Autogegevens opvragen bij BMW Nederland
- Martin van der Zwaard
Autogegevens opvragen bij BMW Nederland
Heren,
Ik zie hier regelmatig lijstjes voorbij komen van diverse BMW's waarin alle gegevens van de auto staat vermeldt zoals opties, kleur, chassisnummer etc.
Misschien een stomme vraag...maar hoe kom je daaraan?
Ik neem aan opvragen bij de importeur maar kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat??
Alvast bedankt.
Ik zie hier regelmatig lijstjes voorbij komen van diverse BMW's waarin alle gegevens van de auto staat vermeldt zoals opties, kleur, chassisnummer etc.
Misschien een stomme vraag...maar hoe kom je daaraan?
Ik neem aan opvragen bij de importeur maar kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat??
Alvast bedankt.
-
Re: Autogegevens opvragen bij BMW Nederland
@ de dealert.
Aan de hand v/h kenteken geloof ik!
Aan de hand v/h kenteken geloof ik!
- Adje ///M3
Chassisnummer doorgeven aan de werkplaatsreceptie van een willekeurige dealer.
Geen probleem!
Geen probleem!
- Martin van der Zwaard
oké...dan zal ik binnenkort eens een bezoekje brengen aan Dubbelsteijn in Dordrecht.
- Adje ///M3
Hoeft ook niet eens. Als je een fax hebt, hoef je maar een belletje te plegen. Scheelt je weer wat tijd en moeiteMartin van der Zwaard schreef:oké...dan zal ik binnenkort eens een bezoekje brengen aan Dubbelsteijn in Dordrecht.

- Martin van der Zwaard
Moet er binnenkort toch even naartoe om wat prijzen te halen voor mijn projectje en heb wat dingetjes voor de Touring nodig.
Kan ik mooi in mijn pauze doen want de dealer zit op 5 minuten rijden vanaf de zaak.
Kan ik mooi in mijn pauze doen want de dealer zit op 5 minuten rijden vanaf de zaak.
- Kasteel
Bij mij staat het volgens mij in 1 van die boekjes
.

- Tristan
Leuk, ga ook eens opvragen voor de E36. Kijken wat er allemaal in heeft gezeten. 

- Chris van S.
Bespaar je inderdaad de moeite om bij BMW.nl aan te kloppen. Dan krijg je vast en zeker een mooi standaard briefje terug van het BMW K.I.S.
Ga inderdaad naar de dealer toe afdeling werkplaats receptie. Deze kan de welbekende info geven de opties en de garantiewerkzaamheden.
Op verzoek tegenwoordig direct digitaal te e-mail vanuit het BMW systeem.
gr ex BMW werkplaats receptionist.
Ga inderdaad naar de dealer toe afdeling werkplaats receptie. Deze kan de welbekende info geven de opties en de garantiewerkzaamheden.
Op verzoek tegenwoordig direct digitaal te e-mail vanuit het BMW systeem.
gr ex BMW werkplaats receptionist.
- ///Martijn
ik heb die gegevens gewoon opgevraagd bij de dealer op basis van je chassisnummer. Ze kunnen ook kijken naar modificaties die er zijn geweest. Ik weet bijv dat er relevante Vanos onderdelen op mijn BMW zijn vervangen in het verleden.
- GTRene
ik heb ook zo'n lijst op mijn oude chassisnummer (bmw) van men Hartge. Fahrzeugangaben.
daarop staat inderdaad dat ie bv by Farbe: Cosmosschwarz Metallic (303) is geweest en bij Polsterung: Leder Walk Nappa/Kyalami (Q6KY) had enz enz....
dus kun je nagaan wat er allemaal aan men kar is gewijzigd
complete interieur e.d. ook en het chassis is helemaal kaal gestript destijds met het in de Hartge huiskleur te spuiten Titan-Silber.
best grappig dus
en die (mijn) zwarte Z3 M coupe zie je ook terug bij de foto's op de Duitse Hartge website....best apart, zo werd die ingekocht door Herbert Hartge.
daarop staat inderdaad dat ie bv by Farbe: Cosmosschwarz Metallic (303) is geweest en bij Polsterung: Leder Walk Nappa/Kyalami (Q6KY) had enz enz....
dus kun je nagaan wat er allemaal aan men kar is gewijzigd

best grappig dus

- RVV
Adje ///M3 schreef:Hoeft ook niet eens. Als je een fax hebt, hoef je maar een belletje te plegen. Scheelt je weer wat tijd en moeiteMartin van der Zwaard schreef:oké...dan zal ik binnenkort eens een bezoekje brengen aan Dubbelsteijn in Dordrecht.
eh waarom zou een dealer dat allemaal willen doorgeven aan een "vreemde" ?
Ik denk dat de kloon/omkat handel behoorlijk in de kaart word gespeeld als dit soort gegevens zomaar aan jan en alleman worden verstrekt.
-
Ik heb niet zo lang geleden gewoon een mailtje gestuurd naar BMW, en kreeg dezelfde dag nog de lijst toegestuurd.
- Chris van S.
Dat is inderdaad lache.GTRene schreef:ik heb ook zo'n lijst op mijn oude chassisnummer (bmw) van men Hartge. Fahrzeugangaben.
dus kun je nagaan wat er allemaal aan men kar is gewijzigdcomplete interieur e.d. ook en het chassis is helemaal kaal gestript destijds met het in de Hartge huiskleur te spuiten Titan-Silber.
best grappig dusen die (mijn) zwarte Z3 M coupe zie je ook terug bij de foto's op de Duitse Hartge website....best apart, zo werd die ingekocht door Herbert Hartge.
Geef ik de ALPINA toevoeging

In het begin alle opties e.d. zoals elke "normale" BMW met daaronder Sonderfahrzeug met welke delen ALPINA zijn en bij welke gate deze in de fabriek liggen.
Althans zo was het omschreven bij de B3s van paps.

- Martin van der Zwaard
Das wel lache jaTristan schreef:Leuk, ga ook eens opvragen voor de E36. Kijken wat er allemaal in heeft gezeten.

Ik wil ff weten wat er allemaal bekend is van de E30 en de E36.