Veruckte hollander..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Veruckte hollander..

Bericht door RVV » 18 jul 2009, 00:54

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/5 ... -radar.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Snelheidsrecord: met 250 km/u langs de radar
vrijdag 17 juli 2009 | 03:09 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 juli 2009 | 15:34

Tekstgrootte
GILDEHAUS - De Duitse politie zette woensdagavond bij een verkeerscontrole grote ogen op: op de A30 ter hoogte van Gildehaus raasde een automobilist met een snelheid van 250 kilometer per uur langs de radar, op een weggedeelte waar een maximum van 100 km/u geldt.

In een oogwenk was de Audi verdwenen, en pas op de foto zagen de agenten dat het om een Nederlands kenteken ging.

Niet veel later kwam er een achtervolger in zicht, eveneens met Nederlands kenteken, die met een vaart van 233 km/u langs de radarwagen scheurde.

De autobaanpolitie van Lingen had een dergelijk hoge snelheidsoverschrijding nog niet eerder meegemaakt. Een absoluut record derhalve. De recordhouders zullen er echter niet zo blij mee zijn; hen wacht een rijverbod van drie maanden en een geldboete van 1200 euro.

GTRene

Re: Veruckte hollander..

Bericht door GTRene » 18 jul 2009, 00:57

ai...hebben ze misschien de 100km borden gemist of gedacht zoals sommigen in dld mag je zo hard je kan? 250...zat de begrenzer er zekers nog op :roflol:

allen

Bericht door allen » 18 jul 2009, 00:57

Het meest prachtige is dat die twee pipo's dan straks nog gaan janken of de politie niet beter boeven kan gaan vangen. 8)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 jul 2009, 00:58

Doen ze goed :P.
Wel lullig van die Polizei trouwens. Dat is net over de grens.....laat ons ook even spelen ;)

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2009, 01:01

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=gild ... 2&t=h&z=15" onclick="window.open(this.href);return false;

JP

Bericht door JP » 18 jul 2009, 01:02

Da's weer eens wat anders dan wat ik de hele week in Duitsland heb gezien....Die 'Nur Links' rijdende 75km/h max, sleurhuttrekkende Ollanders....

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2009, 01:08

De autobaanpolitie van Lingen had een dergelijk hoge snelheidsoverschrijding nog niet eerder meegemaakt. Een absoluut record derhalve. De recordhouders zullen er echter niet zo blij mee zijn; hen wacht een rijverbod van drie maanden en een geldboete van 1200 euro.
Wat zijn we toch braaf geweest tijdens de CBR :angel:

http://www.driving-fun.com/CBR08/paul.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 jul 2009, 01:15

:whistle:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jul 2009, 07:40

Rico wil het wel nog een keer overdoen :banaan:

jos_br

Bericht door jos_br » 18 jul 2009, 08:00

allen schreef:Het meest prachtige is dat die twee pipo's dan straks nog gaan janken of de politie niet beter boeven kan gaan vangen. 8)
En terecht............ :mrgreen:

Jos.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2009, 09:39

Terecht die boetes en nog dom ook, want het is bekend dat er veel wordt gecontroleerd..................heeft ook uitgebreid in de oostelijke pers gestaan.

En dat is ook niet zonder reden, de auto snelweg is ter plaatse van beton gemaakt, met om de zoveel meter een naad er tussen. Nu is die weg echt in een erbarmelijke staat, veel scheuren, kapotte stukken en gaten, soms losse stukken beton, grote stukken.........Platen die niet meer op elkaar aansluiten, de naad en breder en met hoogteverschil. Ik heb daar de laatste tijd veel kapotte vrachtwagenbanden gezien, grote flarden kapot gereten rubber en staal. Daar wil je niet eens hard rijden, laat staan 250 km/h............ Dus volledig terecht dat men daar een Vmax handhaaft en daar ook steng op controleert. ( Laat die Duitschers maar schuiven)
Het probleem is dat er te veel mensen tegenwoordig hard kunnen rijden, maar niet de mentale capaciteit hebben om ook maar enigzins de risico`s in te schatten..................

Ik kom daar vaak, het is mijn achtertuin, en ben je voorbij het knooppunt Schüttorf dan kunnen alle remmen weer los.............................erg lang wachten van de grens is dat niet kan ik je verzekeren, het is gewoon een oerstomme aktie....................

Ik heb geen medelijden met deze gasten, het is echt volstrekt onverantwoord.....................

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 18 jul 2009, 10:20

Romo, partly agree

Deze weg is al sinds jaar en dag dramatisch van kwaliteit; sinds kort ook de limiethandhaving tot aan kreuz Schuttdorf....

Waar het mij om gaat zijn 2 zaken:

1. Waarom gaan ze hier niet asfalteren; de staat van de weg is al sinds 3 a 4 jaar echt te slecht voor woorden en wordt alleen maar slechter. More over zijn ze na kreuz Schuttdorf wel aan het asfalteren terwijl de weg daar veel beter (lees: minder slecht) van kwaliteit was

2. 100km/h is echt te langzaam; bijna niemand rijdt dat daar zelfs de Jerry's niet... De enkeling die dat doet heeft een (oost EU) vrachtwagen om 1 meter van z'n achterbumper... Laat het ze daar 130 km/h maken dat kan makkelijk en dan gaan mensen zich denk ik ook meer aan de snelheid houden.

Gelukkig ben ik sneller op de limietloze A31 dan op de A30! ;)

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2009, 11:47

Terecht die boetes en nog dom ook, want het is bekend dat er veel wordt gecontroleerd..................heeft ook uitgebreid in de oostelijke pers gestaan.

Niet iedere Nederlander leest natuurlijk de Tubantia :wink:

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 18 jul 2009, 14:09

romo schreef:Terecht die boetes en nog dom ook, want het is bekend dat er veel wordt gecontroleerd..................heeft ook uitgebreid in de oostelijke pers gestaan.

En dat is ook niet zonder reden, de auto snelweg is ter plaatse van beton gemaakt, met om de zoveel meter een naad er tussen. Nu is die weg echt in een erbarmelijke staat, veel scheuren, kapotte stukken en gaten, soms losse stukken beton, grote stukken.........Platen die niet meer op elkaar aansluiten, de naad en breder en met hoogteverschil. Ik heb daar de laatste tijd veel kapotte vrachtwagenbanden gezien, grote flarden kapot gereten rubber en staal. Daar wil je niet eens hard rijden, laat staan 250 km/h............ Dus volledig terecht dat men daar een Vmax handhaaft en daar ook steng op controleert. ( Laat die Duitschers maar schuiven)
Het probleem is dat er te veel mensen tegenwoordig hard kunnen rijden, maar niet de mentale capaciteit hebben om ook maar enigzins de risico`s in te schatten..................

Ik kom daar vaak, het is mijn achtertuin, en ben je voorbij het knooppunt Schüttorf dan kunnen alle remmen weer los.............................erg lang wachten van de grens is dat niet kan ik je verzekeren, het is gewoon een oerstomme aktie....................

Ik heb geen medelijden met deze gasten, het is echt volstrekt onverantwoord.....................
Of jouw auto heeft een slechte wegligging :banaan:

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 jul 2009, 14:15

Dat beton is echt slecht. Je zou bijna omrijden over Enschede-Gronau om op de A31 te komen dan stuiteren over de A30 ...

150 km/h en 133 km/h snelheidsoverschrijding is gewoon niet normaal meer. Even geduld en je kan na 10 minuten rustigaan hobbelen alsnog volgas rijden waar het WEL mag ... Terecht dat ze aangepakt worden.

Stephan

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2009, 14:16

Rico schreef:

Niet iedere Nederlander leest natuurlijk de Tubantia :wink:

Valt me tegen, een wereld krant als het natuurlijk is :mrgreen: :wink:

@Sjoerd; ik heb geen idee hoe dat zit, tot 2010 word van Hengelo tot de grensovergang al het beton op de A1 door ZOAB vervangen ( Bron; Rijkswaterstaat)

@ Peter PWR; dat zal het zijn ja................................. :mrgreen:

@ Stephan; exact wat ik al had gepost :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2009, 14:18

M3 heeft vast en zeker een slechte wegligging :bag:

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 jul 2009, 14:43

Rico schreef:M3 heeft vast en zeker een slechte wegligging :bag:
Vrij vertaald schrijf je dus:

Een M3-wegligging is niet zeker en vast :whistle: