zaterdagavond had ik weeral eens geen zin om te gaan stappen, of om te gaan slapen, Dus: rondhoeken en eens kijken of we nog ander leuk spul tegenkomen. In Heusden hangt plots een Merc C(W211 denk ik?) achter me, maar ik merk al snel de koplampwissers op die toch verklaren dat het geen C 200 diesel is. De C hing vrij kort op mijn bumper, dus ik terug naar m'n 2(+/- 60km/h) en vol erop. De merc ging er ook vol op maar ik bleef er langzaam door 3de en 4de van weg lopen. Bij 160 vind ik het welletjes geweest en rem af. Op een gegeven moment hangen we beide wat te slowpoken achter een vectra, de merc steekt voorbij. Benieuwd wat dit is... Holy christ, C36 AMG prijkte er op het kofferdeksel. Ik er terug achteraan. Na nog een acceleratie van 40 km/h tot 160 km/h loop ik weer op hem in. En ie ging er wel duidelijk voor, want ik hoorde de reihensechser van onze waarde vriend schreeuwen tot in mijn auto(mooie sound wel). Opeens zet de Merc zich links en vertraagd. Ik haal hem in, zijn ruit gaat omlaag en ik hoor de eigenaar schreeuwen "wa moteur zit doa in joh?". Ik doe teken dat we best even langs de weg gaan staan. Na een korte kennismaking met de (turkse) eigenaar moet ik mijn motorkap opendoen, hij gelooft niet dat er een 2.5 24klappertje in ligt. Ook zijn motorkap gaat open, en toen begreep ik er helemaal nix meer van. Het was dus wel degelijk een echte C36 AMG... 280 pk zou het ding hebben. De eigenaar stond er verslagen bij, hij deed zijn motorkap snel dicht en zei dat hij nog ergens moest zijn...
Mijn avond was goed, maar ik begrijp er nog altijd niets van. Ik wist dat de 525 vlotter was dan andere 525's en 325's, maar van 280pk wegrijden??? Gevalletje kapotte motor of is zo'n ding echt zo traag?
euh... WTF?!?
- Downforce Dennis
-
- Downforce Dennis
@Stefan
en die E34 boot dan?
@Tristan
Ok, de koppelomvormer, heb ik ook aan gedacht... De koppelomvormer vreet idd vermogen weg, tussen de 5 en de 7.5 % om precies te zijn. Maar dit is nog altijd maar maximum 20pk op de 280. En volgens fabrieksopgaven gaat de C36 nog altijd in 6.7 seconden tot 100...
en die E34 boot dan?

@Tristan
Ok, de koppelomvormer, heb ik ook aan gedacht... De koppelomvormer vreet idd vermogen weg, tussen de 5 en de 7.5 % om precies te zijn. Maar dit is nog altijd maar maximum 20pk op de 280. En volgens fabrieksopgaven gaat de C36 nog altijd in 6.7 seconden tot 100...