Laptop; Is dit wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels v D

Laptop; Is dit wat?

Bericht door Niels v D » 22 jul 2009, 17:20

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke laptop, en zit op dit moment hier aan te denken:
http://www.laptopshop.nl/product/69558 ... urn false;
Fujitsu-Siemens AMILO Sa 3650: grafische trukendoos

Of u nu thuis bent, op kantoor of onderweg, met de Fujitsu-Siemens AMILO Sa 3650_NR031 heeft u altijd een flinke dosis digitale rekenkracht bij de hand. Werk aan serieuze documenten voor uw werk of opleiding, surf draadloos over het web, en geniet van uw favoriete dvd'tjes op het 13,3 inch breedbeeldscherm. Wilt u de laatste brute 3D-games spelen, zonder eerst alle beeldscherminstellingen op een minimum te zetten? Dan trekt u de grafische trukendoos van de AMILO Sa 3650 open. Koppel de AMILO Graphicbooster aan de laptop, en u beschikt over de ongekende kracht van de ATI Mobility Radeon HD 3870-videokaart. Ook sluit u met dit doosje tot 4 schermen aan de laptop. U komt ogen tekort met de Fujitsu-Siemens AMILO Sa 3650_NR031.

Altijd en overal online? Kies voor een mobiel internet-abonnement en ontvang een flinke korting op de Fujitsu-Siemens AMILO Sa 3650.
Beknopte specificaties
Processor 2,2 GHz AMD Turion X2 Ultra-processor ZM-82
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 320 GB
Beeldscherm 13,3 inch met 1280 x 800 resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
In ieder geval de eisen waar een laptop voor mij aan moet voldoen:

Mobiliteit, wil hem mee kunnen nemen naar school(per trein) dus 15,4" is maximaal.
Degelijkheid, om dezelfde reden als hierboven. Acer valt dus af, daar heb ik weinig vertrouwen in.
Prestaties: Een spelletje op z'n tijd (ben geen Die-Hard gamer maar een beetje ontspanning is altijd welkom) moet kunnen, niet al te zware 3d-tekeningen moet hij ook aankunnen.
Prijs: rond de 650 euro. meer alleen als het echt meerwaarde biedt.

Is bovenstaande laptop iets voor mij? 13,3 is in de trein/schoolkantine oid natuurlijk ideaal, met de graphic booster die erbij zit kun je een groter scherm gebruiken en kan ik dus gewoon gebruik blijven maken van mijn 22" monster :mrgreen:
Is fujitsu in het algemeen een beetje degelijk? Heb nu een Scaleo L, bevalt me goed maar daar doe ik vrijwel geen rare dingen mee, laptop zal wat dat betreft wat ruwer behandeld worden.

Verder, hoe zit het met Windows 7? als dat echt zo goed is als wordt beweerd, wil ik daar wel gebruik van gaan maken. Kan ik dat er gewoon overheen gooien of?..
En dan ook nog de vraag of verzekeren aan te raden is, en zo ja via welke aanbieder?

RJay

Re: Laptop; Is dit wat?

Bericht door RJay » 22 jul 2009, 19:17

Fujitsu is best goede shit inderdaad, mooie mix van design en qualiteit, waar veel merken vaak alleen het een (dell, acer) of het ander (ibm/lenovo) hebben.

Nieuwe windowsen ben ik altijd een beetje bij uit de buurt, liever XP PRO 64 bit er op zetten en dat draaien tot dat de kinderziekten eruit zijn.

Plaats reactie