Afgelopen maandag wat moois gevonden! Op zoek naar een knipperlichtje voor onze Daihatsu keek ik tegen beter weten in bij een autodemontagebedrijf uit Groenlo op de website.
Geen Daihatsu-knipperlicht te vinden natuurlijk, maar toch uit nieuwsgierigheid even bij de sloopauto's gekeken. En wat daar stond..!
Een Austin 1300 GT uit 1973! Dit is 't snelle broertje/zusje van onze Morris 1300 Super de Luxe die een motorrevisie nodig had.
Ik heb gelijk gebeld. Prijs vond ik ok, maar ik heb er -voor het idee- toch nog 10% af geluld.
Direct een busje met aanhanger geregeld en de auto opgehaald.
De auto stond er al twee jaar! Dat er nog geen Mini rijder voor me geweest is, is een wonder! De 1275 cc motoren zijn best geliefd...
De Austin zelf was niet meer te redden: er was een auto aan de rechterzijde ingeklapt. Een fikse schade, blij dat ik er niet in zat!
Maar toen keek ik onder de kap...
Allereerst teleurstelling: Slechts een enkele carburateur. Maar toen: verdomd... Dit blok lijkt wel vers gereviseerd!
Ik heb de motor nog niet horen lopen, maar alles wijst er op dat de motor inderdaad gereviseerd is.
Op het moment dat ik dit schrijf is de Morris motor al uit de Morris gehaald en staat de Austin motor klaar om ingebouwd te worden.
Ik gok dat ik al met al nog twee dagen aan het sleutelen ben voor ik weer kan rijden.
Dan kan de Morris weer aangemeld worden en apk-gekeurd.
De bedoeling is om er mee naar de Spa Six Hours te rijden.
Lees alles over deze vondst op http://www.klassiekerrally.nl" onclick="window.open(this.href);return false;