Exige Cup 260 extra's:
Carbon fibre (resulting in a weight saving of 12kg)
· Roof Panel
· FIA and HANS compliant Driver and Passenger Seats*
· One piece Carbon Fibre Dash Top Panel
· Rear Tailgate
· Front Access Panels
· Front Splitter
· Side air intake ducts
· Rear Spoiler
Lightweight components (resulting in a further weight saving of 22kg)
· Lightweight ‘Motorsport’ Battery
· Ultra-light 12 Spoke Forged Alloy Wheels
· Revised Rear Engine Subframe with lightweight Coating
· Lightweight Fly Wheel
· Lightweight composite bulkhead panel replaces rear window
· Alloy Supercharger U bend pipes
· Footwell Pads
Removing some other non essential components and equipment such as the interior
and boot carpets, front mudflaps, battery cover, interior mirror, sunvisors, rear
tailgate gas strut, results in a further weight saving of 4kg.
Of de welbekende 2-11. Extreem tot op het bot en misschien wel de meest ongefilterde, pure Lotus die er te koop is op dit moment:
Ik ga zelf voor de Exige Cup 260. Dakloos heb ik geen moeite mee, maar de hele tijd met een helm op rijden vind ik niets. En qua snelheid maakt het niet heel veel uit, denk ik.