Oh, het is trouwens een BMW.......sorry


Edit.....dacht dat het een BMW was, maar ben daar nu niet meer zeker van.....
Interessante materie...Eric H schreef:hmm hier nog een artikeltje over het hoe en waarom....
Wellicht interessant voor de technici onder ons...
http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
De originele middendemper hangt er nog, de katalysatoren zullen er ook nog wel hangen en de turbo's dempen ook best een boel.Eric H schreef:Begrijp uit het artikel dat het ook gedaan wordt ivm warmte en gewicht...
Ook ruimte wordt als reden genoemd inderdaad.....
Oh, gezien de bumperstyling van de geplaatste foto zeg ik : ja het is een E60 M5.....
Zal trouwens een beste herrie maken, want ik zie geen enkele demper in het systeem zitten....
Het schijnt dat ze dat juist door een kleine turbo en een relatief hoge laaddruk hebben weten te voorkomen.Niels schreef:Zal een lekkere gas respons hebben met die vertraging ertussenKan me nauwelijks voorstellen dat dit ideaal rijdt....
Dat was ook mijn eerste reactie. Even het stukje tekst lezen.Niels schreef:Zal een lekkere gas respons hebben met die vertraging ertussenKan me nauwelijks voorstellen dat dit ideaal rijdt....
En door het gebrek aan intercooler (die ook minder nodig is door de beperkte turbo temperatuur) waardoor het volume gelijk is aan een normale motor met intercooler.Downforce Hans schreef:Het schijnt dat ze dat juist door een kleine turbo en een relatief hoge laaddruk hebben weten te voorkomen.Niels schreef:Zal een lekkere gas respons hebben met die vertraging ertussenKan me nauwelijks voorstellen dat dit ideaal rijdt....
Grtz,Hanz06
Ik zou toch dat stukje tekst even lezen.Peter pwr schreef:Dit vind ik zo'n belachelijk systeem. Gasreactie van niks met de uitlaatgassen die zo vertraagd zijn doordat ze zo'n lange weg moeten af leggen door de gehele uitlaat. Mss kan je het dan nog wat verbeteren om je hele uitlaat pijp met Heatwrap in te wikkelen, tjaaaa.
Dan het eeuwige turbogat van de buis van zoveel meter. Ja je hebt geen intecooler meer nodig als de warme lucht zo'n traject heeft moeten afleggen, dan is het wel voldoende afgekoeld..
Mss rijdt het wel grappig ofzo voor op straat, als je toch maar een ricer bent en het niet zoveel uitmaakt![]()
En als het wel zo goed zou zijn dan zouden ze het in de racerij ook wel gebruikt hebben.
hoe weet jij dat van dat turbo gat, al met zoiets geredenPeter pwr schreef:Dit vind ik zo'n belachelijk systeem. Gasreactie van niks met de uitlaatgassen die zo vertraagd zijn doordat ze zo'n lange weg moeten af leggen door de gehele uitlaat. Mss kan je het dan nog wat verbeteren om je hele uitlaat pijp met Heatwrap in te wikkelen, tjaaaa.
Dan het eeuwige turbogat van de buis van zoveel meter. Ja je hebt geen intecooler meer nodig als de warme lucht zo'n traject heeft moeten afleggen, dan is het wel voldoende afgekoeld..
Mss rijdt het wel grappig ofzo voor op straat, als je toch maar een ricer bent en het niet zoveel uitmaakt![]()
En als het wel zo goed zou zijn dan zouden ze het in de racerij ook wel gebruikt hebben.
Vraag het aan peter pwr want zo te lezen is hij de specialist.Joy Jolliffe schreef:The tubing's exposure to ambient air alongside the car also serves to cool the charge. Tests have shown that turbo outlet temps with 5-psi boost measured 175 degrees F (at the rear of the car) and dropped to 115 degrees F at the intake discharge up front. The pressure drop was 1/4 to 3/4 psi. The bottom line is that the intake tube acts as an intercooler, dropping the rear-mounted turbo temp (which is already lower than engine compartment installations) about 50 percent and with a very small drop in psi.
Aan de specialisten, is 25% drukverlies veel ? Wat verliest een reguliere front-mount setup ?
Had hem ook al eens voorbij zien komen.Eric H schreef:Schijnt wel ruim 380 Km/h te lopen......maar hoe waarheidsgetrouw dat is
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten