Supercars betaalbaar of never nooit niet..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Supercars betaalbaar of never nooit niet..

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 12:04

In het Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni draadje schreef ik..
Rico schreef:Schitterend ding. Jammer dat ze als 2e handsje nooit betaalbaar worden :'(

Gek genoeg heb ik me nooit zo in deze materie verdiept, het feit of supercars überhaupt betaalbaar zijn. En dan heb ik het over de serieuze merken zoals Ferrari, Lamborghini, Aston Martin.. eventueel de duurdere Porsche's zoals de 911 turbo's, GT2's Van een GT3 weet ik wel dat ze 2e hands wel betaalbaar zijn.. zeg maar tussen de 50000 en 75000 euro te koop..

Oke ik realiseer me gelijk dat betaalbaar ook relatief is, want als de duurste auto is die je kunt kopen rond de 10000 euro zit.. dan is alles ver daarboven ook onbetaalbaar.

Maar aan de andere kant.. als je alles opzij zet ,dan zijn dingen te realiseren. Aan jezelf of je dat waard vind natuurlijk.

Tom schreef elders in een draadje een Ferrari 360.. is zo'n auto betaalbaar ?

Betaalbaar is aan de ene kant de aanschafprijs en aan de andere kant de running costs.

Ik zie graag linkjes van supercars die betaalbaar zijn.

allen

Re: Supercars betaalbaar of never nooit niet..

Bericht door allen » 14 jul 2009, 12:07

Rico, wat dacht je van Autotrack of Gaspedaal punt en el...

Genoeg te vinden voor dat bedrag. :bag:

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 12:09

ja :blabla: die heb ik ook wel in mijn favorieten staan.. maar daarmee hebben we natuurlijk geen leuk discussie onderwerp, over BMW's zijn we onderhand ook wel uitgeluld :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 14 jul 2009, 12:15

Qua aanschaf is het allemaal best te doen natuurlijk (waar een wil is.. ;)).
Een Ferrari 360 koop je ook voor 80-90k en er zitten hier best wat mensen die voor zoiets een Corvette of M3 hebben gekocht.
Onderhoud is van een ander niveau. Toch hoor ik graag naar praktijkverhalen over onderhoud van dergelijke auto's.

Een Porsche, Corvette, Lotus(is geen supercar maargoed) e.d. zie ik wel als haalbaar waarmee je in de praktijk ook kunt rijden zonder volledig leeg te lopen op onderhoudskosten.
Lamborghini of Ferrari zie ik niet snel gebeuren.
Aan de andere kant schrijf je op een Ferrari eigenlijk niet zo gek veel af als ik de prijzen zo zie! Na 8-9 jaar kosten ze nog de helft van de nieuwwaarde.

Niall

Bericht door Niall » 14 jul 2009, 12:16

Denk dat de betaalbaarste supercars in de categorie R8, Porsche 911 zijn. Al het andere is heel exotisch en dus onbteaalbaar in onderhoud voor de normale man.
Kopen is 1 ding blijven rijden een ander :mrgreen:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6212313" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5734578" onclick="window.open(this.href);return false;

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jul 2009, 12:17

Aanschaf is als je het budget op 75K zet nog wel te doen, als je supercar maar oud genoeg is geworden.

Het probleem waar je mee blijft zitten is dat supercars, ook de oude, gepaard gaan met behoorlijke runningcosts. En daar gaat voor mij de schoen wringen. Verzekering, onderhoud en verbruik (benzine, banden en remblokken en schijven) ...

Voorbeeldjes:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4180330" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4742092" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6172947" onclick="window.open(this.href);return false;

Genoeg te koop voor dat bedrag, maar ik vrees dat dat pas het begin is van de aanslag op je spaarvarken, de rest komt bij de eerste beurt(en)

Stephan

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 12:17

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad Tom.. zoiets voor 75000 euro.. beetje pingelen en je koopt zo'n ding ook wel voor 70K .. maar dan hoe betaalbaar is het om hem rijdend te houden ? Beurten.. ed..remmerij .. dat soort zaken..

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jul 2009, 12:21

In EVO hebben ze wat Lamborgini's als longtermers lopen, als ik zie wat die dingen kosten aan onderhoud dan haak ik echt af, ook al zou je maar 5000km per jaar rijden. Plus dat je zo'n auto dan echt vele jaren moet willen blijven rijden, anders is de afschrijving helemaal een molensteen.

Tristan

Bericht door Tristan » 14 jul 2009, 12:22

Remmerij kan je ook vaak zelf doen of bij een bekende/vriend monteur. Eerder bang voor elek. storingen, motorische onderdelen. Daar is vaak de bottleneck qua kosten.

Tom

Bericht door Tom » 14 jul 2009, 12:23

Toch ben ik wel benieuwd wat ze doen qua onderhoudskosten.
Van oude italiaanse/engelse supercars is het bekend dat het gigantisch is. Maar Ferrari is vanaf de 360 toch ook betrouwbaarder waarbij onderhoudsintervallen groter zijn geworden? Een Gallardo is ook onder oog van VAG gemaakt. Gemiddeld maken die auto's ook meer kilometers als vroeger.

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 12:23

Hoe zit het eigenlijk met Maserati ? De modellen vanaf zeg maar 2000 kun je voor de prijs een Golf kopen. Maar liggen de kosten op Ferrari niveau?

Wat me ook opvalt is dat de kilometerstanden van veel supercars in ieder geval die hier in de linkjes hierboven staan, relateif laag zijn.. 10 jaar oude auto's met amperan 50000 km op de klok..

Ik heb met de M5 afgelopen 2 maanden al dik 5000 km gereden.. en dan heb ik echt geen abnormaal lange ritten gemaakt.

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jul 2009, 12:26

Bel even met Munsterhuis in Hengelo.

Die kunnen vast wel vertellen of ze vaste tarieven hebben voor onderhoud net als bij Porsche (helaas wel exclusief de onderdelen ;) )

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2009, 12:39

hier heb je bv zo'n service lijst van Porsche Enter.

http://www.porscheservicecentrumtwente. ... ce-prijzen" onclick="window.open(this.href);return false;

bij de nwe modellen niet duur, de oudere wel wat duurder.

en als service
Voor reparaties en onderhoud, bieden wij u een gratis haal en brengservice voor onderhoud, per autoambulance, door heel Nederland
Zolang je geen grote motorische problemen hebt en een betrouwbaar merk Supercar dan schijnt het onderhoud mee te vallen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jul 2009, 12:40

Tom schreef:Qua aanschaf is het allemaal best te doen natuurlijk (waar een wil is.. ;)).
Een Ferrari 360 koop je ook voor 80-90k en er zitten hier best wat mensen die voor zoiets een Corvette of M3 hebben gekocht.
Onderhoud is van een ander niveau. Toch hoor ik graag naar praktijkverhalen over onderhoud van dergelijke auto's.

Een Porsche, Corvette, Lotus(is geen supercar maargoed) e.d. zie ik wel als haalbaar waarmee je in de praktijk ook kunt rijden zonder volledig leeg te lopen op onderhoudskosten.
Lamborghini of Ferrari zie ik niet snel gebeuren.
Aan de andere kant schrijf je op een Ferrari eigenlijk niet zo gek veel af als ik de prijzen zo zie! Na 8-9 jaar kosten ze nog de helft van de nieuwwaarde.

Ik zou nooit een oude supercar willen ook al kost ie net zo veel als zeg een nieuwe M3. Dan ben ik er snel uit en zou ik kiezen zoals ik nu reeds heb gekozen.

Naar mijn smaak is de laatste alinea een klassieke fout; afschrijven is 1 ding, wat ie moet kosten als 2e hands is een tweede. Ik wil niet weten hoeveel verschil daar wel tussen zit, voor de handel lekker waarschijnlijk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 jul 2009, 12:41

Kijk voor de grap op Pistonheads. Daar kun je 360 Modena's vinden voor €35.000. En nog meer leuke auto's. En tja, de running costs. Die zullen vast niet hoger zijn dan een zwarte smart roadster :P

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 14 jul 2009, 12:53

Ik vind een M5 ook een supercar en kennelijk zijn die betaalbaar ;-)

allen

Bericht door allen » 14 jul 2009, 13:08

Voor een dikke 40k haal je een prachtige blauwe Esprit GT3 in nieuwstaat. Blijft kwijlen als ik die semi lightweight zie bij vdk.

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 13:40

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6174060" onclick="window.open(this.href);return false;

Een kleine ton voor een Gallardo..serieus bedrag.. maar gewoon Audi techniek toch ? In principe zou de Audi dealer om de hoek een beurtje moeten kunnen uitvoeren.

Panda een M5 is geen supercar :wink: (hooguit supercar performance)

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jul 2009, 16:01

Stéphane schreef:Kijk voor de grap op Pistonheads. Daar kun je 360 Modena's vinden voor €35.000. En nog meer leuke auto's. En tja, de running costs. Die zullen vast niet hoger zijn dan een zwarte smart roadster :P
lol@zelfspot!

Op Ferrari of een Lambo of een Maserati is de kans op leeg lopen mega groot, de aanschaf is het minste probleem!

Lambo 66 pond http://www.pistonheads.com/sales/1094227.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari 360 35k pond http://www.pistonheads.com/sales/893808.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Maserati 35k pond http://www.pistonheads.com/sales/1069699.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jul 2009, 16:06

Rico schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6174060

Een kleine ton voor een Gallardo
Bijzonderheden:Dit is een voorbeeldberekening op basis van een Lamborghini Gallardo van 2006 met 6.000 mijl op de teller. Voor de opgegeven prijs kunnen wij u deze auto leveren zoals in de advertentie staat zonder kenteken. Dit houdt dus in dat de prijs exclusief BTW, BPM en keuringskosten zijn. De calculatie is berekend met een wisselkoers van 1,40 dollar. Door de gunstige koersen levert onze importservice u al snel een voordeel van 4.000 tot 15.000 euro op, en in sommige gevallen zelfs nog meer!! Intresse in een Lamborghini Gallardo? Neem dan gerust contact met ons op voor een geheel vrijblijvende offerte. Your dreamcar is Somewhere!

:|

Shakes

Bericht door Shakes » 14 jul 2009, 16:14

Betaalbaar ja, onderhoud betaalbaar? Nee!

Toch wil ik ooit een SL 55 AMG 8)

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 16:15

Robin schreef:
Rico schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6174060

Een kleine ton voor een Gallardo
Bijzonderheden:Dit is een voorbeeldberekening op basis van een Lamborghini Gallardo van 2006 met 6.000 mijl op de teller. Voor de opgegeven prijs kunnen wij u deze auto leveren zoals in de advertentie staat zonder kenteken. Dit houdt dus in dat de prijs exclusief BTW, BPM en keuringskosten zijn. De calculatie is berekend met een wisselkoers van 1,40 dollar. Door de gunstige koersen levert onze importservice u al snel een voordeel van 4.000 tot 15.000 euro op, en in sommige gevallen zelfs nog meer!! Intresse in een Lamborghini Gallardo? Neem dan gerust contact met ons op voor een geheel vrijblijvende offerte. Your dreamcar is Somewhere!

:|

Ik bedoelde deze :angel:

http://www.nederlandmobiel.nl/frame.php ... =gaspedaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jul 2009, 16:16

wow, da's sigarettengeld. maar wel straks 6 jaar oud.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 14 jul 2009, 17:33

Ik heb het een paar weken terug nog erover gehad met een kennis die een eigen garage heeft die Ferrari's / Lamborgini's / Porsches keurt en dergelijke.

Een 'echte' grote beurt voor een redelijk nieuwe Ferrari kun je een paar moderne Impreza's voor kopen was zijn antwoord.
Blok gaat dan helemaal uit elkaar.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 jul 2009, 19:06

Gewoon naar de Kwikfit en verkopen als ie 50.000km gereden heeft 8)

Plaats reactie