Portofoon gebruik in auto
-
- Auto: M3P, 130i
Portofoon gebruik in auto
Goede avond,
Bij het rijden in groepen is communiceren via een portofoon erg handig ivm telefoneren. Zeker wanneer grenzen worden overschreden(prijzige beltarieven).
Zijn er ervaringen met het gebruik van een portofoon i de auto? De auto is natuurlijk niet bevorderend voor het signaal ivm een open ruimte.
De 2meter band mag niet legaal gebruikt worden, de LPD of PMR wel.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Welke merken en types zijn aan te raden.
Een keuze is natuurlijk budget-afhankelijk, dit ligt op ca.€50
Bedankt.
Bij het rijden in groepen is communiceren via een portofoon erg handig ivm telefoneren. Zeker wanneer grenzen worden overschreden(prijzige beltarieven).
Zijn er ervaringen met het gebruik van een portofoon i de auto? De auto is natuurlijk niet bevorderend voor het signaal ivm een open ruimte.
De 2meter band mag niet legaal gebruikt worden, de LPD of PMR wel.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Welke merken en types zijn aan te raden.
Een keuze is natuurlijk budget-afhankelijk, dit ligt op ca.€50
Bedankt.
-
Re: Portofoon gebruik in auto
Wij gebruiken al jaar en dag el cheapo motorola setjes. Tegenwoordig ben ik overigens niet meer te verstaan, maar dat schijnt aan het dak te liggen. 

-
Type, plaatje, linkje?allen schreef:Wij gebruiken al jaar en dag el cheapo motorola setjes. Tegenwoordig ben ik overigens niet meer te verstaan, maar dat schijnt aan het dak te liggen.
Er zijn natuurlijk ook headsets, Allen
-
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1680" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een 5422 oid. Oud model. Je moet echt leren lezen Ion. Ik hoor ze met geluk namelijk wel. Alleen zijn mijn antwoorden nooit verstaanbaar vanwege de wind.
Headsetje heb ik.
Ik heb zelf een 5422 oid. Oud model. Je moet echt leren lezen Ion. Ik hoor ze met geluk namelijk wel. Alleen zijn mijn antwoorden nooit verstaanbaar vanwege de wind.

Headsetje heb ik.

-
Idem hier. Setje Motorola's. Type e.d. weet ik niet maar het was een set in een koffertje, 2 volwaardige porto's en 2 plastic minidingen.
Kostte destijds 100 euro ofzo.
Gebruik ze zeer weinig, maar als ik ze gebruik zijn ze ideaal
Toen ik met Femme naar Noorwegen was voor opnames van z'n Alpina was het bijvoorbeeld ook ideaal. Afstand die ze aankunnen is behoorlijk, is prima op de autobahn e.d. te gebruiken.
Kostte destijds 100 euro ofzo.
Gebruik ze zeer weinig, maar als ik ze gebruik zijn ze ideaal

Toen ik met Femme naar Noorwegen was voor opnames van z'n Alpina was het bijvoorbeeld ook ideaal. Afstand die ze aankunnen is behoorlijk, is prima op de autobahn e.d. te gebruiken.
- Laurens
Ik weet niet hoe het zit, maar af en toe hoor ik opeens Dennis in mn oor schreeuwen rij nou door als ik in zo'n 130I rijd...
- Downforce Dennis
Ja sorry Laurens, zat weer op het verkeerde kanaal... Is voor Peter bedoelt... 

- Michel P
Downforce Dennis schreef:Ja sorry Laurens, zat weer op het verkeerde kanaal... Is voor Peter bedoelt...

- PeerH
Heb hier een setje Alecto's van ^#%&@-kwaliteit, bij 300 á 400 meter was het gedaan met de communicatie.
Ik zou het budget wel ietswat verhogen, of die €50 moet p/s zijn
Ik zou het budget wel ietswat verhogen, of die €50 moet p/s zijn

-
http://www.portofoonwinkel.nl/products/ ... oonset.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste indrukken zijn prima. Zijn er gebruikservaringen op dit forum?
Eerste indrukken zijn prima. Zijn er gebruikservaringen op dit forum?
-
Daarom krijg je de link. Patrick en Joy gebruiken die. Werkt zelfs nog samen met die bejaardenversie van mij.
- stefan740
Ik heb een setje Cobra's. Werkt verbazingwekkend goed voor €50 

-
Heb de set eigenlijk al besteld, voordat ik de post plaatste. LOLallen schreef:Daarom krijg je de link. Patrick en Joy gebruiken die. Werkt zelfs nog samen met die bejaardenversie van mij.

-
in Europa moeten al die dingen van dezelfde (open) frequenties gebruik maken geloof ik.allen schreef:Daarom krijg je de link. Patrick en Joy gebruiken die. Werkt zelfs nog samen met die bejaardenversie van mij.
-
Ik heb de Motorola MotoTLKR T7 die we gebruiken tijdens video-opnamen. Ideaal, maar zodra je in bosrijk gebied komt werkt het amper meer.
-
Op MP 27mc setje "scoren"... 12v aanstekerplug aansluiten, magneetantenne op het dak en bereik is overal goed.
http://link.marktplaats.nl/255768287" onclick="window.open(this.href);return false; zoiets ...
http://link.marktplaats.nl/255768287" onclick="window.open(this.href);return false; zoiets ...
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Laatst naar Duitsland met een groep ook voor het eerst met portofoon in de auto gereden, ging door het handsfree setje dat erbij zit erg gemakkelijk.
Was alleen even zoeken naar een goed kanaal.
Zal straks eens kijken welk merk het is
Was alleen even zoeken naar een goed kanaal.
Zal straks eens kijken welk merk het is
-
PeterB schreef:Op MP 27mc setje "scoren"... 12v aanstekerplug aansluiten, magneetantenne op het dak en bereik is overal goed.
Handig als je de 250 aan wil tikken,of eroverheen....

- Ferdi
Ferdi Gielen schreef:Zal straks eens kijken welk merk het is
Blijkt een setje van Tiptel te zijn met ongeveer 8 km bereik.
Dit is de 2206 PMR, heb ze via Lars (van Rallye.nl) en kostte geloof ik 39 euro
- SteV6
Ferdi, op basis van het typenummer vond ik dit:
http://www.telefoonshop.nl/product/6436 ... 6-pmr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als die porto's net zo goed zijn als de telefoonbeantwoorder van Tiptel die ik laatst gekocht heb, zit het met de kwaliteit wel goed ja.
Stephan
http://www.telefoonshop.nl/product/6436 ... 6-pmr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als die porto's net zo goed zijn als de telefoonbeantwoorder van Tiptel die ik laatst gekocht heb, zit het met de kwaliteit wel goed ja.
Stephan
- Ferdi
Klopt, dat zijn ze.
Mocht blijkbaar de foto niet doorlinken
Zodra je op een kanaal zit dat ruis en storingsvrij is heb je een perfecte geluidskwaliteit en de ontvangst is ook heel goed te noemen.
Zeker voor het bedrag dat ze kosten (op het werk hebben we porto's van ruim 1000 euro per stuk en de geluidskwaliteit is nauwelijks beter)
Mocht blijkbaar de foto niet doorlinken

Zodra je op een kanaal zit dat ruis en storingsvrij is heb je een perfecte geluidskwaliteit en de ontvangst is ook heel goed te noemen.
Zeker voor het bedrag dat ze kosten (op het werk hebben we porto's van ruim 1000 euro per stuk en de geluidskwaliteit is nauwelijks beter)