Ruben schreef:Ik moet je teleurstellen... nieuw aub!
Kan ook aan de kwaliteit van de foto's liggen 
Foto's zijn stevig verkleind...waren eerst 2Mb 't stuk. En stiekum ik ook nieuw voor de auto, en oud voor de waarde
Met 4 mnd rijbewijs op zak wel het genoegen mogen proeven van paar 100 kms zelf met de Q-porte. Het is een fantastische auto. De Italiaanse flair en style van het machien is ongeëvenaard. Maar een M3 (E30, heb ik ervaring mee) is een betere sportauto en een Benz S-Klasse denk ik een betere limo.
Minpunten:
-Versnellingsbak. In Sport stand en manueel issie fantastisch en werkt dat flipperen goed. Je kunt snel schakelen en nooit fout. In andere standen en omstandigheden dan volle pollen issie een beetje ruw en traag.
-Krakend over drempels heen...jammer bij een auto van dit kaliber.
-Stuur erg licht en indirect. Dat is bij de M3 veeel vleziger en directer. Soms betrap ik mezelf erop dat je stuurt met de handpalm op rotondes en met keren (Jep, op de ''tractor'' manier).
-Zwaar & Groot, dat speelt hem parten in zn identiteit als sportwagen.
Pluspunten:
-Motor, wat een toerenmachien
-Interieur, heerlijk om te vertoeven.
-Exterieur, ik kan er geen genoeg van krijgen.
-Geluid, van buiten prachtig...binnen wel behoorlijk gedempt.
-Gadgets, stiekem zijn ze leuk
Kortom, elke keer een feest om erin te stappen. Dat is uiteindelijk het belangrijkst voor mij bij een auto. En ik durf te stellen dat die ''feestfactor'' bij zo'n Q-porte 10x groter is dan bij welke 7-serie of S-klasse ook. Een S8 komt misschien in de buurt...
Joep