unieke auto die zijn waarde waarschijnlijk nog beter behoud dan een 335 die je wel een stuk vaker tegen komt.
Wat zouden jullie doen........ 335 inruilen voor de CSL of lekker blijven rijden in de 335 ???????????
Gr,
Mark
-
Re: E92 335i of E46 M3CSL ?
Ik heb in beide auto's helemaal GEEN ervaring... dus ik basseer deze mening puur op gevoel!
Ik zou voor de csl gaan! Maar het ligt er maar natuurlijk aan wat je ermee wilt doen... Ik heb zaterdag bij de m foto shoot van marknauta.nl de eigenaar gesproken van een hoop m's ... En die antwoordde op mijn vraag welke m nou het fijnst was... dat dat de e90 was. De csl vond hij te spartaans en tricky.
Maar op gevoel nogmaals de csl 8) Er zijn voor de rest vast wel mensen die uit ervaring kunnen adviseren :idea:
Ik zou voor de csl gaan! Maar het ligt er maar natuurlijk aan wat je ermee wilt doen... Ik heb zaterdag bij de m foto shoot van marknauta.nl de eigenaar gesproken van een hoop m's ... En die antwoordde op mijn vraag welke m nou het fijnst was... dat dat de e90 was. De csl vond hij te spartaans en tricky.
Maar op gevoel nogmaals de csl 8) Er zijn voor de rest vast wel mensen die uit ervaring kunnen adviseren :idea:
-
Wat ga je er mee doen?
Als 2e auto? CSL met Recaro Sportster CS ipv die k*t-SPG's.
Als daily waarmee je in de file staat, kms draait en een telefoongesprek in moet voeren? 335i
Als 2e auto? CSL met Recaro Sportster CS ipv die k*t-SPG's.
Als daily waarmee je in de file staat, kms draait en een telefoongesprek in moet voeren? 335i
Laatst gewijzigd door steve smith op 07 sep 2009, 01:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Hier hoef ik geen seconde over na te denken: CSL.
Moet je wel schijt hebben aan luxe en rust in je auto.
-
Bedacht me net nog een tweede manier om de keuze te formuleren, maar die moet je misschien ff drie keer lezen en het me vooral niet kwalijk nemen.
De clue zit in je "naar volle tevredenheid" denk ik, en als je ondanks het lome en non-communicatieve van een 335i je er lekker in voelt wordt je van het zenuwachige gejutter en geschreeuw van een CSL waarschijnlijk doodmoe.
Your choice, ben zelf redelijk van de die-hard auto's maar ben altijd blij als na 3 dagen CSL-daily-use die remmen weer ingeremd zijn. Maar ben altijd nog blijer er weer in te stappen. Rare mix, geweldige auto in kleine doseringen. Echt voor ERBIJ.
De clue zit in je "naar volle tevredenheid" denk ik, en als je ondanks het lome en non-communicatieve van een 335i je er lekker in voelt wordt je van het zenuwachige gejutter en geschreeuw van een CSL waarschijnlijk doodmoe.
Your choice, ben zelf redelijk van de die-hard auto's maar ben altijd blij als na 3 dagen CSL-daily-use die remmen weer ingeremd zijn. Maar ben altijd nog blijer er weer in te stappen. Rare mix, geweldige auto in kleine doseringen. Echt voor ERBIJ.
-
+1Tom schreef:Hier hoef ik geen seconde over na te denken: CSL.
- Niels
- Auto: Prius+
CSL mits de staat en kilometers naar wens zijn
Een 335i met 25K op de klok zou ik niet weg doen voor een CSL met een ton op de klok bv.

- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Daar zou ik ook geen minuut over na hoeven denken.
Als het voor dagelijks is zou ik absoluut de 335i blijven rijden,
als het voor hobby / plezier is zou ik 100% zeker voor de CSL gaan.
Ik heb nu sinds 4 weken een M3 voor hobby / plezier en dat is gewoon geweldig, laat staat een CSL. Denk dat het voor dagelijks echt niet comfortabel genoeg is, zeker niet als je een 335i gewend bent.
Als het voor dagelijks is zou ik absoluut de 335i blijven rijden,
als het voor hobby / plezier is zou ik 100% zeker voor de CSL gaan.
Ik heb nu sinds 4 weken een M3 voor hobby / plezier en dat is gewoon geweldig, laat staat een CSL. Denk dat het voor dagelijks echt niet comfortabel genoeg is, zeker niet als je een 335i gewend bent.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dagelijks absoluut de 335i.
M3 CSL als collectors item kopen, af en toe een stukje knallen ( maar niet te).......
M3 CSL als collectors item kopen, af en toe een stukje knallen ( maar niet te).......
- Tristan
CSL als daily...nee. Wel als weekend speeltje, maar een 335i is dagelijks veel beter.
En volgens mij heb je net behoorlijk wat geïnvesteerd in je 335i.
En volgens mij heb je net behoorlijk wat geïnvesteerd in je 335i.

- Maus335i
Voor dagelijks mooi de 335i doen, zo'n hardcore (bijna tracktool) beest gaat je snel irriteren op neerlands slechte wegen. Maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Een helemaal originele CSL,in dat grijze, graag wel met aircon en xenon dan.
Maar zoals hierboven al gezegd, dan niet voor dagelijks, je zou gek worden in dat ding echt. Het kabaal(neem me niet kwalijk) is echt erger dan in 'n normale E46 M3 en het krachtsverschil merk je pas vanaf 7000rpm ofzo, een heel klein tikje sneller dan de normale. Qua bochtgedrag is ie wel ff anders.
Maar voor dagelijks geen haar op m'n hoofd(nog) die een CSL kiest. Hoe stoer etc ook.
335i motor is koning voor dagelijks, ook tov de M V8. Al ging ik zojuist wel met 30 in z'n 4 over 'n minirotonde met 900rpm ofzo....
Dus zo, deze kleur, deze wielen, niet die 19" van de normale E46 M3 en xenon, gewoon 'klaar:

en 'n headsetje erbij, doe maar 2.

Maar zoals hierboven al gezegd, dan niet voor dagelijks, je zou gek worden in dat ding echt. Het kabaal(neem me niet kwalijk) is echt erger dan in 'n normale E46 M3 en het krachtsverschil merk je pas vanaf 7000rpm ofzo, een heel klein tikje sneller dan de normale. Qua bochtgedrag is ie wel ff anders.

Maar voor dagelijks geen haar op m'n hoofd(nog) die een CSL kiest. Hoe stoer etc ook.
335i motor is koning voor dagelijks, ook tov de M V8. Al ging ik zojuist wel met 30 in z'n 4 over 'n minirotonde met 900rpm ofzo....

Dus zo, deze kleur, deze wielen, niet die 19" van de normale E46 M3 en xenon, gewoon 'klaar:
en 'n headsetje erbij, doe maar 2.
- RVV
Alleen al het feit dat je zenuwachtig word van de CSL, is genoeg. Dan wil je gewoon zo'n ding, al is het voor een jaar dan heb je toch mooi een CSL mogen meemaken. Achteraf krijg je spijt van de dingen die ie niet heb gedaan. En een e92 335i kun je altijd wel weer (terug) kopen, CSL's gaan heel schaars worden.
- Mathieu
+1Rico schreef:Alleen al het feit dat je zenuwachtig word van de CSL, is genoeg. Dan wil je gewoon zo'n ding, al is het voor een jaar dan heb je toch mooi een CSL mogen meemaken. Achteraf krijg je spijt van de dingen die ie niet heb gedaan. En een e92 335i kun je altijd wel weer (terug) kopen, CSL's gaan heel schaars worden.
Een CSL is the bomb.
- Michel P
+1 de CSL raakt je, de 335i is gewoon een luxe snelle GT, en aan luxe wen je snel, maar vind je ook snel vanzelfsprekend....... Was die luxe er ook vroeger bij papa en mama in de auto? Misde je die toen? Communucatie tussen auto en rijden is de kern van DF!Rico schreef:Alleen al het feit dat je zenuwachtig word van de CSL, is genoeg. Dan wil je gewoon zo'n ding, al is het voor een jaar dan heb je toch mooi een CSL mogen meemaken. Achteraf krijg je spijt van de dingen die ie niet heb gedaan. En een e92 335i kun je altijd wel weer (terug) kopen, CSL's gaan heel schaars worden.
Michel
-
chip die 335i, ik zou nooit terug gaan naar een oudere auto of het nu wel of geen M3 CSL is
Gr,
ErnstV
Gr,
ErnstV
-
ErnstV schreef:chip die 335i, ik zou nooit terug gaan naar een oudere auto of het nu wel of geen M3 CSL is
Gr,
ErnstV

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
ErnstV schreef:chip die 335i, ik zou nooit terug gaan naar een oudere auto of het nu wel of geen M3 CSL is
Gr,
ErnstV
+1
Oude meuk verzamel je, net als postzegels....................
- Bert ///M3
100% met Steve eens.
CSL is gaaf, lekker binnendoor rijden met raampje open enz. Geluid van de airbox, haren recht op in je nek.
Maar als je een rustige snelweg cruiser zoekt dan ben je beter af met je 335i.
CSL is gaaf, lekker binnendoor rijden met raampje open enz. Geluid van de airbox, haren recht op in je nek.
Maar als je een rustige snelweg cruiser zoekt dan ben je beter af met je 335i.
- Mathieu
Conclusio: De CSL.
-
Tsja de CSL geniet wel de voorkeur als ik zo alle reacties lees.
Helaas geen geld voor beide dus CSL zal daily driver gaan worden.... of wellicht een oude E30 als DD erbij.
Ja ja Tristan heb inderdaad aardig wat geld in de 335 gestopt het laatste jaar en is nog steeds niet af............ als je eenmaal ergens aan gaat beginnen ga je steeds een stapje verder...... auto is bij mij nooit echt klaar (zal vast niet de enige zijn)...... maar ja voor ik weer verder ga met wat extremere dingen
Airco zou ik best kunnen missen in de CSL, raampjes achter open (als dat eigenlijk gaat bij een CSL) en genieten van het geluid. Op lange ritten zet ik wel een Ipot aan maar CSL moet inderdaad wel in super staat zijn met weinig KM want 335 heeft nog 1,5 jaar huisselectie + 25000 KM gelopen......
Gr,
Mark
Helaas geen geld voor beide dus CSL zal daily driver gaan worden.... of wellicht een oude E30 als DD erbij.
Ja ja Tristan heb inderdaad aardig wat geld in de 335 gestopt het laatste jaar en is nog steeds niet af............ als je eenmaal ergens aan gaat beginnen ga je steeds een stapje verder...... auto is bij mij nooit echt klaar (zal vast niet de enige zijn)...... maar ja voor ik weer verder ga met wat extremere dingen

Airco zou ik best kunnen missen in de CSL, raampjes achter open (als dat eigenlijk gaat bij een CSL) en genieten van het geluid. Op lange ritten zet ik wel een Ipot aan maar CSL moet inderdaad wel in super staat zijn met weinig KM want 335 heeft nog 1,5 jaar huisselectie + 25000 KM gelopen......
Gr,
Mark
- Mathieu

Goeie keuze.....
-
Grootste voordeel;
De tijd dat jij in de CSL rijd schrijf je minder af dan in een 335i.
Het proberen waard dus!
De tijd dat jij in de CSL rijd schrijf je minder af dan in een 335i.
Het proberen waard dus!

-
Als je de leden meetelt die voor een DD de 335i de voorkeur geven dan is het nagenoeg fifty-fifty....
- Joop
Mijn antwoord had je al, maar dat inruilen heb je er niet bijgezegd Mark...
Blijf nog steeds bij de CSL...; ook om te zien is het een mooiere auto dan de E92 (al is het volgens sommige inmiddels ouwe meuk...
)
De M3 CSL zul je bij z'n nekvel moeten pakken wil je er echt vlot mee kunnen rijden, dat is een compleet andere manier van een auto beleven...
Blijf nog steeds bij de CSL...; ook om te zien is het een mooiere auto dan de E92 (al is het volgens sommige inmiddels ouwe meuk...

...maar ga je'm ook nog als daily driver gebruiken, dan zul je met de CSL er bekaaid af komen als je zoals de mensen hierboven ook al aangegeven hebben er bekaaid af komen als je luxe en de power onderin van de 335i gewend ben.Ik moet dan toch kiezen voor de E46 M3 CSL...
Alhoewel je ze hier in NL niet op iedere straathoek ziet, is de E92-335i toch de meer dertien-in-een-dozijn 3er die in de dagelijkse praktijk makkelijk snel te rijden is. In de E46 M3 CSL zul je toch wat harder moeten werken om dezelfde snelheid (en uiteindelijk sneller) te halen.
Daarnaast is de E46 coupé sowieso de meer agiele coupé van de twee. De E92 coupé is in vergelijking echt een vrachtschip als je die moet keren; kort draaien is er niet bij, terwijl dat bij de E46 coupé totaal geen probleem is...
De M3 CSL zul je bij z'n nekvel moeten pakken wil je er echt vlot mee kunnen rijden, dat is een compleet andere manier van een auto beleven...