Keuze X1 of wat anders ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Keuze X1 of wat anders ?

Bericht door Hans R » 24 aug 2009, 22:22

Even een vraagje aan de 1-serie kenners.. wat is precies het verschil tussen een 118i en een 120i, is toch dezelfde motor maar software geknepen?
Help! Is deze te chippen?
ivm evt aanschaf X1 met 118i motor (een andere benzine motor is er nog niet ja de 128i.. maarja..)

ErikS

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door ErikS » 25 aug 2009, 07:54

Een X18i Bestellen?

Zal wel lichtelijk ondergemotoriseerd worden.... :cry:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 aug 2009, 08:41

Hans GP schreef:Even een vraagje aan de 1-serie kenners.. wat is precies het verschil tussen een 118i en een 120i, is toch dezelfde motor maar software geknepen?
Help! Is deze te chippen?
ivm evt aanschaf X1 met 118i motor (een andere benzine motor is er nog niet ja de 128i.. maarja..)
Volgens mij zijn die 118i en 120i motoren niet helemaal hetzelfde. Chiptuning levert je - voor beide motoren - nauwelijks wat op (peekaatje of 10 en wat Nm's hier en daar). Voor familly-cruising is een X1 met een 118i prima te doen. Gaat gewoon netjes mee, meer is het niet. Ik bedoel, ik zou mij er totaal niet aan storen. Tenzij je ook een paardenkar of een caravan van 10 meter mee moet gaan trekken, dan valt een 118i motor wel af.
Maar, zo'n X1 laat je toch wel snel staan zeker als je op zoek bent naar een familycar. Veeeeeeeeeeeeeel te duur, te klein, etc. etc. Ik zou snel gaan shoppen bij een ander merk zoals bij Citroen, Ford of een of andere Japanner/Koreaan, of zo iets. Veel meer value for money dan die dure BMW rommel.

Hans R

Bericht door Hans R » 25 aug 2009, 09:53

Nou ik ben inmiddels al bij Mercedes aan het shoppen.. voor de GLK 220cdi automaat en 400nm 8) dat wil tenminste..
Mooie aanbieding hebben ze met alleen achterwiel aandrijving en 20inch velgen, die 118i in een X1 gaat het niet worden en een 118d is er niet met automaat, dan kom je gelijk bij een X1 120d xdriveA

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 aug 2009, 10:35

Hans, ook die Mercedes rommel al helemaal laten schieten. Je bent toch geen ouwe vent :lol: Mercedes = voor ouwe lullen, met een dikke buik! :lol: Gewoon bijv. Opel, Ford, Citroen, Hyundai, Toyota doen. Je moet echt eens bij Toyota kijken!!

Hans R

Bericht door Hans R » 25 aug 2009, 10:39

Toyota!? Doe normaal.. een Yaris ofzo? :hammer:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 aug 2009, 10:41

Rav4 2.2DCat Executive 8)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 aug 2009, 10:46

indobesar schreef:Rav4 2.2DCat Executive 8)
Hele goeie Idensobar. Toyota is een uitstekend merk, auto's van hele goede kwaliteit. Die Ravjes zie je af-en-aan rijden, en dat is niet voor niets. Hele leuke auto's, beetje stoer ook wel en in hele leuke uitvoeringen te krijgen. Ik zou het wel weten! Man, weg met die opa-Mercedes/BMW troep en hupsakee, een leuke Japanner. Heeft zelfs Susuki ook niet wat leuks?

Hans R

Bericht door Hans R » 25 aug 2009, 11:08

Geen Jap, voor mij.. ik hou teveel van mooie dingen..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 aug 2009, 11:15

He Ferdi, overweeg je de 1 er in te ruilen?

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 11:58

De x18i en x20i motoren zijn niet alleen software verschillend, maar ook mechanisch. Zoals inlaatlijn, uitlaatlijn, nokkenas etc.
Hans GP schreef:Mooie aanbieding hebben ze met alleen achterwiel aandrijving en 20inch velgen, die 118i in een X1 gaat het niet worden en een 118d is er niet met automaat, dan kom je gelijk bij een X1 120d xdriveA
Een auto met al een beetje de vorm van een SUV / Geländewagen moet IMHO iig beschikken over vier aangedreven wielen!
Anders vallen ze voor mij in de catagorie 'berm-wannabee-jeep'!

Laatst een Kia Sportage mee gekregen, een interieur om te huilen trouwens, met daarachter een aanhanger van twee ton. Gelukkig was de rit maar drie kilometer, want de auto was toch aan het zwabberen. Heb ook al eens drie ton achter een ML gehad; geen centje pijn.

Hans, zou die X1 120d toch mooi nog eens heroverwegen...

Hans R

Bericht door Hans R » 25 aug 2009, 12:08

Laat hem eerst maar eens op de markt komen :wink: ik wil hem eerst in real life zien..
Een GLK of X20d met alleen RWD is voor mij geen probleem.. hoe vaak ga ik off road? juist, nooit!
Aanhanger is ook niet nodig (hoewel misschien kan ik dan de 340R op slicks zetten 8) )

ErikS

Bericht door ErikS » 25 aug 2009, 12:17

GLK DOEN! Super nice!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 12:18

Hans GP schreef:Laat hem eerst maar eens op de markt komen :wink: ik wil hem eerst in real life zien..
Zowiezo!
Hans GP schreef:Een GLK of X20d met alleen RWD is voor mij geen probleem.. hoe vaak ga ik off road? juist, nooit!
Aanhanger is ook niet nodig (hoewel misschien kan ik dan de 340R op slicks zetten 8) )
Mocht je er toch een aanhanger erachter hangen; neem dan een auto met RWD, niet met FWD. Gewicht komt op achterwielen, heb je toch nog tractie. Is anders een dweil op de weg.
Ervaring leert dat als je een aanhanger hebt, om bijv. de Lotus op te zetten, dat je deze veel meer gaat gebruiken dan je nu zou denken. Schaf er dus een aan die behalve autotransport ook mogelijheid heeft om wanden op te plaatsen.
Afbeelding

GLK vind ik ook een mooie wagen!

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Keuze X1 of wat anders ? (opgesplitst)

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 13:41

Ze zouden trekhaken moeten verbieden onder een FWD :roll:

allen

Bericht door allen » 25 aug 2009, 13:50

Persoonlijk vind ik de GLK itt de X1 wel mooi. :!:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 aug 2009, 14:12

romo schreef:He Ferdi, overweeg je de 1 er in te ruilen?
lol. nee. Mijn ACS1 is echt een veel te gave bak. Maar rationeel is er voor een ACS1 geen enkel argument te noemen die de aankoop van dat hok rechtvaardigt: hij is te duur aanschaf, veeeeel te duur in brandstof verbruik (o nee, ik heb een zuinige turbo, ja, ik let wel op het milieu :lol: ), te klein voor 4 personen met bagage en te onhandig met zijn twee deuren, je moet jezelf zowat krombuigen om je veiligheidsgordel te pakken die veel te ver naar achteren zit. Ding kan alleen maar idioot hard rijden en goed sturen. Meer niet. Kortom: O, wat een goede keuze!!!! Wat een heerlijk rijdershok!!! :df:

Hans overweegt, zo begrijp ik, een (mini) suf voor zijn bedrijf. Dan zou ik een tweedehands Citroen, Ford, Toyota kopen (weet ik het). Ruim en zuinig. Dan ga je toch verdorie niet met die dure rommel rijden. Het is voor de zaak notabene? Dus al helemaal geen X1 :bag:

2000USA

Bericht door 2000USA » 25 aug 2009, 14:25

:thumbup:
Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 14:28

Ferdinand schreef:Hans overweegt, zo begrijp ik, een (mini) suf voor zijn bedrijf. Dan zou ik een tweedehands Citroen, Ford, Toyota kopen (weet ik het). Ruim en zuinig. Dan ga je toch verdorie niet met die dure rommel rijden. Het is voor de zaak notabene? Dus al helemaal geen X1 :bag:
Redelijk to the point :lol: :thumbup:

Hans R

Bericht door Hans R » 25 aug 2009, 15:01

Hey draadje is opgesplitst.. Het begon met een vraag of de 118i motor te chippen is naar een 120i motor.. (bij de 118d is dat natuurlijk geen probleem)
Maarre.. X1 of GLK ze zijn beide gaaf, kwa prijs ontloopt het elkaar bijna niet, ik heb wel het idee dat de GLK een stuk ruimer is.. maar de X1 nog niet gezien.
Wat ik wel gaaf vind is het Cool elegance pakket bij X1, mooi licht leer met sportstoelen en hout op het dashboard..
Het blijven dure bakken en de bijtelling tikt ook lekker mee.. misschien wordt het wel een Golf GTI :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 aug 2009, 15:06

Sjoerd MP BMW schreef:De x18i en x20i motoren zijn niet alleen software verschillend, maar ook mechanisch. Zoals inlaatlijn, uitlaatlijn, nokkenas etc.
Hans GP schreef:Mooie aanbieding hebben ze met alleen achterwiel aandrijving en 20inch velgen, die 118i in een X1 gaat het niet worden en een 118d is er niet met automaat, dan kom je gelijk bij een X1 120d xdriveA
Een auto met al een beetje de vorm van een SUV / Geländewagen moet IMHO iig beschikken over vier aangedreven wielen!

Laatst een Kia Sportage mee gekregen, een interieur om te huilen trouwens, met daarachter een aanhanger van twee ton. Gelukkig was de rit maar drie kilometer, want de auto was toch aan het zwabberen. Heb ook al eens drie ton achter een ML gehad; geen centje pijn.

Nogal een vergelijking zeg..............een kia of een ml :hmmm: :nah:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 aug 2009, 17:28

Downforce Hans schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:De x18i en x20i motoren zijn niet alleen software verschillend, maar ook mechanisch. Zoals inlaatlijn, uitlaatlijn, nokkenas etc.

Nogal een vergelijking zeg..............een kia of een ml :hmmm: :nah:
LOL idd :bag:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 18:48

Valt de GLK niet in de klasse/segment van de X3 en Freelander.
X1 is volgens mij meer concurrerend met de Tiguan, Kuga, RAV.
Hans GP schreef:Het blijven dure bakken en de bijtelling tikt ook lekker mee.. misschien wordt het wel een Golf GTI :wink:
Grijs kenteken...?

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 25 aug 2009, 20:17

Volgens mij is het sterke punt van de X1 dat hij helemaal niet duur is! Volgens mij een vanaf prijs van +/- 32k...

Hans R

Bericht door Hans R » 10 sep 2009, 20:04

Toch vandaag bijna de X1 besteld.. ik ben er bijna uit met die gasten.. afschrijving is killing met de GP :?
Maarja.. mooi ding die X1 en de vanafprijs is idd leuk.. maar je zit zo op €54000,- :shock: en met automaat €60000,- :shocking:
en aangezien de bijtelling bij elke €10000,- catalogusprijs, je per jaar prive €1000,- extra kost.. zit ik er toch sterk aan te denken om een dikke 5 deurs GTI met dsg bak te nemen :oops:
De inruilprijs is bij Volkswagen nog hoger dan bij BMW

Er is gewoon geen leuke auto te koop, die een beetje snel is en met een goede automaat en niet te gek duur natuurlijk..

Plaats reactie