Alcohol achter het stuur verbieden?!
-
Alcohol achter het stuur verbieden?!
Er is op het moment een feestje bij onze achterburen, en het viel mij op dat meerdere mensen met de auto zijn gekomen en aan het bier zijn..
Als er één ding is waar ik vel op tegen ben is het alcohol achter het stuur!!
Het zou verboden moeten zijn!!
Als er één ding is waar ik vel op tegen ben is het alcohol achter het stuur!!
Het zou verboden moeten zijn!!
- MartijnGizmo
Re: Alcohol achter het stuur verbieden?!
Volledig mee eens.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ja, no-brainer. 100% verbieden.
-
Ik houd niet van overdreven regeltjes. Ik geloof ook niet dat 'een biertje' daadwerkelijk gevaarlijk rijgedrag met zich meebrengt. Er is al regelgeving waarbij men ervan uit gaat dat een bepaalde hoeveelheid moet kunnen. Ik vind dat goed zat. Mocht je het je afvragen heb ik nee gestemd en drink ik zelf niet als ik weet dat ik moet rijden.
- JP
Absoluut, al zouden hogere straffen mogelijk ook afschrikken.
Vorige week toevallig een Duitse politieagent gesproken die 's morgens om 0830u al iemand aanhield met 1.8promille.....
Iets wat je in Duitsland al op 5jaar gevangenis kan komen te staan, zo verteld hij mij.
Vorige week toevallig een Duitse politieagent gesproken die 's morgens om 0830u al iemand aanhield met 1.8promille.....

Iets wat je in Duitsland al op 5jaar gevangenis kan komen te staan, zo verteld hij mij.
-
Nultolerantie als het aan mij lag 

- GTRene
yep me too, verbieden...immers anders lonkt het so easy naar meer dan 1 of 2...
-
Ik ben voor meer controles. Verbieden heeft weinig zin. Vind huidige regelgeving niet verkeerd.
Afgelopen 7 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, totaal maar 3 of 4 keer gecontroleerd. En dan ben ik jong (lees: ga nog wel es op stap) en heb 5 jaar in de horeca gewerkt (1 of 2 keer per week).
Afgelopen 7 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, totaal maar 3 of 4 keer gecontroleerd. En dan ben ik jong (lees: ga nog wel es op stap) en heb 5 jaar in de horeca gewerkt (1 of 2 keer per week).
- JP
Hebben mij nog nooit gecontroleerd in de 12jaar dat ik mijn rijbewijs heb, prive 13000 rij per jaar, en de laaste 8jaar rij ik ook nog eens 130000km 'zakelijk'
- RutgerK
Ik drink hooguit twee biertjes en dan nog let ik bij de eerste wel op hoe deze valt. Een totaal verbod ben ik niet zo voor omdat alcohol niet alleen ingenomen wordt via een glas maar ook via voedsel.
Het is wel een moeilijk geval. Zero-tolerance is makkelijk te bestraffen natuurlijk en de één kan beter tegen een slok alcohol dan de ander. Toch ben ik meer voor het aanspreken van het verstand dan zero-tolerance.
Het is wel een moeilijk geval. Zero-tolerance is makkelijk te bestraffen natuurlijk en de één kan beter tegen een slok alcohol dan de ander. Toch ben ik meer voor het aanspreken van het verstand dan zero-tolerance.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik rijd 25 jaar ( oeps wat gaat het hard
)..........................1 keer gecontroleerd op alcohol ( blazen dus)............................schande lijkt me.
Alcohol; 0,0 zou de norm moeten zijn IMHO..........................en vaker controleren, drugs idem.................................en minder vaak controle op een paar km te hard rijden.................

Alcohol; 0,0 zou de norm moeten zijn IMHO..........................en vaker controleren, drugs idem.................................en minder vaak controle op een paar km te hard rijden.................
- GTRene
zit ook wat in...verbieden is ook al zo wat, je kan het ook verkapt zeggen 0,0 promiel...echter das ook scary, stel dat je wat van die bon bons eet euh met rum ah, die rumbonen je eet zo'n pakje (rumbonen) helemaal alleen op...zou je dan ook de klos zijn? hm...
best moeilijk weer iets verbieden en handhaven
maja ben sowieso tegen onder invloed van rijden...bij de 1 werkt het heel snel en bij de ander minder snel...
net als dat ze ook krant lezen en navigatie bedienen e.d. willen verbieden...zit wat in, echter daar is de 1 weer heel goed in iets doen tegelijkertijd en bestaat er geen gevaar maar de ander rijd dan levengevaarlijk bij dezelfde acties...maja dat geld ook voor hard rijden door de 1 en of door iemand anders die geen brokken maakt of wel goed er mee overweg kan...regels regels regels...maja duidelijkheid moet er wel komen...
best moeilijk weer iets verbieden en handhaven
net als dat ze ook krant lezen en navigatie bedienen e.d. willen verbieden...zit wat in, echter daar is de 1 weer heel goed in iets doen tegelijkertijd en bestaat er geen gevaar maar de ander rijd dan levengevaarlijk bij dezelfde acties...maja dat geld ook voor hard rijden door de 1 en of door iemand anders die geen brokken maakt of wel goed er mee overweg kan...regels regels regels...maja duidelijkheid moet er wel komen...
- Martin van der Zwaard
absoluut verbieden!!
drink zelf geen druppel als ik moet rijden en zo hoort het ook imho.
drink zelf geen druppel als ik moet rijden en zo hoort het ook imho.
- RutgerK
Maar wat is onder invloed? Na één biertje na het sporten ben je niet een gevaar op de weg. Iemand die de BOB is en zijn vrienden om 6 uur 's zaterdagsochtends naar huis rijdt na 24 uur zonder slaap en een zware werkweek rijdt niet persé veiliger.
- DDX
Eerst maar eens meer controle.
Kans dat je nu een controle tegenkomt is zo klein...
Kans dat je nu een controle tegenkomt is zo klein...
- duifjes.com
0,0 kan niet aangezien het kan dat er door iemand zijn lichaam een minimale hoeveelheid alcohol aanmaakt *(heb ik ergens gelezen ed) ik drink tijdens een etentje echt wel 2 glazen wijn om 1900uur als ik om 2200uur moet rijden....ook een biertje *(1 max 2 flesjes) wel en pas mn rijgedrag aan *(lees max. toegestane snelheid) en is minder gevaarlijk dan zeer moe achter stuur stappen......
-
Onlinemarkk
Ik heb JA gestemd. Ik ben tegen alcohol (m.i. een gelegaliseerde en sociaal geaccepteerde hard drugs) echter 0.0 is niet te handhaven.
Dus:
- huidige grens naar beneden, zoals 0.2/0.3
- straffen omhoog, zwaar omhoog
Mark.
(en ja heel, heel soms drink ik een biertje of een glas wijn. Komt zeg 1x voor per 3 maanden. En heel, heel soms (<1x per jaar)heb ik met max 1 glas alcohol (meestal wijn) gereden.
Dus:
- huidige grens naar beneden, zoals 0.2/0.3
- straffen omhoog, zwaar omhoog
Mark.
(en ja heel, heel soms drink ik een biertje of een glas wijn. Komt zeg 1x voor per 3 maanden. En heel, heel soms (<1x per jaar)heb ik met max 1 glas alcohol (meestal wijn) gereden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Verbieden okee. Maar kan 0,0 wel? Da's de vraag. Als ik moet rijden drink ik ook niet. Maar of je dan per definitie 0,0 in je bloed hebt?
- Knot
Hangt natuurlijk meer vanaf.
Ik pak ook wel eens een biertje of 2 als ik moet rijden, puur omdat het hiet in NL toch zo louw als wat gaat in het verkeer, bedoel opletten hoef je niet met gemiddeld 42 waar je 80 mag.
Verbieden prima maar dan wel snelheden omhoog!
Ik pak ook wel eens een biertje of 2 als ik moet rijden, puur omdat het hiet in NL toch zo louw als wat gaat in het verkeer, bedoel opletten hoef je niet met gemiddeld 42 waar je 80 mag.
Verbieden prima maar dan wel snelheden omhoog!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hahaha, dat wordt hem nooit. Zou wel heel mooi zijn natuurlijk.
- Knot
Natuurlijk een beetje overtrokken, maar in de randstad is het gemiddeld echt drama hoor Arthur, het gaat zo traag dat ik zelfs met 2 bier op nog het dashbordkastje zit op te ruimen.
Heb je dan echt 100% concentratie nodig, geen alcohol, minimaal 8 uur slaap, niet eten, niet roken, vol adrenaline voor je uit en om je heen kijken om met stationair toerental in zn 3 achter de rest van de sukkels aan te tuffen met 40 waar je 80 mag omdat ze zo gezellig aan het kletsen zijn over de biefstukjes van gisteravond wat ze ook op een terrasje hadden kunnen doen en op de weg de aandacht bij hun rempunt en instuurpunt etc hadden kunnen houden....?
Heb je dan echt 100% concentratie nodig, geen alcohol, minimaal 8 uur slaap, niet eten, niet roken, vol adrenaline voor je uit en om je heen kijken om met stationair toerental in zn 3 achter de rest van de sukkels aan te tuffen met 40 waar je 80 mag omdat ze zo gezellig aan het kletsen zijn over de biefstukjes van gisteravond wat ze ook op een terrasje hadden kunnen doen en op de weg de aandacht bij hun rempunt en instuurpunt etc hadden kunnen houden....?
- Peric
Het vervelende is dat het voor iedereen verschillend is hoe hij of zij op alcohol reageert. Dus het is leuk dat er een norm is van 2 biertjes, maar die beer van 2 meter met z'n 130 kilo lacht daarom. Terwijl dat iele vrouwtje die al de hele dag niets gegeten heeft ook hetzelfde drinkt, en daar behoorlijk de weg kwijt van kan zijn.
Helemaal verbieden in de zin van drinken en rijden? Vind van wel...
Helemaal verbieden in de zin van drinken en rijden? Vind van wel...
-
Zoals eerder gezegd vind ik de huidige regelgeving best goed, er zou alleen meer controle moeten zijn.
Helemaal verbieden kan toch niet. Ik ben zwaar tegen rijden met alcohol op (dat zijn we denk ik allemaal wel) maar het kwaad van één biertje om 19.00 terwijl je 21.00 moet rijden zie ik niet in. Kan er zo een aantal aanwijzen (irl, niet hier
) die nog leuk met een halve krat achter het stuur kruipen. Dat gaat er bij mij dan weer niet in, das gewoon dom en gevaarlijk. Voor jezelf, anderen en je portemonnee..
Gelukkig ben ik zelden in een situatie gekomen waarin ik móest rijden en toch al flink wat had gedronken. Met het stappen ben ik toch altijd met fiets/OV/BOB. Het enige wat ik van mezelf weet is dat ik nog wel eens met een kater achter het stuur ben gestapt. Geen zware kater, maar wel flink brak. Dat is natuurlijk gewoon hetzelfde, ook al voelt het anders. Denk dat je met een alcoholcontrole dan nog veel meer te pakken hebt ook..
Anyway, heb op 'nee' gestemd omdat een minimum aan alcohol (rumboon, natuurlijk aangemaakt, 1 biertje van 2 uur geleden) naar mijn mening kan. Meer kan niet..
Helemaal verbieden kan toch niet. Ik ben zwaar tegen rijden met alcohol op (dat zijn we denk ik allemaal wel) maar het kwaad van één biertje om 19.00 terwijl je 21.00 moet rijden zie ik niet in. Kan er zo een aantal aanwijzen (irl, niet hier

Gelukkig ben ik zelden in een situatie gekomen waarin ik móest rijden en toch al flink wat had gedronken. Met het stappen ben ik toch altijd met fiets/OV/BOB. Het enige wat ik van mezelf weet is dat ik nog wel eens met een kater achter het stuur ben gestapt. Geen zware kater, maar wel flink brak. Dat is natuurlijk gewoon hetzelfde, ook al voelt het anders. Denk dat je met een alcoholcontrole dan nog veel meer te pakken hebt ook..
Anyway, heb op 'nee' gestemd omdat een minimum aan alcohol (rumboon, natuurlijk aangemaakt, 1 biertje van 2 uur geleden) naar mijn mening kan. Meer kan niet..
- Hielke
Gewoon een 0,00 promille wet instellen.
Weet iedereen precies waar ie aan toe is en de regel is simpel te controleren.
Bij overtreding zwaar straffen.
- Casper
Dat is juist de grap, in je lichaam zit altijd een kleine hoeveelheid alcohol...Hielke schreef:Gewoon een 0,00 promille wet instellen.