BMW V12 in detail

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

BMW V12 in detail

Bericht door romo » 16 aug 2009, 22:30

http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... post-30691" onclick="window.open(this.href);return false;

KUNSTWERK

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Joop » 16 aug 2009, 22:35

Blokje en algehele techniek is al minstens zo interessant als de koppel-vermogen grafiek...

...750Nm trekkracht over het hele toerenbereik (wat je normaal dagelijks gebruikt...) :clap:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Casper » 17 aug 2009, 00:12

Wow :shock: :shock:

Wel jammer dat de vermogensopbouw zo lineair is, ik zie dat liever exponentieel toenemen met de toeren :P Maar in een 7-serie natuurlijk wel zo comfi...

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW V12 in detail

Bericht door steve smith » 17 aug 2009, 01:32

Can't wait :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Sperdy » 17 aug 2009, 15:00

Klote blok want er zitten turbo's op. Turbo's zijn voor dieseltjes. Gasrespons zal wel waardeloos zijn. Heeft bovenin geen power. Kan direct afvalbak in ... :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Joop » 17 aug 2009, 21:27

Laat Robin en André het maar niet horen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Erik K. » 17 aug 2009, 21:51

Ferdinand schreef:Klote blok want er zitten turbo's op. Turbo's zijn voor dieseltjes. Gasrespons zal wel waardeloos zijn. Heeft bovenin geen power. Kan direct afvalbak in ... :wink:
Daar weet Schnitzel vast wel raad mee ;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Snipe » 18 aug 2009, 09:02

romo schreef:KUNSTWERK
....maar waarom het dan weer onder zo'n achterlijk stuk plastic verstopt moet zijn....

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW V12 in detail

Bericht door romo » 18 aug 2009, 09:49

Das makkelijker voor het maken van die 1:18 modellen............................. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Snipe » 18 aug 2009, 09:55

Nu je het zegt, ze kwamen pas na het faillissement van Bburago in de mode.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Sjoerd » 21 aug 2009, 23:47

Weet iemand of de 760 als X-drive komt? Of komt alleen de 750 als X-drive?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW V12 in detail

Bericht door steve smith » 22 aug 2009, 01:19

Sjoerd schreef:Weet iemand of de 760 als X-drive komt? Of komt alleen de 750 als X-drive?
Voorlopig alleen de 50 zegt men. Maar ja, er zou ook geen 60 komen...... Kan me wel voorstellen dat het qua ruimte een serieus probleem wordt met langere motor + fluitjes + FWD driveline.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW V12 in detail

Bericht door RVV » 22 aug 2009, 11:27

Snipe schreef:
romo schreef:KUNSTWERK
....maar waarom het dan weer onder zo'n achterlijk stuk plastic verstopt moet zijn....

Afbeelding

Die kappen hebben vooral de functie om het geluid van de motor te dempen.

Mike16v
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Mike16v » 27 aug 2009, 16:45

Die afdekkingen zitten erop ivm de veiligheidseisen...

tegenwoordig is het front van kunstof om bij aanrijdingen met voetgangers het letsel zo klein mogelijk te houden .

Bij bmw noemen ze dat een genot om door zo'n auto aan gereden te worden ipv een met een hoop metaal, ook de plaats vd motor ( verder naar achter ), en zelfs de distributie aan de achterzijde vd motor ipv voor zijn ook een onderdeel van dat stukje xtra veiligheid

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Andre » 27 aug 2009, 17:10

Een turbo kan je nooit een kunstwerk noemen. Vermogen uit een turbo halen de weg van de minste weerstand.

Weet je wat een kunstwerk is.

Porsche 3.8 een 6 cil met 8500 toeren en 450pk.
Bmw 3.2 CSL 6 cil 7900 toeren en 360pk.

Z4 motorsport 3.2 motor 420 pk en 9000 toeren

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 28 aug 2009, 12:10

Ha, die Fappers;

Mooi stuk techniek en lekker tegendraads ook in dit groene tijdperk. BMW laat hier vakkundig zien dat ze aan beide kanten van de schaal kunnen scoren met energielabels. Wél opvallend dat ze voor deze V12 niet de turboconfiguratie van de 4.4l V8 hebben overgenomen; de turbo's binnen de V plaatsen werd immers als het ei van Columbus gepresenteerd. Heeft wellicht te maken met de toepassing in de RR Ghost plus het feit dat de V12 een 60-graden blokhoek heeft waardoor de zaak mogelijk te hoog zou worden.

Denny
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46

Re: BMW V12 in detail

Bericht door Denny » 28 aug 2009, 21:19

Andre schreef:Een turbo kan je nooit een kunstwerk noemen. Vermogen uit een turbo halen de weg van de minste weerstand.
Was porsche eens niet bezig met een turbo met schoepen die zich aanpassen aan het motortoerental. Minder turbolag dus. Dat mag toch wel turbokunst genoemd worden hoor.
turbo en 4wd :angel:

Ik denk ineens aan anti lag, launchcontrol, elektronische difs. you can't beat that. Ik hoor die klapperende, klikkende mitsu's al weer langskomen hhahaha

natuurlijk is atmosferisch leuker kwa toeren en techniek maar met de huidige maatschappelijke normen is het helaas een beetje achterhaald. :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten