Animocheck 2e DF huur-racer circuit challenge

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 17:07

De 13e juli op Assen met de BMW huur-racers van Koopman Racing is een aantal deelnemers zo goed bevallen dat een vervolg aanstaande is.

Opnieuw zal Assen worden aangedaan. Eventuele volgende keren kan er ook voor Zandvoort worden gekozen.

Om overzichtelijk te krijgen hoe zo'n dag moet worden opgezet zou ik middels dit draadje graag in beeld willen krijgen op hoeveel deelnemers we een volgende keer ongeveer kunnen rekenen. Organisatorisch ging het de vorige keer met 2 auto's en 7 deelnemers goed. Mochten we opnieuw op 7 of minder deelnemers rekenen dan kan simpelweg het draaiboek van de vorige keer van stal worden gehaald. Mochten er meer mensen willen meedoen dan moet een nieuw format (wellicht nog interessanter) bedacht worden. Zelf zou ik een volgende keer graag mijn rol als "chef de mission" geheel uit handen willen geven om me volledig op het rijden te kunnen storten.

Met een aantal deelnemers van de eerste challenge heb ik afgelopen weekend kort besproken of het verstandig was dat we het evenement van de scherpe competititieve randjes zouden moeten ontdoen om het voor een groter publiek aantrekkelijk en interessant te maken. Dit idee werd eigenlijk direct verworpen onder het mom dat er al genoeg evenementen waren waar de non competitieve auto en autosportliefhebbers aan hun trekken konden komen. De "huur-racer challenge" moest zo puur mogelijk blijven. Hiermee werd bedoeld dat binnen het grote spectrum van de autosport dit maal enkel en alleen de rijder de doorslag zou moeten geven. Niet de grootte van zijn beurs, de pk's van de auto, of de omtrek van de hospitalitytent.

Met dit 'puristische' format begrijp ik terdege dat het evenement niet voor een ieder geschikt zal zijn. Dat het zelfs bedreigend voor hen met pretenties maar zonder grote rijderstalenten kan zijn. Dit is enerzijds jammer maar anderzijds horen er tijdens een werkelijk eerlijk competitief sportieve krachtsmeting ook winnaars en verliezers te zijn.

Aldus is besloten en zo zal het zijn.

De datum voor de 2e challenge ligt waarschijnlijk ergens op een doordeweekse dag in september op het Assense circuit. Plaats in dit topic je naam als je serieus van plan bent een volgende keer mee te doen. Ik update dan geregeld de lijst.

Zij die mogelijk interesse hebben:

1. Andre
2. Hielke
3. Richard
4. Wouter
5. Knot
6. Luco
7. Niels
8. Anton
9. Dennis
10. Bert
Laatst gewijzigd door Hielke op 31 jul 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Re: Animocheck 2e DF huur-racer circuit challenge

Bericht door Shakes » 29 jul 2009, 17:15

Goed iniatief!
met dit 'puristische' format begrijp ik terdege dat het evenement niet voor een ieder geschikt zal zijn. Dat het zelfs bedreigend voor hen met pretenties maar zonder grote rijderstalenten kan zijn. Dit is enerzijds jammer maar anderzijds horen er tijdens een werkelijk eerlijk competitief sportieve krachtsmeting ook winnaars en verliezers te zijn.
Maar ik vind dit zulk gezever. Echte mannen die wel even laten zien hoe het moet. Laat me raden jullie zouden op 9-11 ook het WTC ingerend zijn? Nothing personal maar het viel me in het vorige draadje al op.

Succes met de dag verder. Ik durf niet :angel:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 17:29

Een beetje jennen kan toch geen kwaad Nandor?

Geeft niks dat je niet meedoet. Jij durft weer hele andere dingen.

Luco

Bericht door Luco » 29 jul 2009, 17:31

Hielke,
Waarom niet op zolder op de DF dag, die is ook begin september en doordeweeks, mooie combi, er komen zo wel heel veel evenementen?

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 17:44

Zolder wordt niet uitgesloten maar komt in rangorde na de Nationale Nederlandse circuits. Misschien bij voldoende animo volgend jaar?

Het zou ook goed kunnen zijn dat een aantal Zuiderburen of DF-ers uit het Zuiden van het land de opzet van het evenement zo leuk vinden dat ze het zelf ook eens willen organiseren maar dan met Zolder als circuit.

Luco

Bericht door Luco » 29 jul 2009, 17:46

OK, jammer, nu komen er steeds meer dagen waarin mensen toch keuzes moeten maken, als het een kombi zou zijn kan je aan beiden meedoen als men dat zou willen.

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 18:12

Ik geloof dat de Zolder DF dag op 2 september is gepland.

De beschikbare dagen voor de challenge zijn maandag 21 september en vrijdag 9 oktober. Financieel kan het zo kort achter elkaar natuurlijk slecht uitkomen, maar qua datum bijten ze elkaar niet.

Luco

Bericht door Luco » 29 jul 2009, 18:18

Ik bedoelde ook financieel :thumbup:
Maar goed, wel goed idee in ieder geval.
Ik ga iig proberen of ik de tijd vrij kan maken en of ik nog werk heb.
Wil zeker een keer meedoen.

Wil eigenlijk dat pakje boter winnen :banaan: :banaan:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 18:26

luco hornsveld schreef: Wil eigenlijk dat pakje boter winnen :banaan: :banaan:
Je weet dat het betreffende pakje boter deukvrij is he? Heb ik gecheckt, breken doet ie waarschijnlijk wel, indeuken niet :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 18:33

Ik wil verder ook niet zeuren, vind het een mooi initiatief, maar zou het echt mooi vinden als dit op DF dagen plaats gaat vinden. Misschien zeg ik daarmee eigenlijk al waarom het niet op een DF dag plaats zou moeten vinden, maar vind een stuk solidariteit naar Peter hier wel op zijn plaats. En nee, ik heb niks met het Noord of met het Zuiden, ik woon in het midden :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 18:45

Ik snap even niet wat je wil zeggen Ruben. Vind je nou wel of niet dat het op een DF dag plaats moet vinden?

En bedoel je met een DF dag een DF circuit dag?

Solidariteit naar Peter? Ik snap veel niet blijkt wel :D

@iko

Bericht door @iko » 29 jul 2009, 21:49

Als Peter solidair is, stelt hij een paar van die 130's ter beschikking :)

L@urens

Bericht door L@urens » 29 jul 2009, 21:55

Aiko schreef:Als Peter gek is, stelt hij een paar van die 130's ter beschikking :)
Typo

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jul 2009, 22:31

Als het in de week van 14 september is (liefst iets verderop in de week i.v.m. vakantie-jetlag) dan mag je mij op de lijst zetten Hielke :thumbup: Mijn rempunten, gaspedaal stand en rondetijden mag je best meten hoor :bag: Helm, handschoenen en schoenen zijn aanwezig evenals strafgewicht en een goed humeur maar autorace ervaring en race licentie ontbreken. Heb er wel een paar sessies met de motor gedaan dus weet wel dat de baan rechtsom gaat :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jul 2009, 22:50

Niels schreef:Als het in de week van 14 september is (liefst iets verderop in de week i.v.m. vakantie-jetlag) dan mag je mij op de lijst zetten Hielke :thumbup: Mijn rempunten, gaspedaal stand en rondetijden mag je best meten hoor :bag: Helm, handschoenen en schoenen zijn aanwezig evenals strafgewicht en een goed humeur maar autorace ervaring en race licentie ontbreken. Heb er wel een paar sessies met de motor gedaan dus weet wel dat de baan rechtsom gaat :mrgreen:
Het wordt maandag 21 september of vrijdag 9 oktober Niels.

Ik gebruik eventuele verzamelde data wel voor eigen gebruik (iedereen mag trouwens die data gebruiken) maar ik plaats de rondetijden van de deelnemers niet in een lijstje. Dat heb ik de vorige keer ook niet gedaan. Als iemand z'n eigen tijd openbaar wil maken is dat natuurlijk zijn beslissing. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben en daarom heb ik hier op het forum ook mijn tijden en zwaktes op de baan met de tijden en sterktes van Andre vergeleken. Van die 2,5 seconde verschil is misschien (zoals Ton vermelde) 0,6-0,8 seconde uit mijn gewicht te verklaren. Blijft er hoe dan ook toch nog steeds iets van 1,8 seconde over. Dat verschil vind ik te fors, daar wil ik de volgende keer iets aan doen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jul 2009, 23:08

Van de tijden lig ik niet wakker, als ik er maar lol aan heb :banaan:

21e lukt niet de 9e wel (bij voorkeur s'middags als er mega prestaties verlangd worden :mrgreen: (kom uit de avonddienst))

Knot

Bericht door Knot » 29 jul 2009, 23:16

Ik zet in op oktober, anders wordt het een druk programma. Kan het niet anders dan toch maar in september mee denkik.... en geen WTC schakelpoken meer he! ;)

RJay

Bericht door RJay » 30 jul 2009, 02:00

Gaan jullie ook nog een keer een weekend doen, voor de mensen die niet zo veel vrije dagen meer over hebben? (aka: geen na de heropbouw van de racer)

Hielke

Bericht door Hielke » 30 jul 2009, 09:37

R.J schreef:Gaan jullie ook nog een keer een weekend doen, voor de mensen die niet zo veel vrije dagen meer over hebben? (aka: geen na de heropbouw van de racer)
Nee, niet in dit format. Het is dan veel te druk om ongehinderd snelle ronden te kunnen rijden. Die maandag de 13e juli was het ook erg rustig. Optimaal voor wat wij van plan zijn.

Zo hebben we voor de 13e juli ook voorgesteld dat DF-ers met hun eigen auto konden inschrijven om eens met de baan in Assen kennis te maken. Hier is geen gebruik van gemaakt en achteraf vond ik dat prima. Tis een wat egoïstische instelling, maar voor zo'n challenge geldt "hoe rustiger op de baan hoe beter". Ik stel daarom ook niet opnieuw voor om er een groepsgebeuren met eigen auto's van te maken.

Zo'n deels op gezelligheid en deels op circuitrijden gericht evenement is trouwens ook prima op Assen te organiseren. Het is dan niet exclusief een DF dag maar gezien de ervaring die de meeste DF-ers inmiddels met circuitrijden hebben mag dat geen probleem zijn. Maar ik herhaal, voor de 21e september en 9e oktober moeten anderen zich als rijder het liefst niet op de baan laten zien :twisted: :wink:

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 30 jul 2009, 09:55

2 september (woensdag) : 13:00 - 18:00 : Zolder
15 oktober (donderdag) : 09:00 - 13:00 : Zandvoort

Dit zijn de trackdays van DF!
Het is voor vele al moeilijk genoeg om hier aan mee te kunnen doen financieel.
Dit is voor Peter Tunissen dus directe concurentie om ook nog eens een circuitdag te gaan houden elders.
Waarom dan niet op 15 Oktober op CPZ de baan is al gehuurd.!

Mvgr.Peter Gijzen

Knot

Bericht door Knot » 30 jul 2009, 09:59

Tijdens een DF dag wordt het gewoon niks, dat vind ik persoonlijk zonde van mijn geld dan. Ik was met mn 2m10+ al een van de traagsten op de baan 13 juli.. moet er niet aan denken dat ik met mn 328i ertussen had gereden, was gewoon een risico tussen o.a. alle ziengs E36's.

Geprepareede auto's is gewoon even een next level t.o.v. de sportieve straatautotjes.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 30 jul 2009, 10:18

:D Geprepareerde Auto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oke het zal wel hoor.
Maar als ik de tijden op Assen bekijk van die zg. geprepareerde auto's,dan zijn ze niet zo heel snel hoor. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 30 jul 2009, 10:32

Gaat erom dat een hoop voor een gezellig babbeltje komen en wat rondjes te rijden met hun straatauto.. daar zitten geen RC6 remblokken onder etc en men is niet 100% competatief bezig. Dat ging de 13e juli eigenlijk prima, iedereen was vol aan het knallen en een Calibra die toch goed zijn best deed miste de boot volledig en reed eigenlijk gruwelijk in de weg.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 jul 2009, 11:24

Als mensen DF circuitdagen gelijk willen stellen aan de persoon van Peter Tunissen, dan is dat hun keuze.

Ik als DF-er voel me in ieder geval vrij om zaken op ons 2e nationale circuit te organiseren. En trouwens, van overlap is nauwelijks sprake. Van de reguliere DF circuitrijders hebben alleen Elmar en Rody meegedaan.

Plaats reactie