Audi RS4 Avant of BMW 335i touring
- Mat Firens
Audi RS4 Avant of BMW 335i touring
Hoi,
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn 335i coupe in te ruilen aangezien ik iets meer ruimte nodig heb. Nu is de 335i de beste auto die ik ooit heb gereden. Niet de snelste, niet de comfortabelste, niet de zuinigste etc maar wel de beste. Een hoog gemiddelde van alles wat ik ooit heb gereden. Veel van jullie vinden de turbo's maar niets maar als je er dagelijks mee rijd, vaak in Duitsland, dan is het subliem. Nou hoor ik iedereen al denken, er is een enorm verschil tussen een atmosferische v8 en een twin turbo. Dat ben ik volledig eens maar ik vind de RS4 heel behoorlijk wegtrekken vanuit lage toeren als je even geen zin hebt om te schakelen.
Maar nu komt min of meer mijn punt van twijfel. Er zijn een aantal zaken bij een auto waarvan ik stante pede afhaak. Stoelen, als de stoelen niet goed zijn, niet goed zitten dan houdt het op. Nou vind ik de RS4 Avant een enorm mooie auto, ondanks dat het inmiddels een oud model is (Audi maakt ze niet meer) en ze niet over alle snufjes beschikken waar een 2009 of 2010 auto wel over beschikt vind ik het een super mooi model. Met name de ingetogenheid in combinatie met de brede wielkasten erg mooi. Maar dan trek je de deur open en zie je naast een mooi dashboard een paar stoelen die niet zouden misstaan in een hardcore WRC rally auto. Ofwel, die Recaro monsters. Ze zitten best goed maar in mijn ogen volstrekte overkill in een dagelijkse auto voor de weg. Ook al heeft het ding 420 PK, het blijft een auto voor dagelijks vervoer en geen Rally of Circuit auto. Althans, niet in standaard uitvoering. En ik trek het niet om meerdere keren in de week in mijn auto te stappen waarbij me iets tegenstaat.
Weten jullie of daar iets aan te doen is. Of Audi dus andere stoelen levert in de RS4 dan die Recaro modellen?
Nu ik toch bezig ben, ik was bij mijn BMW dealer en die vertelde me dat BMW nu met eigen tuningsets gaat komen voor de snellere modellen zodat (als je dat wil doen) de garantie gehandhaaft blijft. Dit najaar zouden ze tuningsets aan gaan bieden. Heeft iemand dit ook vernomen?
Thx alvast weer voor de antwoorden.
Groeten
Mat
PS: deze vind ik dus erg mooi.. afgezien van de stoelen:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6071373
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn 335i coupe in te ruilen aangezien ik iets meer ruimte nodig heb. Nu is de 335i de beste auto die ik ooit heb gereden. Niet de snelste, niet de comfortabelste, niet de zuinigste etc maar wel de beste. Een hoog gemiddelde van alles wat ik ooit heb gereden. Veel van jullie vinden de turbo's maar niets maar als je er dagelijks mee rijd, vaak in Duitsland, dan is het subliem. Nou hoor ik iedereen al denken, er is een enorm verschil tussen een atmosferische v8 en een twin turbo. Dat ben ik volledig eens maar ik vind de RS4 heel behoorlijk wegtrekken vanuit lage toeren als je even geen zin hebt om te schakelen.
Maar nu komt min of meer mijn punt van twijfel. Er zijn een aantal zaken bij een auto waarvan ik stante pede afhaak. Stoelen, als de stoelen niet goed zijn, niet goed zitten dan houdt het op. Nou vind ik de RS4 Avant een enorm mooie auto, ondanks dat het inmiddels een oud model is (Audi maakt ze niet meer) en ze niet over alle snufjes beschikken waar een 2009 of 2010 auto wel over beschikt vind ik het een super mooi model. Met name de ingetogenheid in combinatie met de brede wielkasten erg mooi. Maar dan trek je de deur open en zie je naast een mooi dashboard een paar stoelen die niet zouden misstaan in een hardcore WRC rally auto. Ofwel, die Recaro monsters. Ze zitten best goed maar in mijn ogen volstrekte overkill in een dagelijkse auto voor de weg. Ook al heeft het ding 420 PK, het blijft een auto voor dagelijks vervoer en geen Rally of Circuit auto. Althans, niet in standaard uitvoering. En ik trek het niet om meerdere keren in de week in mijn auto te stappen waarbij me iets tegenstaat.
Weten jullie of daar iets aan te doen is. Of Audi dus andere stoelen levert in de RS4 dan die Recaro modellen?
Nu ik toch bezig ben, ik was bij mijn BMW dealer en die vertelde me dat BMW nu met eigen tuningsets gaat komen voor de snellere modellen zodat (als je dat wil doen) de garantie gehandhaaft blijft. Dit najaar zouden ze tuningsets aan gaan bieden. Heeft iemand dit ook vernomen?
Thx alvast weer voor de antwoorden.
Groeten
Mat
PS: deze vind ik dus erg mooi.. afgezien van de stoelen:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6071373
-
Re: Audi RS4 Avant of BMW 335i touring
Daar kan je zo stoelen inzetten van een gewone A4 hoor....geen probleem.
Hou je die andere voor als je hem weer wegdoet.,
Hou je die andere voor als je hem weer wegdoet.,
-
Mat
Een RS4 is een heel andere auto dan een 335. Zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik al meer dan 2 jaar een RS4 en ik kan je zeggen ,tot volle tevredenheid. De auto is heel schakellui te rijden.Op de snelweg rij ik altijd in 6 en altijd is de auto snel genoeg.Zonder morren pakt de auto vanaf 40 in de 6e versnelling op. Realiseer je wel dat het model verouderd is t.o.v een 335. Voor de RS4 reed ik een 535d toen ik de RS4 kreeg viel mij het windgeruis op en het navi is veel simpeler. Ik ben een voorstander van het Idrive en dat mis ik nog steeds. Waarom heb ik dan een RS4?? Omdat de auto zoveel te bieden heeft!!! Het geluid is gaaf, de wegligging is top,het interieur is mooi en de stoelen ( die jij niet wil
) zitten geweldig.
Ik heb een paar weken geleden nog proefgereden met een M3 maar ik zie niet in wat die auto meer te bieden heeft dus ik blijf nog wel even RS4 rijden totdat de nieuwe RS4/5 er is of BMW met een meer hardcore M3 komt.
Dus
Een 335 is moderner maar een RS4 is veel sportiever/aparter/bijzonderder!!!
Een RS4 is een heel andere auto dan een 335. Zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik al meer dan 2 jaar een RS4 en ik kan je zeggen ,tot volle tevredenheid. De auto is heel schakellui te rijden.Op de snelweg rij ik altijd in 6 en altijd is de auto snel genoeg.Zonder morren pakt de auto vanaf 40 in de 6e versnelling op. Realiseer je wel dat het model verouderd is t.o.v een 335. Voor de RS4 reed ik een 535d toen ik de RS4 kreeg viel mij het windgeruis op en het navi is veel simpeler. Ik ben een voorstander van het Idrive en dat mis ik nog steeds. Waarom heb ik dan een RS4?? Omdat de auto zoveel te bieden heeft!!! Het geluid is gaaf, de wegligging is top,het interieur is mooi en de stoelen ( die jij niet wil

Ik heb een paar weken geleden nog proefgereden met een M3 maar ik zie niet in wat die auto meer te bieden heeft dus ik blijf nog wel even RS4 rijden totdat de nieuwe RS4/5 er is of BMW met een meer hardcore M3 komt.
Dus
Een 335 is moderner maar een RS4 is veel sportiever/aparter/bijzonderder!!!
- cooldragon
Mat,de stoelen zien er veel meer hardcore uit dan hoe ze zitten. Probeer het eens zou ik zeggen.
Mocht je ze nog steeds TE vinden, de Recaro's uit de S4 avant zien er iets minder hardcore uit, maar bieden erg veel zijdelingse steun en nog erg comfie. Is dat dan misschien iets voor je?(stoelen zijn volgens mij zo over te zetten)

@ Leonard>> nog steeds tevreden over de RS4?haha moet wel!
Al enig idee wanneer de nieuwe RS4/5 uitkomt? Bij PON Leusden zeiden ze tegen me dat dat nog weleens na de zomer van volgend jaar pas kan worden
Mocht je ze nog steeds TE vinden, de Recaro's uit de S4 avant zien er iets minder hardcore uit, maar bieden erg veel zijdelingse steun en nog erg comfie. Is dat dan misschien iets voor je?(stoelen zijn volgens mij zo over te zetten)
@ Leonard>> nog steeds tevreden over de RS4?haha moet wel!
Al enig idee wanneer de nieuwe RS4/5 uitkomt? Bij PON Leusden zeiden ze tegen me dat dat nog weleens na de zomer van volgend jaar pas kan worden
- cooldragon
Mat, de kuipstoelen waar jij het over hebt, zijn dat geen optionele stoelen?
Volgens deze serie zitten de stoelen die in mijn S4 zitten, ook in de RS4(of heeft de US versie andere specs?)
Achterin is het interieur ook identiek aan de S4:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens deze serie zitten de stoelen die in mijn S4 zitten, ook in de RS4(of heeft de US versie andere specs?)
Achterin is het interieur ook identiek aan de S4:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mat Firens
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik heb inmiddels ook al RS4's gezien zonder de Recaro stoelen. Nu moet ik nog een RS4 Avant zien te vinden die en te koop staat en geen Recaro's heeft en waarop ik mijn 335i kan inruilen. De zoektocht is begonnencooldragon schreef:Mat, de kuipstoelen waar jij het over hebt, zijn dat geen optionele stoelen?

Ik heb nog niemand gehoord over dat tunings verhaal van BMW, ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Thx in ieder geval voor de reacties tot nu toe, het helpt me weer verder.
Mat
- Maus335i
Bedoel je niet de BMW performance sets? BMW biedt via het Performance programma een chipkuurtje aan voor 2000 euro en dan ga je naar de 325pk. Alles onder fabrieksgarantie natuurlijk. Ik hoop dat ze meer sets gaan aanbieden, maar ik ben er bang voor eigenlijk. Een Alpina B3 met 360pk concurreert al bijna met de M3 op prestatiegebied en die vermogenstoename van 19pk voor 2000 euro weet ik zo niet..
Persoonlijk vind ik de RS4 Avant mooier, maar ik zou voor de 335i touring gaan. Nu heb ik zelf ook een 335i coupe ('09 model) en ben ik een beetje bevooroordeeld
Maar na 3 jaar Audi te hebben gereden kan BMW me meer beroeren. Afhankelijk van je wensen en budget.. de nieuwe 3 series (vanaf oktober 08 als ik me niet vergis) hebben bijvoorbeeld de nieuwe iDrive wat in mijn ogen een ENORME verbetering is tegenover de oude. Niet alleen ziet het er grafisch vele malen beter uit, maar ook het gebruikersgemak (door de gejatte knoppen bij Audi
) is een stuk toegenomen. De navigatie is ook snel, binnen notime heb je een nieuwe route berekend wat in de oude iDrive nog wel eens een minuut ofzo wilde duren. Dit komt natuurlijk vanwege de ingebouwde 40GB harde schijf waar je ook MP3 muziek op op kan slaan (en afspelen).
Daarnaast hebben de modellen 3serie vanaf oktober '08 standaard een DCT automaat, zou je daar voor willen gaan. De DCT heeft een dubbele koppeling net zoals de DSG, S-tronic.. enz. Mijn collega heeft een 335i coupe uit '06 en heeft nog de oude automaat. Hoewel deze ook snel schakelt is het nog een wereld van verschil met de DCT. Het gaat niet alleen om een mooi stukje techniek, maar de rijbeleving in de auto is behoorlijk anders. Echt een stuk sportiever. Als je voor de handbak gaat is dit natuurlijk allemaal niet van toepassing.
En als je van een beetje uitlaatsound houdt, neem de BMW Performance uitlaten. Kost rond de 1750 incl. BTW en montage, maar het klinkt zooo verschrikkelijk goed
Persoonlijk vind ik de RS4 Avant mooier, maar ik zou voor de 335i touring gaan. Nu heb ik zelf ook een 335i coupe ('09 model) en ben ik een beetje bevooroordeeld

Daarnaast hebben de modellen 3serie vanaf oktober '08 standaard een DCT automaat, zou je daar voor willen gaan. De DCT heeft een dubbele koppeling net zoals de DSG, S-tronic.. enz. Mijn collega heeft een 335i coupe uit '06 en heeft nog de oude automaat. Hoewel deze ook snel schakelt is het nog een wereld van verschil met de DCT. Het gaat niet alleen om een mooi stukje techniek, maar de rijbeleving in de auto is behoorlijk anders. Echt een stuk sportiever. Als je voor de handbak gaat is dit natuurlijk allemaal niet van toepassing.
En als je van een beetje uitlaatsound houdt, neem de BMW Performance uitlaten. Kost rond de 1750 incl. BTW en montage, maar het klinkt zooo verschrikkelijk goed

-
Ik denk dat elke dealer normale S4 stoelen voor je kan bestellen en monteren. Als ze daarmee een RS4 kunnen verkopen zouden ze gek zijn om jou als mogelijke klant weer laten gaan.Mat Firens schreef: Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik heb inmiddels ook al RS4's gezien zonder de Recaro stoelen. Nu moet ik nog een RS4 Avant zien te vinden die en te koop staat en geen Recaro's heeft en waarop ik mijn 335i kan inruilen. De zoektocht is begonnen![]()
Overigens zou ik ze wel een keer op een langere rit proberen. Dat ze er racy uitzien wil niet zeggen dat ze slecht zitten. In mijn Honda S2000 zaten ook stoelen van Recaro, zagen er ook vrij racy uit. Deze zaten echter (voor mij tenminste, is erg persoonlijk) beter dan de sportstoelen van bijvoorbeeld een E46 3 serie. Terwijl de BMW stoelen er minder sportief uitzien.
- Kasteel
Jup, best wel dure optie, zoveel hebben dat niet dacht ikcooldragon schreef:Mat, de kuipstoelen waar jij het over hebt, zijn dat geen optionele stoelen?

- Femme
Beetje raar verhaal over die stoelen? Die zien er toch super gaaf uit en zitten waarschijnlijk ook geweldig. Wie wil dat nou niet in zijn auto?
De Recaro-kuipstoelen in mijn Z4 zitten comfortabeler dan de standaard stoelen, alleen de instap is wat moeilijker. De stoelen in de RS4 zijn niet extreem gevormd en ik kan me dan ook niet voorstellen dat de instap een probleem is.
Het zal iig geen moeite zijn om een A4-rijder te vinden die stoelen wil swappen.
De Recaro-kuipstoelen in mijn Z4 zitten comfortabeler dan de standaard stoelen, alleen de instap is wat moeilijker. De stoelen in de RS4 zijn niet extreem gevormd en ik kan me dan ook niet voorstellen dat de instap een probleem is.
Het zal iig geen moeite zijn om een A4-rijder te vinden die stoelen wil swappen.
- Kasteel
Optioneel en wellicht te (voor mij lijkt het juist top)

Standaard en ook al top:

Wat ik op het moment echt top stoelen vind, DE compromis, zijn de stoelen in de C63 AMG.
Standaard en ook al top:
Wat ik op het moment echt top stoelen vind, DE compromis, zijn de stoelen in de C63 AMG.
- Niels
- Auto: Prius+
Eventueel zou je de stoelen kunnen ruilen met een R32 rijder want ook daarin waren ze optioneel. Persoonlijk vind ik ze helemaal top maar de standaard Recaro's zijn ook absoluut niet verkeerd. Het onderstel lijkt me geen probleem want dat is altijd pas voor een Recaro lijkt me. Stekkers voor airbags e.d. allemaal VAG dus ook dat is gewoon standaard spul. Succes met het maken van een keuze, verkeerd kun je toch niet kiezen (al vind ik de RS4 DE mooiste/smakelijkste station tot nu toe) 8)
-
In NL waren de stoelen volgens mij geen optie. Standaard werden ze geleverd met de RS schaalstoelen en als gratis optie waren de normale recaro stoelen leverbaar. Heb je wel eens in de schaalstoelen gezeten Mat?? Zo hardcore zijn ze nu ook weer niet. Ze zitten super alleen moet je niet te dik zijn want het zou wel eens kunnen zijn dat je dan klem komt te zitten
Als je persé die recaro stoel wil kijk dan eens naar duitse import daar rijd het merendeel met de recaro stoel.

- Mat Firens
Hoezo is het een 'raar verhaal' ? Ik wil ze dus niet, zoiets heet smaak en dat is nogal verschillend (godzijdank anders was het wat saai in de wereld) daar kan je over twisten maar dat heeft volgens mij heel weinig zin.Femme schreef:Beetje raar verhaal over die stoelen? Die zien er toch super gaaf uit en zitten waarschijnlijk ook geweldig. Wie wil dat nou niet in zijn auto?

-
- Auto: M3P, 130i
Wat saai is, is natuurlijk ook relatief 

- Mat Firens
Jazeker en ze zitten ook niet verkeerd ben 5 maanden geleden met een RS4 (geen Avant) naar Oostenrijk geblazen en ze zaten prima. Ik vind ze alleen niet mooi. Ik vind de 'el cheapo' RS stoelen (zitten volgens mij ook in de S) mooier. Tsja..... nu nog een RS4 vinden die geen Recaro heeft. Zal gezien hetgeen nu te koop staat niet makkelijk worden.leonard schreef:Heb je wel eens in de schaalstoelen gezeten Mat??
-
In DLD staan er volgens mij genoeg met die stoelen. Een NLauto zal lastig worden.Mat Firens schreef:Jazeker en ze zitten ook niet verkeerd ben 5 maanden geleden met een RS4 (geen Avant) naar Oostenrijk geblazen en ze zaten prima. Ik vind ze alleen niet mooi. Ik vind de 'el cheapo' RS stoelen (zitten volgens mij ook in de S) mooier. Tsja..... nu nog een RS4 vinden die geen Recaro heeft. Zal gezien hetgeen nu te koop staat niet makkelijk worden.leonard schreef:Heb je wel eens in de schaalstoelen gezeten Mat??
- Maus335i
Ik vind die Recaro stoelen in de RS4 ook niet mooi 

-
Ik heb nog niemand gehoord over dat tunings verhaal van BMW, ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Ik vermoed dat het tuningsprogramma van BMW verdomd veel ACS componenten bevat.
Zowel qua motorische en optische tuning.
niet afgelopen jaar maar jaar daarvoor in Essen een paar ACS BMW's bekeken en later op andere shows een paar BMW tuning bekeken en t leek r erg op dat het door ACS " geinspireerd " is.
Groeten,
Glenn
niet afgelopen jaar maar jaar daarvoor in Essen een paar ACS BMW's bekeken en later op andere shows een paar BMW tuning bekeken en t leek r erg op dat het door ACS " geinspireerd " is.
Groeten,
Glenn
- Sperdy
Uiterlijk: ik vind een RS4 Avant veeeeeeeel specialer dan een 335i touring BMW. Het geluid van een RS4 vind ik ook veeeeel mooier, alhoewel een 3 liter TT motor ook mooi klinkt. Rijden? Ik heb ooit in een RS4 sedan gereden, tja, dat vond ik indrukwekkend. In een 335i heb ik nooit gereden. PK's, het schijnt dat geen enkele RS4 'af fabriek' de 400 pk aantikt, allemaal rond de 390pk (de opgegeven 420pk is dus sterk overrated). En een 335i zit gewoon op 325-330pk (sterk underrated tov. de 306). In real life denk ik dat een RS4 Avant marginaal sneller is, dus voor de Power hoef je de RS4 niet te doen tov. een 335i. Toch zou ik voor de RS 4 gaan: veel mooier en specialer.
- Maus335i
Bedoel ook jij niet gewoon die BMW Performance sets? Anders zou ik het niet weten (en ben ik ook erg nieuwsgierig, wil de 335 wel laten chippen maar niet mn garantie verliezen).Glenn Nassy schreef:Ik heb nog niemand gehoord over dat tunings verhaal van BMW, ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Groeten,
Glenn
- Sperdy
De motortuning zou mij niet verbazen. BMW doet gewoon het garantiewerk voor mijn Schnitzer. Optisch vind ik die PP niet erg op Schnitzer lijken.Maus335i schreef:Bedoel ook jij niet gewoon die BMW Performance sets? Anders zou ik het niet weten (en ben ik ook erg nieuwsgierig, wil de 335 wel laten chippen maar niet mn garantie verliezen).Glenn Nassy schreef:Ik heb nog niemand gehoord over dat tunings verhaal van BMW, ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Groeten,
Glenn
- cooldragon
@ Mat>> De stoelen die in de S4 (en dus standaard blijkbaar in duitse RS4' s) zijn ook recaro sportstoelen.
Let wel op, die bv in de Ford Focus zitten , zien er uiterlijk hetzelfde uit als die in de S4, maar zijn onderhuids heel erg anders. Die van de S4 zitten veel lekkerder. Dus zomaar swappen met een ander model of merk moet je een beetje mee uitkijken!
Let wel op, die bv in de Ford Focus zitten , zien er uiterlijk hetzelfde uit als die in de S4, maar zijn onderhuids heel erg anders. Die van de S4 zitten veel lekkerder. Dus zomaar swappen met een ander model of merk moet je een beetje mee uitkijken!
-
Hier op het forum is een "nieuweling" die een R32 heeft gekocht, maar jammer genoeg niet die Recaro's. Misschien kunnen jullie ruilen.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zijn beide super auto's natuurlijk maar een RS4 is iets speciaals, een 335i niet. Duidelijk dus.