Sebastix - 1.4 powered Civic

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Sebastix

Sebastix - 1.4 powered Civic

Bericht door Sebastix » 28 jun 2009, 15:40

Hallo allen!

Ik lees hier al een paar maandjes mee en vandaag leek het me wel eens tijd om me even voor te stellen.
Ik ben Sebastian, 22 jaar en woon in een dorpje tussen Breda en Roosendaal. Ik werk al jarenlang voor mezelf als interactie ontwerper (http://www.sebastix.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en ga tevens dit jaar afstuderen aan de kunstacademie AKV/St.Joost in Breda.
Mijn vierwieler is een Honda Civic uit 1999 die ik op 18 jarige leeftijd heb gekocht, compleet standaard en met nog helemaal 0,0 knowhow mbt auto's. Al snel had dit stukje techniek mijn interesse te pakken en had er ineens een hobby bij. Diverse foto's kun je vinden op http://civic.sebastix.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Sinds vorig jaar heb ik ook kennis gemaakt met het circuit rijden en dit is me eigenlijk meer dan super bevallen, met als resultaat dat de focus momenteel hier ook grotendeels op ligt als het gaat om doelstellingen die ik voor ogen heb mijn de auto. De Civic blijft een semi-circuit auto waarmee ik ook gewoon dagelijks mee door het verkeer kan. Iets wat velen hier zullen herkennen met hun eigen auto :)

Goed, de huidige setup op dit moment:

Motorisch:
D14Z1 - 1.4 SOHC motor
Suzuki GSXR-1000 individual throttle bodies
Custom 2,25" catback
Versnellingsbak van een 1.3
Lichter vliegwiel
Compleet gereviseerde D14 kop met:
- OMI performance klepveren
- OMI performance hoge compressie kleppen
- OMI performance titanium klepschotels
- kop gevlakt naar een compressie van ongeveer 10:1
Het vermogen op dit moment:
129,8pk @ 6800rpm
138Nm @ 5700rpm

Afbeelding