Ik zit al een tijdje op het forum dus het wordt maar eens tijd dat ik mezelf en mijn speeltjes voorstel.
Mijn naam is Reinier en ik ben 28 jaar oud.
Mijn eerste auto was een Alfa 156 SportsWagon:
Daar kwam bij een Ducati 748S:
Voor mij nog steeds het mooiste model motor in ik had hem in de mooiste uitvoering.
Helaas bleek ik niet geschikt voor motorrijden (kan mezelf niet in de hand houden) en kon het alleen maar slecht af gaan lopen (rijbewijs kwijt, motor in de prak, ik in de prak of erger) dus heb ik die met pijn in mijn hart verkocht.
Inmiddels was ik wel verslaafd geraakt aan snelheid en daarom ruilde ik de Alfa in voor een Nissan 350Z:
Dikke auto met een geweldige sound waarin je je echt het haantje voelt.
Bij deze auto merkte ik dat het vooral het tunen en opleuken is dat me aantrekt waar de 350Z te kostbaar voor is en dat het soms ook knap lastig kan zijn om geen laadruimte en maar 2 zitplaatsen te hebben.
Daarom als hobby en Ikea auto een GTT Plus erbij gekocht:
Al snel was ik helemaal gek van me Plus en begon ik me af te vragen waarom ik nog zo'n dure Nissan op me oprit had staan. Op dat moment zag ik een gezocht advertentie van iemand op het 350Z forum en twee weken later was ik 350Z-loos. De huidige eigenaar is overigens ook een member van dit forum (:
Paar maanden later heb ik een S2000 gekocht voor de helft van de verkoopprijs van me 350Z omdat ik toch het sportwagengevoel begon te missen.
Ik ben echt helemaal gek van me Plus en S2000 wat voor mij echt de leukste auto's zijn om te rijden voor dit geld.
Me Plus is toch wel mijn lievelingsauto van de twee omdat het zo'n raar buitenbeentje is. Het uiterlijk van een opa bak maar onder de oppervlakte toch een volbloed rally auto (: Alles kraakt en trilt als je gas geeft en zoals het vermogen vrijkomt kan ik alleen maar omschrijven als grof geweld. Vergeleken met de S2000 is het een traktor.
De S2000 is juist technische precizie met de wegligging van een kart, kort strak schakelen en super direct sturen. En dan die Vtec motor die pas tussen de 7000 en 9000rpm echt tot leven komt. Eigenlijk zijn het twee auto's in een. Een vlotte roadster om in te cruisen of een motorfiets op 4 wielen om keihard te racen. Wat een uniek apparaat!
Hieronder de mods.
Plus:
Airco (in laten bouwen)
Witte knipperlichten
Witte JDM achterlichten
STI Lip
Lip en skirts in gunmetal gespoten
17" Rota Grid
AST onderstel
STI Brembo klauwen rondom
Ferodo DS2500 remblokken
Brembo remschijven
Goodridge RVS remslangen
2,5" open downpijp
2,5" open middenpijp
SuperSprint einddemper
WhiteLine stuurhuisrubbers
WhiteLine antilift kit
WhiteLine 22mm antirollbar achter
Vi-pec ECU
Autobahn FMIC
TD05-18G
Walbro benzinepomp
Koudere bougies
Gepland:
TD05-super16G om de turbolag te verkleinen
STI schakelmechanisme
Me Plus heeft momenteel 275whp (+- 325pk op de krukas) en 380nm.
S2000:
OEM bumperlip
17" Rays 57MotorSport velgen
Witte zijknipperlichten
Remklauwen zwart geschilderd
Voodoo pookknop met verzonken schroefdraad (verkort de pook 2 a 3 cm)
Gepland:
Goodridge RVS remslangen
Fujitsubo Legalis R catback
Eibach verlagingsveren
WhiteLine control arm brace
Me S2000 laat ik motorisch stock omdat ik hem betrouwbaar wil houden en deze auto zowiezo niet om vermogen draait maar om de wegligging, het schakelen en het sturen.
Heb helaas nog geen echt mooie recente foto's.