BMW E36 remblok slijtage indicator

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Knot

BMW E36 remblok slijtage indicator

Bericht door Knot » 03 jul 2009, 12:51

Ben ik er eindelijk uit welke remblokken een leuke kleine upgrade zouden zijn, blijkt het zo te zijn dat de Hawk remblokken geen aansluiting hebben voor de slijtageindicator....

Is er ergens toevallig al een soort lijst welke blokken dat wel en niet hebben? Standaard natuurlijk wel, en ik vind het toch wel handig dat het lampje op het dashbord oplicht al je er even niet meer aan gedacht hebt hoever de boel versleten was.

Mocht het echt niet anders kunnen, gaat het lampje uit als je de sensoren eruit klikt?

Afbeelding

Afbeelding

En volgens mij kan je nog best een stukje remmen als ie aanspringt als ik die sensordikte zo zie.... geen circuit pakken maar woon/werk moet ie het volgens mij nog wel 1000km vol kunnen houden al dan niet meer.

GTRene

Re: BMW E36 remblok slijtage indicator

Bericht door GTRene » 03 jul 2009, 13:06

Haal gewoon Ferodo DS3000 (zijn er schijnbaar ook in meerdere uitvoeringen) daar kan wel de indicator in, althans bij mij type wel :nerd:

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2009, 13:07

Oke, handig om te weten... aan de ene kant is het handig, aan de andere kant heb je ook weer minder oppervlak daardoor.... :?

Rupie

Bericht door Rupie » 03 jul 2009, 13:16

Ik vind het zo nep he die indicator. In mijn auto zit nog steeds hetzelfde gebeuren. Zogenaamd dynamisch, my ass. Alles wordt nog steeds via je brandstof gemeten. Lekker dan :hammer:

Tot zover de frustratie. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2009, 13:19

Knot schreef:Oke, handig om te weten... aan de ene kant is het handig, aan de andere kant heb je ook weer minder oppervlak daardoor.... :?
ik gebruik ze ook op straat met dit weer wel wat gepiep bij zacht remmen, echter je kan ook wat meer straatvriendelijk spul kopen DS2500 maar weet niet hoe die zijn....weet wel de DS3000 gaan heel lang mee :shocking: :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2009, 13:32

Tsja, soort remblokken is weer een ander verhaal hoe het remt.

Waar ik benieuwd naar ben, hoe doen de mensen met Hawk HT10 blokken etc het (Tom V??), schakelt het dashbordlampje ook uit als je de sensoren ergens vastbind waar het geen metaal raakt?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2009, 13:46

Knot schreef:Tsja, soort remblokken is weer een ander verhaal hoe het remt.

Waar ik benieuwd naar ben, hoe doen de mensen met Hawk HT10 blokken etc het (Tom V??), schakelt het dashbordlampje ook uit als je de sensoren ergens vastbind waar het geen metaal raakt?
Op je bovenste foto zie je de aansluiting van het indicator ding...kun je het hele draadje er zo uithalen lijkt mij...en dan brand het lampje lijkt me niet...
en zit er geen beschermlaagje over de indicator? volgens mij als ie nieuw is wel..en als ie slijt gaat dat eraf en maakt dan pas contact :hmmm: maar weet het niet zeker :bag:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2009, 13:47

Bij mijn HT10's heb ik na wat geworstel de indicator er wel op weten te frommelen (E30). En vervolgens istie los geschoten :mrgreen: , en nu brand dat lampje. Kun je wel fixen door 'm gewoon door te lussen met een draadje, ding meet (bij een E30 althans) alleen maar oftie doorgesleten is (verbreking circuit) of niet. Als jij dat circuit doorlust is er dus niks aan de hand. Remblokken houd ik zelf wel in de gaten, rijd toch al nauwelijks met dat ding.

Oja, Hawk HT10 stoft als een idioot, houd daar rekening mee. Ik had een set nette velgen welke ik nu al afgeschreven heb als zijnde netjes, en het is echt noodzakelijk om het bij te houden anders nestelt dat spul zich zeer overtuigend in je velg.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 03 jul 2009, 13:47

Knot schreef:Tsja, soort remblokken is weer een ander verhaal hoe het remt.

DS2500 hebben ook een aansluiting.

David(Naughty) dacht eerst van niet, sensor toen massa laten maken(ofzo iets) om het lampje toch uit te laten gaan, maar bleef toch branden...

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2009, 13:52

G Kolkman schreef:Kun je wel fixen door 'm gewoon door te lussen met een draadje, ding meet (bij een E30 althans) alleen maar oftie doorgesleten is (verbreking circuit) of niet. Als jij dat circuit doorlust is er dus niks aan de hand.
Oke, ik dacht dat het de reactie tegen de schijf was, dus eigenlijk kan je ook af met nieuwe sensoren en deze gewoon in de hoek vastbinden....

VLA

Bericht door VLA » 03 jul 2009, 14:11

wel grappig die indicatoren, mijn civic is uitgerust met een ouderwetse indicator : gepiep van metaal bij rijden/remmen :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2009, 14:13

Ik denk dus dat ik wel 2 of 3 tankjes leeg kan rijden voordat het echt versleten is... :)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2009, 14:37

Knot schreef:
G Kolkman schreef:Kun je wel fixen door 'm gewoon door te lussen met een draadje, ding meet (bij een E30 althans) alleen maar oftie doorgesleten is (verbreking circuit) of niet. Als jij dat circuit doorlust is er dus niks aan de hand.
Oke, ik dacht dat het de reactie tegen de schijf was, dus eigenlijk kan je ook af met nieuwe sensoren en deze gewoon in de hoek vastbinden....

Zou kunnen ja. Zo'n sensor moet je ook vervangen want hij wordt dus eerst zelf weg gesleten tot de draad door is. Op dat moment is er nog 1 a 2 mm blok over.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 jul 2009, 14:39

Knot schreef:Ik denk dus dat ik wel 2 of 3 tankjes leeg kan rijden voordat het echt versleten is... :)
Bij normaal gebruik is nog zo'n 1500km mogelijk.

markk

Bericht door markk » 03 jul 2009, 18:18

Bij m'n BoxsterS zijn het enkelvoudige draden die doorslijten en massa contact maken met de schijf. In de blokken zitten gaatjes waar ze inpassen.
- Blokken verwisselen voor lampje brand -> hergebruik indicatoren mogelijk.
- Blokken verwisselen bij brandend lampje -> nieuwe indicatoren en gewoon die dingen weggooien
- Als lampje gaat branden zit er zeker nog 2 a 3 mm voering op de blokken. Afhankelijk van gebruik gaat dat gewoon nog 2500+ km mee
- Bij monteren van niet OEM spul kun je een klein gaatje boren (2/2,5mm boortje) in de voering waar de indicator inpast (of die dingen gewoon weggooien / niet monteren)

Mark.

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 03 jul 2009, 20:47

wil je de sensor niet gebruiken en het lampje uit hebben dan moet je het uiteinde wat je normaal in het remblok steekt eraf knippen , draadjes afstrippen en doorverbinden , bv solderen en krimpkousje overheen , systeem werkt als volgt , kring aan massa = lampje aan , kring onderbroken = lampje aan

Arjan

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 03 jul 2009, 20:54

Als je indicator gaat branden zit er inderdaad nog een aantal mm voering op de blokken, echter die dikte is er niet voor niets.
Materiaal is nl ook samengesteld om warmte op een goede manier af te voeren.

Maar als je inderdaad vindt/denkt dat die indicatoren er alleen zijn om je sneller nieuwe blokken te laten kopen, zou ik inderdaad vooral doorrijden totdat je metaal op metaal hebt....... :goodnight:

Tom V

Bericht door Tom V » 04 jul 2009, 08:46

Bij mij is het lampje gewoon uit Knot, maar toch HT10's proberen? Houd er rekening mee he : stoffen en piepen behoorlijk.

Knot

Bericht door Knot » 05 jul 2009, 00:06

Eric, de schijven zijn al krom en zien er niet uit dus ik ga idd door tot metaal op metaal als ik nog geen goede combinatie schijven/blokken gevonden heb, de hele shit moet toch in de container dus dat maakt niet uit.

Tom, de Hawk blokken zijn zeer slecht leverbaar dus ik vrees dat ik me toch nog een keer aan DS2500 moet wagen, hoe drama het op de 3.2 schijven ook was... misschien doen ze het wel goed op ATE powerdiscs.

RJay

Bericht door RJay » 05 jul 2009, 00:12

Knot schreef:Eric, de schijven zijn al krom en zien er niet uit dus ik ga idd door tot metaal op metaal als ik nog geen goede combinatie schijven/blokken gevonden heb, de hele shit moet toch in de container dus dat maakt niet uit.

Tom, de Hawk blokken zijn zeer slecht leverbaar dus ik vrees dat ik me toch nog een keer aan DS2500 moet wagen, hoe drama het op de 3.2 schijven ook was... misschien doen ze het wel goed op ATE powerdiscs.
Moet je hank van dutch race and rally parts eens bellen?
Maar true, momenteel is er lastig aan komen.

Knot

Bericht door Knot » 28 jul 2009, 14:47

Voor de info hierzo ook maar even.

Lampje sprong aan, daarna nog 2,5 tank sportief doorgereden (1500km), maar er zat nog zat op toen ik ze eraf haalde, volgens mij kan je makkelijk 3000km doorknorren als je niet op vakantie gaat ermee etc.

Knot

Bericht door Knot » 07 aug 2013, 10:57

Als je die connectors eruit haalt en geen nieuwe plaatst dan is het indicatielampje op je dashbord toch gewoon uit omdat ie geen contact maakt, of juist andersom, als je ze er niet in hebt brandt ie juist wel?

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 07 aug 2013, 11:55

Als je ze er niet in hebt branden ze, als je de oude kabel doorverbind dan gaat het lampje gewoon uit.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2013, 13:08

trouwens blokjes van EBC hebben ook alle normale aansluitingen incl mooie achterkant (anti piep) en de klemmen voor in de zuiger is anti rammel en een mooie passing is mijn ervaring.

en ow...betere prijs ook nog eens dan vele andere goede merken :headbang:

en tegenwoordig hebben ze bv die EBC blue stuff NDX welke ook op straat 'mogen' ivm met al goede bite vanaf koud en toch ook volle benutting tot super hot als de oude blue stuff.

wellicht kun je zo alles mooi combineren, ik heb ze nu achter zitten, zou ook voor komen maar daar komen grotere schijven en dus andere blokjes, wel jammer want had al die blokjes aangeschaft destijds (ruim voor tijd rondom besteld)

zie bv voor jou kar, 97,-euro voor blue ndx, de wat meer straat types nog wat betaalbaarder zelfs :D >>

http://www.schmiedmann.nl/3_series/E36/ ... 7.htm#7423" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot

Bericht door Knot » 07 aug 2013, 13:40

EBC yellow had ik op de M5, ging bij mij goed maar lees verhalen waar de complete voering eraf valt...

Plaats reactie