DTM & BMW
- Tristan
Re: DTM & BMW
Omdat ze meedoen in het WTCC :idea:
- Chris van S.
Omdat de DTM technologisch eigenlijk bar weinig te maken heeft met de techniek van de straatauto's ?
F1 heeft daar ook niks mee te maken toch?XR5Turbo schreef:Omdat de DTM technologisch eigenlijk bar weinig te maken heeft met de techniek van de straatauto's ?
[inkopmodus] ow ja daar stoppen ze ook mee[/inkopmodus]

- RutgerK
Tot wel jammer dat BMW niet met Audi en Mercedes in één klasse rijdt. Hoe mooi het WTCC soms ook niet, een BMW die wint van een Seat of een Chevy of Lada is toch niet helemaal waar je op zit te wachten. Aan de andere kant was de 320Is nog de enige technische link tussen het WTCC en straatauto's. Kunnen ze het WTCC niet met 1.6 turbo's gaan rijden?
- Chris van S.
Mooie schijnbeweging...luco hornsveld schreef:F1 heeft daar ook niks mee te maken toch?XR5Turbo schreef:Omdat de DTM technologisch eigenlijk bar weinig te maken heeft met de techniek van de straatauto's ?
[inkopmodus] ow ja daar stoppen ze ook mee[/inkopmodus]

Maar wat niet is kan toch nog komen? BMW stopt met de F1 en gaat zich meer richten op toerwagen- en endurance racing.
- RutgerK
En dat is inderdaad nog veel erger. Verliezen van Seat en Chevrolet is toch niet wat BMW als boodschap kunnen brengen.
luco hornsveld schreef:@Rutger, zo vaak winnen ze niet
-
- Auto: X5 M F85
Neuh, 2005, 2006 en 2007 kampioen geworden.... is idd niet zo vaak.... :RutgerK schreef:En dat is inderdaad nog veel erger. Verliezen van Seat en Chevrolet is toch niet wat BMW als boodschap kunnen brengen.

Hans J. schreef:Neuh, 2005, 2006 en 2007 kampioen geworden.... is idd niet zo vaak.... :RutgerK schreef:En dat is inderdaad nog veel erger. Verliezen van Seat en Chevrolet is toch niet wat BMW als boodschap kunnen brengen.
ja vroeger

-
- Auto: X5 M F85
Farfus staat 6 puntjes achter op de oliebotenbrigade, dus het kan nogja vroeger

- Tommy
hoe zat het ook al weer met strafgewicht op basis van aandrijfconcept? kunstmatig achterwielaandrijvers langzamer maken en straffen voor een goed concept? biturbodiesel 2 liter in een E90 en gelijk gewicht als de rest en dan nog eens kijken?
- Joop
Ik denk dat er ook al een behoorlijke sloot geld richting de ALMS M3 gaat denk ik.
Bovendien is de hoofdactiviteit in 2010 de WK Superbikes, waar BMW dit jaar ingestapt is en niet geheel onverdienstelijk voor een eerste jaar. Daarnaast de toerwagenracerij in de vorm van de WTCC (waar eigenlijk Schnitzer vooral de baas in huis is...) en daarnaast de ALMS.
De WTCC is wat mij betreft inmiddels ook al een aanfluiting aan het worden, zeker door het toestaan van dieselmotoren.
Terug naar een ouderwets DTM kampioenschap met Audi, Alfa Romeo, BMW, Opel, Mercedes lijkt me wel het fraaist. Dat waren tenminste leuke races om naar te kijken. Afgelopen zondag ook nog even naar de DTM in Oschersleben zitten kijken, maar dat was niet bijster boeiend...
Bovendien is de hoofdactiviteit in 2010 de WK Superbikes, waar BMW dit jaar ingestapt is en niet geheel onverdienstelijk voor een eerste jaar. Daarnaast de toerwagenracerij in de vorm van de WTCC (waar eigenlijk Schnitzer vooral de baas in huis is...) en daarnaast de ALMS.
De WTCC is wat mij betreft inmiddels ook al een aanfluiting aan het worden, zeker door het toestaan van dieselmotoren.
Terug naar een ouderwets DTM kampioenschap met Audi, Alfa Romeo, BMW, Opel, Mercedes lijkt me wel het fraaist. Dat waren tenminste leuke races om naar te kijken. Afgelopen zondag ook nog even naar de DTM in Oschersleben zitten kijken, maar dat was niet bijster boeiend...
- Dutch
Eens met de meeste standpunten hierboven, quootje van mezelf uit het F1-draadje:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77580" onclick="window.open(this.href);return false;
En de wens van dit draadje wordt misschien sneller werkelijkheid dan we dachten... Heet van de naald! 'BMW hints at DTM comeback'Dutch schreef:Over BMW: wat valt er eigenlijk straks te investeren in 'toerwagens' als het WTCC overstapt op een standard engine? Ik vind dat ze daar sowieso niets te zoeken hebben met Seat en Chevrolet als tegenstanders. Dan zie ik nog liever dat ze overstappen naar het DTM, ook al heeft ook dat niets met toerwagens te maken. Audi heeft 't de laatste tijd toch al niet naar z'n zin in het DTM en met één merk kan het kampioenschap niet overleven...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77580" onclick="window.open(this.href);return false;
- RutgerK
Dat zou geweldig zijn. Misschien is het ook een aanmoediging voor Lexus om nu definitief in het DTM te stappen. Volgens mij heeft Lexus al twee seizoenen plannen om met de IS-F deel te gaan nemen aan het DTM. Misschien Opel nog met een Insignia.
Dutch schreef:Eens met de meeste standpunten hierboven, quootje van mezelf uit het F1-draadje:
En de wens van dit draadje wordt misschien sneller werkelijkheid dan we dachten... Heet van de naald! 'BMW hints at DTM comeback'Dutch schreef:Over BMW: wat valt er eigenlijk straks te investeren in 'toerwagens' als het WTCC overstapt op een standard engine? Ik vind dat ze daar sowieso niets te zoeken hebben met Seat en Chevrolet als tegenstanders. Dan zie ik nog liever dat ze overstappen naar het DTM, ook al heeft ook dat niets met toerwagens te maken. Audi heeft 't de laatste tijd toch al niet naar z'n zin in het DTM en met één merk kan het kampioenschap niet overleven...
- Joop
Thtat sounds promising...
...nu nog de daad bij het woord voegen...
...nu nog de daad bij het woord voegen...
- RJay
Ik heb volgens mij vorig jaar ergens al een dtm achtige proto van de E92 m3 gezien op beeld......... Ding zag er gruwelijk uit.
- Joop
Dat is denk ik dan de ALMS M3...?

....het is uiteindelijk de versie linksonder geworden...

- Tom V
En zojuist hebben ze met die auto hun eerste overwinning behaald na het domineren van de quali. Netjes. 8)
- skinnybmw
Dan zal 't toch echt een "4 deurs" versie moeten worden voor de DTMJoop schreef:Dat is denk ik dan de ALMS M3...?

- Joop
Is dat zo in de laatste DTM-reglement vastgelegd Skinny? De Opel Astra DTM was namelijk ook de coupé van Opel en niet de vierdeurs Vectra...
Hetzelfde geldt voor de 'historische' variant van de DTM: BMW reed ook mee met de tweedeurs E30 M3 terwijl Audi met de Audi 80, Mercedes met de vierdeurs C en Alfa met de 155 op de proppen kwam zetten...
Hetzelfde geldt voor de 'historische' variant van de DTM: BMW reed ook mee met de tweedeurs E30 M3 terwijl Audi met de Audi 80, Mercedes met de vierdeurs C en Alfa met de 155 op de proppen kwam zetten...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik had BMW altijd vrij hoog zitten qua sportief gedachtengoed maar dat is in een paar maand tijd heel erg gekelderd. Over die kunstmatige WTCC aanfluiting hoeven we het verder niet te hebben maar dat ze eerst met F1 stoppen, 'toevallig' net nu het qua resultaten barslecht is en zogenaamd vanwege een strategiewijziging richting duurzaamheid en vervolgens wel nadenken over een DTM comeback, tja.... Dan ben je compleet ongeloofwaardig in mijn ogen. Die DTM is net zo 'duurzaam' (ook al zo'n verschrikkelijk modewoord trouwens) als de Formule 1. Hoewel, denk dat de F1 met zijn KERS systemen en in de toekomst wellicht 4 cilinders en biobrandstoffen nog duurzamer is ook. Zeg dan maar gewoon dat je voor lul staat omdat je aan het vechten bent met Force India en dit jaar het hele veld voor je uitjaagt maar die lulverhalen van duurzaamheid en imago als reden aanvoeren, dat is een zwaktebod.
Begrijp me niet verkeerd, zou het erg mooi vinden als ze weer DTM gaan doen maar dan verwacht en hoop ik ook dat ze niet gelijk huilie huilie gaan doen en met de staart tussen de benen via de achterdeur er weer uitstappen als ze niet gelijk vooraan rijden. Die zwakke strategie hebben ze nu wel uitgevoerd in de F1 en dit gaan ze vast ook doen in het WTCC.
Ik heb VEEL meer respect voor Mercedes Benz zo langzamerhand. Ook in tijden dat het sportief slecht ging bleven ze in de F1 met de uiteindelijke beloning van meerdere kampioenschappen. Daarnaast natuurlijk ook sinds jaar en dag in de DTM.
Vertalen we dat naar de straat, dan zien we dat Mercedes BMW zo langzamerhand ook al voorbijstreeft als sportief merk met hun AMG modellen. BMW is tegenwoordig blijkbaar meer into groen en duurzaam dus hun nieuwe M modellen zijn en worden ook slappe aftreksels en een echte sportauto hebben ze sinds de M1 ook al niet meer, in tegenstelling tot Mercedes en ook Audi met hun SLR en R8.
Mercedes: het nieuwe sportieve Duitse merk.
BMW:
Begrijp me niet verkeerd, zou het erg mooi vinden als ze weer DTM gaan doen maar dan verwacht en hoop ik ook dat ze niet gelijk huilie huilie gaan doen en met de staart tussen de benen via de achterdeur er weer uitstappen als ze niet gelijk vooraan rijden. Die zwakke strategie hebben ze nu wel uitgevoerd in de F1 en dit gaan ze vast ook doen in het WTCC.
Ik heb VEEL meer respect voor Mercedes Benz zo langzamerhand. Ook in tijden dat het sportief slecht ging bleven ze in de F1 met de uiteindelijke beloning van meerdere kampioenschappen. Daarnaast natuurlijk ook sinds jaar en dag in de DTM.
Vertalen we dat naar de straat, dan zien we dat Mercedes BMW zo langzamerhand ook al voorbijstreeft als sportief merk met hun AMG modellen. BMW is tegenwoordig blijkbaar meer into groen en duurzaam dus hun nieuwe M modellen zijn en worden ook slappe aftreksels en een echte sportauto hebben ze sinds de M1 ook al niet meer, in tegenstelling tot Mercedes en ook Audi met hun SLR en R8.

BMW:

-
- Auto: Fun Damn Mentally
99% mee eens, zie mijn avatar:)Wouter81 schreef:Ik had BMW altijd vrij hoog zitten qua sportief gedachtengoed maar dat is in een paar maand tijd heel erg gekelderd. Over die kunstmatige WTCC aanfluiting hoeven we het verder niet te hebben maar dat ze eerst met F1 stoppen, 'toevallig' net nu het qua resultaten barslecht is en zogenaamd vanwege een strategiewijziging richting duurzaamheid en vervolgens wel nadenken over een DTM comeback, tja.... Dan ben je compleet ongeloofwaardig in mijn ogen. Die DTM is net zo 'duurzaam' (ook al zo'n verschrikkelijk modewoord trouwens) als de Formule 1. Hoewel, denk dat de F1 met zijn KERS systemen en in de toekomst wellicht 4 cilinders en biobrandstoffen nog duurzamer is ook. Zeg dan maar gewoon dat je voor lul staat omdat je aan het vechten bent met Force India en dit jaar het hele veld voor je uitjaagt maar die lulverhalen van duurzaamheid en imago als reden aanvoeren, dat is een zwaktebod.
BMW:
Alleen vind ik 'n R8 en Vision SLR nou niet echt voorbeelden van voor MIJ 'supersportief wow die wil ik koste wat het kost'en dat heeft Lambo, Ferrari, Porsche wel.
- Fernando
Vroeg me weleens af hoe een BMW DTM wagen van nu eruit zou zien. Nou zo dus:

-
Veel te spacy. Moest gelijk aan dit hok denken