Koelvloeistof in tapijt
-
Koelvloeistof in tapijt
Mensen,
Ik heb koelvloeistof in mijn tapijt zitten (kachelkraan had wat gelekt) en nu moet ik dat weer drogen... echter: hoe gaat dat het snelst? Auto staat wanneer het kan open (ramen) en ik droog ook regelmatig met kranten en keukenrol...
Iemand nog tips?
Ik zat te denken aan fohnen etc maar het is echt tapijt en of dat zin heeft?
Ik heb koelvloeistof in mijn tapijt zitten (kachelkraan had wat gelekt) en nu moet ik dat weer drogen... echter: hoe gaat dat het snelst? Auto staat wanneer het kan open (ramen) en ik droog ook regelmatig met kranten en keukenrol...
Iemand nog tips?
Ik zat te denken aan fohnen etc maar het is echt tapijt en of dat zin heeft?
- Jan Visser
Re: Koelvloeistof in tapijt
Met een goede tapijt reiniger schoonmaken, want met drogen alleen gaat het niet weg.
- Robert Campbell
Ook mijn ervaring.. Met veel water schoonmaken... Het water droogt namelijk anders weg en laat een plakkerige troep achter. Dus: Oplossen in water en water stofzuigen of wegdeppen.
Rob
Rob
- GTRene
ook ooit eens gehad...ja vroeger met oude meuk wel vaker
tapijt reiniger en veel water afspoelen (als het de matten zijn anedrs blijft het ruiken) en dan buiten ophangen in de zon
maja als het vast tapijt is...andere tips volgen 

tapijt reiniger en veel water afspoelen (als het de matten zijn anedrs blijft het ruiken) en dan buiten ophangen in de zon

- Robert Campbell
Auto strippen, tapijt weggooien. Oordopjes kopen.
dan:
1. Genieten van de stilte
2. Genieten van de additionele acceleratie die de 20kg besparing oplevert.
Rob
P.S. Of even het advies in deze video http://www.youtube.com/watch?v=5wCVf_HLtzA" onclick="window.open(this.href);return false; opvolgen op 2:58
dan:
1. Genieten van de stilte
2. Genieten van de additionele acceleratie die de 20kg besparing oplevert.
Rob

P.S. Of even het advies in deze video http://www.youtube.com/watch?v=5wCVf_HLtzA" onclick="window.open(this.href);return false; opvolgen op 2:58
-
tapijt eruit = geen optie 
Ik ben al bezig geweest met veel heet water en een scheut schoonmaakazijn... dat hielp wel... staat nu te drogen.... maar dat duurt wel denk ik (tapijt is vrij dik)
edit: lol @ filmpje
Overigens heb ik de matten in warm water met biotex gelegd (in bad) lekker met de hand 'geschrobt... kwam erg veel zand en troep uit... liggen nu buiten te drogen... morgen zou het erg warm worden

Ik ben al bezig geweest met veel heet water en een scheut schoonmaakazijn... dat hielp wel... staat nu te drogen.... maar dat duurt wel denk ik (tapijt is vrij dik)
Overigens heb ik de matten in warm water met biotex gelegd (in bad) lekker met de hand 'geschrobt... kwam erg veel zand en troep uit... liggen nu buiten te drogen... morgen zou het erg warm worden

-
ga naar een carwash waar stofzuigers staan....die kunnen water opzuigenFrankS schreef:tapijt eruit = geen optie

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Als het de matten zijn of als je het tapijt eruit kunt krijgen.
Afspuiten met een hogedruksreiniger, eventueel eerst innevelen met ontvetter.
Zo krijg je je matten iig. weer helemaal schoon (je wilt niet weten hoeveel zooi er in zit), de koelvloeistof moet dan toch ook wel zo goed als weg zijn
Afspuiten met een hogedruksreiniger, eventueel eerst innevelen met ontvetter.
Zo krijg je je matten iig. weer helemaal schoon (je wilt niet weten hoeveel zooi er in zit), de koelvloeistof moet dan toch ook wel zo goed als weg zijn

- Rodney
Even Vlekkenblusser halen bij kwantum..
Werkt als de beste ( spreek uit ervaring want ben tapijtchef bij kwantum )
Werkt als de beste ( spreek uit ervaring want ben tapijtchef bij kwantum )

-
Ik heb ze in bad gedaan, gewassen en daarna met cremespoeling nog eens... toen in de zon gedroogd. Was weer helemaal knap daarna