BMW V12 in detail
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
BMW V12 in detail
http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/ ... post-30691" onclick="window.open(this.href);return false;
KUNSTWERK
KUNSTWERK
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW V12 in detail
Blokje en algehele techniek is al minstens zo interessant als de koppel-vermogen grafiek...
...750Nm trekkracht over het hele toerenbereik (wat je normaal dagelijks gebruikt...)
...750Nm trekkracht over het hele toerenbereik (wat je normaal dagelijks gebruikt...)

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW V12 in detail
Wow
Wel jammer dat de vermogensopbouw zo lineair is, ik zie dat liever exponentieel toenemen met de toeren
Maar in een 7-serie natuurlijk wel zo comfi...


Wel jammer dat de vermogensopbouw zo lineair is, ik zie dat liever exponentieel toenemen met de toeren

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW V12 in detail
Can't wait 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW V12 in detail
Klote blok want er zitten turbo's op. Turbo's zijn voor dieseltjes. Gasrespons zal wel waardeloos zijn. Heeft bovenin geen power. Kan direct afvalbak in ... 

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW V12 in detail
Laat Robin en André het maar niet horen... 

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW V12 in detail
Daar weet Schnitzel vast wel raad meeFerdinand schreef:Klote blok want er zitten turbo's op. Turbo's zijn voor dieseltjes. Gasrespons zal wel waardeloos zijn. Heeft bovenin geen power. Kan direct afvalbak in ...

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW V12 in detail
....maar waarom het dan weer onder zo'n achterlijk stuk plastic verstopt moet zijn....romo schreef:KUNSTWERK
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW V12 in detail
Das makkelijker voor het maken van die 1:18 modellen............................. 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW V12 in detail
Nu je het zegt, ze kwamen pas na het faillissement van Bburago in de mode.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW V12 in detail
Weet iemand of de 760 als X-drive komt? Of komt alleen de 750 als X-drive?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW V12 in detail
Voorlopig alleen de 50 zegt men. Maar ja, er zou ook geen 60 komen...... Kan me wel voorstellen dat het qua ruimte een serieus probleem wordt met langere motor + fluitjes + FWD driveline.Sjoerd schreef:Weet iemand of de 760 als X-drive komt? Of komt alleen de 750 als X-drive?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW V12 in detail
Snipe schreef:....maar waarom het dan weer onder zo'n achterlijk stuk plastic verstopt moet zijn....romo schreef:KUNSTWERK
Die kappen hebben vooral de functie om het geluid van de motor te dempen.
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
Re: BMW V12 in detail
Die afdekkingen zitten erop ivm de veiligheidseisen...
tegenwoordig is het front van kunstof om bij aanrijdingen met voetgangers het letsel zo klein mogelijk te houden .
Bij bmw noemen ze dat een genot om door zo'n auto aan gereden te worden ipv een met een hoop metaal, ook de plaats vd motor ( verder naar achter ), en zelfs de distributie aan de achterzijde vd motor ipv voor zijn ook een onderdeel van dat stukje xtra veiligheid
tegenwoordig is het front van kunstof om bij aanrijdingen met voetgangers het letsel zo klein mogelijk te houden .
Bij bmw noemen ze dat een genot om door zo'n auto aan gereden te worden ipv een met een hoop metaal, ook de plaats vd motor ( verder naar achter ), en zelfs de distributie aan de achterzijde vd motor ipv voor zijn ook een onderdeel van dat stukje xtra veiligheid
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW V12 in detail
Een turbo kan je nooit een kunstwerk noemen. Vermogen uit een turbo halen de weg van de minste weerstand.
Weet je wat een kunstwerk is.
Porsche 3.8 een 6 cil met 8500 toeren en 450pk.
Bmw 3.2 CSL 6 cil 7900 toeren en 360pk.
Z4 motorsport 3.2 motor 420 pk en 9000 toeren
Weet je wat een kunstwerk is.
Porsche 3.8 een 6 cil met 8500 toeren en 450pk.
Bmw 3.2 CSL 6 cil 7900 toeren en 360pk.
Z4 motorsport 3.2 motor 420 pk en 9000 toeren
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: BMW V12 in detail
Ha, die Fappers;
Mooi stuk techniek en lekker tegendraads ook in dit groene tijdperk. BMW laat hier vakkundig zien dat ze aan beide kanten van de schaal kunnen scoren met energielabels. Wél opvallend dat ze voor deze V12 niet de turboconfiguratie van de 4.4l V8 hebben overgenomen; de turbo's binnen de V plaatsen werd immers als het ei van Columbus gepresenteerd. Heeft wellicht te maken met de toepassing in de RR Ghost plus het feit dat de V12 een 60-graden blokhoek heeft waardoor de zaak mogelijk te hoog zou worden.
Mooi stuk techniek en lekker tegendraads ook in dit groene tijdperk. BMW laat hier vakkundig zien dat ze aan beide kanten van de schaal kunnen scoren met energielabels. Wél opvallend dat ze voor deze V12 niet de turboconfiguratie van de 4.4l V8 hebben overgenomen; de turbo's binnen de V plaatsen werd immers als het ei van Columbus gepresenteerd. Heeft wellicht te maken met de toepassing in de RR Ghost plus het feit dat de V12 een 60-graden blokhoek heeft waardoor de zaak mogelijk te hoog zou worden.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 11:46
Re: BMW V12 in detail
Was porsche eens niet bezig met een turbo met schoepen die zich aanpassen aan het motortoerental. Minder turbolag dus. Dat mag toch wel turbokunst genoemd worden hoor.Andre schreef:Een turbo kan je nooit een kunstwerk noemen. Vermogen uit een turbo halen de weg van de minste weerstand.
turbo en 4wd

Ik denk ineens aan anti lag, launchcontrol, elektronische difs. you can't beat that. Ik hoor die klapperende, klikkende mitsu's al weer langskomen hhahaha
natuurlijk is atmosferisch leuker kwa toeren en techniek maar met de huidige maatschappelijke normen is het helaas een beetje achterhaald.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten