Ik lees hier al een paar maandjes mee en vandaag leek het me wel eens tijd om me even voor te stellen.
Ik ben Sebastian, 22 jaar en woon in een dorpje tussen Breda en Roosendaal. Ik werk al jarenlang voor mezelf als interactie ontwerper (http://www.sebastix.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en ga tevens dit jaar afstuderen aan de kunstacademie AKV/St.Joost in Breda.
Mijn vierwieler is een Honda Civic uit 1999 die ik op 18 jarige leeftijd heb gekocht, compleet standaard en met nog helemaal 0,0 knowhow mbt auto's. Al snel had dit stukje techniek mijn interesse te pakken en had er ineens een hobby bij. Diverse foto's kun je vinden op http://civic.sebastix.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Sinds vorig jaar heb ik ook kennis gemaakt met het circuit rijden en dit is me eigenlijk meer dan super bevallen, met als resultaat dat de focus momenteel hier ook grotendeels op ligt als het gaat om doelstellingen die ik voor ogen heb mijn de auto. De Civic blijft een semi-circuit auto waarmee ik ook gewoon dagelijks mee door het verkeer kan. Iets wat velen hier zullen herkennen met hun eigen auto

Goed, de huidige setup op dit moment:
Motorisch:
D14Z1 - 1.4 SOHC motor
Suzuki GSXR-1000 individual throttle bodies
Custom 2,25" catback
Versnellingsbak van een 1.3
Lichter vliegwiel
Compleet gereviseerde D14 kop met:
- OMI performance klepveren
- OMI performance hoge compressie kleppen
- OMI performance titanium klepschotels
- kop gevlakt naar een compressie van ongeveer 10:1
Het vermogen op dit moment:
129,8pk @ 6800rpm
138Nm @ 5700rpm
De standaard nokkenas met standaard nokkenastandwiel zit op dit moment nog gemonteerd, maar er is een andere nokkenas naar NEWMAN in de UK onderweg om te laten herslijpen. Samen met dan een verstelbaar nokkenastandwiel is het de bedoeling om zeker tot een vermogen van 140+ pk @ 8000 toeren te gaan komen. Dit alles wordt afgesteld met eCtune op de dyno.
Dit is even een leuk experiment tussendoor, ondertussen ben ik ook bezig om een compleet nieuwe motor op te bouwen voor in de auto (onderblok ligt momenteel helemaal klaar om af te gaan monteren).
Onderstel:
OMI-performance schroefset in hoogte en hardheid verstelbaar
VTI onderstel met de nodige PU rubber upgrades
Camber kit achter
Ferodo DS2500 remblokken voor icm Brembo gegroefde remschijven (262mm)
242mm remmen achter
stabilisator stang 22mm voor
stabilisator stang 16mm voor
+ de nodige strutbars hier en daar met verstevigingen
Advan A048 bandjes op 15" wieltjes (6,5J, ET35)
Ik heb een heleboel andere leuke spulletjes klaarliggen om de auto meer en meer af te stemmen op mijn doelstellingen, uiteindelijk wil ik gewoon heerlijk rondjes kunnen rijden op een Zandvoort tegen mezelf. Momenteel zijn we ook al een paar maanden bezig om een Civic Coupe voor de DNRT klaar te maken, dit zal een hardcore circuit auto worden waar we competitief mee zullen gaan rijden.
Verder nog wat beeldmateriaal van de Civic in de actie in willekeurige volgorde:
[vimeo]http://www.vimeo.com/2125451[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/3701227[/vimeo]
Zoals je kunt zien zijn deze sessie voornamelijk tijdens de Vrij rijden organisatie dagen. De laatste keren dat ik hier in meereed heb ik 1 lichte aanrijding gehad wat totaal niet nodig was en ben op de Arie Luijendijk ook bijna van de baan gereden door iemand die zag ik sneller was, maar de ruimte niet gaf. Op dit soort acties zit ik helemaal niet te wachten, dus ben ook meer op zoek naar clubs / organisaties met mensen die dezelfde gedachte hebben als mij als het gaat om circuit rijden op een sportieve manier met jezelf en anderen. Dat is ook de reden waarom ik hier ook al een tijdje mee lees

Ter afsluiting nog 3 foto's die ik gisteren heb gemaakt: